Citat:
Ursprungligen postat av swedes4911truth
Tack, jag läste detta. Det verkar råda lite olika åsikter om hur snabbt de kom ner. Jag tror nog att åtminstone vi kan vara rätt överens att allt under 9,22 sekunder är fysiskt omöjligt. I övrigt verkar det vara 10-15 sekunder någonstans som är konsensus, en del säger under, en del säger över men någonstans i det spannet verkar falltiden ligga enligt dem flesta.
Ingenting är "omöjligt" eftersom du inte vet hur högt fallet var.
Detta kunde folk räkna med på 1700 talet, redan då förstod man att om du vill veta hastigheten på ett föremål så måste du ta sträckan och dela den med tiden.
Du har tjatat ihjäl din trovärdighet med dina 9.22 sekunder ( som förövrigt bara foliehattar använder). Bevisligen så föll inte toppen på wtc 1 eller 2 417 meter.
Så fram tills DU tar fram sträckan du "tror" är den riktiga så är det OMÖJLIGT att säga att 9.22 sekunder är "för snabbt"
Men om du nu accepterar Ett spann på 10 - 15 sekunder så kan man lätt räkna ut skillnaden i höjd det blir på ditt spann på 10 till 15 sekunder.
Husen var 417 meter.
Vi tar på oss foliehatten och fantiserar att toppen föll 417 meter, hur lång tid tar då detta?
Ja i vakuum "fritt fall" tar detta 9,2 sekunder.
Om vi räknar med att det låg en hög på ca 30 meter då...
Då tar det 8.8 sekunder.
Accepterar du ett spann från 10 till 15 sekunder så accepterar du ett hus som var från 500 meter till 1100 meter höga. Hoppas att du nu förstår hur otroligt små variabler det behövs för att det skall barka sta åt helvete med dessa uträkningar.
Alla dessa uträkningar är gjorda i fritt fall. Inte något facit på hur lång tid det tog för husen att falla utan bara ett litet exempel på att foliehattarna inte fattar att deras gissningar inte har någon som helst vetenskaplig tanke bakom sig utan är till för att förvilla svagsinta.
Som sagt detta begrep folk på 1700 talet, trots detta sitter det tydligen totalt obildade människor 2008 och inte fattar bättre.. Skönt att jag får tillbaka på skatten i år så att skolorna inte får för mycket pengar i allafall.