2007-05-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Så, en massa hissar small precis före tornet rasade då!

Då fattar jag. Sen fortsatte hissarna smälla medan byggnaden var på väg ned kanske. för vittnen hörde ju en massa smällar både före och under när tornet rasade ned i backen.

Kan ju ha vart rökgasexplosioner också. Kanske golv som rasade ned. Finns mycket som kan smälla förutom bomber

Vad tycker du om min avatar förresten?
Citera
2007-05-08, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Kan ju ha vart rökgasexplosioner också. Kanske golv som rasade ned. Finns mycket som kan smälla förutom bomber

Vad tycker du om min avatar förresten?

Passande för tråden tycker jag.
Citera
2007-05-08, 23:01
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Detta är en bloggsida där en ensidig bild ges. Han historiesyn i början är förkastlig, fullständigt felaktig och sensationssträvande.

Sedan rapar han upp den sedvanliga kritiken vi lärt oss att bemöta. Han säger samma saker som de flesta här redan har varit inne på, och som vi har haft tämligen enkelt att bemöta med fakta och forskning.

Försöka duger. Du anklagar oss för att inte ta till oss något. Själv kastar du av dig detta bevis. Faktum är att artikeln bygger på fakta vilket du kanske missat. Ingen ljuger om att i USA skämtar man om att de som tror på den officiella versionen om 11:e september måste vara så kallade slumpteoretiker, eftersom så många sammanträffanden och till synes oförklarliga händelser inträffade just den dagen. Och ingen ljuger om att 36 % av befolkningen tror på konspirations teorin 2006. Så gör inga fler försök dom håller inte. Dessutom är WTC - 7 ett så stort bevis att man är trångsynt om man inte förstår det.
Citera
2007-05-08, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Försöka duger. Du anklagar oss för att inte ta till oss något. Själv kastar du av dig detta bevis. Faktum är att artikeln bygger på fakta vilket du kanske missat. Ingen ljuger om att i USA skämtar man om att de som tror på den officiella versionen om 11:e september måste vara så kallade slumpteoretiker, eftersom så många sammanträffanden och till synes oförklarliga händelser inträffade just den dagen. Och ingen ljuger om att 36 % av befolkningen tror på konspirations teorin 2006. Så gör inga fler försök dom håller inte. Dessutom är WTC - 7 ett så stort bevis att man är trångsynt om man inte förstår det.

Men 36%, det var många det. Slumpteoretiker? Ha ha ha

Det lät onekligen komiskt.
Citera
2007-05-08, 23:04
Medlem
Billows avatar
Ja det är komiskt och träffande på en och samma gång.
Citera
2007-05-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Passande för tråden tycker jag.

Vad föreställer din avatar då? Ser ut som en scout.

"där var inga gastuber i wtc. och brandmän flög in i väggarna och trilla omkull medans dom hörde explosionerna. Sen har dom vittnat till Flashes oxå"

Under WTC-7 löpte i alla fall en stor gasledning. Det finns jättemycket som kan smälla i en brinnande skyskrapa...Jag läste att flasharna kan ha berott på övertändningar.
Citera
2007-05-08, 23:07
Bannlyst
Citat:

"där var inga gastuber i wtc. och brandmän flög in i väggarna och trilla omkull medans dom hörde explosionerna. Sen har dom vittnat till Flashes oxå"

Under WTC-7 löpte i alla fall en stor gasledning. Det finns jättemycket som kan smälla i en brinnande skyskrapa...Jag läste att flasharna kan ha berott på övertändningar.

Det låter inte helt otroligt.

Min bild föreställer en amerikansk pojkscout på 50 talet, med väldigt starka glasögon.
Citera
2007-05-08, 23:07
Medlem
Billows avatar
Citat:

När WTC-7 byggdes gjorde man det efter bedömning av det bränse och eventuella gasledningar som fanns i dess närhet. Inte bygger man ett hus då man vet att de skulle jämnas med marken om en gasledning eller annat antänds. Dessutom fick WTC-7 ett hål på ena kantens vägg bara som dessutom inte orsakades av ett flygplan. Men raset förefallet EXAKT samma som de två andra tornen. Förstår man inte nu så hänger man inte med mycket.
Citera
2007-05-08, 23:08
Medlem
Billows avatar
Min bild föreställer en slags profet eller Jesus gestalt som just får ett budskap
Citera
2007-05-08, 23:10
Bannlyst
Erik. ja det hade gjort så folk flög upp i luften och in i väggar
Citera
2007-05-08, 23:11
Bannlyst
Citat:
När WTC-7 byggdes gjorde man det efter bedömning av det bränse och eventuella gasledningar som fanns i dess närhet. Inte bygger man ett hus då man vet att de skulle jämnas med marken om en gasledning eller annat antänds. Dessutom fick WTC-7 ett hål på ena kantens vägg bara som dessutom inte orsakades av ett flygplan. Men raset förefallet EXAKT samma som de två andra tornen. Förstår man inte nu så hänger man inte med mycket.

Jaså?

Då kan det inte ha varit en gasledning då som orsakade att byggnaden rasade kanske.

Men det fanns kanske annat som kunde smälla, eller nåt.
Citera
2007-05-08, 23:11
Medlem
Citat:

Jag lade ingenting i det, jag sa bara som det var, att det löpte en stor gasledning under WTC7.

Som jag har förstått WTC7-raset så rasade först takdelen och delar av den sidan av huset, sedan rasade resten också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in