2008-04-13, 16:55
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag är osäker på exakt hur den "inofficella konspirationsteorin" ser ut - jag har faktiskt aldrig sett en truther redovisa en komplett teori som omfattar allt det som trutherrörelsen för fram (allt från bomber, thermite, inga plan, något plan, ett nerskjutet plan, inga nerskjutna plan, rymdvapen, små taktiska kärnvapen, smält stål i flera månader, nedräkning från Röda Korset, squibs, missiler, pods, militära plan, kidnappade/försvunna passagerare, levande kapare osv), så jag skulle vilja hävda att det inte finns någon.

Men du kanske kan beskriva denna "inofficiella konspirationsteori" i en detaljrikedom som närmar sig den du kallar den "officiella"?
/S

Att den officiella konspirationsteorin är sammanhängande är inte så underligt eftersom det är ett planerat scenario.

"Den pakistanske chefsgeneralen Mahmud anlitar en ställföreträdare för att skicka 100.000 dollar till Mohammed Atta, som var knuten till FBI, huvudterroristen i självmordskapningen. Mahmud tog senare avstånd från att transaktionen blev avslöjad i Indien men godkänd av FBI."
(Källa: The Times of India, 11 october 2001)

Det finns självklart olika teorier inom truth-rörelsen och självklart förekommer försök till att infiltrera och förlöjliga rörelsen med absurda teorier som många även på denna tråd håller på med.
Konstigt vore annat.

Det har dock växt fram en form av konsensus bland de seriösa inom rörelsen om vilka som ligger bakom konspirationen vilket jag har pekat på i mina tidigare inlägg.
Citera
2008-04-13, 18:09
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Var du ironisk med Röda korset eller har dom på allvar fått med RK i sina teorier?

"Vittnet" Kevin McFadden sa i höstas, tror jag att det var:

Citat:
"We started asking questions, everybody started asking questions, and the next thing you know there was a Red Cross representative pacing back and forth in front of the crowd holding his hand over the radio - I couldn't hear what it was saying but it was like pulsed - whatever the speech was on there it was pulsed - and that means to me most likely it was a countdown."

"But he took his hand off at the last three seconds and he gave this heartfelt look - like just run for your life - because he didn't want to bring it on his conscience - he didn't want to go to his grave with that - and then we had a couple of seconds to put our heads together," said McPadden

Han påstår alltså att en Rödakorset-arbetare över sin (Röda korset-) radio hört en nerräkning för det kontrollerade rivandet av WTC7. McFadden har sedan dess ändrat sitt vittnesmål flera gånger, lagt till detaljer, gått från "pulser", till att han hört en riktig nerräkning.

Mer finns Här.

Så, jo, de har lyckats få med Röda Korset i konspirationen.
Citera
2008-04-13, 18:12
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Att den officiella konspirationsteorin är sammanhängande är inte så underligt eftersom det är ett planerat scenario.

"Den pakistanske chefsgeneralen Mahmud anlitar en ställföreträdare för att skicka 100.000 dollar till Mohammed Atta, som var knuten till FBI, huvudterroristen i självmordskapningen. Mahmud tog senare avstånd från att transaktionen blev avslöjad i Indien men godkänd av FBI."
(Källa: The Times of India, 11 october 2001)

Har du en länk till originaltexten, eller en inscannad bild? Citatet hänger förresten inte ihop med ditt påstående. Att Pakistanska armén (vad är förresten en "chefsgeneral?") vill skicka 100,000 dollar till Mohammed Atta bevisar inte att NWO var ansvariga för 911. Det kan ju lika gärna handla om en pakistansk general som var del av Al Quaida som stödde terroraktionen - Al Quaida opererade och opererar ju trots allt från bland annat Pakistan. Är "chefsgeneralen" fortfarande anställd som general?

Citat:
Det finns självklart olika teorier inom truth-rörelsen och självklart förekommer försök till att infiltrera och förlöjliga rörelsen med absurda teorier som många även på denna tråd håller på med.
Konstigt vore annat.

Det har dock växt fram en form av konsensus bland de seriösa inom rörelsen om vilka som ligger bakom konspirationen vilket jag har pekat på i mina tidigare inlägg.

Det finns med andra ord ingen "inofficell konspirationsteori", trots att du påstod så. Det finns tokerier om rymdvapen, små taktiska kärnvapen - men det finns ingen inofficiell konspirationsteori. Det räcker liksom inte med att säga "Dom gjorde det!", om man inte kan pussla ihop alla fakta på ett sådant sätt att det går att styrka att "dom" faktiskt "gjorde det". Vilket truther rörelsen alltså misslyckats med.

Nu undrar jag lite: Du påstår att flera av kaparna lever. Hur många av dem har trutherrörelsen intervjuat?

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-04-13 kl. 18:27.
Citera
2008-04-13, 18:32
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Det måste väl vara en smal sak för sanningssökarna att samla pengar till någon som kan åka och träffa dessa levande piloter.
Citera
2008-04-13, 18:34
Medlem
SLOBs avatar
Det verkar som om NIST börjar bli klara med sin rapport om WTC7. BBC kommer göra en special i serien "The conspiracy files":

http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/conspiracy_files/7330169.stm

Citat:
For those who question the official account of what happened on 9/11, Building 7 has become a rallying cry. They think it can unlock a massive conspiracy.

Unlike the Twin Towers, WTC 7 was never hit by a plane. There were few outward signs of extensive damage of this 47 storey building. Yet it collapsed in a few seconds.

Sänds tydligen i sommar. BBC sände för rätt precis ett år sedan ett Conspiracy Files avsnitt om "hela" 911. En intressant aspekt på det var att Steven Jones vägrade vara med - trots att truthers har en förmåga att gnälla över att inte "få vara med" och debattera ("Vad har de att dölja som inte vågar debattera med oss?").

Avsnittet finns att ladda ner här och där på nätet.

Citat:
Det måste väl vara en smal sak för sanningssökarna att samla pengar till någon som kan åka och träffa dessa levande piloter.

Tja, säljer de den platt-TV Dylan Avery köpte för pengarna han tjänat på LC så har de till flygbiljett både dit och hem, och gott om pengar över.

/S
Citera
2008-04-13, 18:39
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Sänds tydligen i sommar. BBC sände för rätt precis ett år sedan ett Conspiracy Files avsnitt om "hela" 911. En intressant aspekt på det var att Steven Jones vägrade vara med - trots att truthers har en förmåga att gnälla över att inte "få vara med" och debattera ("Vad har de att dölja som inte vågar debattera med oss?").
Det har varit min poäng redan från början. Att hitta "sanningen" har definitivt inte varit sanningsrörelsen primära mål. Inte bland de som skriker högst i varje fall. 15 minuter i rampljuset är allt vad det handlar om. Klart att Jones inte tror på sina egna tokigheter.
Citera
2008-04-13, 19:10
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
En gång för alla. Det.Finns.Ingen.Officiell. Teori. Sorted? Kan du släppa det idiotiska uttrycket en gång för alla.
Att versionen som inte innehåller kärnvapen, energivapen, squibs, thermite och thermate är sammanhängande beror på att det fungerar bäst mot observerade händelser och kända omständigheter.

Citat:
Att Det finns självklart olika teorier inom truth-rörelsen och självklart förekommer försök till att infiltrera och förlöjliga rörelsen med absurda teorier som många även på denna tråd håller på med.
Konstigt vore annat.
Oh du kanske kan namnge vilka foliehattar som varit här för att förstöra för dig? Jag har svårt att se skilnad. Men så hinner jag sällan gå på NWO-mötena och träffa mina kollegor.

Citat:
Kan du kortfattat säga vad ert samförstånd har kommit fram till. Typ; kärnan av truthersrörelsen tror att WTC rasade med användandet av sprängmedel. De apterades så här och så här.

Edit: Lustigt nog rapporterar t o m tin foil galore-fest Vaken.se en viss uppgivenhet över er dåliga samordning
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=220
Men det kanske inte var europafalangen som var överens utan asienfalangen som nått konsesus?
Nu vet jag ju att du kommer att påpeka att mötet förstördes av utomstående krafter och inte det omöjliga i att samordna så många människor med så många galna teorier under ett tak. Men för oss andra kan det ju vara lite roligt att se underlag som motsäger det du just sa.
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-04-13 kl. 19:17.
Citera
2008-04-13, 19:37
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Edit: Lustigt nog rapporterar t o m tin foil galore-fest Vaken.se en viss uppgivenhet över er dåliga samordning
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=220
Men det kanske inte var europafalangen som var överens utan asienfalangen som nått konsesus?
Nu vet jag ju att du kommer att påpeka att mötet förstördes av utomstående krafter och inte det omöjliga i att samordna så många människor med så många galna teorier under ett tak. Men för oss andra kan det ju vara lite roligt att se underlag som motsäger det du just sa.

Fantastisk text. Vad betyder tex:

Citat:
Elias som jag själv har startat 911truth.eu, visar sig vara en äldre man med ganska bra koll på makteliten.

Vem startade alltså 911truth.eu? Elias eller "jag"?

Citat:
HWO har snappat upp att det är samma visselblåsare som tillsammans med David Shayler har hoppat av från den brittiska underrättelsetjänsten för att prata ut om 9/11 och 7/7. Jag får även höra att David Shayler själv utmärkt sig till Jesus på senare dagar.

Jag förmodar att han menar "utnämt sig" inte "utmärkt", men vilken stabil "visselblåsare" - som alltså nuförtiden tror att han är Jesus (iofs ska man vara "öppen" så kan det ju mycket väl vara sant). David Shayler slutade och blev sedan åtalad 2000.

Citat:
I lokalen hittar vi druiden som pimplar öl tillsammans med några 9/11 truthers. Druiden verkar vara intressant och börjar snart att diskutera 9/11, zionism och andra ämnen.

Ah, inget som lite seriös diskussion om mellanöstern-politik. Eller vad det nu var druiden ville säga om 911 och "zionism".

Sen, inget konspirationsmöte utan lite sund paranoia:

Citat:
Jag hade under natten lekt med flertalet olika konspiratioriska idéer och hade funderat på om Annie fortfarande jobbade åt Mi5, om Japanen var att lita på och vad den där druiden verkligen gjorde på det här stället.
(...)
Jag hade hela tiden en tanke i huvudet, är detta ytterligare ett försök att splittra den lilla rörelsen som finns i Europa? Och vem var den självlärda killen som hade blivit auktoritet på en minut?

Tja, det tycks vara kämpigt att vara truther.

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-04-13 kl. 19:45.
Citera
2008-04-13, 23:08
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Lönt att berätta eftersom folk tydligen inte tror ett dugg av det man säger ändå? Känns rätt meningslöst eftersom folk är för godtrogna.

Så din definition på godtrogen är någon som inte tror på dig när du påstår saker som du inte kan bevisa? En något märklig definition om du frågar mig.

Själv tycker jag att DU är godtrogen som väljer att tro på saker som inte stöds av NÅGRA konkreta uppgifter alls, trots att det var flera år sen det hände och granskningen varit enorm.

Det du pysslar med handlar om tro, blind tro. Du får givetvis tro precis vad du vill, men förväxla det inte med något annat, och bli inte förvånad om andra kräver lite mer substans i en teori innan de köper den.
Citera
2008-04-13, 23:15
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Var är dina bevis på att det inte var explosioner?

Eh, har vi omvänd bevisbörda här eller vad är det som händer? Det går inte att bevisa att något INTE har hänt, det var du som påstod att explosionerna ägt rum, då ligger bevisbollen i ditt knä.

Vidare så är ju problemet att explosioner mycket väl kan ha ägt rum eftersom det är ganska vanligt förekommande vid bränder. Det är i sig inget märkligt och bevisar absolut ingenting om bomber eller liknande.

Citat:
Finns folk som har sagt att det hördes 2 explosioner som var vittnen till det hela förloppet.

Du är mästare på att låta bli att ange källor, vet du det?

Citat:
Tornen hade inte rasat utan explosionerna och då detonerade dom sprängmedel allra längst ner vilket resulterade i att tornen rasade.

Kan du lägga fram lite beräkningar till det påståendet? Du vet, ta den extra massan som blev omfördelad, räkna lite på vad strukturen fick försöka palla med, lägg dit hur försvagat stålet blev av värmen. Eller du kanske inte har någon sådan uträkning och bara påstod något rakt ut i luften som vanligt? Har jag fel?
Citera
2008-04-14, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Och när det kom in sprang hela kontoret till wtc för att aptera bomber?

När började man enligt dig aptera bomber. Innan man visste att attacken skulle ske eller efter?

En hint.
Läs på om världens till dags datum största kontrollerade rivning( ok, kända rivning) och hur lång tid det tog att rigga den.

Som jag har sagt tidigare i tråden har dom vetat var dom skulle slå till men har inte gjort något åt det. Telegrammet skickades för att kunna säga att dom försökte göra något åt saken men det kom försent
Citera
2008-04-14, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Att den amerikanska administrationen inte har svarat på allt om 9/11 betyder inte att det var en konspiration. Den svenska staten antagligen inte svarat på alla frågor kring Palmemordet, Estonia eller tsunamibanden. Det betyder inte att det var svenska regeringar som mördade Olof Palme, sänkte Estonia eller att man med flit lät folk dö i Sydostasien.

Men då kommer frågan, varför har dom inte svarat på allt? Om dom inte har något att dölja så borde det inte vara några problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in