Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag skall ta lite längre paus, bara loggade in lite snabbt för att ge svar på det där med att fly undan.
Typiskt er, så fort jag kommit med obekväma saker så har det flytts undan.
Jag är en stor vän av två principer:
1) Saker man påstår har man ett ansvar att underhålla. Om jag påstår att månen är ghord av ost så får jag antingen medge när mina argument är slut eller fortsätta argumentera, det finns inte så många andra mellanlägen. Du har gjort påståenden i den här tråden som du sen bara släppt och vägrat gå vidare med. Det är inte särskilt hederligt gjort.
2) Man skall se till att bli klar med ett ämne innan man startar nästa. Jag är skittrött på det här isflakshoppandet som många konspirationstroende ägnar sig åt. Tyvärr har man varit med om det så många gånger att det effektivaste sättet att motarbeta det är att helt enkelt strunta i att bemöta nya påståenden innan man är klar med det gamla. Flera gånger har jag lovat ta mig an nya ämnen när man avslutat de gamla. Titta exempelvis på mina duster med Malmoesoldier om passagerarlistor, där han blev kraftfullt ollad. När jan märkte att han var ute på djupt vatten med listorna så försökte han flytta fokus till flygutbildningen och "omöjliga" manövrar istället.
Så nej, jag flyr inte några diskussioner, men låt oss bli klara med de gamla innan vi fortsätter med nya.
Citat:
Röken (explosionen?) uppe vid penthouse
Som jag så fort jag såg det kommenterade. jag vet inte vad det är, men gav en gissning som matchade observerade fakta. Vad är problemet, hade du följdfrågor? Jag diskuterar gärna röken med dig, fast jag har nog inte så mycket mer att tillföra än det jag redan sagt. Det finns en plausibelm förklaring till röken, men om du hellre vill tro att det var bomber så skall jag inte hindra dig.
Citat:
Smält stål på ground zero
Vilket faktiskt har diskuterats ganska många gånger. Som någon sa, tro inte att du är den förste att lägga fram de här resonemangen... Det skulle nog göra dig gott under din paus att läsa igenom den gamla 911-tråden, redan för flera år sen slog vi den här döda hästen.
Jag kan absolut tänka mig att diskutera smält stål/andra metaller vid GZ, men inte innan vi är klara med de diskussioner vi påbörjat.
Citat:
Påstådda WTC7 laddningarna (youtube klippet)
Tydliga flashar inifrån tornen
Upprepade Explosioner tiden före tornen rasar (finns både vittnen och ljudupptagning)
Brandmän som hörde explosioner underifrån tornen
En del av det här har vi också kommenterat och bemött, men jag är inte heller här sugen på att kasta mig in i sådana diskussioner innan vi är klara med den vi påbörjat.
Citat:
Medge det här också så skall jag titta på bilden.
Mer rimligt vore att vi tog det i kronologisk ordning. Jag började diskutera flashar med dig, inte något av ovanstående. Och jag lovar att snällt gå vidare till andra ämnen om du bara ger det där ett värdigt avslut, dvs antingen medger att mina bevis håller eller tydligt pekar ut vad som är fel.
EDIT: Men om du är allvarlig med att faktiskt börja reda ut ett ämne i taget så får du en skopa ökad respekt av mig i alla fall... Vi får väl se om den rinner av dig eller om vi kanske kan komma någonstans.