2008-05-21, 19:25
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
För personerna som inte tror på att tornen föll genom olika sprängningar så har det blivit nerdraget av kablar.
sprängdes tornen eller var det kablar?
Citat:
Som innan har jag bevisat att det faktiskt har varit ett strömavbrott för det skulle läggas nya kablar och då är det ett utmärkt tillfälle att lägga kablar som dom sedan drar ner hela byggnaden med.
Ja, dom drar kablar som ingen ser för att få huset att rasa med toppen först.
Citat:
Det är en av dessa saker som hänt, kanske båda två. Finns inget annat.
Tyvärr finns det inget som helst bevis för detta.
Citat:
Ska det vara så svårt att inse?
Den dagen du kan lägga fram BRA och HÅLLBARA bevis så kan jag erkänna att jag haft fel, med det räknas inte youtube filmer och meningar som "Kolla de blixtrar i fönstren, det måste vara bomber"
Citat:
Vi har ju även Larrys uttalande i tv, "pull it" vilket betyder i princip detonera och används i kontrollerade demoleringar av byggnader.
Vilket vi har gått igenom tusentalsgånger
Citat:
Vi har även att han tjänade på att spränga byggnad 7. Har tidigare lagt fram uträkningarna ang. det.
Återigen skitsnack. gör om gör rätt och ta med alla siffror.
Det finns en uträkning några sidor bak, berätta vad som är fel med den.
Citat:
Vi har även det att det tog en rejäl stund innan jaktplanen va uppe i luften för att skjuta ner planen och senare kom dom fram till att de två jaktplanen inte hann ikapp flygplanen som flög mot tornen.
Här har du faktiskt hittat något som är värt att fundera på, även om ja inte tror att dom skulle skjutit ner planen på en gång.
Citat:
Vi har även telegrammet från CIA till FBI där det varnades för dom och en eller flera möjliga flygplanskapningar. Ändå tilläts dom gå igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen och ombord på planen.
från Flygplanskapningar till att flyga plan in i WTC är steget långt faktiskt.
Citat:
När Bush satt i förskolan och läste för barnen och en agent berättade vad som skett för Bush så satt han bara kvar, när agenten berättade en gång till om vad som har hänt så satt han fortfarande kvar. Sedan när dom stack så körde dom flera kilometer fel innan dom märkte det och dom fick vända.
Vad skulle Bush gjort då? Sprungit iväg och kört igång hela USAS militära väsen?
Om han hade gjort det så hade ni ansett det varit misstänkt också.
Citat:
Allt tyder på att USA har vetat om detta hela tiden och har försökt att få tiden att gå och skylla på andra saker.
Nej faktiskt inte, denna post innehöll inget som direkt kan klassas som bevis. Mest sånt som på vaken.se belönas med en klapp i ryggen och en guldstjärna, men som inte har något som helst bevisvärde.
Citera
2008-05-21, 19:55
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
För personerna som inte tror på att tornen föll genom olika sprängningar så har det blivit nerdraget av kablar. Som innan har jag bevisat att det faktiskt har varit ett strömavbrott för det skulle läggas nya kablar och då är det ett utmärkt tillfälle att lägga kablar som dom sedan drar ner hela byggnaden med.

Det är en av dessa saker som hänt, kanske båda två. Finns inget annat.

Ska det vara så svårt att inse?

Vi har ju även Larrys uttalande i tv, "pull it" vilket betyder i princip detonera och används i kontrollerade demoleringar av byggnader.

Vi har även att han tjänade på att spränga byggnad 7. Har tidigare lagt fram uträkningarna ang. det.

Vi har även det att det tog en rejäl stund innan jaktplanen va uppe i luften för att skjuta ner planen och senare kom dom fram till att de två jaktplanen inte hann ikapp flygplanen som flög mot tornen.

Vi har även telegrammet från CIA till FBI där det varnades för dom och en eller flera möjliga flygplanskapningar. Ändå tilläts dom gå igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen och ombord på planen.

När Bush satt i förskolan och läste för barnen och en agent berättade vad som skett för Bush så satt han bara kvar, när agenten berättade en gång till om vad som har hänt så satt han fortfarande kvar. Sedan när dom stack så körde dom flera kilometer fel innan dom märkte det och dom fick vända.

Allt tyder på att USA har vetat om detta hela tiden och har försökt att få tiden att gå och skylla på andra saker.
På tal om. Har du hittat vilka sprängämnen som klarar en till sex timmars brand och som inte hörs?
Citera
2008-05-21, 20:17
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedes4911truth
Det var mer 9,22 sekunder som det tar för ett objekt att falla 417 meter i vakuum.

Här är min logik:

* Snabbast ett föremål kan falla med hjälp av gravitation är fritt fall i vakuum.
* Vakuum är inte och har aldrig varit ett normaltillstånd i New York
* Därför faller alla föremål i New York långsammare än de hade gjort i vakuum

Finns det något problem med denna logik?

/O

Inga problem så långt.

Om du nu verkligen vill gräva ner dig i ämnet så kan jag rekommendera:

http://www.911myths.com/html/freefall.html

där de också klockat falltiderna till betydligt mer än 9,22 sekunder, och de har även med hänvisningar till källor du kan kontrollera om du inte tror dem (de seismiska mätningarna exempelvis). Detta i kombination med att man kan se att bråte (vilket torde vara en adekvat översättning av debris) faller fortare utanför tornen än vad tornen kollapsar gör att man kanska kan dra slutsatsen att kollapsen verkar bete sig normalt?
Citera
2008-05-21, 20:19
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
På tal om. Har du hittat vilka sprängämnen som klarar en till sex timmars brand och som inte hörs?

Jag undrar också om det är så att socialbidraget har så kort minne att han inte minns hur ollad han blev sist punkterna i hans lista diskuterades eller om han tror att vi har glömt bort det så att han skall kunna dra fram samma gamal skåpmat igen...

Ja ja, vad är väl att vänta av "sanningsrörelsen"... har de väl hittat en bra "sanning" så är det ju onödigt att kasta den bara för att den blivit motbevisad och vederlagd.
Citera
2008-05-21, 20:46
Medlem
Okej, då har vi en ny teori här i tråden då; enorma kablar innuti huset som drog ned det.
Citera
2008-05-21, 21:02
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Okej, då har vi en ny teori här i tråden då; enorma kablar innuti huset som drog ned det.
Hisskablarna? Ingen märkte dock att de kom ut ur hiss-schakten i 90 graders vinkel och fästes i väggarna.
Citera
2008-05-21, 21:07
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Och det är precis min poäng. Jag hävdar att det var för oljans skull Irak (och 1990 Kuwait) föll inom USAs intressesfär. 1990 var "ursäkten" att Kuwait invaderades, men många inom Bushadministrationen ångrade i efterhand att de inte tågade vidare till Bagdad. Så då gällde det att hitta en ny ursäkt att, som Dubya sa vad jag minns "finish the job". Och då hittade man på (eller möjligtvis trodde man själv på det, men tyckte att det där med bevis inte var så viktigt) massförstörelsevapen.
Irak var USA:s intressesfär redan innan Irak med Saddam till hjälp lät nationalisera oljetillgångarna. Angående Kuwait menar många att USA redan gett sitt medgivande till invasionen, att de gillrade en fälla så att säga. Jag kollade wikin på Saddam lite snabbt och den bekräftade vad jag hade för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av wiki
U.S. ambassador to Iraq April Glaspie met with Saddam in an emergency meeting on July 25, where the Iraqi leader stated his intention to continue talks. U.S. officials attempted to maintain a conciliatory line with Iraq, indicating that while George H. W. Bush and James Baker did not want force used, they would not take any position on the Iraq–Kuwait boundary dispute and did not want to become involved. Whatever Glapsie did or did not say in her interview with Saddam, the Iraqis assumed that the United States had invested too much in building relations with Iraq over the 1980s to sacrifice them for Kuwait. (Humphreys, 106) Later, Iraq and Kuwait then met for a final negotiation session, which failed. Saddam then sent his troops into Kuwait.
Jag tolkar det som att de redan då hade bestämt sig för vad som skulle ske med Saddam. Jag tror dock inte resurserna fanns för en regelrätt invasion av Irak just vid det tillfället. De försvagade konstant landet genom sina sanktioner ändå tills de fick sitt nya Pearl Harbor, och vid den tidpunkten var Irak en spillra av sitt forna jag. Det kanske t o m finns en koppling mellan 911 och PH genom att båda attackerna var kända på förväg och att de även lät båda hända. Vem vet?
Citat:
Hade 911 varit ursäkten hade de inte behövt hitta på WMD (och riskera att framstå som fånar när det framkom att bevisen, eller WMD, inte fanns).

Jag tycker faktiskt att det här är ett bevis mot "insidejob"-teorin. Hade
Bush legat bakom borde ett gäng av kaparna ha varit irakier, inte saudier tex.
Riskera att framstå som fånar? Det är ju helt klart att de inte bryr sig det minsta om vad folket tycker. De fortsätter kriga oavsett, fast aldrig med öppna kort. Finfin demokrati det där.

Sedan tror jag AQ garanterat är bättre att skylla på. En statslös skuggorganisation som kan associeras med vilka muslimer som helst. Nu kunde de ta både Irak och Afghanistan med samma anledning. Den anledningen kan och kommer säkert att användas igen.
Citat:
Oljeflödet, visst definitivt. Men också skyddet av tex oljefälten i Hama i Saudi-Arabien (Operation Desert Shield syftade väl åtminstone initialt till att skydda Saudi-Arabien från Irak). Hade Irak tagit dem, hade de tillsammans med sina egna och Kuwaits oljetillgångar kontrollerat majoriteten av världens oljereserver. Om jag inte missförstått.
Läs mer om Kuwait på Saddams wiki.
Aledningarna till att försöka ta Kuwait står där. Exempel är att många irakier såg Kuwait som en historisk del av Irak vilken avknoppades av britterna 1922. Vidare också att Kuwait "provocerade" Irak efter kriget mot Iran. Om han även hade någon anledning att tillförskansa sig Saudis oljekällor har jag aldrig hört något om. Vet du vilka de eventuellt var?
Citat:
Nu är jag fördomsfull men mina tankar om George W. är inte höga. Jag tror att han, personligen, drevs av en känsla av att "pappa aldrig fick slutföra jobbet", jag kan tänka mig att en hel del av samtalen far-son handlade om just det där och det faktum att George Ws administration bestod av ett helt gäng av pappas gamla medarbetare bidrog nog. Sen tycker jag också att uttalandet "After all, this is the guy that tried to kill my dad at one time." är talande:
Jag är ledsen SLOB, men jag kommer nog aldrig köpa att det var hämndbegär. Trovärdigare då att det påstådda hämndbegäret endast var ett känslospel för det amerikanska folket. Fan, de spelade ju på varenda jävla känsla som finns..

Edit: OMG 911 inlägg Nu kan jag aldrig mer posta här..
Senast redigerad av Bulawayo 2008-05-21 kl. 21:19.
Citera
2008-05-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Hisskablarna? Ingen märkte dock att de kom ut ur hiss-schakten i 90 graders vinkel och fästes i väggarna.

Nej, Socialbidraget skrev ju förut att det var kablar som drog ned huset. Inlägg 9468
Citera
2008-05-21, 21:27
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Riskera att framstå som fånar? Det är ju helt klart att de inte bryr sig det minsta om vad folket tycker. De fortsätter kriga oavsett, fast aldrig med öppna kort. Finfin demokrati det där.

Vi hamnar OT i den är, visserligen mycket intressanta, diskussionen om USAs mellanösternpolitik. Min poäng var bara att om USA hade legat bakom 911 - och skälet var att få möjlighet att invadera Irak, så hade de aldrig behövt uppfinna låtsas-WMD. Då hade också 911-attacken haft tydliga irakiska kopplingar, vilket den inte hade (däremot fanns afghanska och saudiska kopplingar).

Och om de inte behöver några skäl, utan fortsätter att kriga oavsett, som du skriver, så hade ju inte heller då någon false-flag 911 attack behövts.

/S
Citera
2008-05-21, 21:54
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Vi hamnar OT i den är, visserligen mycket intressanta, diskussionen om USAs mellanösternpolitik. Min poäng var bara att om USA hade legat bakom 911 - och skälet var att få möjlighet att invadera Irak, så hade de aldrig behövt uppfinna låtsas-WMD. Då hade också 911-attacken haft tydliga irakiska kopplingar, vilket den inte hade (däremot fanns afghanska och saudiska kopplingar).

Och om de inte behöver några skäl, utan fortsätter att kriga oavsett, som du skriver, så hade ju inte heller då någon false-flag 911 attack behövts.
Så här skrev jag ovan:
Citat:
Sedan tror jag AQ garanterat är bättre att skylla på. En statslös skuggorganisation som kan associeras med vilka muslimer som helst. Nu kunde de ta både Irak och Afghanistan med samma anledning. Den anledningen kan och kommer säkert att användas igen.
Kaparna var förvisso medborgare i olika stater, men det är inte till deras stater som sådana de har kopplats till. Det är till AQ, men AQ försvinner inte bara för att en stat eller regering faller. AQ är först och främst muslimer, och kan användas för att associeras till andra muslimer genom propaganda. Exv har väldigt många somalier blivit lidande för det. Varken du eller jag vet om det stämmer eller ej, för bevisen är ju topphemliga och visas inte ens upp för den anklagades advokat. Åtminstone har det sett ut så i flera fall.

Annars håller jag med om att vi är OT, men jag började OnT för att sedan bli tvungen att gå OT för att försvara mitt påstående. Händelser som föregått 911 och som kan indikera en konspiration. Roligare i mina ögon än att fortsätta traggla på med de gamla fysiska bevisen som balkar och flygplansrester

Edit: jag glömde kommentera ditt sista stycke. Jo, det är klart de behöver något slags skäl för att påbörja kriget. Men sen när lögnerna kommer fram visar det sig att de inte bryr sig det minsta om vad folk tycker utan fortsätter i oförminskad takt. De har rott hem samma strategi otaliga gånger, och de breda massorna av befolkningen visar att de inte heller bryr sig.
Senast redigerad av Bulawayo 2008-05-21 kl. 22:02.
Citera
2008-05-21, 22:12
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Så här skrev jag ovan:
Kaparna var förvisso medborgare i olika stater, men det är inte till deras stater som sådana de har kopplats till. Det är till AQ, men AQ försvinner inte bara för att en stat eller regering faller.

Visst, men Afghanistan invaderades för att de härbergerade Al Quaida. Irak invanderades för att Saddam påståddes ha WMD. Det nämndes överhuvudtaget mycket lite om Al Quaida och 911 i samband med Irak-invasionen. Däremot pratades mycket om frihet för det irakiska folket, och om kärn- och biologiska vapen.

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-05-21 kl. 22:15.
Citera
2008-05-21, 22:20
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Visst, men Afghanistan invaderades för att de härbergerade Al Quaida. Irak invanderades för att Saddam påståddes ha WMD. Det nämndes överhuvudtaget mycket lite om Al Quaida och 911 i samband med Irak-invasionen. Däremot pratades mycket om frihet för det irakiska folket, och om kärn- och biologiska vapen.
Sambandet som heter war on terrorism är inget roligt alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in