2008-05-24, 21:44
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Varför så bråttom att göra sig av med stålet ? Kunde det inte ha väntats tills det hade gjorts en undersökning? Som du säger, detta är det största terrorattentatet mot USA och då borde dom väll vara jävligt noga när dom gör sina undersökningar om det inte är så att det faktiskt är dom själva som ligger bakom det till en viss del även om Al-Qaida faktiskt också är inblandad.
Vore intressant att veta vad "snabbt" är också, 2h eller 2 veckor?
Sen är ju frågan varför skulle dom lägga stålet på hög då dom har bevis mot dom som gjort det?

Citat:
Har det kommit fram om det fanns massförstörelsevapen då? Eller det var kanske något dom sa för att ta sig in i Irak och få kontroll över oljefälten eftersom dom har förutspått den ekonomiska krisen som hängde i luften som även kom när dom krigade i Irak men det har även kommit av att dom har varit i Afghanistan och lekt "boss över världen"
tror det har kommit fram att det inte fanns det, kan inte minnas att jag hört att det fanns i alla fall.

Citat:
Alltså kan ni inte neka att det inte har funnits bomber. Jag nekar inte att det inte har funnits bomber, men eftersom dom vägrade göra en undersökning och sedan att dom sålde bort allt stål fort innan dom verkligen hann göra en undersökning ifall dom skulle ändra sig så är det något skumt enligt min mening vilket öppnar upp för min bombteori.
Nej jag nekar inte till att det KAN ha funnits bomber, men jag går efter vad som kan bevisas och styrkas av dom bevis som finns.

Citat:
Jag skrev även att det fanns ett fåtal andra personer som var inblandade, dessa är antagligen dom som har placerat ut bomberna på direktiv från högre ordnader.
Låter på sätt och vis som det skulle kunna funka, men de kan ju inte hindra resten av FBI/CIA/Bush admin att genomföra en korrekt utredning på det hela.
Citera
2008-05-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Vore intressant att veta vad "snabbt" är också, 2h eller 2 veckor?
Sen är ju frågan varför skulle dom lägga stålet på hög då dom har bevis mot dom som gjort det?

Stålet började redans plockas bort från platsen innan utredarna hann dit har jag läst någonstans, lämnade landet innan utredarna hann göra tester på det och sedan ville NIST och FEMA inte göra tester.

Citat:
tror det har kommit fram att det inte fanns det, kan inte minnas att jag hört att det fanns i alla fall.

Precis, och dom som har finansierat Hussein & co. är ju USA. Ändå målas Saddam upp som en terrorist. + att USA fick oljefälten som dom var ute efter

Citat:
Nej jag nekar inte till att det KAN ha funnits bomber, men jag går efter vad som kan bevisas och styrkas av dom bevis som finns.

Många här gör det, men eftersom NIST och FEMA INTE ville göra några sådana tester så höjs ju ögonbrynen.

Citat:
Låter på sätt och vis som det skulle kunna funka, men de kan ju inte hindra resten av FBI/CIA/Bush admin att genomföra en korrekt utredning på det hela.

Mmm, det låter på sätt och vis som det skulle kunna funka säger du. Vilka är det som bestämmer hur utredningarna ska gå till och budgeten? Bush administrationen kanske? Bush begärde som bekant en begränsning av 9/11 utredningen och även Cheney bad Daschle att begräna utredningen.

http://archives.cnn.com/2002/ALLPOLITICS/01/29/inv.terror.probe/
Citera
2008-05-24, 21:59
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ställ er då frågan varför inte NIST-rapporten inte godtas som bevisning i en eventuell rättegång om deras uträkningar är 100%-iga?
Pray tell. Jag har en ide, vad är ditt svar?

Citat:
NIST rapporten är inte heller korrekt genomförd eftersom dom har haft en pytteliten budget att gå efter. Dom får inte medhåll från massa olika ingenjörer, flera högt uppsatta människor inom flera olika områden är kritiska mot utredningarna som har skett omkring 9/11.
Jaha då är det ju bara att samla ihop ännu mer pengar och betala alla de här anonyma experterna du påstår finns. Fast, varför vill du ha en utredning? Enligt dig räcker det med att tycka något så vips har du fått ovedersäliga bevis. Vad skall en utredning tillföra utöver din förmåga att bara veta att du kan allt? Truthersrörelsen kan väl hyra in dig.
Citat:
Bevisföringen jag har lagt fram har flitigt ignorerats eftersom den motsäger det ni tror på.
Vilken bevisföring? Dina egna påståenden som du inte har lyckats bevisa med mer än att du tror att du har rätt?
Citera
2008-05-25, 00:14
Medlem
Pads avatar
Jesus holy crap... här har man grillparty en dag och tråden fylls med snömos. Jösses mössa. Jag försöker samla ihop de värsta sakerna i samma inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Sen några andra frågor:

1. Hur förklaras att det hittades flytande metall inder all bröte veckor efter incidenten?

Läs tråden. Jösses, det ghar gåtts igenom hur många gånger som helst.

Citat:
2. Hör förklaras det att spår av thermate hittats på metallbitar?

Om du med "spår av thermate" menar samma beståndsdelar som man hittar i vanliga gipsskivor så har du helt rätt. Nu måste du ställa dig frågan, är det mest troligt att det kommer från någon av de många gipsskivorna från tornen eller från hemliga sprängladdningar som applicerats på helt nya sätt.

Citat:
3. Hur förklaras de " explosioner" på sidan av WTC 7 precis när den faller?

Men jösses, läs tråden och kom tillbaka sen. Hus som går sönder låter, det har vi också gått igenom otaliga gånger.

För övrigt är jag lite trött på den här "ställer-bara-frågor" taktiken som många fullfjädrade konspiratioonstomtar har. Visst, jag förstår att det kan vara hårt att få en massa bevismässigt smörj varenda gång ni faktisk talar om vad ni tror på, men det blir bara löjligt att försöka ge intryck av att vara öppen och neutral när det ändå är uppenbart hur fort som helst att ni moffat i er hela LC-paketet med hull och hår helt okritiskt.

Citat:
Tänkte att det kanske var rivet med laddningar i wtc 7 för det var väl rätt så hemligt där inne? Kanske gjorde så för att säkra så ingen information kommer ut? Who knows, speclation ^_^.

Ungefär lika troligt som att utomjordningar hade en hemlig bas där, dvs inget som stöds av NÅGRA som helst bevis.

Citat:
Jag har lagt fram bevisning till att Larry tjänade ca 830 - 860 miljoner genom en kontrollerad demolering på 7:an. Har en uträkning längre bak i tråden som jag inte orkar gå tillbaka och ta fram, så om ni vill se så får ni göra det själva.

OK, skall jag tolka dig som att vi skall tro på dig eftersom du gjort en beräkning (som ju förvisso saknar väsentliga uppgifter), och när du ändå beslagits med att räknat fel så var det ju ändå bara en nolla, men om det nu ändå var så att den där nollan hade vänt plus till minus så är det ÄNDÅ du som har rätt eftersom du läst det på någon ospecificerad sida på internet?

Ett ja eller nej räcker gott som svar på om jag tolkat dig rätt.

Citat:
Energimängden har inte behövts vara i närheten av 10 ton dynamit

Vilket är ett påstående, ta fram en källa på det eller medge att du bara gissar.

Citat:
1993 använde dom en bomb på 680kg och den sprängde ett hål på 30meter genom all betong. Efter lagningen så har betongen blivit försvagad, det säger sig själv.

Nej, det säger faktiskt inte alls sig själv, det beroe helt och hållet på hur man fixat det. Återigen dags för dig att langa fram en verifierbar källa.

Citat:
Den 9/11 så var tornen rejält försvagade tack vare flygplanen och bränderna, sedan har vi attentatet 1993 inräknat också vilket gör att det blir ännu mer försvagad vilket gör att det inte heller har krävts 680kg utan det har gått med mycket mindre.

Belägg? Källa? Kalkyl? Du måste ju fatta att i ett diskussionsforum för vuxna människor så kan du inte bara påstå en massa saker och förvänta dig att folk skall tro på dem. HAR du något alls som backar upp ditt svammel eller är det bara fantasier? Ja eller nej räcker gott på den frågan också.

Citat:
Att tornen faller med toppen före är faktiskt för att de välriktade sprängningarna i källaren har fått tornen ur balans och eftersom tornen såg ut som dom gjorde där uppe så faller ovandelen där skadan är faktiskt först åt sidan och sedan rakt ner, det sker eftersom ovandelen har flyttat sin tyngd och gjort att det raserade.

Du har påstått detta ett par gånger nu. Har du NÅGOT som backar upp denna teori? Och på vilket sätt skulle tornen komma ur balans?

Citat:
Om det var en demolering så är det planerat av personer som sitter högre än Bush, han är som en docka med trådar i.

Källa kanske? Belägg? Bevisning? Eller bara gissningar?

Citat:
Det mesta materialet som fanns blev bortskickat innan utredarna var på plats, vilket gör ju att dom har haft mindre att utreda och mindre chans att hitta något som kan avslöja kanske FBI, CIA m.fl.

Prio ett var att hitta överlevande, det blev viktigare än att utredarna fick härja fritt. Men utredare fanns på plats i princip från början, de fick peka ut vad de var intresserade av och de hade tillgång till en hel del stål, som flyttades till upplag där de gicks igenom.

Citat:
Kollar filmen och kom på en sak...

Windsor Tower i Madrid brann i 20h och stod fortfarande medans:

* Sight and Sound byggnaden i (philly tror jag det var)
* McCormic center i Chicago
Samt:
* Twin towers (inkl plan i sig) föll pga hettan.
* WTC 7

åkte i marken.

Vad säger det er?

Att du gjorde ett klumpigt försök till cherrypicking och dessutom ett helt meningslöst sådant. Varje byggnad som kollapsar är unik, världen är lite mer komplex än foliehattarna kan hantera, det är inte så enkelt att stålbyggander står upp medans trähus brinner upp (träbalkar har för övrigt HÖGRE brandklassning än stål, ni kan ju fundera på varför). Som redan påpekats ungefär en miljon gånger så kollapsade stålkonstruktionen på Madridskrapan medans betongdelen klarade sig. Kader toy factory är en annan stålbyggnad som kollapsade av brand. Varför tar inte vakthundar upp den? Jo, för att den inte säger något om WTC, det var en annan byggnad med andra skador. Vad den däremot effektivt gör är att slå hål på den tröttsamma myten att stålbyggnadrer skulle vara oförstörbara.

Gör om, gör rätt.

Citat:
Huset har rört sig men inget man ser för blotta ögat, räcker 1cm mer än vanligt och det raserar.

Vet du öht hur tornen var konstruerade? De är BYGGDA för att röra sig. Varför skulle vi ha ens ett kryddmått av förtroende för dina påståenden? Inte en uträkning, inte en källa, inte ens en sakkunnig har du som backar upp dina fantasier? Så VARFÖR skall vi tro att du vet vad du snackar om?

Citat:
Precis, varför skulle enbart 7:an rasera och inte de två andra? Stabilare grund och form köper jag inte eftersom att en hög och smal skyskrapa behöver en fastare grund än de andra husen vilket gör att dom blir lika stabila.

Här visar du ju med alla önskvärd tydlighet att du inte har någon koll alls på vad du säger. "En fastare grund", hur menar du då? Självklart är en hög och smal byggnad mer utsatt för yttre påverkan som jordbävningar exempelvis. Eller kanska att få ena hörnet helt söndertrasat av fallande bråte från ett av de kollapsade tornen.

Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
WTC 7 bara råkade falla ihop, sen kan ni säga vad fan ni vill.

Visst är det märkligt att brandmännen på plats inte håller med dig. WTC7 lämnade åt sitt öde med stora bränder som inte bekämpades. Yrkesmän på plats förutsåg att sjuan skulle kollapsa, och sen gjorde den det. Det är inte att "råka falla ihop". Men det har ju framgått att du inte behöver bevis, för du har ju din blinda tro.

Citat:
Larry sa ju "Pull it" och jag står fast vid mitt ord att det används vid kontrollerade demoleringar.

Vi kan väl ta det igen då, för 98452 gången. Var Larry en demoleringskille? Var brandmannen han snackade med demoleringskille? Hade de något som helst skäl att använda demoleringsslang? Och om de verkligen satte igång en hemlig sprängningskonspiration, VARFÖR i hela friden satte sig Larry glatt och avslöjade det hela i TV? Och VARFÖR hade han inte sett till att ha en fetare försäkring med FÄRDIGFÖRHANDLADE villkor? Och om det nu är så uppenbart att snorungar med youtube kan se att det är ett försäkringsbedrägeri, VARFÖR har inte försäkringsbolagen hävdat det?

För övrigt drogs väl inte sjuan ner med vajrar? Vilket ju är den huvudsakliga betydelsen av termen i demoleringsbranschen?

Citat:
Ni förlitar er på en grupp människor som gjort sina uträkningar och PÅSTÅR att dom är de rätta uträkningarna och den sanningen om varför tornen föll och 7:an föll. Men ändå godtas dom inte som en bevisnings i rättegång?

Vi har redan förklarat varför det står så om NIST-rapporter. Har du problem med läsförståelsen? Det handlar inte om kvaliteten på deras arbete, det handlar om att de skall kunna få så mycket insyn och data som möjligt när de gör utredningar, och det skulle försvåras som folk kunde bli åtalade som en konsekvens av det. Eftersom NIST har till uppdrag att bättra på byggstandarder för framtiden så har man ansett att det är viktigare att de får så heltäckande analyser som möjligt. Jämför exempelvis med Lex Maria här i Sverige.

Frågor på det?
Citera
2008-05-25, 00:16
Medlem
Pads avatar
Citat:
Än en gång så va där inga brandmän i byggnaden. Så vad menade han med "Pull it" eftersom det strax efteråt raserade.

Jag upprepar: om du VERKLIGEN är INTRESSERAD av svaret på den frågan så finns den längre bak i tråden. Det faktum att du bara likt en papegoja upprepar frågan utan ens en tillstymmelse till att läsa igenom tråden visar ju att du inte är intresserad. Men gissa vad? Jag kommer påminna dig om det varenda gång du gör det.

Citat:
För att bombteoring är mer vettig än något laservapen och teremiter som bet sönder byggnaderna så dom rasade. Det vet du själv.

Initialt hade jag kunnat hålla med dig, men inte idag. INGEN av de tre sakerna du räknar upp har nämligen några som helst bevis som talar för dem, därför är de i dagsläget precis lika absurda.

Citat:
Bevisföringen jag har lagt fram har flitigt ignorerats eftersom den motsäger det ni tror på.

Du har inte lagt fram ETT ENDA bevis ännu, bara en massa lösa påståenden som väcker fler frågor och där stora delar blivit rejält krossade redan. Att du ignorerar att folk slår hål på ditt korthus är inte samma sak som att folk ignorerar dig.

Men hade du varit hederlig så hade du börjat sanera efter dig själv och börjat beta av ditt berg med obesvarade frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Jag skiter i alla nya utredningar, jag vet redan vem som är skyldig. Det gör vem som helst som inte har fått 22 kvicksilvervacciner.

Och eftersom du inte har kunnat lägga fram ett enda bevis så innebär det att du alltså också är en blint troende. Men det visste vi ju redan.

Citat:
Vad vinner ni med er teori att säga att där inte fanns några bomber eftersom det inte har kunnats bevisa att det inte fanns?

Vi säger inte ens att det inte var några bomber, vi säger att det inte finns någonting som tyder på att det skulle varit några bomber. Ungefär som vi inte säger att tandfén inte omkom i raset, bara att inget tyder på att så skulle vara fallet.

Citat:
Sannolikheten är att det kan ha funnits bomber, men eftersom ingen undersökning har gjorts angående detta så går det inte att utesluta det.

Nej, det sannolikheten är inte alls att det fanns bomber, det finns ju inget som pekar i den riktningen.
Citera
2008-05-25, 01:01
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkaa^
http://video.google.com/videoplay?docid=-6243624912447824934&q=screw%209/11%20mysteries&ei=3R04SOLkNo6AjgK0rbzWAw

Såg precis den och visst kan man ju börja fundera men den kunde ju gjorts bättre. Vet inte riktigt vad jag skall tro tycker att både orginalfilmen hadde missar men likaså den senare.

Vilka missar är det du tänker på i debunken? (jag förnekar inte att sådana finns, jag vill bara ha något att diskutera)
Citera
2008-05-25, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Pray tell. Jag har en ide, vad är ditt svar?

Att deras uträkningar går inte att säga att dom är till 100% exakta och det vore kanske inte så bra att döma någon efter uträkningar som är osäkra ifall det skulle komma fram att dom inte är helt 100?

Citat:
Jaha då är det ju bara att samla ihop ännu mer pengar och betala alla de här anonyma experterna du påstår finns. Fast, varför vill du ha en utredning? Enligt dig räcker det med att tycka något så vips har du fått ovedersäliga bevis. Vad skall en utredning tillföra utöver din förmåga att bara veta att du kan allt? Truthersrörelsen kan väl hyra in dig.

Läs längre bak i tråden så har jag lagt in ett kanske intressant inlägg där några ingenjörer granskar rapporten från NIST tror jag det är om jag inte minns helt fel.

Citat:
Vilken bevisföring? Dina egna påståenden som du inte har lyckats bevisa med mer än att du tror att du har rätt?

Den som flitigt ignoreras hela tiden, ni kan kolla igenom tråden och titta själv.
Citera
2008-05-25, 03:17
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Sannolikheten är att det kan ha funnits bomber...

Huh?
Citera
2008-05-25, 03:20
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Att deras uträkningar går inte att säga att dom är till 100% exakta och det vore kanske inte så bra att döma någon efter uträkningar som är osäkra ifall det skulle komma fram att dom inte är helt 100?

Men att döma andra med hjälp av uträkningar som bevisligen saknar siffror går bra?
Citera
2008-05-25, 04:01
Medlem
Detta blev ett rörigt inlägg, men ska se om jag lyckas svara på mina frågor och inte någon annans.

Citat:
Ursprungligen postat av Pad
OK, skall jag tolka dig som att vi skall tro på dig eftersom du gjort en beräkning (som ju förvisso saknar väsentliga uppgifter), och när du ändå beslagits med att räknat fel så var det ju ändå bara en nolla, men om det nu ändå var så att den där nollan hade vänt plus till minus så är det ÄNDÅ du som har rätt eftersom du läst det på någon ospecificerad sida på internet?

Ett ja eller nej räcker gott som svar på om jag tolkat dig rätt.

Jag har erkänt att jag missade en 0:a men vem kan inte göra det? Inget att hänga upp sig över. Finns flertalet sidor där det finns med att Larry Silverstein gick med en vinst på ca 861 miljoner.

Citat:
Vilket är ett påstående, ta fram en källa på det eller medge att du bara gissar.

Jag använder mitt sunda förnuft eftersom sprängladdningen 1993 endast var på 680kg och det gjorde ett hål på 30m genom betongen och förstörde allt totalt där nere. Och då fanns inte de andra skadorna på tornen och tack vare detta föll inte tornen. Även de 680kilona fick plats i en bil (van) så att det har använts flera olika laddningar på 680 kg sammanlagt vore inte en omöjlighet.

Citat:
Nej, det säger faktiskt inte alls sig själv, det beroe helt och hållet på hur man fixat det. Återigen dags för dig att langa fram en verifierbar källa.

Något som blir massivt skadat kommer inte behålla sin hållbarhet som innan skadan. Självklart kommer detta bli försvagat.

Citat:
Belägg? Källa? Kalkyl? Du måste ju fatta att i ett diskussionsforum för vuxna människor så kan du inte bara påstå en massa saker och förvänta dig att folk skall tro på dem. HAR du något alls som backar upp ditt svammel eller är det bara fantasier? Ja eller nej räcker gott på den frågan också.

Det finns ju bevisning på wikipedia angående 1993 och tyngden på bomben som hade gjorts.

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center_bombing
Citat:
Yousef was assisted by Iraqi bomb maker Abdul Rahman Yasin [1]. Yasin's complex 1310 lb (600 kg) bomb was made of a urea nitrate main charge with aluminum, magnesium and ferric oxide distributed throughout, and several "booster" explosive components.

Samma länk som ovan
Citat:
and opening a 30-meter-wide (98 foot) hole through four sublevels of concrete

Ni säger själva att tornen har blivit rejält försvagade genom flygplanen och elden som härjade och då har det inte behövts samma kraft för att få tornen ur balans och röra på sig mer än vanligt för att sedan rasera.

Citat:
Du har påstått detta ett par gånger nu. Har du NÅGOT som backar upp denna teori? Och på vilket sätt skulle tornen komma ur balans?

Finns bilder där man kan se hur toppen faller åt sidan först och sedan åker hela tornen ner.

http://www.waarheid911.nl/wtc2collapse.jpg

Tornen kan komma ur balans genom att bli rubbade från grunden de står på och har sin balans. Även med hjälp av att bärande delar har blivit skadade med kraschen från flygplanen.

Citat:
Prio ett var att hitta överlevande, det blev viktigare än att utredarna fick härja fritt. Men utredare fanns på plats i princip från början, de fick peka ut vad de var intresserade av och de hade tillgång till en hel del stål, som flyttades till upplag där de gicks igenom.

Varför gjordes då ingen undersökning av stålet ifall det kan ha varit bomber inblandade? NIST och FEMA skyllde ju på att det vore ett slöseri med skattepengar och samtidigt kan man slösa mycket mer på en undersökning och utredning angående Bill Clintons affär? :s

Citat:
Vet du öht hur tornen var konstruerade? De är BYGGDA för att röra sig. Varför skulle vi ha ens ett kryddmått av förtroende för dina påståenden? Inte en uträkning, inte en källa, inte ens en sakkunnig har du som backar upp dina fantasier? Så VARFÖR skall vi tro att du vet vad du snackar om?

Därför jag skrev att det räckte kanske med att tornen rörde sig 1cm mer än vanligt för att kunna falla eftersom skadan som fanns redan var massiv.

Citat:
Här visar du ju med alla önskvärd tydlighet att du inte har någon koll alls på vad du säger. "En fastare grund", hur menar du då? Självklart är en hög och smal byggnad mer utsatt för yttre påverkan som jordbävningar exempelvis. Eller kanska att få ena hörnet helt söndertrasat av fallande bråte från ett av de kollapsade tornen.

Jag menar att eftersom det är högre så behöver det en fastare grund att stå på för att inte falla.

Varför trillade då inte dom andra byggnaderna ihop för dom fick säkert en massa bråte på sig som förstörde delar av byggnaderna.

Citat:
Vi kan väl ta det igen då, för 98452 gången. Var Larry en demoleringskille? Var brandmannen han snackade med demoleringskille? Hade de något som helst skäl att använda demoleringsslang? Och om de verkligen satte igång en hemlig sprängningskonspiration, VARFÖR i hela friden satte sig Larry glatt och avslöjade det hela i TV? Och VARFÖR hade han inte sett till att ha en fetare försäkring med FÄRDIGFÖRHANDLADE villkor? Och om det nu är så uppenbart att snorungar med youtube kan se att det är ett försäkringsbedrägeri, VARFÖR har inte försäkringsbolagen hävdat det?

För övrigt drogs väl inte sjuan ner med vajrar? Vilket ju är den huvudsakliga betydelsen av termen i demoleringsbranschen?

Jag är inte en demoleringskille och ändå vet jag användningsområdet för termen "Pull it". Brandmannen behöver inte vara inblandad, ren undanmanöver kanske? "Pull it" kanske va menat för någon annan som va i studion eller tittade på direktsändningen och sedan beskylls det på att han snackade med brandmannen och menade att brandmännen som "fanns inne i 7:an" skulle dra sig tillbaka.

Ja, han fick ju rätt gott om pengar och även så att han gick med vinst.

Jag har inte sagt att en youtube film bevisar försäkringsbedrägeri, försäkringsbolagen hävdar inte det eftersom det aldrig gjordes en ordentlig utredning ifall det fanns spår av bomber då detta vore ett slöseri med skattepengar och en Bush och Cheney som begär en begränsning av utredningen.

Ja, det kan även betyda att dra ned en byggnad med vajrar, men det kan även betyda att spränga. Även om det skulle handla om vajrar i detta fall så bevisar även det att han är inblandad.

Citat:
Vi har redan förklarat varför det står så om NIST-rapporter. Har du problem med läsförståelsen? Det handlar inte om kvaliteten på deras arbete, det handlar om att de skall kunna få så mycket insyn och data som möjligt när de gör utredningar, och det skulle försvåras som folk kunde bli åtalade som en konsekvens av det. Eftersom NIST har till uppdrag att bättra på byggstandarder för framtiden så har man ansett att det är viktigare att de får så heltäckande analyser som möjligt. Jämför exempelvis med Lex Maria här i Sverige.

Frågor på det?

Jag har inte problem med läsförståelsen. Hur ska dom kunna få så mycket insyn och data som möjligt när Bush och Cheney begär en begränsning av utredningen och sedan vägrar dom undersöka ifall det finns spår av bomber eller något annat.

http://archives.cnn.com/2002/ALLPOLITICS/01/29/inv.terror.probe/
Citera
2008-05-25, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag upprepar: om du VERKLIGEN är INTRESSERAD av svaret på den frågan så finns den längre bak i tråden. Det faktum att du bara likt en papegoja upprepar frågan utan ens en tillstymmelse till att läsa igenom tråden visar ju att du inte är intresserad. Men gissa vad? Jag kommer påminna dig om det varenda gång du gör det.

Hämta du fram den bevisningen istället.

Citat:
Initialt hade jag kunnat hålla med dig, men inte idag. INGEN av de tre sakerna du räknar upp har nämligen några som helst bevis som talar för dem, därför är de i dagsläget precis lika absurda.

Varför ville och vill inte NIST eller FEMA göra undersökningar ifall det finns spår från bomber? Det är ju inget slöseri med skattepengar.

Citat:
Du har inte lagt fram ETT ENDA bevis ännu, bara en massa lösa påståenden som väcker fler frågor och där stora delar blivit rejält krossade redan. Att du ignorerar att folk slår hål på ditt korthus är inte samma sak som att folk ignorerar dig.

Men hade du varit hederlig så hade du börjat sanera efter dig själv och börjat beta av ditt berg med obesvarade frågor.

Jag kommer att försöka svara på era obesvarade frågor den dagen ni besvarar mina obesvarade frågor som finns längre bak i tråden.

Citat:
Vi säger inte ens att det inte var några bomber, vi säger att det inte finns någonting som tyder på att det skulle varit några bomber. Ungefär som vi inte säger att tandfén inte omkom i raset, bara att inget tyder på att så skulle vara fallet.

Ni säger att det inte finns något som tyder på det och därför vore det inte lönt att tänka på det. Hur kan ni säga så när det faktiskt inte gjorts någon undersökning?

Citat:
Nej, det sannolikheten är inte alls att det fanns bomber, det finns ju inget som pekar i den riktningen.

Där dras det igång igen. Det är stor sannolikhet att det fanns bomber av något slag, det är väll även en stor sannolikhet att det inte fanns bomber. Men eftersom ingen ville undersöka och göra tester ifall det fanns spår av bomber så får det en att tänka ju.
Citera
2008-05-25, 10:30
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Varför ville och vill inte NIST eller FEMA göra undersökningar ifall det finns spår från bomber? Det är ju inget slöseri med skattepengar.

Av samma anledning som att de inte vill undersöka ifall det finns spår efter ett flygande potatismonster som skulle ha rivt tornen i smyg. Det finns absolut ingenting som pekar mot bomber. Inte en enda indikation ens.

Citat:
Jag kommer att försöka svara på era obesvarade frågor den dagen ni besvarar mina obesvarade frågor som finns längre bak i tråden.

Du har fått dina obesvarade frågor besvarade ett flertal gånger. Att du sen ignorerar svaren gör inte att de står obesvarade.

Citat:
Ni säger att det inte finns något som tyder på det och därför vore det inte lönt att tänka på det. Hur kan ni säga så när det faktiskt inte gjorts någon undersökning?

Det har gjorts en undersökning som gick igenom alla teorier och kom fram till den mest sannolika. Här är den NIST

Citat:
Där dras det igång igen. Det är stor sannolikhet att det fanns bomber av något slag, det är väll även en stor sannolikhet att det inte fanns bomber. Men eftersom ingen ville undersöka och göra tester ifall det fanns spår av bomber så får det en att tänka ju.

Vad finns det som indikerar att det fanns bomber? Vad är det som får dig att dra slutsatsen att det är stor sannolikhet att det fanns bomber? Jag ser det som minimal sannolikhet eftersom det inte ens finns indikationer på bomber. Ingen presenterad plan på när dessa skulle installerats (för att inte tala om att bombhundarna inte hittade något under rutinkontrollerna), inga svar på frågan hur bomberna skulle klara att brinna så länge, ett ras som motsäger bombteorin (tornen rasade uppifrån och raset initierades på de våningsplan där flygplanet kraschade, inte i botten eller någon annanstans)... Det enda som finns är din helt galna teori om smarta bomber i källaren (!) som fick toppen av tornet att hamna i obalans. Absurt är vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in