2007-05-09, 10:28
Medlem
sten.bs avatar
Många psykologer har vidareutvecklat sitt ställningstagande att 11/9 var ett insider-jobb.

Why the resistance to 9-11 truth?
by Carol Wolman

Citat:
Anyone who has studied 9-11 at all knows it was an inside job.

Bush was not surprised. His brother Marvin's security company closed down one tower the week before and brought in lots of cables and other equipment. The towers, including building 7, were dropped by controlled demolition. The planes provided a dramatic cover story- great pix.

Rumsfeld had control of scrambling planes transferred to himself, exclusively, a few months before, and then disappeared that morning, so no planes intercepted the four hijacked airliners. Instead, there was a "stand-down" of NORAD. By some strange coincidence, a military exercise was being run that am which simulated planes crashing into buildings, so that the air traffic controllers were confused about whether the "attack" was real or part of a drill.

The buildings were pulverized, but the passports of the hijackers were miraculously thrown clear and quickly "discovered". There was no investigation, only a coverup that blamed the CIA and recommended police state measures to prevent future "attacks".

Then there's the lack of plane parts and small hole at the Pentagon. The flying out of the Bin Laden family the next day. The millions made on selling airline stocks short by those in the know. The confusion about passenger lists. The rejection of FBI reports about possible terrorists at US flying schools. And on and on.

There are so many videos that its hard to choose, but my favorites is 9-11 Mysteries.

Se den här:

http://www.rumormillnews.com/cgi-bin/forum.cgi?read=103893

Citat:
Most Americans, even those who are working for peace and impeachment, are reluctant to believe that Bush, Cheney, Rumsfeld and the rest actually planned and implemented 9-11, even though their long range plan (PNAC) clearly states that they need "a new Pearl Harbor". The Reichstag fire is a better parallel, since it was also an inside job.

Polls show widespread skepticism of the cover story, and suspicion that Bush allowed 9-11 to happen, ignoring warnings from abroad and from his own intelligence service. But to think that he actually helped plan it, that demolition charges were set in the Towers by his brother's company- that is a depth of evil that most of us can't even begin to contemplate.

Why is this? Why, when we all know so well what liars and connivers the Bush people are, how little they care for human life, or truth, or honor, how greedy they are for power and how ruthless they are in pursuing it, why is it so hard to believe that they planned and carried out 9-11?

Det hela är helt enkelt allt för jävligt för att många människor int kan få in sanningen i sitt medvetande.
Det är ett fall för en psykologisk analys.
Citera
2007-05-09, 10:29
Medlem
Har du någon källa på att Bushs brorsa drog in massa kablar?
Citera
2007-05-09, 10:34
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Ja

Men då så vad väntar du på? Jag kan inte göra en sådan jämförelse så jag och troligtvis en hel del andra här vill säkert se resultatet av en ljudanalys av div påstådda explosioner i WTC tror du inte det?
Citera
2007-05-09, 10:37
Medlem
Dubbelpost, moderator kan ta bort.
Citera
2007-05-09, 10:42
Medlem
Måste bara fråga, finns det någon som funderat på hur mycket bomber och hur många meter kabel det hade behövs för att ta ned WTC genom en planerad detonation? Såg på Discovery förut där man demolerade ett större höghus och där gick det åt kilometervis med kabel...
Citera
2007-05-09, 10:48
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Är det ett obestridligt bevis för att WTC7 rasade av sig själv utan mänsklig inverkan?

Ja eller nej
Då ska du få dagens tips av mig.

De svaren du vill ha kommer du aldrig att få. Finns det överhuvudtaget obestridliga bevis, oavsett vad saken gäller? Jag har visar på ett troligt scenario som visar på att WTC7 utan bomber faktiskt kunde rasa av sig självt. Du får gärna att välja att tro på de, eller inte. Det är upp till dig!

Sedan två saker till (medan jag har de i huvudet)

1. Till att börja med visste inte Jowenko (eller vad nu den holländska demoleringskillen hette, du vet, han som uttalar sig i en video du postat) att det var WTC. Därmed visste han inte heller vilka skador byggnaden hade redan innan byggnaden rasade. Jag skulle gärna vilja höra hans uttalande efter det att utredningen angående WTC7 blir klar.

2. I och med att hela södra sidan stod i brand, plus att den var kraftigt skadad från rasmassorna från WTC2 så kan den inte ha varit planterade bomber på den sidan. Borde de rimligtvis inte redan ha detonerat från elden, eller skadorna? Då återstår norra sidan. Och på den sidan ser man inte tecken på ljussken från explosioner vid tidpunkten för raset, eller ens "rökpuffar".

Som om du inte åtminstone kan ställa upp och resonera kring ett troligt scenario, utan att gapa efter 100 procentiga bevis. Tja, då tycker jag faktiskt att du kan lämna diskussionen.
Citera
2007-05-09, 10:58
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Har du någon källa på att Bushs brorsa drog in massa kablar?

Jag har diskuterat det tidigare om hur flertal människor vittnade om att det pågick kabeldragningar i WTC. Orkar inte gå igenom det en gång till.
Mitt intresse för 11/9 är i dag endast av det psykologiska mysteriet om hur man kan lyckas med att bedra så många med en sån uppenbar lögn.
Bevisen om ett insider-jobb är så övertygande att jag orkar inte längre försöka med att övertyga psykologiskt blockerade människor.
Citera
2007-05-09, 11:00
Medlem
sten.bs avatar
Ok
Citera
2007-05-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag har diskuterat det tidigare om hur flertal människor vittnade om att det pågick kabeldragningar i WTC. Orkar inte gå igenom det en gång till.
Mitt intresse för 11/9 är i dag endast av det psykologiska mysteriet om hur man kan lyckas med att bedra så många med en sån uppenbar lögn.
Bevisen om ett insider-jobb är så övertygande att jag orkar inte längre försöka med att övertyga psykologiskt blockerade människor.

Kan du nämna ett exempel på ett sådant bevis?

Finns det inte heller en psykologisk aspekt i att så många väljer att förlita sig på manipulativa Youtube-filmer och låter sitt hat mot USA svälla över alla gränser?
Citera
2007-05-09, 11:14
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Kan du nämna ett exempel på ett sådant bevis?

Finns det inte heller en psykologisk aspekt i att så många väljer att förlita sig på manipulativa Youtube-filmer och låter sitt hat mot USA svälla över alla gränser?

Som sagt, det har diskuterats tidigare och det finns material out there för den som söker.

De sanningssökande i dag är de verkliga patrioterna medan de som försvarar Bush's admin. är de som verkligen handlar mot USA's intressen med målet att bryta sönder nationen för bildandet av NWO.

Om jag lägger ut t.e.x. http://www.youtube.com/watch?v=58h0LjdMry0&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2E911blo gger%2Ecom%2Fnode%2F8267
från italiensk TV så är den inte manipulerad för att den ligger på youtube.
Citera
2007-05-09, 11:20
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Då måste de exploderat i botten på byggnaden?

Ja eller nej räcker.
http://static.howstuffworks.com/gif/wtc-elevators.gif
En liten, inte heltäckande, bild över hissystemet. Jag vill minnas att det var två hissar som gick från lobbyn och hela vägen upp, samt att det fanns servicehissar som gick hela vägen från källaren och upp. SLOB har redovisat mer nogrant i ett tidigare inlägg, med mer exakta schema över hissystemet.

I Naudets film 9/11 (detta tror jag att jag sagt innan, eller du har den ju förresten) vittnar brandmännen om att människor bokstavligen brinner nere i lobbyn samt att fönstrena är utblåsta. Alltså, en explosion 400 meter längre ner osakad av att trycket letat sig ner genom hissarna.
Citera
2007-05-09, 11:21
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b

Och ändå är det du som blivit ollad gång efter annan när vi skall granska bevis? Visst är det märkligt... Men jag förstår att du inte vill diskutera vad som backar upp vilka teorier längre, för det är ju inte direkt din paradgren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in