2010-01-08, 22:57
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Så istället för att tramsa, svara på frågan?

Jag är fortfarande som jag klargjort inte med några "ni".

Citat:
sa att "Ni har ju bevis, gå till en oberoende domstol med dem" varpå jag påpekade att det inte går utan några misstänka.

Detta är vad ditt citat av mig kommer ifrån, att man inte kan gå utan några misstänka till domstolen, inte som du likt aftonbladet försökte förvränga det och plocka min text ur sitt sammanhang.. varför postade du inte hela meningen? Det här var pinsamt dåligt söderb, till och med ovanligt lågt för dig.
Citera
2010-01-09, 12:02
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Jag är fortfarande som jag klargjort inte med några "ni".

Detta är vad ditt citat av mig kommer ifrån, att man inte kan gå utan några misstänka till domstolen, inte som du likt aftonbladet försökte förvränga det och plocka min text ur sitt sammanhang.. varför postade du inte hela meningen? Det här var pinsamt dåligt söderb, till och med ovanligt lågt för dig.

Så om vi gör om frågan och använder ordet du, och ordet polis. Förstår du poängen i frågan då? Du hävdar du förstår, ändå ska du bajsa ord i 10inlägg om att han använda ordet domstol.

Antingen svarar du på frågan som SMA ställde eller så skiter du i det, men kom då inte och dra ur även denna tråd i ett offtopicrace.

Förövrigt är det komiskt att du hävdar att du inte fastnade på fel ord i domstol/polis för att sedan skriva detta; "Ni har ju bevis, gå till en oberoende domstol med dem" varpå jag påpekade att det inte går utan några misstänka." Jag måste fråga igen, är det omöjligt att få en utredning genom att anmäla de bevis man har?
Senast redigerad av söderb 2010-01-09 kl. 12:06.
Citera
2010-01-09, 18:49
Medlem
Kuvolskis avatar
Men nu får du väl lägga ned, polisen har hand om bevismaterial och brottsutredningar. Skärp dig nu för fan. Jag är fortfarande inte (för tjugonde gången) med några "Ni", läsförståelsen eoeoeoeo..

Söderb, jag har nu två gånger innan poängterat att jag förstod poängen men att ni hade fel.. varför frågar du igen?

Slutskitsnackat.
Senast redigerad av Kuvolski 2010-01-09 kl. 18:53.
Citera
2010-01-09, 22:24
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Varför går ingen truther med de bevis ni säger er ha till polisen? Hur svårt är det att svara på frågan om varför inget görs?

Allvarligt talat. Jag ska vispa ihop en sorts grundfärg här hemma och filma resultatet bara jag kan få receptet på hur det ska vara på ett ungefär?

Om vi säger så här....

Jag lovar att filma en färgblandning smetad på en najj-tråd?

Foliehattarna får komma med sina bästa recept vad gäller I-want-to-belive-thermite så ska jag måla på skiten och filma resultatet? Verkar det alldeles för vansinnigt?
Citera
2010-01-09, 23:37
Medlem
söderbs avatar
Argot, du kan ju läsa om de hemliga ingredienserna i Jones rapport

Citat:
Men nu får du väl lägga ned, polisen har hand om bevismaterial och brottsutredningar. Skärp dig nu för fan. Jag är fortfarande inte (för tjugonde gången) med några "Ni", läsförståelsen eoeoeoeo..

Söderb, jag har nu två gånger innan poängterat att jag förstod poängen men att ni hade fel.. varför frågar du igen?

Slutskitsnackat.

Frågan vi diskuterade var: Varför går de människor som hävdar sig inneha solklara bevis och anmäler detta till domstol. Du hakade då upp dig på ordet domstol. Du säger sedan, jag förstår poängen men erkänn att ni hade fel. Du vill alltså höra att vi erkänner att vi använde fel ord? Fine, vi använde fel ord.

Frågan kvarstår ändå, varför tar personer inte sina bevis och försöker få fram en ny utredning. (Detta hävdar du inte går om man inte har misstänkta?).

Känner du nu att du ska fortsätta offtopic och återigen svara, jag tillhör inget ni så bry dig inte att skriva ens. Har du något att tillföra,gör det. Ingen vill höra ditt konstanta klagomål.
Citera
2010-01-10, 08:35
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Argot, du kan ju läsa om de hemliga ingredienserna i Jones rapport

Okej, nu vet inte jag om du var sarkastisk eller ej!
Kan man läsa om det där? Finns det något recept eller kemisk formel som går att utgå från? Vore rätt intressant att få prova att sleva ihop en bytta?
Citera
2010-01-10, 12:34
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Okej, nu vet inte jag om du var sarkastisk eller ej!
Kan man läsa om det där? Finns det något recept eller kemisk formel som går att utgå från? Vore rätt intressant att få prova att sleva ihop en bytta?

Jag vet att man diskuterade vad nanothermite innehöll i tråden som heter något i stil med, "artikeln om professor jones fynd/nanothermite". Så det borde finnas med i rapporten. Egentligen borde du kunna använda vilken sorts thermite som helst, bara att söka efter innehåll på de olika.
Citera
2010-01-12, 07:42
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Korrekt analyserat, och det faktum att det var ett leasing avtal gör bara saken än mer anmärkningsvärd i sammanhanget, han behövde alltså inte ens köpa husen för att få ut pengarna, bra va!

DOM, hur jävla svårt skall det vara att få in i era folieskallar.
Silverstein lesade INTE dessa hus själv.
ALL ev. ihop fantiserad vinster skall delas på fler aktörer.

Det fanns ju redan en ägare av husen WTC 1 o 2 som INTE ville sälja utan fortsätta leasa ut husen. Så ATT man lesade husen är en bra lösning för båda.
Men kostnader nu i 8 år UTAN att få in en dollar på hyresintäkter gör enligt automatik för foliehattar att man tjänar på detta.

Någon, vem som helst får jätte gärna sätta sig ner och räkna på detta, lägga fram det i tråden.

Vi väntar fortfarande efter 8 år på en uträkning på att detta var en bra affär för leasingtagarna.
Jag tror vi får vänta minst 8 år till innan någon försöker.
Citera
2010-01-12, 07:43
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
ElGiganten, har du en bil så måste du försäkra den för att få framföra den på allmän väg.. jag vet inte hur det var i detta fallet men kan inte tro att han varit tvungen att tecka försäkring mot terroristattentat?
Och hade du läst kontraktet så kanske du hade vetat att ägaren av WTC 1 o 2 Port Authority of New York and New Jersey krävde denna försäkring.

Citat:
Förresten så var det väl ettan/tvåan som tidigare utsatts för terrorattentat och inte sjuan?

Och var det inte så att DOM Silverstein OCH Westfield America Leasade 1 o 2:an. Och att Silverstein ÄGDE 7:an.
Fast detta hade du vetat om du läst på.
Citera
2010-01-12, 07:50
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Värt att försöka få fram diskussion dock. Hur är det i allmänhet med försäkringar, går man plus eller minus om ens hus tex brinner ner? Jag tror inte många tjänar på sina försäkringar även om man är maxad.

Du är inne helt på helt rätt spår.
Men tror du allvarligt att NÅGON foliehatt kommer att ta reda på vad det stod i leasingkontraktet? Att någon foliehatt FÖRST skulle leta efter ett kontrakt, läsa och sen lägga fram en teori om detta???!!!
When hell freezes over!!!

Fast är du intresserad kan vi ta detta ovanför foliehatarnas skalle.
Citera
2010-01-12, 08:55
Medlem
Pads avatar
Jag vill minnas att länken varit uppe förr, men 911myths går igenom den här försäkringsmyten ganska så ordentligt:

http://911myths.com/html/windfall.html

Det är ganska tydligt att om Larry var medveten om vad som skulle hända (hey, han är ju tydligen jude så varför inte?) så måste han vara en av de klantigaste bedragarna i världshistorien som inte ens hade sett till att kontraktet var färdigt innan attackerna.

Seriöst, tycker inte ni också att Silverstein-spåret är uttjatat och krystat så dte står härliga till?
Citera
2010-01-12, 09:30
Medlem
Citat:
.. varför frågar du igen?

för man får ALDRIG något svar.

Varför går ingen med de bevis som finns till den myndighet som har hand om sånt? Så, nu kan det inte bli fel. Nu behöver du inte gråta som en flicka om att jag skrev domstol och tro att det på något sätt förändrar det faktum att truthers (ni) bara gnäller som små flickscouter. Gör nått eller håll käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in