2008-05-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Eftersom det går att mäta på så många olika sätt så blir det svårt att enas om en exakt siffra skulle jag tro. Men vi är överrens om att tornen inte föll i något som kan beskrivas som fritt fall iallafall?

Om fritt fall betyder fritt fall i vakuum, ja, de föll inte i fritt fall i vakuum.

/O
Citera
2008-05-21, 16:28
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedes4911truth
Det var mer 9,22 sekunder som det tar för ett objekt att falla 417 meter i vakuum.

Här är min logik:

* Snabbast ett föremål kan falla med hjälp av gravitation är fritt fall i vakuum.
* Vakuum är inte och har aldrig varit ett normaltillstånd i New York
* Därför faller alla föremål i New York långsammare än de hade gjort i vakuum

Finns det något problem med denna logik?

/O

Ja, det stämmer. Men vart vill du komma? Det hela handlar ju om att tr00therrörelsen påstår att WTC föll med samma hastighet som det hade fallit i fritt fall. Vakthundarna har bevisat att det inte stämmer, eftersom det faller skräp (vet inte riktigt det svenska ordet för debris) vid sidan om som faller snabbare än huskroppen, och alltså borde det inte vara något att diskutera.
Citera
2008-05-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Ja, det stämmer. Men vart vill du komma? Det hela handlar ju om att tr00therrörelsen påstår att WTC föll med samma hastighet som det hade fallit i fritt fall. Vakthundarna har bevisat att det inte stämmer, eftersom det faller skräp (vet inte riktigt det svenska ordet för debris) vid sidan om som faller snabbare än huskroppen, och alltså borde det inte vara något att diskutera.

Debris kanske kan vara bråte eller liknande ?

Det är fortfarande definitionen av "fritt fall" som är lite luddig enligt min mening. I folkmun betyder fritt fall, fritt fall + luftmotstånd. Kan man använda det som begrepp när man säger fritt fall? Eller, betyder fritt fall alltid fritt fall i vakuum?

/O
Citera
2008-05-21, 16:44
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Om fritt fall betyder fritt fall i vakuum, ja, de föll inte i fritt fall i vakuum.

/O

Tornen föll inte i fritt fall i den miljö där de befann sig heller. Alltså i staden New York med sin atmosfär (inte den som skapar fin stämning utan den som vi rör oss i här på jorden).

Det är ju rätt uppenbart när man tittar på bilderna från kollapsen. Det kan vi väl också enas om?

Citat:

Det är fortfarande definitionen av "fritt fall" som är lite luddig enligt min mening. I folkmun betyder fritt fall, fritt fall + luftmotstånd. Kan man använda det som begrepp när man säger fritt fall? Eller, betyder fritt fall alltid fritt fall i vakuum?

/O

I dagligt tal går det alldeles utmärkt att säga "fritt fall" även för sånt som inte faller i vacuum.
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-05-21 kl. 16:47.
Citera
2008-05-21, 16:53
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag förstår det. Men vad jag menar är att fritt fall i vakuum från 417 meter är 9,22 sekunder.

Och om det stämmer så måste tornen ha fallit på längre tid än 9,22 sekunder eftersom det inte är vakuum i New York.

Finns det några invändningar mot det?

/O

Men ge dig...

Jag har försökt att hålla mig utan för eftersom du verkat vara en "sökare" med ärligt uppsåt, men nu får du ge upp dina sabotage metoder.

INGEN absolut INGEN mer än rena IDIOTER påstår att tornen föll 417 meter.

Men jag ändra min intällning till ditt resonemang så fort du påvisar för oss en bild eller något annat som styrker att toppen på WTC 1 eller 2 föll 417 meter.
Misslyckas du med detta (jag är beredd att slå vad om stora pengar) så kan vi ännu en gång lägga dessa galna påståenden från foliehattar på hyllan.

Detta är ännu en totalt onödig debatt, eftersom alla med EGNA ögon kan se högen med bråte efter rasen.

Så gå vidare i ditt "sökande"
Citera
2008-05-21, 16:56
Medlem
Majavas avatar
Citat:

/O

Du kanske borde vända dig till filosofiforumet...
Citera
2008-05-21, 16:57
Medlem
Citat:
Tornen föll inte i fritt fall i den miljö där de befann sig heller. Alltså i staden New York med sin atmosfär (inte den som skapar fin stämning utan den som vi rör oss i här på jorden).

Det är ju rätt uppenbart när man tittar på bilderna från kollapsen. Det kan vi väl också enas om?

Jag har inte kommit så långt att jag kan enas om det, jag måste undersöka saken vidare. Vad som skönjer sig är att fritt fall är 9,22 sekunder + luftmotståndet. Vad som kan anses som rimlig friktion från luften vet jag inte, än.

Citat:
I dagligt tal går det alldeles utmärkt att säga "fritt fall" även för sånt som inte faller i vacuum.

Bra, då har vi rett ut det :-)

/O
Citera
2008-05-21, 17:01
Medlem
Men husen föll inte i fritt fall, inte enligt någon definition. Bilderna och filmerna visar detta mycket tydligt.
Citera
2008-05-21, 17:04
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Jag har inte kommit så långt att jag kan enas om det, jag måste undersöka saken vidare. Vad som skönjer sig är att fritt fall är 9,22 sekunder + luftmotståndet. Vad som kan anses som rimlig friktion från luften vet jag inte, än.

/O

Men det är ju faktiskt bara att kika på t.ex. de här bilden:

http://www.911myths.com/assets/images/Collapse.jpg

Titta på bråten som faller på sidorna och se hur långt ned det hunnit falla jämfört med huvuddelen av byggnaden. Om byggnaden "faller fritt" så måste alltså bråten falla fortare än fritt fall av någon oförklarlig smått övernaturlig anledning, eller hur?
Citera
2008-05-21, 17:09
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Håller med fullständigt.

Men ser vi var detta kommer i från, (nötterna med foliehattar Loose Change) så använder man just uttrycket "free fall" för att påvisa för dom klen trogna att detta fall vi såg den 11 sep 2001 är för snabbt för att kunna vara normalt.
Ganska komiskt då detta inte hänt innan, men onormalt det är det tycker dom. Vad jämför dom med????

Men vi kan ju gräva oss ner till dessa avarter dtill personer och säga att "visst vi accepterar att det är en sprängning som skett. Varför skall då helt plötsligt hus börja rasa i "fritt fall"??
Är det så att all detta explosiva som enligt dom klen trogna fanns i husen tog bort luften runt WTC komplexet den 11 sept 2001?
Och är det så att man accepterar att husen faller i "fritt fall" då är det nog dax att leta efter raketmotorena som måste ha suttit på hustaken den dagen.

Ytterliggare ett aber för foliehattarna är att INGEN har bemödat sig och kollat vad dom officiella rapporterna säger om detta. Tiden 9.2 sekunder är tagen från Loose Change.
Märk också hur lite ifrågasatt den är just nu här på forumet. Men vi skall förklara 1000 ggr vad fritt fall är!!! Jisses....
Citera
2008-05-21, 17:12
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Men det är ju faktiskt bara att kika på t.ex. de här bilden:

http://www.911myths.com/assets/images/Collapse.jpg

Titta på bråten som faller på sidorna och se hur långt ned det hunnit falla jämfört med huvuddelen av byggnaden. Om byggnaden "faller fritt" så måste alltså bråten falla fortare än fritt fall av någon oförklarlig smått övernaturlig anledning, eller hur?

Wow kolla din bild! Ser ruggit likt ut denna:
http://images.military.com/Shock/images/IraqiExplosion_110703.jpg

Citera
2008-05-21, 19:11
Medlem
För personerna som inte tror på att tornen föll genom olika sprängningar så har det blivit nerdraget av kablar. Som innan har jag bevisat att det faktiskt har varit ett strömavbrott för det skulle läggas nya kablar och då är det ett utmärkt tillfälle att lägga kablar som dom sedan drar ner hela byggnaden med.

Det är en av dessa saker som hänt, kanske båda två. Finns inget annat.

Ska det vara så svårt att inse?

Vi har ju även Larrys uttalande i tv, "pull it" vilket betyder i princip detonera och används i kontrollerade demoleringar av byggnader.

Vi har även att han tjänade på att spränga byggnad 7. Har tidigare lagt fram uträkningarna ang. det.

Vi har även det att det tog en rejäl stund innan jaktplanen va uppe i luften för att skjuta ner planen och senare kom dom fram till att de två jaktplanen inte hann ikapp flygplanen som flög mot tornen.

Vi har även telegrammet från CIA till FBI där det varnades för dom och en eller flera möjliga flygplanskapningar. Ändå tilläts dom gå igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen och ombord på planen.

När Bush satt i förskolan och läste för barnen och en agent berättade vad som skett för Bush så satt han bara kvar, när agenten berättade en gång till om vad som har hänt så satt han fortfarande kvar. Sedan när dom stack så körde dom flera kilometer fel innan dom märkte det och dom fick vända.

Allt tyder på att USA har vetat om detta hela tiden och har försökt att få tiden att gå och skylla på andra saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in