2008-01-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Destroy the NWO
läste du vad jag skrev innan?, dom gav inte bara namn, dom gav samma födelse datum osv.

Ja, när identiteter förväxlas så brukar detta inbegripa födelsedatum.

Citat:
Fortfarande inga bevis på kaparna men det vill ni inte erkänna.

Bevis på vad, att kaparna gick på planet? Det är ju bara att titta på passagerarlistorna.

Citat:
Varför ska man skicka in bevis till dom som ligger bakom det? blir det något av det då?. läs lite historia om du inte vet vem som styr världen.

Var det Internationella domstolen i Haag som genomförde 9/11? Skämt åsido, men du kan ju alltid börja med att lägga upp bevisen här för allmän beskådan?

Citat:
tittar du på youtube filmer?. jag visste inte att filmer kommer ifrån youtube, trodde det var en sida man kunde lägga upp information på. har jag nämnt en källa som är youtube?, är det dom som äger sidan youtube som är källan?

Nä, du kanske har tittat på Google video också. Faktum är ju att hela 9/11-rörelsen började på Youtube och Googlevideo i och med släppet av Loose Change.

Citat:
Själv tror jag bara på saker som är erkänd historia, 9-11 är inte erkänd historia men det är väldigt lätt att förstå att det kommer vara erkänd historia i framtiden, för folket kommer ta över makten från myndigheterna snart, vad ska ni göra då? hjälpa dom?. lycka till

Vem bestämmer vad som är erkänd historia?
Citera
2008-01-12, 21:17
Medlem
Citat:
Vad är det han skulle ha släppt? och vad är det han har sagt?.

Det är inget konstigt med passagerarlistorna. ingen här har länkat till någon som visar arabernas namn, varför INTE??. jag gav all information om listorna som finns (vad jag har sett iaf) så om det finns andra, varför länkar ni inte till dom då?, ni gnäller som små flickor över något som inte har någon betydelse och blundar för att det inte finns några bevis för kaparna. skriv jag e TRÖG i varje inlägg istället.

Anledningen till att vi inte länkar till dem kanske är för att allting faktiskt inte finns öppet på Internet genom Google.
Citera
2008-01-12, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Ber om ursäkt såg det nu.

Men åt andra sidan skriver du.

När du sedan länkar till CNNs victim list så tyder allt på att du INTE tänkt själv.

som sagt jag trodde cnn "passagerarlistan" var det ända som dom hade get ut officiellt. hade det varit fallet som jag trodde det var, så hade det varit väldigt svagt av dom. och passagerarlistan bevisar självklart inget. Vad jag menar med att tänka på egen hand är att man inte ska köpa vad som helst som kommer från myndigheterna/CIA osv. Om det inte finns något som kan bevisa identiteten på kaparna och dom ända video banden med intervjuer av misstänkta blir förstörda så finns det skäl att ställa frågor.
Citera
2008-01-12, 22:26
Bannlyst
WTC7.

5 sec in på denna videon hör man en explosion sen säger dom
Citat:
Did you hear that? Keep your eye on that building, that things coming down,
The building about to blow up ... move it back, Alright guys .. Move it back because the building is about to blow up
http://www.youtube.com/watch?v=CwjmqkjwnvQ&eurl=

INDRA SINGH EMT:
Citat:
"...by noon or one o'clock they told us we need to move from that triage site up to Pace University a little further away because Building 7 was going to come down or be brought down."

HOST: "Did they actually use the word "brought down" and who was it that was telling you this?"

SINGH: "The fire department. And they did use the words ]'we're gonna have to bring it down' and for us there observing the nature of the devastation it made total sense to us that this was indeed a possibility...
http://prisonplanet.com/audio/090207groundzero1.mp3

CRAIG BARTMER NYPD:
Citat:
"I walked around it (Building 7). I saw a hole. I didn't see a hole bad enough to knock a building down, though. Yeah there was definitely fire in the building, but I didn't hear any... I didn't hear any creaking, or... I didn't hear any indication that it was going to come down. And all of a sudden the radios exploded and everyone started screaming 'get away, get away, get away from it!'... It was at that moment... I looked up, and it was nothing I would ever imagine seeing in my life. The thing started pealing in on itself... Somebody grabbed my shoulder and I started running, and the sh1t's hitting the ground behind me, and the whole time you're hearing "boom, boom, boom, boom, boom." I think I know an explosion when I hear it... Yeah it had some damage to it, but nothing like what they're saying... Nothing to account for what we saw..."
http://prisonplanet.com/audio/100207bartmer.mp3

Demolerings experten danny jowenko har talat ut att WTC7 måste vara en demolering. och det är sant som han säger att man hade fått mycket problem om man sa emot den officiella historian om man var ett företag som controlled demolition. NIST/FEMNA/controlled demolitionär redan skumma företag dessutom. controlled demolition städa efter OKC och FEMA har ljugit hur många gånger som helst och det är klart att NIST inte är ute efter sanningen.

Citat:
Jeff Hill: I was just wondering real quickly, I know you had commented on World Trade Center Building 7 before.

Danny Jowenko: Yes, that's right.

Jeff Hill: And I've come to my conclusions, too, that it couldn't have came down by fire.

Danny Jowenko: No, it -- absolutely not.

Jeff Hill: Are you still sticking by your comments where you say it must have been a controlled demolition?

Danny Jowenko: Absolutely.

Jeff Hill: Yes? So, you as being a controlled demolitions expert, you've looked at the building, you've looked at the video and you've determined with your expertise that --

Danny Jowenko: I looked at the drawings, the construction and it couldn't be done by fire. So, no, absolutely not.

Jeff Hill: OK, 'cause I was reading on the Internet, people were asking about you and they said, I wonder -- I heard something that Danny Jowenko retracted his statement of what he said earlier about World Trade Center 7 now saying that it came down by fire. I said, "There's no way that's true."

Danny Jowenko: No, no, no, absolutely not.

Jeff Hill: 'Cause if anybody was -- Like when I called Controlled Demolition here in North America, they tell me that , "Oh, it's possible it came down from fire" and this and that and stuff like that --.

Danny Jowenko: When the FEMA makes a report that it came down by fire, and you have to earn your money in the States as a controlled demolition company and you say, "No, it was a controlled demolition", you're gone. You know?

Jeff Hill: Yeah, exactly, you'll be in a lot of trouble if you say that, right?

Danny Jowenko: Of course, of course. That's the end of your -- the end of the story.

Jeff Hill: Yeah, 'cause I was calling demolitions companies just to ask them if they used the term, "Pull it" in demolition terms and even Controlled Demolitions, Incorporated said they did. But the other people wouldn't -- didn't want to talk to me about Building 7 really because obviously 'cause they knew what happened and they didn't want to say it.
http://www.pumpitout.com/audio/danny_jowenko_022207.mp3

På History Channel berätta Jonathan Barnett, PhD, att dom inte kunde kolla på stålet från WTC7.

Citat:
"Normally when you have a structural failure, you carefully go through the debris fieldlooking at each item -- photographing every beam as it collapsed and every column where it is in the ground and you pick them up very carefully and you look at each element. We were unable to do that in the case of tower 7."
http://www.911podcasts.com/display.php?vid=58

NIST fick inte se en ända bit stål ifrån WTC7.

"No steel was recovered from WTC 7."
http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1-3.pdf

Dom döljer inget, det är därför utredare inte får tillgång till bevis material och det blir förstört.
Senast redigerad av Destroy the NWO 2008-01-12 kl. 22:30.
Citera
2008-01-12, 22:40
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
text..
Och så bytte vi samtalsämne.
Undra vart vi sett det förut?
Citera
2008-01-12, 22:43
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
som sagt jag trodde cnn "passagerarlistan" var det ända som dom hade get ut officiellt. hade det varit fallet som jag trodde det var, så hade det varit väldigt svagt av dom. och passagerarlistan bevisar självklart inget. Vad jag menar med att tänka på egen hand är att man inte ska köpa vad som helst som kommer från myndigheterna/CIA osv. Om det inte finns något som kan bevisa identiteten på kaparna och dom ända video banden med intervjuer av misstänkta blir förstörda så finns det skäl att ställa frågor.
Och som vi visat dig flera gånger nu så ska man inte tro på allt som står på konspirationssidor heller.
Citera
2008-01-12, 22:44
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Demolerings experten danny jowenko har talat ut att WTC7 måste vara en demolering.

Så du håller alltså med om att WTC1 och 2 inte rasade på grund av CD?

/S
Citera
2008-01-12, 22:47
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
WTC7.

5 sec in på denna videon hör man en explosion sen säger dom
http://www.youtube.com/watch?v=CwjmqkjwnvQ&eurl=

INDRA SINGH EMT:
http://prisonplanet.com/audio/090207groundzero1.mp3

CRAIG BARTMER NYPD: http://prisonplanet.com/audio/100207bartmer.mp3

Demolerings experten danny jowenko har talat ut att WTC7 måste vara en demolering. och det är sant som han säger att man hade fått mycket problem om man sa emot den officiella historian om man var ett företag som controlled demolition. NIST/FEMNA/controlled demolitionär redan skumma företag dessutom. controlled demolition städa efter OKC och FEMA har ljugit hur många gånger som helst och det är klart att NIST inte är ute efter sanningen.

http://www.pumpitout.com/audio/danny_jowenko_022207.mp3

På History Channel berätta Jonathan Barnett, PhD, att dom inte kunde kolla på stålet från WTC7.

http://www.911podcasts.com/display.php?vid=58

NIST fick inte se en ända bit stål ifrån WTC7.

"No steel was recovered from WTC 7."
http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1-3.pdf

Dom döljer inget, det är därför utredare inte får tillgång till bevis material och det blir förstört.

Menar du att brandmännen som förlorade massor av kollegor är en del av konspirationen?
Citera
2008-01-12, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Så du håller alltså med om att WTC1 och 2 inte rasade på grund av CD?

/S

Nej jag håller inte med om det. men det är bevisat att WTC 7 var en demolering, vilket betyder att det var ett jobb från insidan. Danny säger att i och med att dom ljög om WTC 7 så gör det honom mycket orolig att dom kan ha ljugit mer. jag har inte hört att han har gåt igenom rapporten om WTC1-2.

Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Menar du att brandmännen som förlorade massor av kollegor är en del av konspirationen?

Jag tror det finns en del brandmän som vet saker som inte berättar det, för att dom är rädda att deras familj ska komma till skada. Brandmän på plats kan ha fåt order om att dom ska flytta folket från området för ett team har gjort byggnaden klar för demolering, sen efter 9-11 har dom blivit tillsagda att "det var eld som tog ner den, vi avbröt demolerings planerna" och i visa fall har deras familjer säkert blivit hotade.

Bevisen talar för sig själv. WTC7 var en demolering.
Citera
2008-01-13, 00:49
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Nej jag håller inte med om det. men det är bevisat att WTC 7 var en demolering, vilket betyder att det var ett jobb från insidan. Danny säger att i och med att dom ljög om WTC 7 så gör det honom mycket orolig att dom kan ha ljugit mer. jag har inte hört att han har gåt igenom rapporten om WTC1-2.

"Danny" säger också, utan att tveka en sekund, att WTC1 och 2 inte kan ha varit CD, att det är rent nonsens. Läs meningen en gång till, han är nämligen mycket tydlig över att det enligt hans åsikt inte kan ha varit CD. Han säger inte att han känner behov av att läsa några fler rapporter om WTC1 och 2 för att yttra sig, han tar ställning ändå. Då finns det två alternativ, antingen är det så att Danny-boy yttrat sig utan att ha tillräckligt att stå på - vilket du alltså menar. Då kan man ju omedelbart börja misstänka att han kanske gjorde samma sak med WTC7. Eller är han en jättebegåvad och tokerfaren demolist som vet vad han pratar om - men då infaller det för truthers så jobbiga att man måste acceptera att WTC1 och 2 inte föll offer för thermite, tysta bomber, laserstrålar från jymden eller små miniduttiga kärnvapen.

Personligen tror jag att du har rätt, Danny är en kille som gärna uttalar sig, men kanske inte egentligen har så mycket att stå på.

/S
Citera
2008-01-13, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
"Danny" säger också, utan att tveka en sekund, att WTC1 och 2 inte kan ha varit CD, att det är rent nonsens. Läs meningen en gång till, han är nämligen mycket tydlig över att det enligt hans åsikt inte kan ha varit CD. Han säger inte att han känner behov av att läsa några fler rapporter om WTC1 och 2 för att yttra sig, han tar ställning ändå. Då finns det två alternativ, antingen är det så att Danny-boy yttrat sig utan att ha tillräckligt att stå på - vilket du alltså menar. Då kan man ju omedelbart börja misstänka att han kanske gjorde samma sak med WTC7. Eller är han en jättebegåvad och tokerfaren demolist som vet vad han pratar om - men då infaller det för truthers så jobbiga att man måste acceptera att WTC1 och 2 inte föll offer för thermite, tysta bomber, laserstrålar från jymden eller små miniduttiga kärnvapen.

Personligen tror jag att du har rätt, Danny är en kille som gärna uttalar sig, men kanske inte egentligen har så mycket att stå på.

/S

Det handlar nog bara om att han har svårt att acceptera att WTC 1-2 skulle vara fyllda med bomber och att dom dessutom skulle flyga in flygplan i dom.

Han är en expert i sitt område och han kolla på ritningarna till WTC7 och sa att det var omöjligt. hur kan man bara titta på byggnaden kollapsa och tro det var något annat än en demolering. Folk har vittnat att dom blev tillsagda att dom planera att ta ner byggnaden och det finns på video där dom säger att dom ska röra sig bakåt för att byggnaden är på väg att explodera. och varför fick utredare inte tillgång till stålet (bevis materialet) till den första skyskraps kollapsen på grund av brand i historien?.

Företag som controlled demolition borde sluta med sin business om allt man behöver göra är att sätta fyr på några kontor för att få byggnaden att kollapsa perfekt på ett par sekunder.

Face it, en liten grupp inom usa tillsammans med någon annan möjligtvis saudiarabien låg bakom 9-11.
Citera
2008-01-13, 10:32
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Det handlar nog bara om att han har svårt att acceptera att WTC 1-2 skulle vara fyllda med bomber och att dom dessutom skulle flyga in flygplan i dom.

"Nog"? Känner du "Danny" väldigt väl som kan tolka hans inre drivkrafter och bevekelsegrunder? Har du pratat med honom? Han uttalar sig glasklart om WTC1 och 2 - ändå måste du in och tolka varför han säger det - vilket ju är självklart eftersom han annars blir värdelös som "vittne" om WTC7. Det är ett skolexempel på två saker från din sida: Vetenskaplig och källredovisande ohederlighet samt det som på engelska kallas cherry picking.

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in