2008-05-24, 20:11
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
hmm, okej?

SKa vi förklara bättre eller? Du missade en nolla i din uträkning vilket gav ett helt annat resultat.
Citera
2008-05-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
SKa vi förklara bättre eller? Du missade en nolla i din uträkning vilket gav ett helt annat resultat.

En skuld till advokaterna på 2 680 000 000 är inte troligt, och stämmer inte.
Citera
2008-05-24, 20:18
Bannlyst
Sluta snacka shit, tagesnor, NIST utredde inte WTC 7 som du antyder.

Citat:
Varför visar sig alltid dubbelmoralen hos truthers?
Du sitter och påpekar att NIST och Fema inte gjorde en korrekt utredning när dom inte sökte efter bomber och thermite. men själv tar du inte med alla siffror i en beräkning är inte det lite samma sak?
Citera
2008-05-24, 20:19
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Sluta snacka shit, tagesnor, NIST utredde inte WTC 7 som du antyder.

Jag har inte påstått det, visa i såfall var
Däremot har jag frågat Socialbidraget om han kunde godkänna att en oberoende utredning kom till samma resultat som den officiella gjorde.

Skulle du kunna det? (förväntar mig iofs inte ens ett vettigt svar)

Citat:
Du sitter och påpekar att NIST och Fema inte gjorde en korrekt utredning när dom inte sökte efter bomber och thermite. men själv tar du inte med alla siffror i en beräkning är inte det lite samma sak?
Hur är det nu, näms WTC 7 där överhuvudtaget?
Citera
2008-05-24, 20:19
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
En skuld till advokaterna på 2 680 000 000 är inte troligt, och stämmer inte.

Det är dina siffror ska du veta...
Citera
2008-05-24, 20:23
Bannlyst
Jag skiter i alla nya utredningar, jag vet redan vem som är skyldig. Det gör vem som helst som inte har fått 22 kvicksilvervacciner.
Citera
2008-05-24, 20:23
Medlem
Citat:
Lite smygbög och gillar att olla andra män?

Han fick 861 miljoner dollar mot att han skulle börja återuppbyggandet inom 2 år.

Kostanden av den nya byggnaden skulle blir ca 700 miljoner dollar. Vilket gör att han har 161 miljoner dollar i vinst fortfarande, eller hur?

Men han hade ett lån på 489 miljoner dollar som Larry betalade av med försäkringspengarna och han hamnar på minus 328 miljoner dollar med ett krav på återuppbyggnad på byggnaden. New York ville desperat se återuppbyggnaden och finansierade Larry med över 400 miljoner dollar i tax-bonds.

I slutet av 2004 efter en 35 dagars rättegång vann han att han skulle få det dubbla från försäkringen vilket gjorde att han gick med vinst i slutet.

När Larry begärde 3.35 billion dollar i tax-exmpt Liberty Bonds för att finansiera Freedom Tower och hans andra byggnader i området, vilket han fick.

Detta utökades sedan till 4.6 billion dollar och kostanden för återuppbyggnaden av byggnaderna kostade 2,89 billion dollar.

Sedan hade han ett lån på ca 700 miljoner dollar till GMAC och hans partners.

Kom ihåg att det är CIRKA summor och inte den exakta.

4 600 000 000 - 700 000 000 = 390 000 000

2 890 000 000 + 390 000 000 = 3 280 000 000

4 210 000 000 - 3 280 000 000 = 930 000 000

930 000 000 - 100 000 000 som skulle betalas till advokaterna = 830 000 000

Han har alltså gått ut med en vinst på ca ca.830 000 000

I länken jag postade stod att han gick ut med en vinst på 861 000 000.

min uträkning.
Citera
2008-05-24, 20:24
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Jag skiter i alla nya utredningar, jag vet redan vem som är skyldig. Det gör vem som helst som inte har fått 22 kvicksilvervacciner.

Så då är det ju alltså meningslöst för dig att vara på ett diskussionsforum.
Citera
2008-05-24, 20:28
Bannlyst
Citat:
Så då är det ju alltså meningslöst för dig att vara på ett diskussionsforum.

Helt riktigt, men det är inget diskussionsforum utan snarare CENTCOM forum. (google it).

Börja här:
http://www.defenselink.mil/news/newsarticle.aspx?id=15287

Men det kan ju inte vara lätt att förklara hur stålförstärkta skyskapor bara råkar av en tillfällighet rasa ihop.
Senast redigerad av al-ciada 2008-05-24 kl. 20:38.
Citera
2008-05-24, 20:31
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Helt riktigt, men det är inget diskussionsforum utan snarare CENTCOM forum. (google it).

Börja här:
http://www.defenselink.mil/news/newsarticle.aspx?id=15287

Det är ett helt vanligt diskussionsforum. Det är inte vårt fel att du inte klarar av att argumentera för dina ståndpunkter på ett normalt och vettigt sätt.
Citera
2008-05-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor

Ingen dubbelmoral. Deras utredning är inte korrekt och där är stor skillnad på ett litet räknefel och en utredning

Citat:
Som jag sa tidigare, det handlar inte för min del om brandmännens vara eller inte vara i byggnaden, jag ville se hur inskränkt du är och tror att allt är bevis för en konspiration.

Varför säger han "pull it" när han har talat med brandchefen för längesen och som säger att där inte är några brandmän i byggnaden?

Citat:
"PULL IT" kan betyda en mängd saker tex

Kan betyde ja, men inte i detta fallet.

Citat:
Nej, jag är rätt säker på att det skedde attentat då Clinton satt. Men inget har uppmärksammats lika mycket som WTC.

Jaha.

Citat:
Nej, jag anser att båda är lika löljliga, varför?
Det finns inte en tillstymelse till bevis, det du har är några vittnen som under den mest kaotiska dagen i sitt liv hör smällar (vilket är vanligt förekommande i bränder) och tror det är bomber.
Men du har ingen bomb, inte ens ett spår av en bomb.
Nu påstår du att hela världen är inblandad i konspirationen?

Men om det nu inte skulle skada att göra en ordentlig undersökning så varför inte göra det? Detta är antagligen den största händelsen som skett i USA. Konstigt nog var det BUSH som satte utredningdbudgeten och även några andra snubbar bad dom att inte göra en helt ordentlig utredning. Har skrivit detta i tråden med länkar också som säger likadant.

Citat:
Att sita och reda ut varje foliehattsteori är idiotiskt och kostnadssamt.
dessutom så har du ju själv påstått att bevisen är förstörda så vad vinner du med din bombteori egentligen?
en oberoende utredning lär ju knappast hitta något nytt.

Vad vinner ni med er teori att säga att där inte fanns några bomber eftersom det inte har kunnats bevisa att det inte fanns?

Citat:
Om en ordentlig utredning görs och den inte visar bomber/thermite kommer du då godkänna den? Ja/Nej?

Ja. Men det kommer aldrig att ske eftersom bevisen är förstörda

Citat:
Om en ordentlig utredning görs och den inte visar bomber/thermite kommer du då godkänna den? Ja/Nej?

Citera
2008-05-24, 20:38
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ingen dubbelmoral. Deras utredning är inte korrekt och där är stor skillnad på ett litet räknefel och en utredning
Man kan också se de så här, dom tog inte med saker i sin utredning och du tog inte med saker i din.
Spelar ingen roll om det är räknefel eller inte.

Citat:
Varför säger han "pull it" när han har talat med brandchefen för längesen och som säger att där inte är några brandmän i byggnaden?
Återigen jag har inte sagt "PULL IT" handlade enbart om brandmännen. utan att "PULL IT" kan betyda flera saker och inte enbart riva.

Citat:
Men om det nu inte skulle skada att göra en ordentlig undersökning så varför inte göra det? Detta är antagligen den största händelsen som skett i USA. Konstigt nog var det BUSH som satte utredningdbudgeten och även några andra snubbar bad dom att inte göra en helt ordentlig utredning. Har skrivit detta i tråden med länkar också som säger likadant.
Jag har inget emot en oberoende utredning
Citat:
Vad vinner ni med er teori att säga att där inte fanns några bomber eftersom det inte har kunnats bevisa att det inte fanns?
Den officiella versionen är trots allt den som har mest bevisning och sträk sig över hela händelsen.

Citat:
Så vad vinns på att säga att tornen sprängdes egentligen?
Är det inte bara att gilla läget eftersom inte går att bevisa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in