2007-05-07, 12:21
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Dessutom, kolla skuggan på den här kontaktkartan, planet och skuggan bör vara av samma storlek när planet möter skyskrapan, och det är de INTE när blixten uppstår.

http://www.911research.dsl.pipex.com/fvcontact/
Vad du ska tjata om din högupplösta film. Har du fortfarande inte förstått att Tenors bildserie (som förövrigt är identisk med den du länkade till) KOMMER från just din högupplösta filmlänk.

Frågan kvarstår.

Vad är det på bilderna 79- 80 på fasaden till höger om flygplanet?

http://img293.imageshack.us/img293/6770/impactflashfa8.jpg
Citera
2007-05-07, 12:22
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Yes i did http://www.flashback.org/showpost.php?p=7024545&postcount=315

Och sedan har jag letat efter någon demoleringsexpert på konspirationssidan för att se om den kan styrkas. Men tyvärr. Det enda jag hittat är länken tennsoldaten hade där en tysk sa att det inte var omöjligt och att det krävdes 1000 pounds. Jag är helt med på att det inte är omöjligt. Men att inget är omöjligt är inte ett bevis på att något hänt.

Ja, det där svaret såg jag. Det var svar på det här jag väntade på: "Skall fundera lite på det där och läsa på om det verkligen var möjligt att dra plaströr genom hela kåken på 48 timmar."
Jag är fortfarande nyfiken på kommentarer på den sidan angående kärnans konstruktion. Använde fema fel kärnkonstruktion i sin rapport? Om ja: gjorde NIST också det?
Citera
2007-05-07, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Vad du ska tjata om din högupplösta film. Har du fortfarande inte förstått att Tenors bildserie (som förövrigt är identisk med den du länkade till) KOMMER från just din högupplösta filmlänk.

Frågan kvarstår.

Vad är det på bilderna 79- 80 på fasaden till höger om flygplanet?

http://img293.imageshack.us/img293/6770/impactflashfa8.jpg

Titta på kontaktkartan jag postade, planets skugga är för liten för att kunna vara när planet träffade byggnaden. Alltså uppstod blixten före kontakt.
Citera
2007-05-07, 12:26
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Titta på kontaktkartan jag postade, planets skugga är för liten för att kunna vara när planet träffade byggnaden. Alltså uppstod blixten före kontakt.
Que?

Svara. Vad är det på fasaden till höger om planet på bilderna 79- 80?

Edit: Din kontaktkarta är identisk med den Tenor gjorde.
Citera
2007-05-07, 12:29
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Ja, det där svaret såg jag. Det var svar på det här jag väntade på: "Skall fundera lite på det där och läsa på om det verkligen var möjligt att dra plaströr genom hela kåken på 48 timmar."
Jag är fortfarande nyfiken på kommentarer på den sidan angående kärnans konstruktion. Använde fema fel kärnkonstruktion i sin rapport? Om ja: gjorde NIST också det?
Ah förlåt. Nej jag missade att skriva att jag inte hittade någonting som ger mer belägg för det hela. Men har någon hittat något vill jag naturligtvis läsa det.
Citera
2007-05-07, 12:31
Bannlyst
Citat:
Que?

Svara. Vad är det på fasaden till höger om planet på bilderna 79- 80?

Edit: Din kontaktkarta är identisk med den Tenor gjorde.

Bra!

Och vad ser du?

I så fall, fanns det olika bilder på när planet träffade tornet?

edit:

För här så kan omöjligt blixten inträffat i samma ögonblick som planet kolliderade.
Citera
2007-05-07, 12:35
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Bra!

Och vad ser du?
Jag har beskrivit vad jag ser.

Citat:
I så fall, fanns det olika bilder på när planet träffade tornet?

edit:

För här så kan omöjligt blixten inträffat i samma ögonblick som planet kolliderade.
Nej, det finns inte olika bilder. Så frågan kvarstå.

Vad är det på fasaden till höger om planet innan blixten uppenbarar sig? Bild 79 och 80. En ganska enkel fråga. Om det inte är skuggan från planet, vad är det då?
Citera
2007-05-07, 12:37
Bannlyst
Citat:
Jag har beskrivit vad jag ser.

Nej, det finns inte olika bilder. Så frågan kvarstå.

Vad är det på fasaden till höger om planet innan blixten uppenbarar sig? Bild 79 och 80. En ganska enkel fråga. Om det inte är skuggan från planet, vad är det då?

Om nu skuggan inte är framme, dvs LIKA STOR som planet, hur skall då planet kunna vara framme vid byggnaden?

Kan du förklara det?

Inte?

Inte jag heller.
Citera
2007-05-07, 12:47
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Om nu skuggan inte är framme, dvs LIKA STOR som planet, hur skall då planet kunna vara framme vid byggnaden?

Kan du förklara det?

Inte?

Inte jag heller.
?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????????

Det där får du allt förklara lite närmare. En skugga är inte alltid lika stor som det den skuggar. Det hoppas jag att du förstår.

Däremot visar bildserien att skuggan går hela vägen in mot flygplanet, vilket är det viktiga.

Titta....
http://img517.imageshack.us/img517/509/blixtgordonhs6.jpg
.... det gör den i din bildserie också.
Citera
2007-05-07, 12:53
Bannlyst
Citat:
?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????????

Det där får du allt förklara lite närmare. En skugga är inte alltid lika stor som det den skuggar. Det hoppas jag att du förstår.

Däremot visar bildserien att skuggan går hela vägen in mot flygplanet, vilket är det viktiga.

Titta....
http://img517.imageshack.us/img517/509/blixtgordonhs6.jpg
.... det gör den i din bildserie också.

När plan och skugga möts så är de precis lika stora, annars inte. Eftersom minsta vinkel förvränger skuggan fel annars. Har du sett när du får långa smala skuggor själv beroende på hur solen står osv.

Sen SER man tydligt att planet är inte framme i samma ögonblick som blixten inträffar.

Om du tittar på min kontaktkarta så borde planet vara framme 2 rutor efter rutan med blixten.

http://www.911research.dsl.pipex.com/fvcontact/
Citera
2007-05-07, 12:57
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ja jag vet. De drar fram den ena tossigare teorin än den andra. Bombteorin kan jag förstå att man vill granska då den vid ett första ögonkast inte ser helt orealistisk ut. Och därmed är den rätt kul att diskutera.

Men när man inte helt kan utesluta missilteorin utan kräver bevis för att det inte var en missil. Tja vad skall man säga? Husen var fyllda med ost som hade dämpat en missilexplosion. Det kommer jag att kvarstå vid tills någon motbevisar mig. Kan de så kan jag. Det roliga är att foliehattarna tycker att ostteorin är ett löjligt resonemang.

Hahaha, håller med till fullo!
Citera
2007-05-07, 12:58
Bannlyst
Får jag bara göra en förfrågan.

Är det rätt uppfattat att ingen av er vill gå in och diskutera det andra jag tog upp, om rök och eventuell explosion i penthouse?

Ett ja eller nej räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in