2008-05-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Hohoho du har helt rätt. En konspiration har ju onekligen skett oavsett vad man tror föregick runt 9/11.
Så låt mig omformulera frågan till sweden4911truth: Vad tror du om händelserna runt 9/11. Två plan kapade av namngivna personer kraschar in i WTC. Effekten av förstörelsen är att ett antal byggnader rasar. Detta utan att vi behöver fylla i med sprängmedel, rymdvapen eller liknande.
Eller förespråkar du en hittills dold konspiration och att tornen omöjligen kunde rasa utan hjälp av sprängmedel, rymdvapen eller liknande?

Jag vill inte spekulera allt för mycket. Att folk i administrationen har ljugit om en hel del händelser är belagt, att de skulle kunna ha ljugit om detta också ser inte jag som omöjligt. Wolfowitzdoktrinen ville de neokonservativa implementera, men de fick motstånd av sitt eget parti och etablissemanget, där finns ett möjligt motiv.

Men framförallt är det fysiken kring kollapserna som inte stämmer. Det bryter mot naturlagar så som energiprincipen. Också om man tittar på grundläggande mekanik med krafter och motkrafter så går ekvationen inte ihop. Det är dubiöst.

Att det skulle vara något rymdvapen eller "no plane" eller mininukes är naturligtvis bara straw man argument, jag har aldrig hävdat något sådant. Isf, om de har rivit husen med flit så är sprängmedel av någon typ det mest troliga.

/O
Citera
2008-05-22, 19:26
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedes4911truth
Men framförallt är det fysiken kring kollapserna som inte stämmer. Det bryter mot naturlagar så som energiprincipen. Också om man tittar på grundläggande mekanik med krafter och motkrafter så går ekvationen inte ihop. Det är dubiöst.

Nu har du nämnt flera gånger att raset bryter mot naturlagar, att det går emot grundläggande mekanik etc utan att specifisera VAD det är som är fel. Beskriv vad det är du inte tycker stämmer och basera det på grundläggande mekanik så vi har något att diskutera, istället för att tjaffsa om fritt fall. (Och nej, huset föll inte i samma hastighet som en träkloss släppt från taket hade fallit. Träklossen faller lika fort som bråten, huskroppen faller långsammare)
Citera
2008-05-22, 19:26
Medlem
Citat:

Vad är det som inte går ihop? Kan du mer ingående exempel och förklaringar?
Citera
2008-05-22, 19:33
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Angående byggnad 7:

Larry sa "PULL IT" enligt er betydde det att brandmännen skulle dra sig tillbaka från byggnaden.

Enligt FEMA rapporten så fanns det inga brandmän i byggnaden eller precis utanför eftersom Frank Fellini gav order om att ta bort brandmännen från byggnaden redan 11:30. Då går eran teori ang. "PULL IT" i kras, eller ni har något annat där?

Som jag skrev förut så används "PULL IT" eller "PULL IT DOWN" vid kontrollerade demoleringar som även CDI, Controlled Demolition Inc själva antyder.

"No manual firefighting actions were taken by FDNY." http://www.whatreallyhappened.com/fema_report.html

"There was no firefighting in WTC 7." http://www.popularmechanics.com/technology/military_law/1227842.html?page=5

"By 11:30 a.m., the fire commander in charge of that area, Assistant Chief Frank Fellini, ordered firefighters away from [WTC 7] for safety reasons." http://thewebfairy.com/killtown/wtc7/archive/nytimes_112901.html

Byggnad 7 har gåtts igenom tämligen extensivt i den här tråden, likaså Silversteins användande av termen "pull it". Jag har personligen frågat en brandman om hur de skulle använda termen, och inte helt förvånande så backade han upp oss vakthundar.

Känn dig välkommen att NÄR SOM HELST svara på lite gamla inlägg, men när du gör det så kan du väl också tillföra något nytt, lite källor och logiska resonemang exmpelvis. Du vet, att springa in här lite då och då och kasta ogrundade påståenden kring dig (som dessutom vederlagts för flera år sen) är bara pinsamt.
Citera
2008-05-22, 19:36
Medlem
Citat:
Det är inte mitt fel att begreppet fritt fall används på det sättet det görs.

Om du medvetet urvattnar ett vetenskapligt begrepp för att på ett suggestivt sätt misstänkliggöra en regering för terroristdåd så är det så klart ditt fel.

Citat:
Oavsett vår åsikt om saken så är det så som begreppet används, att då försöka att specificera ett relativt begrepp är omöjligt. Enda anledningen till att den här diskussionen förs är att man får inte säga att tornen föll i fritt fall för då är man en idiot tydligen.

Om man använder en formulering om att tornen föll i fritt fall för att underförstått mena att de föll för fort, ja då är man kanske inte en idiot men man är ute på hal is.

Som jag frågade dig förut, när du tycker att man inte ska använda begreppet fritt fall om kollapsande hus? Det här huset, faller det i fritt fall?

http://www.liveleak.com/view?i=ff1_1210707903

Citat:
Det är hårklyverier. Mitt argument är att tornen föll i "stort sätt" i fritt fall, och jag säger stort sätt här för det är inget exakt begrepp. Ok, inte riktigt lika fort som bråtet bredvid men de kom ner lika snabbt som om jag hade släppt en träkloss från taket, vilket i andra sammanhang hade klassificerats som fritt fall.

Hur fort ska ett husras gå, menar du, för att det ska räknas som fritt fall? Är det här fritt fall?

http://www.liveleak.com/view?i=ff1_1210707903

http://www.youtube.com/watch?v=fwjcQOlX8Xw&feature=related
Citera
2008-05-22, 19:45
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag vill inte spekulera allt för mycket. Att folk i administrationen har ljugit om en hel del händelser är belagt, att de skulle kunna ha ljugit om detta också ser inte jag som omöjligt. Wolfowitzdoktrinen ville de neokonservativa implementera, men de fick motstånd av sitt eget parti och etablissemanget, där finns ett möjligt motiv.

Att det skulle vara något rymdvapen eller "no plane" eller mininukes är naturligtvis bara straw man argument, jag har aldrig hävdat något sådant. Isf, om de har rivit husen med flit så är sprängmedel av någon typ det mest troliga.

/O
Tack för svaret.
Men som andra redan har hunnit före mig att fråga, vad är det som inte stämmer? Har du några egna beräkningar som du vill visa så är du naturligtvis välkommen att visa upp dem. Att bara ifrågasätta utan att vilja visa upp några egna teorier är ett helt normalt beteende för truthers. "Jag bara frågar" är det fler foliehattar som haft som start i tråden. Senare visar det sig allt som oftast att man visserligen frågar mycket, men man är inte vitten intresserad av svaren man får.
Så ursäkta om jag ser på dina inlägg med en viss skepsis.

"Straw man" är ett begrepp som används för att beskriva ett angreppssätt där en person attackerar sin motståndares åsikter genom att beskriva dessa åsikter inkorrekt."Lägga orden i mun" är väl den svenska varianten?
Om du läser om mitt inlägg ser du att jag faktiskt inte påstår att du tror på rymdvapen - du påstår egentligen ingenting hittills - jag frågar dig vad din åsikt är och beskriver ett antal scenarion som förekommit från truthersrörelsen och huruvida någon av dem är något du anammat.
Då du finner att sprängämnen inte är helt omöjliga att avskriva - jag anser att det är fullständigt omöjligt att WTC raserades med sprängmedel - måste jag ju fråga dig samma sak som jag frågat precis varenda truther i den här tråden.
Vilka sprängmedel överlever en till sex timmars brand samt exploderar utan att höras?
Om du tror att sprängmedel kan ha förekommit bör du ha ställt dig den frågan själv. Så vad du har för förklaring är jag faktist, helt uppriktigt, nyfiken på.

Edit: vilka i adminstrationen har ljugit, bevisligen ljugit, dvs här finns det svartpåvitt. En intervju eller liknande vore tacksamt.
Inte en youtubevideo eller artikel från infowars där lösryckta uttalanden sätts in i sammanhang där de inte hör hemma.
För att förklara min utgångspunkt. Det är möjligt att GWB ljög om WMD i Irak. Men hittills finns det inga som helst bevis för att han gjorde det. Vi kan spekulera och anta. Men det är inte bevisat.
Dvs innan jag tror på något, och inte bara 9/11, vill jag verkligen se bevis. Innan dess ser jag bara möjligheter eller omöjligheter.
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-05-22 kl. 19:52.
Citera
2008-05-22, 20:17
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Och DU valde medvetet att INTE ta med hela texten från NE för där stode det exakt det jag länkade till.

Undrar varför du endast tog det som passade dig då och nu?

Bedrägligt beteende att inte ge HELA texten så att folk kan se det med egna ögon utan du väljer det som passar dig.

Grattis... Sopa.
ROFL. Jag tog med hela förklaringen. Du valde att även inkludera exempel. Annars lovar jag dig att du inte kan hitta en frisk människa som håller med om din förklaring. En konspiration definieras inte utifrån vem eller vilka som står bakom den. Det är metoderna.

Om du inte håller med mig kanske du kan be SLOB att radera alla inlägg som inte har med AQ:s "konspiration" att göra. För om det var USA:s regering som låg bakom kan det ju liksom inte vara en konspiration i dina ögon
Citera
2008-05-22, 20:55
Medlem
sten.bs avatar
Oavsett om vem som låg bakom 11/9 så var det frågan om en konspiration. Sen får den som har ögon att se med att se vem som tjänade på det. (Vad heter det på svenska?) Följ pengarna.
Citera
2008-05-22, 21:03
Medlem
Försöksdjurs avatar
Vafan snackar ni om? 11/9 var ju ett terroristdåd!
Citera
2008-05-22, 21:11
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Vafan snackar ni om? 11/9 var ju ett terroristdåd!
Vi talar om vilka var terroristerna. Wake up.
Citera
2008-05-22, 21:15
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Oavsett om vem som låg bakom 11/9 så var det frågan om en konspiration. Sen får den som har ögon att se med att se vem som tjänade på det. (Vad heter det på svenska?) Följ pengarna.

Själv är jag mer benägen att följa bevisen. Jag vet att det räknas som lite oortodoxt i "sanningsrörelsen". På tal om det, hade du några bevis, eller tänker du bara titta in för en oneliner eller två varannan månad?
Citera
2008-05-22, 21:26
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b

Och vilka vann på det enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in