2008-04-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vi har pratat om det tidigare i tråden. Det var explosioner som skedde när flygfotogen som runnit genom hisschakten fattade eld, vilket förklarade varför Mike Pecoraro kände doften av fotogen:

http://www.chiefengineer.org/article.cfm?seqnum1=1029¨

Mike säger också:

Länk ovan.

Igen, explosion är inte samma sak som bomb.

Länk, länk,

Dom chiefengineer.org artikel fungerade inte eftersom du har ¨ i slutet.
Citera
2008-04-15, 19:09
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Gå bak ett par sidor och du kan se att jag har citerat experter

Du har gjort miljoner småposter senaste dagarna, varav de flesta uteslutande med generella "Kolla på den här sidan så hittar ni svaret". Exakt vilka poster menar du?

/S
Citera
2008-04-15, 19:10
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Bomberna fanns även uppe i tornen vilket fick den svagaste delen att brytas.

Explosionen i källaren sprängdes mot stöttarna som tornen står fast på och lossnade från fasta grund, därmed rasade det rakt ner.

Så nu var hela tornet fullt med bomber?
När placerades bomberna ut?

Ta gärna och läs på lite mer om kontrollerade rivningar.
Citera
2008-04-15, 19:10
Medlem
Citat:
Bomberna fanns även uppe i tornen vilket fick den svagaste delen att brytas.

Explosionen i källaren sprängdes mot stöttarna som tornen står fast på och lossnade från fasta grund, därmed rasade det rakt ner.

Varför såg man inga tecken på en explosion uppe i tornen?

Så om jag står upp på mina två ben och mina fötter inte sitter fast i marken så kommer jag rasa rakt ner?
Citera
2008-04-15, 19:11
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Dom chiefengineer.org artikel fungerade inte eftersom du har ¨ i slutet.

Nu fungerar den och du hade säkert klarat av att ta bort tecknet själv när du klickade.

/S
Citera
2008-04-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Så nu var hela tornet fullt med bomber?
När placerades bomberna ut?

Ta gärna och läs på lite mer om kontrollerade rivningar.

Du din jävla tomte, hade du läst det jag har sagt så har en expert inom kontrollerade rivningar sagt sitt och om du läser länkarna jag har postat så ser du vad han anser !
Citera
2008-04-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nu fungerar den och du hade säkert klarat av att ta bort tecknet själv när du klickade.

/S

Det är din länk då får du väll fixa det precis som du vill att jag ska göra med mina? Inte mer än rättvist.
Citera
2008-04-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA

Varför såg man inga tecken på en explosion uppe i tornen?

Så om jag står upp på mina två ben och mina fötter inte sitter fast i marken så kommer jag rasa rakt ner?

Det har synts tecken på explosioner uppe i tornen

Om jag sparkar undan dina ben som du stödjer dig på så rasar du precis som tornen gjorde. Där planen kraschade föll det snett och resten rakt ner.
Citera
2008-04-15, 19:13
Medlem
Citat:
Det har synts tecken på explosioner uppe i tornen

Nej. Hade du haft en aning om hur en explosion ser ut och vad den gör med omgivningen hade du förstått varför.

Ja men nu så föll tornen uppifrån och ner och inte nerifrån och upp. Tornen föll UPPIFRÅN och ner utan att det som var nedanför försvann åt sidan så som mina ben skulle göra ifall du sparkade undan dem. Hur dum är du egentligen?
Citera
2008-04-15, 19:14
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Du din jävla tomte, hade du läst det jag har sagt så har en expert inom kontrollerade rivningar sagt sitt och om du läser länkarna jag har postat så ser du vad han anser !

Foliehattshumor, när argumenten tryter så går man över till en massa trams.

Men fundera gärna på varför det tar flera veckor ibland månader för att placera ut bomber vid kontrollerad spräning.

Är det du påstår hände i detta fallet?
Att folk sprang omkring och placerade ut bomber månader i förväg?

Dags att börja tänka själv kanske och sluta tro på allt som står på nätet, börja lära dig källkritik och hur man kollar upp källor och jämför med andra källor.
Citera
2008-04-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Nej. Hade du haft en aning om hur en explosion ser ut och vad den gör med omgivningen hade du förstått varför.

Vittnesmål din tomte.

Jag kan slå en kille i ansiktet utan att det blir märken och sedan säger jag i rätten att om jag hade slagit honom i ansiktet hade det synts och eftersom det inte syns så blir jag friad?
Citera
2008-04-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Foliehattshumor, när argumenten tryter så går man över till en massa trams.

Men fundera gärna på varför det tar flera veckor ibland månader för att placera ut bomber vid kontrollerad spräning.

Är det du påstår hände i detta fallet?
Att folk sprang omkring och placerade ut bomber månader i förväg?

Dags att börja tänka själv kanske och sluta tro på allt som står på nätet, börja lära dig källkritik och hur man kollar upp källor och jämför med andra källor.

Som jag har sagt innan så har USA vetat var dom tänkte slå till och har haft god tid på sig att placera ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in