2008-04-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vänta nu. Du bröt ju ut WTC7 eftersom "det va den han valde att demolera". Varför ska man alltså inte räkna in förlusten för alla de andra WTC-byggnaderna han leasade? Om det planerades långt innan borde han ju rimligtvis vetat om att han skulle torska även dem. Hur i hela friden får du det till att han tjänade pengar på att vara med i den här konspirationen?

/S

Han får ju pengar av staden och staten till återuppbyggnaden. Över blir 830 - 861 dollar. Leta upp min gamla uträkning så får du se.
Citera
2008-04-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Hahaha, enda stålbyggnaderna! Du tar dig då inte lite vatten över huvudet du... Har du tänkt på hur många stålbyggnader det finns, och att även varulager, ishallar, järnvägsstationer... osv innefattas i den beskrivningen? Men om vi koncentrerar oss på skyskrapor så vill jag gärna se dina bevis för påståendet. Ge mig ett exempel på en skyskrapa med bärande stålkärna/fasad som brandhärjats utan att rasa. Du verkar ju kunnig inom området, så det borde inte bli några problem att hitta ett antal brandhärjade stålskyskrapor...

Kolla upp och se om du hittar några stålbyggnader som har raserat p.g.a av en eld.
Citera
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Hur kommer det sig då att tornen och byggnad 7 är de enda stålbyggnaderna som har rasat av eld som har härjat?

Hur kollapsade Kader toy factory enligt dig? Var det någon som kissat på "stöttningarna"?
Citera
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Hahaha, enda stålbyggnaderna! Du tar dig då inte lite vatten över huvudet du... Har du tänkt på hur många stålbyggnader det finns, och att även varulager, ishallar, järnvägsstationer... osv innefattas i den beskrivningen? Men om vi koncentrerar oss på skyskrapor så vill jag gärna se dina bevis för påståendet. Ge mig ett exempel på en skyskrapa med bärande stålkärna/fasad som brandhärjats utan att rasa. Du verkar ju kunnig inom området, så det borde inte bli några problem att hitta ett antal brandhärjade stålskyskrapor...

Jup, "stålbyggnader" smälter.

Citat:
A gasoline tanker crashed and burst into flames near the San Francisco-Oakland Bay Bridge on Sunday, creating such intense heat that a stretch of highway melted and collapsed.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,269118,00.html
http://www.lorien1973.com/wp-content/uploads/2007/04/mn_highway_collapse_caoak101.jpg

Å så då Windsor Tower:

Citat:
Around midnight, on Saturday, February 12, 2005, a fire was detected on the 21st floor. The fire spread quickly throughout the entire building, leading to the collapse of the outermost, steel parts of the upper floors;

Citat:
The Windsor Tower was completely gutted by the fire on 12 February 2005. A large portion of the floor slabs above the 17th Floor progressively collapsed during the fire when the unprotected steel perimeter columns on the upper levels buckled and collapsed (see Figure 1). It was believed that the massive transfer structure at the 17th Floor level resisted further collapse of the building.

http://www.mace.manchester.ac.uk/project/research/structures/strucfire/CaseStudy/HistoricFires/BuildingFires/default.htm

Ståldelen kollapsade alltså.

Och som sagt, inga oceangående kryssningsfartyg hade totalt sjunkit efter att ha träffat ett isberg innan Titanic. Lik fan sjönk hon.

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-04-21 kl. 23:10.
Citera
2008-04-21, 23:07
Medlem
Pads avatar
Citat:
Kolla upp och se om du hittar några stålbyggnader som har raserat p.g.a av en eld.

Vad får dig att tro att det inte redan är kollat? Som sagt, leta i de gamla trådarna, du är ett par år för sent ute...
Citera
2008-04-21, 23:09
Medlem
Pads avatar
Citat:
Han får ju pengar av staden och staten till återuppbyggnaden. Över blir 830 - 861 dollar. Leta upp min gamla uträkning så får du se.

Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna... Men om man nu är med i den stora konspirationen och är med på att en handfull byggnader som man leasar åker åt pipan så kan man faktiskt inte bara bryta ut EN av byggnaderna när man räknar intäkter... man får väga in HELA komplexet, och då var det völ inte en så lysande affär för den gode Larry?

Varför tog du inte med några hyror? Du har FORTFARANDE inte svarat på den frågan.
Senast redigerad av Pad 2008-04-21 kl. 23:13.
Citera
2008-04-21, 23:09
Medlem
Majavas avatar
Citat:

Nej nej, försök inte. Du kommer med påstående, så då får du backa upp det. Visa exempel på skyskrapor eller andra stålbyggnader som inte har rasat eller låt bli att komma med påståenden som "inga stålbyggnader har rasat av eld!!!". Jag upprepar frågan från föregående inlägg: om stål inte tappar bärighet förrän vid smältpunkten, över 2000 grader, och vanliga bränder inte blir varmare än 800 grader: varför brandskyddar man då stål?
Citera
2008-04-21, 23:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det saknas inga siffror. Jag har gjort uträkningarna efter siffror som fanns att tillgå. Det handlar endast om building 7 eftersom det va den han valde att demolera
Nu när du öppet erkänt att du gjorde bort dig i frågan om strömavbrottet borde du rimligen erkänna att du är ute på djupt vatten även i den här frågan? Lära sig av sina erfarenheter och sådär.
Citera
2008-04-21, 23:14
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jup, "stålbyggnader" smälter.

Hur menar du då? Konstruktionerna rasar inte för att stålet smälter, utan för att det tappar bärighet långt innan smältpunkten. Jag kan med 99% säkerhet garantera dig att det inte finns någon stålbyggnad som har rasat för att stålet har smält: byggnaden ligger i en prydlig (nåja) hög på marken långt innan stålet börjar smälta.
Citera
2008-04-21, 23:17
Medlem
Citat:
Nej nej, försök inte. Du kommer med påstående, så då får du backa upp det. Visa exempel på skyskrapor eller andra stålbyggnader som inte har rasat eller låt bli att komma med påståenden som "inga stålbyggnader har rasat av eld!!!". Jag upprepar frågan från föregående inlägg: om stål inte tappar bärighet förrän vid smältpunkten, över 2000 grader, och vanliga bränder inte blir varmare än 800 grader: varför brandskyddar man då stål?

http://www.wtc7.net/buildingfires.html här har du
Citera
2008-04-21, 23:20
Medlem
Pads avatar
Citat:
http://www.wtc7.net/buildingfires.html här har du

Då har jag bara en fråga till dig. VARFÖR postar du en länk till en sida som uppenbart ljuger redan i sin första mening? Vi har gett dig exempel på byggnader av stål som gått sönder av brand för bara några inlägg sedan, och ändå verkar du glatt ha fullt förtroende för den sidan TROTS ATT DET VISATS FÖR DIG ATT DEN LJUGER.

Varför?
Citera
2008-04-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Då har jag bara en fråga till dig. VARFÖR postar du en länk till en sida som uppenbart ljuger redan i sin första mening? Vi har gett dig exempel på byggnader av stål som gått sönder av brand för bara några inlägg sedan, och ändå verkar du glatt ha fullt förtroende för den sidan TROTS ATT DET VISATS FÖR DIG ATT DEN LJUGER.

Varför?

Frågan är sedan hur uppbyggnaden på byggnaderna har varit, har det varit höghus eller små stålbyggnader? Dom tre stålbyggnaderna som raserat pga av en brand i USAs historia ska vara tornen och byggnad 7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in