2008-04-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Folk som har varit där och såg och hörde det som berörde tornen. De sa att precis innan tornen rasade hördes två explosioner.

Telegrammet finns att ses i hemligheterna kring 11 september, men där visas endast ytterst lite av det och dom pratar inte så himla mycket om det där heller.

Om personer hör två explosioner betyder det att det nödvändigtvis att det är två sprängladdningar som sprängs? Finns det andra saker som vid omfattande eldsvåda i två höghus kan explodera eller något annat som kan låta som en? Varför just 2 explosioner?, det jag har sett av rivning av byggnader har innefattat många fler runt bärande delar. Om det var två sprängladdningar för att sänka höghusen förstår du hur kraftiga måste dom varit? Varför sågs det isf. då inga klara tecken av sprängning från utsidan? (fönster runt hela våningar som blåses ut tex.). Om dessa exploderade längst ner under jord varför rasade byggnaden uppifrån och ner? Vad menas med strax efter? Direkt? 5 sekunder? 10?

Det går inte att dra slutsatsen att byggnaderna rasade pga. att någon sprängde skiten i luften bara för att folk hörde två explosioner. Man behöver mer än så.
Citera
2008-04-12, 20:18
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Syftar inte på att alla bevis och alla personer försvinner. Min bild av USA är inte kanske den bästa, men finns nog inte en enda som gillar allt med USA. I vissa stater kan du åka dit för lösdriveri, dvs du kör runder i din bil men har ingen uppsåt med det.
Ok, då finns det alltså bevis att hitta och personer som är villiga att prata. Sju år och inte en tillstymmelse till vare sig det ena eller det andra.
Tyvärr förefaller det som att du tillhör de som tror att NWO mörkat, förfalskat och hotat för att dölja konspirationen. De har bara missat ett otal hemsidor och hundratals youtubevideos som "outar" dem. Eller hur förklarar du att truthersrörelsen fortfarande lever? Ni borde avrättas allihop vid det här laget.

Citat:
Telegrammet skickades mellan dom för att det ska vara svårare att bevisa en konspiration och sedan skyller dom på att det kom in försent. Hur kan något komma in försent när det gäller nationens säkerhet?
Jag är inte bekant med de finare detaljerna i nationellt säkerhetsarbete. Men i mitt yrkesliv händer det inte alltför sällan att viktiga dokument och papper försvinner, hamnar på avvägar eller t o m inkommer försent för att vara relevanta. Jag vågar dock satsa en hundring på att en säkerhetstjänst även de har problem med byråkratins vardagliga problem. Men du kanske arbetar på ett företag där allt sker enligt detaljplanerna 24/7?
Allvarligt, du menar att en säkerhetstjänst aldrig kan göra fel?
Citat:
Ett telegram som kommer in dagen innan är inte försent när det gäller terroristvarning och kapning med namn och kopior på deras pass.
SLOB har väl bett dig ta fram det här omtalade telegrammet? Det vore bra så kan vi se vad som skrevs.
Citera
2008-04-12, 20:21
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Konspirationer är utformade för att folk inte ska kunna ta reda på vad som har hänt, bevis försvinner, folk försvinner m.m. Således kommer ingen få reda på om det var en konspiration eller ej. Hur vet ni att det USA lämnar ut är hela sanningen? Har ni någon form av bevis på det? Annars kan vi lika bra lita på vilka andra källor som helst.

Båda har varit med på detta, dom har skickat telegrammet för att ha ett bevis på att dom har försökt stoppa det men det lyckades inte av olika anledningar.

Så CIA och FBI, GWB, New Yorks brandkår, Larry Silverstein, alla som var på flygplanen, en hel del personer på Pentagon, alla mutade vittnen etc. är alla inblandade och vet vad som egentligen hände, men samtidigt säger du att det bara var ett litet fåtal människor som var inblandade (läs: färre än tex. Watergate). Ledsen, men jag får det inte att gå ihop.
Citera
2008-04-13, 00:03
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ett telegram som kommer in dagen innan är inte försent när det gäller terroristvarning och kapning med namn och kopior på deras pass.
Och när det kom in sprang hela kontoret till wtc för att aptera bomber?

När började man enligt dig aptera bomber. Innan man visste att attacken skulle ske eller efter?

En hint.
Läs på om världens till dags datum största kontrollerade rivning( ok, kända rivning) och hur lång tid det tog att rigga den.
Citera
2008-04-13, 00:31
Medlem
sten.bs avatar
Låt oss se till vad vi kan vara överens om.
11/9 var ett terrordåd.
Vi utgår från olika konspirationsteorier.

Vi har den officiella konspirationsteorin om att det utfördes av 19 araber (av vilka flera lever) ledda från en grotta i Afghanistan.
Anledningen skulle vara för att dom ogillar den amerikanska friheten.

Vi har den inofficiella konspirationsteorin om att det utfördes under ledning av delar av administrationen.
Anledningen skulle vara en "false flag operation" för att skapa krig i MÖ.

Vilka av dessa konspirationsteorier är den mest troliga?

Jag vädjar till ert förnuft innan ni svarar.

Jag länkade tidigare till dom jag är övertygad om att dom är inblandade.
http://www.whodidit.org/cocon.html

Jag kompletterar med lite uppgifter om dessa herrar.

Citat:
Analysis of the Suspected 9-11 Criminal Coconspirators.

Of the 103 people named on the list of Suspected 9-11 Criminal Coconspirators there are:
# 22 current or former members of George W. Bush’s White House (21.4%);
# 4 current or former members of Congress (3.9%);
# 6 current or former FBI agents or officials (5.8%);
# 6 current or former CIA agents or officials (5.8%);
# 6 current or former officials of New York (5.8%);
# 12 current or former high-ranking USG military commanders (11.7%);
# 13 current or former USG officials (not included above) (12.6%);
# 12 current or former members of PNAC (11.7%);
# 16 consultants, lobbyists, or members of a “think tank” (not including PNAC) (15.5%);
# 12 engineers (11.7%);
# 34 current or former corporate executives (33.0%);
# 4 senior “statesmen” (3.9%);
# 5 members of the Bush family (4.9%);
# 1 Canadian (1.0%);
# 1 Pakistani (1.0%);
# 2 Arabs (1.9%);
# 2 Brits (1.9%);
# 4 known or suspected Mossad agents (3.9%);
# 14 people who hold “dual citizenship” (13.6%); and
# 27 Israelis and Zionists (including people with “dual citizenship” noted above) (26.2%).

Note: Since the same person can be counted in more than one category, the tally above will not add up to 103 and the percentages will not total to 100%.
http://www.fourwinds10.com/siterun_data/government/fraud/911_attack/news.php?q=1207934314
Citera
2008-04-13, 01:53
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b

Den officiella.
Det är den som täcker hela händelsen.
Den "inofficiella" har för många hål och motsägelser.

Edit.
Du är naturligtvis välkommen att täppa dessa hål. Börja gärna med att berätta vem som styrde planen om vissa kapare är i livet.
Citera
2008-04-13, 03:37
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Den officiella.
Det är den som täcker hela händelsen.
Den "inofficiella" har för många hål och motsägelser.

Min vädjan till förnuft klingade tydligen ohörd.

Det förvånar mig att så hög procent deltagare på denna tråd sväljer denna patetiska "9/11 Commission report" med hull och hår när 84% av de i övrigt desinformerade amerikanerna ändå inte gör det.

Citat:
A CNN poll conducted on March 25, 2006 revealed that 84% of the 52 thousand people polled now believe that the U.S. government has not thoroughly answered 9/11 questions.
Medan du finner den heltäckande.
Finn dig bland en minoritet av fårskallar.
Citera
2008-04-13, 08:32
Medlem
Citat:

Det förvånar mig att så hög procent deltagare på denna tråd sväljer denna patetiska "9/11 Commission report" med hull och hår när 84% av de i övrigt desinformerade amerikanerna ändå inte gör det.

Att den amerikanska administrationen inte har svarat på allt om 9/11 betyder inte att det var en konspiration. Den svenska staten antagligen inte svarat på alla frågor kring Palmemordet, Estonia eller tsunamibanden. Det betyder inte att det var svenska regeringar som mördade Olof Palme, sänkte Estonia eller att man med flit lät folk dö i Sydostasien.

Vilka kapare menar du lever? Så vitt jag vet så är alla avlidna (fullt naturligt) med omedelbart efter dådet så skedde en rad namn - och identitsförväxlingar med andra terrorister eller civilister i mellanöstern. Det är inte så konstigt utan sker antagligen ibland vid sådana här stora katastrofer som rör medborgare och myndigheter från flera olika länder.
Senast redigerad av ThisIsSparta 2008-04-13 kl. 08:34.
Citera
2008-04-13, 09:03
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Vi har den officiella konspirationsteorin om att det utfördes av 19 araber (av vilka flera lever)
Tröttsam du är! Vilka lever?

Citat:
ledda från en grotta i Afghanistan.
Vem har sagt det?

Citat:
Nej. Ingen som har påstått!
Citera
2008-04-13, 11:30
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Din utgångspunkt är till att börja med felaktig. Det finns ingen "officiell version". Vad som finns är en version som innehåller mindre luckor än andra och där observerade händelser stöds av bevis och fysikens lagar. Du är närsomhelst välkommen att fylla ut alla hål i den version du hävdar är sann.
Innan det sker står vi på olika sidor. Jag kan tänka mig att omvärdera mina åsikter om bevisen för mig dit. Är du?
Citera
2008-04-13, 15:00
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Låt oss se till vad vi kan vara överens om.
11/9 var ett terrordåd.
Vi utgår från olika konspirationsteorier.

Vi har den officiella konspirationsteorin om att det utfördes av 19 araber (av vilka flera lever) ledda från en grotta i Afghanistan.

Vi har den inofficiella konspirationsteorin om att det utfördes under ledning av delar av administrationen.
Anledningen skulle vara en "false flag operation" för att skapa krig i MÖ.

Jag är osäker på exakt hur den "inofficella konspirationsteorin" ser ut - jag har faktiskt aldrig sett en truther redovisa en komplett teori som omfattar allt det som trutherrörelsen för fram (allt från bomber, thermite, inga plan, något plan, ett nerskjutet plan, inga nerskjutna plan, rymdvapen, små taktiska kärnvapen, smält stål i flera månader, nedräkning från Röda Korset, squibs, missiler, pods, militära plan, kidnappade/försvunna passagerare, levande kapare osv), så jag skulle vilja hävda att det inte finns någon.

Men du kanske kan beskriva denna "inofficiella konspirationsteori" i en detaljrikedom som närmar sig den du kallar den "officiella"?

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-04-13 kl. 15:07.
Citera
2008-04-13, 16:27
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag är osäker på exakt hur den "inofficella konspirationsteorin" ser ut - jag har faktiskt aldrig sett en truther redovisa en komplett teori som omfattar allt det som trutherrörelsen för fram (allt från bomber, thermite, inga plan, något plan, ett nerskjutet plan, inga nerskjutna plan, rymdvapen, små taktiska kärnvapen, smält stål i flera månader, nedräkning från Röda Korset, squibs, missiler, pods, militära plan, kidnappade/försvunna passagerare, levande kapare osv), så jag skulle vilja hävda att det inte finns någon.

Men du kanske kan beskriva denna "inofficiella konspirationsteori" i en detaljrikedom som närmar sig den du kallar den "officiella"?

/S

Var du ironisk med Röda korset eller har dom på allvar fått med RK i sina teorier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in