2007-05-09, 16:15
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Är detta komspiration så bör väl rivnings experterna framstå i Media som Geroge Bush vill . Mutor eller annat. Sammtidigt är det svårt att avgöra sånt här även för experter.

Men betydligt lättare för experter än för folk som inte kan ett dugg om konstruktionsteknik och rivningsteknik. Så nu är ALLA världens rivningsexperter köpta av Bush? Coolt, jag kan således vänta mig en check från CIA när jag läst konstruktionsteknik-kursen i höst. Det ser jag fram emot!
Citera
2007-05-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Lord of helmet. Du länkar till en nist sida och säger där står något där inte står.

Berätta vad mer läser du och misstolkar totalt?. roligt hur ord betyder oika saker för visa personer. skulle själv vilja se den nya engelska ord boken där orden har fåt ny mening så jag och alla andra oxå kan förstå.

Va, jag citerade ju NIST. NIST skriver klart ut att de hade tre olika skademodeller eller scenarion, men att man med de två första inte fick det resultat man såg i verkligheten.
Citera
2007-05-09, 16:16
Medlem
SLOBs avatar
Mer OT raderat Nästa person som postar ytterligare ett inlägg om Pentagon i den här tråden åker på omedelbar tillsägelse.

/S
moderator
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Riktiga, noggranna undersökningar tar tid.
Så sant
Citera
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag har aldrig sett en byggnad gå ned på det viset genom bara skador.

Sen tycker man ju att vissa bitar på byggnaden borde rasat in, som delar av taket odyl innan hela byggnaden börjar att falla ihop?

Men det kanske man inte såg?

Jag tycker det ser ut som att en del av taket rasar in på WTC7, det där lilla "huset på huset". Allt sånt kommer vi få veta med NIST-rapporten.
Citera
2007-05-09, 16:17
Medlem
Billows avatar
Citat:
Men betydligt lättare för experter än för folk som inte kan ett dugg om konstruktionsteknik och rivningsteknik. Så nu är ALLA världens rivningsexperter köpta av Bush? Coolt, jag kan således vänta mig en check från CIA när jag läst konstruktionsteknik-kursen i höst. Det ser jag fram emot!
. Det finns säkert rivningsexperter som uttalat sig olika i den här frågan också av alla världens rivningsexperter
Citera
2007-05-09, 16:17
Bannlyst
Citat:
Jag tycker det ser ut som att en del av taket rasar in på WTC7, det där lilla "huset på huset". Allt sånt kommer vi få veta med NIST-rapporten.

Jo, det var något inuti byggnaden som rasade först, sen rasade resten.

Kan det ha sprängts av något inuti byggnaden, sen gjorde gravitationen resten?

Det skulle visserligen vara ett nytt sätt att riva förstås.
Citera
2007-05-09, 16:18
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Exakt därför måste fler saker blandas in. Fler vapen. Ännu kvarstår tankar om att mer kunnat funnits på planen. Givetvis var det isåfall laddingar hela vägen ner nästan.

Konspirationen växer... Fast jag vill inte diskutera WTC7 mer, jag vet för lite.
Citera
2007-05-09, 16:19
Medlem
Billows avatar
Citat:
Konspirationen växer... Fast jag vill inte diskutera WTC7 mer, jag vet för lite.
WTC7 är som sagt konspirationsteoretikernas största hållpungt.
Citera
2007-05-09, 16:21
Bannlyst
Citat:

Vi gör som jag propagerat för då, väntar tills man får mer fakta om saken.
Citera
2007-05-09, 16:23
Bannlyst
Citat:
WTC7 är som sagt konspirationsteoretikernas största hållpungt.

Faktum är att det skulle kunna vara lika mycket konspiration ändå, om regeringen på något sätt stödde eller låg bakom det här. För man var då inte sen med att utnyttja tillfället som gavs.
Citera
2007-05-09, 16:23
Medlem
Majavas avatar
Citat:
. Det finns säkert rivningsexperter som uttalat sig olika i den här frågan också av alla världens rivningsexperter

Jaså? Tror du inte att Steven Jones och Dylan Avery hade kastat sig över deras uttalande som hökar då? Det enda jag sett är den där när en rivare får se en grynig video av WTC7's fall bara några dagar efter raset och gör ett uttalande. Ingen rapport eller teknisk avhandling som påvisar att det skulle vara en kontrollerad rivning. Inte en enda rivningsfirma som uttalat sig om det. Eller är det ingen som vågar publicera en sådan granskning för att de är rädda för USA? Om någon med rätt kompetens (en ingenjör med specialinriktning på konstruktion) kunde påvisa att NIST-rapporten inte stämmer skulle han bli känd över hela världen och hans rapport skulle kunna göra att hela USAs regering får avgå och ställs inför rätta. Och ändå är det ingen som säger något... är det ett tecken på
1) Ingen med kompetens inom konstruktion och rivning håller med konspiratörerna?
2) Alla ingenjörer, rivare och dylikt i hela världen som har den minsta kompetens inom ämnet får en check per månad undertecknad Bush?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in