Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Hohoho du har helt rätt. En konspiration har ju onekligen skett oavsett vad man tror föregick runt 9/11.
Så låt mig omformulera frågan till sweden4911truth: Vad tror du om händelserna runt 9/11. Två plan kapade av namngivna personer kraschar in i WTC. Effekten av förstörelsen är att ett antal byggnader rasar. Detta utan att vi behöver fylla i med sprängmedel, rymdvapen eller liknande.
Eller förespråkar du en hittills dold konspiration och att tornen omöjligen kunde rasa utan hjälp av sprängmedel, rymdvapen eller liknande?
Så låt mig omformulera frågan till sweden4911truth: Vad tror du om händelserna runt 9/11. Två plan kapade av namngivna personer kraschar in i WTC. Effekten av förstörelsen är att ett antal byggnader rasar. Detta utan att vi behöver fylla i med sprängmedel, rymdvapen eller liknande.
Eller förespråkar du en hittills dold konspiration och att tornen omöjligen kunde rasa utan hjälp av sprängmedel, rymdvapen eller liknande?
Jag vill inte spekulera allt för mycket. Att folk i administrationen har ljugit om en hel del händelser är belagt, att de skulle kunna ha ljugit om detta också ser inte jag som omöjligt. Wolfowitzdoktrinen ville de neokonservativa implementera, men de fick motstånd av sitt eget parti och etablissemanget, där finns ett möjligt motiv.
Men framförallt är det fysiken kring kollapserna som inte stämmer. Det bryter mot naturlagar så som energiprincipen. Också om man tittar på grundläggande mekanik med krafter och motkrafter så går ekvationen inte ihop. Det är dubiöst.
Att det skulle vara något rymdvapen eller "no plane" eller mininukes är naturligtvis bara straw man argument, jag har aldrig hävdat något sådant. Isf, om de har rivit husen med flit så är sprängmedel av någon typ det mest troliga.
/O