2008-03-16, 17:46
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Ja :

Det tycker jag inte. Dessutom har jag visat tidigare att det fanns flera kameror på utsidan av Pentagon närplanet kraschade.

Risken för rån och snatterier utanför Pentagon är väl ändå rätt liten jämfört med inne på en pressbyråbutik? Kamerorna som du visat på vet vi ju för övrigt fortfarande ingenting om.
Citera
2008-03-16, 17:59
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Risken för rån och snatterier utanför Pentagon är väl ändå rätt liten jämfört med inne på en pressbyråbutik? Kamerorna som du visat på vet vi ju för övrigt fortfarande ingenting om.

Rån kanske inte var det största hotet mot Pentagon, men de hot som fanns/finns var tydligen så allvarliga att dessa åtgärder vidtogs innan 9/11-01 (har inte exakt datum när dessa åtgärder vidtogs men det går säkert att ta reda på ifall någon är intresserad) :

* Ytterväggarna förstärktes med stål
* Ytterväggarna förtärkes med kevlar
* Bombsäkra fönster installerades
* Sprinkler system installerades
* Automatiska brand dörrar installerades
* Building operations och control center skapades
Citera
2008-03-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ja :

När har detta sagts, kan du citera?

Citat:
Det tycker jag inte. Dessutom har jag visat tidigare att det fanns flera kameror på utsidan av Pentagon närplanet kraschade.

Ja. Vem säger att dessa fick med planet på bild?
Citera
2008-03-16, 20:08
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
WTC7 var alltså den kraftigast konstruerade byggnaden på Manhattan den dagen?

WTC7 utmärkte sig väl också tillsammans med WTC1 och 2 i det att de var skyskrapor, de övriga WTC var lägre hus med bredare bas.

/S
Citera
2008-03-16, 22:16
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
När har detta sagts, kan du citera?

Ett par har menat på att det inte finns någon anledning till att ha en fullgod kameraövervakning vid Pentagon eftersom det är en kontorsbyggnad.

Pallar inte leta och citera just nu, men du kanske känner igen dig

Citat:
Ja. Vem säger att dessa fick med planet på bild?

Ingen. Men chansen är hög att något av värde och intresse finns på de banden.
Citera
2008-03-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ett par har menat på att det inte finns någon anledning till att ha en fullgod kameraövervakning vid Pentagon eftersom det är en kontorsbyggnad.

Sedan när brukar fullgod kameraövervakning innebära att man har kameror riktade mot fasadväggar? Det brukar ju snarare inbegripa att man övervakar in- och utgångar och lite sådant. Inte en vanlig husvägg.
Citera
2008-03-16, 22:26
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Sedan när brukar fullgod kameraövervakning innebära att man har kameror riktade mot fasadväggar? Det brukar ju snarare inbegripa att man övervakar in- och utgångar och lite sådant. Inte en vanlig husvägg.

Ja, visst, på de allra flesta ställena stämmer det du säger.

Nu är det ju så att i Pentagons fall så fanns det flera kameror i och omkring området där planet kraschade, detta har jag visat bild på, såg du den ?
Citera
2008-03-17, 08:05
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag tror inte att allt som finns på internet är sant, nej.

Det var inte meningen att använda filmen som bevis heller, han har bara exakt samma tankar som jag har och den dök upp när jag letade efter info om övervakningen, jag tänkte att det skulle kanske inte göra något om man lyfter in en röst som är av samma åsikt som ens egen.

Det enda du lyckades med var att bekräfta dina foliehatts tankar.

Citat:
Jag har visat att det satt flertalet synliga kameror vid haveriplatsen, fanns säkert lika många till runt det området som inte var synliga.

Vem har förnekat dessa kameror?
Du bör ta fram spec på dessa kameror och sedan visa oss att dessa är kapabla att filma objekt som flyger fram i 222meter / sekund. Annars begär du att Pentagon skall släppa video filmer på ingenting.
Skulle du då sluta detta fåniga korståg? ne, jag tror faktiskt inte det heller.

Citat:
Att Pentagon släpper EN film som egentligen inte visar något mer än en eldboll är att undanhålla material.

Och enligt andra är det FBI som undanhåller filmerna.
Dina påståenden är IDIOTISKA så länge du inte kan bevisa att detta material finns.
Du kan ju inte ens visa eller fatta vad som krävs av en kamera som skall fånga ett föremål som flyger i 222 meter / sekund.

Citat:
Har du sett Efterslyst på Tv3 nån gång ? Där kan man vid ett simpelt kassarån på Pressbyrån få se gärningsmannen i flera olika vinklar fångat av flera olika kameror, att fallet inte skulle vara så på Pentagon tror jag inte på oavsett vad officiella rapporter säger.

Du har ju inte läst dessa rapporter än!!!!!

Snacka om foliehatts-varning... Du söker "sanningen" men vet ännu idag INTE vad som sägs om detta i dom officiella rapporterna.

www.vaken.se skulle passa dig som handsken.
Citera
2008-03-17, 08:08
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Man hade troligtvis fått se allt tillgängligt videomaterial från brottsplatsen under brottets framfart oavsett hur tydligt eller otydligt det hade varit, allt för att kunna få fast förövarna.

Ja TV3 skulle verkligen lägga ner dyrbara minuter för att visa INGENTING.
Citera
2008-03-17, 08:21
Medlem
Citat:
Då missade du min poäng.

Jag har sett fall i Efterlyst på Tv3 där gärningsmän i enklare kiosk/affärsrån fångats på film, ibland ur olika vinklar.

Att dessa kiosker/affärer skulle ha bättre kameraövervakningssystem än Pentagon tror inte jag, det var så jag menade.
Jo, dom har det!
Deras (kioskernas) övervakningssystem är betydligt mera lämpade för dom objekt som dyker upp.
Det handlar ju om personer som kommer från ett helt förväntat håll i låg hastighet, och som stannar i kamerans blickfång under flera sekunder.

I fallet Pentagon är befintliga kameror helt odugliga för att dokumentera en flygplans-attack.
En kamera lyckades visa en eld-boll (+ kanske ett suddigt flygplan), det är allt....

/T
Citera
2008-03-17, 09:59
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Vem har förnekat dessa kameror?
Du bör ta fram spec på dessa kameror och sedan visa oss att dessa är kapabla att filma objekt som flyger fram i 222meter / sekund. Annars begär du att Pentagon skall släppa video filmer på ingenting.
Skulle du då sluta detta fåniga korståg? ne, jag tror faktiskt inte det heller.

Skulle vara kul att se vad du har för betyg i läsförståelse.

Citat:
Och enligt andra är det FBI som undanhåller filmerna.
Dina påståenden är IDIOTISKA så länge du inte kan bevisa att detta material finns.
Du kan ju inte ens visa eller fatta vad som krävs av en kamera som skall fånga ett föremål som flyger i 222 meter / sekund.

Som sagt....

Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten

Ja TV3 skulle verkligen lägga ner dyrbara minuter för att visa INGENTING.

Du har alltså inte tittat på Efterlyst.

Senast kan jag komma ihåg att dom visade vad övervakningskamerorna vid senaste anlagda branden vid Fik@ i Nyköping, de visade vad en av kamera hade fångat och det var bara det eldhav som bomben skapade i en annan kamera kunde man se förövarnas ryggtavlor när dom sprang iväg.

Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jo, dom har det!
Deras (kioskernas) övervakningssystem är betydligt mera lämpade för dom objekt som dyker upp.
Det handlar ju om personer som kommer från ett helt förväntat håll i låg hastighet, och som stannar i kamerans blickfång under flera sekunder.

I fallet Pentagon är befintliga kameror helt odugliga för att dokumentera en flygplans-attack.
En kamera lyckades visa en eld-boll (+ kanske ett suddigt flygplan), det är allt....

/T

Som sagt, det är inte bara flygplanet som färdas i x antal m/sek som är av intresse.
Senast redigerad av miloudot 2008-03-17 kl. 10:01.
Citera
2008-03-17, 11:12
Medlem
Citat:

Som sagt, det är inte bara flygplanet som färdas i x antal m/sek som är av intresse.

Som jag har uppfattat det, så förs diskussionen om övervakningskameror vid Pentagon av det skälet
att konspirationstroende hävdar att eftersom det inte finns några video-sekvenser som visar inkommande plan,
så är detta i princip ett bevis för att det var något annat (missil, litet flygplan el. dyl.) som träffade Pentagon.

Konspirationstroende tillskriver ju USA:s styrande en oerhörd kompetens som har riggat denna komplott.
Själv tycker jag att observerbara fakta (inte bara kring 9/11) visat på en stor och mångsidig inkompetens.
Kvalitén på kameraövervakningen kring Pentagon är ju bara ett exempel av många på detta...

När jag tar del av den samlade mängden ögonvittnen som såg vad som hände vid Pentagon
(jovisst, dom är inte alla helt överens, men det är bara vad man måste förvänta sig)
så är ju det hela fullständigt klart, även utan videosekvenser!

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in