2007-05-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Inga probem.

Hittade den här.........

Så här fungerar Thermite

http://www.youtube.com/watch?v=NYPc42SNYBI

Är blixten thermite? Eller har vi kommit överens om att blixten uppkommer när planet träffar huset, och är redo att gå vidare?
Citera
2007-05-07, 22:01
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
erik vad pratar du om? läste du mina citat från nist? jag har rätt du har fel. säger du emot vad NIST SJÄLVA SÄGER??????? du är ett RIGTIGT SKÄMT om du gör det
Jag har läst de hundra gånger, och motbevisat dig lika många gånger. Hur var det nu med det du postade i helgen som jag bad dig fundera på över natten. Du fick chansen att kolla sidan igen och tänka igenom det du skrev. Dagen efter blev du återigen motbevisad. SLOB tog orden ur mun på mig. Den dagen du lär dig citera rätt igen, eller då du börjar erkänna dina gamla misstag, DÅ tar jag en ny debatt med dig.
Citera
2007-05-07, 22:02
Medlem
""Only [two core columnspecimens] had sufficient paint remaining to make such an analysis, and theirtemperatures did not reach 250 ºC." BARA TVÅ AV DENS CORE COLUMNS???? 250C ???? Nist är "Truthers" deras rapport säger det var ett jobb från insidan!."

Ehm, missade du ordet "specimens"? NIST skriver ju till och med att man

"Did not generalize these results, since the examined columns represented only 3 percent of the perimeter columns and 1 percent of the core columns from the fire floors"

Man skriver inte heller att resterade prover inte nådde höga temperaturer utan att det, på grund av avsaknad av färg, inte fanns bevis för det. Rätt stor skillnad.
Citera
2007-05-07, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1
Är blixten thermite? Eller har vi kommit överens om att blixten uppkommer när planet träffar huset, och är redo att gå vidare?

Det har diskuterats om hurvida thermite användes för att sänka byggnaderna. Då kan vi titta på hur thermite fungerar och dra en slutsats av det. Kunde det ha använts?
Citera
2007-05-07, 22:04
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ett bättre sätt är att titta på den här, så ser vi mer än en vinkel.

http://www.youtube.com/watch?v=I4gvfNtzcBw&mode=related&search=
Alla visar samma sak. Vissa visar ett ljussken som rör sig mot WTC, men en liknande syns på nosen samt bakpartiet som rör sig bakåt. Men flashen är klart tydligt efter träff. Det bör vi i varje fall vara överens om.
Citera
2007-05-07, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1

Faktum är att VI VET INTE vad som egentligen sänkte byggnaderna. INGET av planen syntes i explosionsögonblicket, kunde det funnits en explosion inifrån tornet också?

Kunde thermite använts?
Citera
2007-05-07, 22:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
Inga probem.

Hittade den här.........

Så här fungerar Thermite

http://www.youtube.com/watch?v=NYPc42SNYBI

Fast efter att ha sett den så tycker jag att det ser ut som att flasharna kommer precis vid träffen, inte innan. Samtliga vinklar visar samma sak, och jag ser inte vare sig några missilpods eller missiler. Bara ett ljussken vid träff.
Citera
2007-05-07, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Alla visar samma sak. Vissa visar ett ljussken som rör sig mot WTC, men en liknande syns på nosen samt bakpartiet som rör sig bakåt. Men flashen är klart tydligt efter träff. Det bör vi i varje fall vara överens om.

Flashen är ju tydligen fel. Den borde inte sett ut på det viset. Kolla själv.
Citera
2007-05-07, 22:07
Medlem
Citat:
Det har diskuterats om hurvida thermite användes för att sänka byggnaderna. Då kan vi titta på hur thermite fungerar och dra en slutsats av det. Kunde det ha använts?

Så vi är alltså överens om att blixtarna uppkommer när planet träffar huset, och att det inte nödvändigtvis betyder att något är mystiskt, eftersom det även syns blixtar vid kontrollerade experiment (F-4 mot betongvägg).

Om det är så kan vi gå vidare. Om vi inte är överens om det så kan jag bara tolka det som att du känner dig trängd, saknar motargument och försöker dig på en undanmanöver. Uppskattas inte.

(Thermite är diskuterat till .... Vad som fortfarande aldrig har visats är hur man kapar vertikala pelare med det. Men det är en annan historia... Jag är inte säker på att vi är klarra med blixtarna än.)
Citera
2007-05-07, 22:07
Bannlyst
Erik varken du eller slob har motbevisat nåt. NIST ÄNDRA VÄRDENA OCH JUSTERA SIN MODELL har du problem? dom skriver det själva???? vilket folk det finns...... och dens core columns osv hade bara temperaturer på 250C. du kanske inte vet vad dens core column är

Lord of helmet. Vad är skillnaden när dom inte kan bevisa det??? ingen! det finns inte bevis!. tror du på teorier? själv kräver jag fakta innan jag ska tro på något, du kan lika bra tro på det var laser vapen som tog ner world trade om du tror på teorier, det krävs bevis för att bevisa nåt det vet du väll?
Citera
2007-05-07, 22:08
Medlem
Citat:
Flashen är ju tydligen fel. Den borde inte sett ut på det viset. Kolla själv.

Hur borde den då ha sett ut? Vad bygger du det på?
Citera
2007-05-07, 22:10
Bannlyst
Kolla den här sidan erik.

http://www.911research.dsl.pipex.com/ggua175/nova/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in