Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag är osäker på exakt hur den "inofficella konspirationsteorin" ser ut - jag har faktiskt aldrig sett en truther redovisa en komplett teori som omfattar allt det som trutherrörelsen för fram (allt från bomber, thermite, inga plan, något plan, ett nerskjutet plan, inga nerskjutna plan, rymdvapen, små taktiska kärnvapen, smält stål i flera månader, nedräkning från Röda Korset, squibs, missiler, pods, militära plan, kidnappade/försvunna passagerare, levande kapare osv), så jag skulle vilja hävda att det inte finns någon.
Men du kanske kan beskriva denna "inofficiella konspirationsteori" i en detaljrikedom som närmar sig den du kallar den "officiella"?
/S
Men du kanske kan beskriva denna "inofficiella konspirationsteori" i en detaljrikedom som närmar sig den du kallar den "officiella"?
/S
Att den officiella konspirationsteorin är sammanhängande är inte så underligt eftersom det är ett planerat scenario.
"Den pakistanske chefsgeneralen Mahmud anlitar en ställföreträdare för att skicka 100.000 dollar till Mohammed Atta, som var knuten till FBI, huvudterroristen i självmordskapningen. Mahmud tog senare avstånd från att transaktionen blev avslöjad i Indien men godkänd av FBI."
(Källa: The Times of India, 11 october 2001)
Det finns självklart olika teorier inom truth-rörelsen och självklart förekommer försök till att infiltrera och förlöjliga rörelsen med absurda teorier som många även på denna tråd håller på med.
Konstigt vore annat.
Det har dock växt fram en form av konsensus bland de seriösa inom rörelsen om vilka som ligger bakom konspirationen vilket jag har pekat på i mina tidigare inlägg.