2008-03-17, 15:59
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Skulle vara kul att se vad du har för betyg i läsförståelse.

Det skulle vara kul att se dig ta fram en övervakningskamera som kan filma detta plan i 222 m/sekund.

Du har ju inte begärt mer än att du vill se planet från någon av dessa kameror.
Detta har ett flertal personer här förklarat noggrant för dig och andra foliehattar att detta är i princip omöjligt. Eftersom planet flyger för fort.
Detta är basic men du fattar inget.

Du kräver att pentagon skall släppa saker som du "vet" finns, men ingen annan förnekar att dom finns. Skall Pentagon hålla en presskonferens
och visa ingenting i 1 timme????

Övriga bilder efter kraschen finns ju. Sen att dom inte är tagna av övervakningskameror torde i detta fall bara vara till fördel, eftersom kvalitén
är bättre.

Citat:
Du har alltså inte tittat på Efterlyst.

Senast kan jag komma ihåg att dom visade vad övervakningskamerorna vid senaste anlagda branden vid Fik@ i Nyköping, de visade vad en av kamera hade fångat och det var bara det eldhav som bomben skapade i en annan kamera kunde man se förövarnas ryggtavlor när dom sprang iväg.

Hade dom sprungit i 222m/sekund så hade vi inte sett dessa rånare och då hade enligt dig inte rånet begåtts????????

Citat:
Som sagt, det är inte bara flygplanet som färdas i x antal m/sek som är av intresse.
Jo, enligt dig eftersom det är det som du " so far" begärt att få se.

Men berätta vad du vill se mer!
Allt annat finns det ju bilder på.
Vill du se döda personer som befann sig i planet som kraschade, så går det att ordna.
Vill du se motordelar, så går det att ordna.
Vill du se islagsmärken efter vingarna, så går det att ordna.
Vill du se ingångshålet efter planet, så går det att ordna.
Vill du se delar från flygplanskroppen, så går det att ordna.
Citera
2008-03-17, 23:22
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det skulle vara kul att se dig ta fram en övervakningskamera som kan filma detta plan i 222 m/sekund.

Du har ju inte begärt mer än att du vill se planet från någon av dessa kameror.
Detta har ett flertal personer här förklarat noggrant för dig och andra foliehattar att detta är i princip omöjligt. Eftersom planet flyger för fort.
Detta är basic men du fattar inget.

Du kräver att pentagon skall släppa saker som du "vet" finns, men ingen annan förnekar att dom finns. Skall Pentagon hålla en presskonferens
och visa ingenting i 1 timme????

Övriga bilder efter kraschen finns ju. Sen att dom inte är tagna av övervakningskameror torde i detta fall bara vara till fördel, eftersom kvalitén
är bättre.

Hade dom sprungit i 222m/sekund så hade vi inte sett dessa rånare och då hade enligt dig inte rånet begåtts????????

Jo, enligt dig eftersom det är det som du " so far" begärt att få se.

Men berätta vad du vill se mer!
Allt annat finns det ju bilder på.
Vill du se döda personer som befann sig i planet som kraschade, så går det att ordna.
Vill du se motordelar, så går det att ordna.
Vill du se islagsmärken efter vingarna, så går det att ordna.
Vill du se ingångshålet efter planet, så går det att ordna.
Vill du se delar från flygplanskroppen, så går det att ordna.

Är du så här korkad eller gör du till dig ?

Orkar inte repetera vad jag sagt flera gånger tidigare just nu, pallar nog att ta ett varv till imorn !

Tack för idag, godnatt !
Citera
2008-03-18, 08:58
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Orkar inte repetera vad jag sagt flera gånger tidigare just nu, pallar nog att ta ett varv till imorn !
Tack för idag, godnatt !
Jag repeterar gärna vad du skrivit.

Om jag är korkad vad är då personen som skrivit följande??????

Citat:
Pentagon. Borde sitta ett gäng kameror på den byggnaden och runt omkring. Varje kvadratmeter är förmodligen bevakad med kamera för att förhindra eventuella terroristdåd och andra angrepp.

Citat:
Men jag menar att det, som sagt, borde ha dokumenterats av åtskilliga videokameror, det finns säkert nån radarupptagning nånstans oxå. Och finns det det så kan vi ju lägga ner diskussionen då man svart på vitt utan oklarheter kan fastställa att det är en Boeing som uttalat.

Korkad jag???? Du bör nog ta och titta igenom alla dina inlägg en gång till.
Du KRÄVER en kamera som visar att det är ett Boeing 757 som flyger in i Pentagon.
När personer försöker förklara för dig att det inte går att fånga ett plan som färdas i 222 meter / SEKUND med en övervakningskamera så borde denna diskussion vara över, men inte då, du blandar in Efterlyst och TV3 som jämförelse, jag och andra förklarar för dig att dessa övervakningkameror INTE kan registrera ett plan i den aktuella hastigheten. Så blir man förklarad korkad. Jag VET åtminstone min status på kunskapen jag har. Du har INTE insett dina brister.
Nej, just det, du skall ju "forska" lite och återkomma. Denna "forskning" har vi sett väldigt lite av.

Vi fortsätter med dina "korkade" inlägg.

Citat:
Det måste finnas en bättre film nånstans, utan tvekan.
Här har du tydligen "forskat" en hel del. För källor och hänvisningar till dessa filmer står som spön i backen i ditt inlägg *IRONI*

Citat:
Ingenting, förutom att man hade kunnat skicka upp jetfighters, men det är inte min poäng.
Det gjorde man. Men detta hade du vetat om du läst lite mer.

Citat:
Det jag menar är, släpp materialet så man ser hur planet åker fram och tillbaka i villan och letar sitt mål så ser man att det inte är en missil som åker spikrakt mot sitt mål.
Det materialet är också släppt. LÄS PÅ!
Du saknar helt enkelt KUNSKAP om detta. Du begär saker som finns. Jisses.

Sen kan man fundera över hur "korkad" den personen måste vara då man instämmer DIREKT med en person som säger följande:

Citat:
Ursprungligen postat av vägrar svara på frågor
Hur dum får man bli?
Självklart finns det massor av information från den mest bevakade byggnaden på jorden.
All denna info skulle kunna debunka alla konspirationsteorier för alltid.
Finns det nå'n som tror att Pentagon inte har via kameror och radar registrerat allt som hände?

Den "korkades" respons

Citat:
Exakt min poäng.
Fram med filmerna och få slut på bullshiten !

Helt utan att förklara vad DU vill se så håller du med en sann foliehatt, bara för att han håller med dig, lika dumt som ditt "ögonvittne". Dina misstag blir mer och mer pinsamma.

Citat:
Och du vet inte ett skit om hur mycket en skymt av ett flygplan skulle betyda för den här debatten ?

Det finns bevis för att flight 77 en Boeing 757 flugit in i Pentagon. Dessa bevis struntar du i totalt bara för att du snöat in på dina filmer.

Sen till det absolut det viktigaste i denna debatt.
Du och dom andra foliehattarna gör ett medvetet misstag.

Man renoverade och förstärkte Pentagon mot attacker.
Detta gjorde man efter erfarenheterna efter Oklahoma bombningen av en federal byggnad. Detta skedde 19 april 1995. Detta och sprängningen av WTC 1993. Ingen hade tänkt tanken att någon skulle kapa ett flygplan och sedan använda det som en murbräcka mot tex Pentagon. Så varför i helvete skulle man sätta upp massa höghastighetskameror för att filma när en person kör fram en liten lastbil intill byggnaden och sedan spränger den??????
Detta vad var man hade som erfarenhet INNAN 9/11. Skulle det visa sig att man IDAG inte gjort sin läxa så kan vi ta diskussionen då, men du och andra foliehattar begär att USA regering skulle veta detta låååångt innan bara för att du vill ha en film på ett plan. Jisses, ta och lär dig lite om historien bakom detta innan du kräver saker hit och dit.
Ditt resonemang är dött. Läs på och återkom om du har några frågor.
Citera
2008-03-18, 14:41
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Jag repeterar gärna vad du skrivit.

Om jag är korkad vad är då personen som skrivit följande??????

Korkad jag???? Du bör nog ta och titta igenom alla dina inlägg en gång till.
Du KRÄVER en kamera som visar att det är ett Boeing 757 som flyger in i Pentagon.
När personer försöker förklara för dig att det inte går att fånga ett plan som färdas i 222 meter / SEKUND med en övervakningskamera så borde denna diskussion vara över, men inte då, du blandar in Efterlyst och TV3 som jämförelse, jag och andra förklarar för dig att dessa övervakningkameror INTE kan registrera ett plan i den aktuella hastigheten. Så blir man förklarad korkad. Jag VET åtminstone min status på kunskapen jag har. Du har INTE insett dina brister.
Nej, just det, du skall ju "forska" lite och återkomma. Denna "forskning" har vi sett väldigt lite av.

Vi fortsätter med dina "korkade" inlägg.

Här har du tydligen "forskat" en hel del. För källor och hänvisningar till dessa filmer står som spön i backen i ditt inlägg *IRONI*

Det gjorde man. Men detta hade du vetat om du läst lite mer.

Det materialet är också släppt. LÄS PÅ!
Du saknar helt enkelt KUNSKAP om detta. Du begär saker som finns. Jisses.

Sen kan man fundera över hur "korkad" den personen måste vara då man instämmer DIREKT med en person som säger följande:

Den "korkades" respons

Helt utan att förklara vad DU vill se så håller du med en sann foliehatt, bara för att han håller med dig, lika dumt som ditt "ögonvittne". Dina misstag blir mer och mer pinsamma.

Det finns bevis för att flight 77 en Boeing 757 flugit in i Pentagon. Dessa bevis struntar du i totalt bara för att du snöat in på dina filmer.

Sen till det absolut det viktigaste i denna debatt.
Du och dom andra foliehattarna gör ett medvetet misstag.

Man renoverade och förstärkte Pentagon mot attacker.
Detta gjorde man efter erfarenheterna efter Oklahoma bombningen av en federal byggnad. Detta skedde 19 april 1995. Detta och sprängningen av WTC 1993. Ingen hade tänkt tanken att någon skulle kapa ett flygplan och sedan använda det som en murbräcka mot tex Pentagon. Så varför i helvete skulle man sätta upp massa höghastighetskameror för att filma när en person kör fram en liten lastbil intill byggnaden och sedan spränger den??????
Detta vad var man hade som erfarenhet INNAN 9/11. Skulle det visa sig att man IDAG inte gjort sin läxa så kan vi ta diskussionen då, men du och andra foliehattar begär att USA regering skulle veta detta låååångt innan bara för att du vill ha en film på ett plan. Jisses, ta och lär dig lite om historien bakom detta innan du kräver saker hit och dit.
Ditt resonemang är dött. Läs på och återkom om du har några frågor.

Flera kameror fanns, höghastighetskameror eller inte.

Utöver "bilkameran" skulle det vara intressant att se vad de andra kamerorna fångade på film.

Jag säger inte att det nödvändigtvis måste innehålla en tydlig bild av ett flygplan.

Förstår du mig nu ?
Citera
2008-03-18, 15:37
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Flera kameror fanns, höghastighetskameror eller inte.

Utöver "bilkameran" skulle det vara intressant att se vad de andra kamerorna fångade på film.

Jag säger inte att det nödvändigtvis måste innehålla en tydlig bild av ett flygplan.

Förstår du mig nu ?

En övervakningskamera fångar inte ett flygplan som flyger i över 800km/h. Detta är basic, fattar du inte detta så är det synd om dig.
Dina övriga krav finns tillgodosedda. Leta och du skall finna.

Ingen hade räknat eller kunnat förutsett det som skedde 9/11. Man byggde ett försvar för terrorister som spränger saker inte flyger flygplan in i hus.
Dom övriga bevisen som påvisar flight 77 är fullt tillräckliga för att folk med egen hjärna fattar vad som hände.
Citera
2008-03-18, 16:03
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ingen hade räknat eller kunnat förutsett det som skedde 9/11.
Fel. Det finns mer att skriva om det, men om inlägget blir raderat känns det rätt onödigt att vidareutveckla..
Citera
2008-03-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Fel. Det finns mer att skriva om det, men om inlägget blir raderat känns det rätt onödigt att vidareutveckla..

Fel på dig själv.

Man hade trots att man i viss mån haft liknande scenarion på schemat vid övningar, ändå aldrig på fullt allvar räknat med att någon stolle skulle stjäla ett fullstort trafikplan och med full gas avsiktligt braka rätt in i Pentagon, eller ens WTC. Då hade man många fler mycket mer sannolika terrormöjligheter att välja på.

Dr Tinnitus
Citera
2008-03-18, 17:46
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fel på dig själv.

Man hade trots att man i viss mån haft liknande scenarion på schemat vid övningar, ändå aldrig på fullt allvar räknat med att någon stolle skulle stjäla ett fullstort trafikplan och med full gas avsiktligt braka rätt in i Pentagon, eller ens WTC. Då hade man många fler mycket mer sannolika terrormöjligheter att välja på.

Dr Tinnitus

Kärnkraftverk vill jag minnas var ett scenario som de planerade för.

/S
Citera
2008-03-18, 17:47
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fel på dig själv.

Dr Tinnitus
Det här inlägget ska ses i förhållande till mitt tidigare svar till elgiganten idag, vilket blev raderat, där han uttryckligen skriver att ingen ens hade tänkt tanken. Man hade övningar där flygplan används som vapen mot både tornen och pentagon, man fick varningar om de förestående attackerna, men ändå hade ingen ens tänkt tanken. Den enda logiken som går att se i det är att elgiganten antingen ljuger eller är så jävla dum att han tror på det själv. Vilket av alternativen finner du mest troligt, eller har du ett eventuellt tredje alternativ?
Citera
2008-03-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Det här inlägget ska ses i förhållande till mitt tidigare svar till elgiganten idag, vilket blev raderat, där han uttryckligen skriver att ingen ens hade tänkt tanken. Man hade övningar där flygplan används som vapen mot både tornen och pentagon, man fick varningar om de förestående attackerna, men ändå hade ingen ens tänkt tanken. Den enda logiken som går att se i det är att elgiganten antingen ljuger eller är så jävla dum att han tror på det själv. Vilket av alternativen finner du mest troligt, eller har du ett eventuellt tredje alternativ?

Ja, att du inte har visat mycket prov på vettiga åsikter eller påståenden i denna tråd.

Elgiganten kan knappast veta precis allt om 9/11, och så jäkla mycket har skrivits att man lätt glömmer bort vissa saker efter ett tag, vilket man kan se i dessa trådar att folk gör.

Så Elgiganten är varken dum eller ljuger, utan är en av de som faktisk lagt fram mest sanning och fakta i dessa trådar, och dessutom uppbackat av källor och annat. Det har t ex inte du alls klarat i samma nivå.

Dr Tinnitus
Citera
2008-03-18, 18:20
Medlem
SLOBs avatar
Jaha, nu slutar vi att diskutera om hur andra diskuterar.

/S
mod
Citera
2008-03-18, 18:34
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Fikus
Ja, att du inte har visat mycket prov på vettiga åsikter eller påståenden i denna tråd.

Elgiganten kan knappast veta precis allt om 9/11, och så jäkla mycket har skrivits att man lätt glömmer bort vissa saker efter ett tag, vilket man kan se i dessa trådar att folk gör.

Så Elgiganten är varken dum eller ljuger, utan är en av de som faktisk lagt fram mest sanning och fakta i dessa trådar, och dessutom uppbackat av källor och annat. Det har t ex inte du alls klarat i samma nivå.

Dr Tinnitus
Du har inte lust att ge ett exempel på någon av mina ovettiga åsikter då?

Edit: hann se nu att vi ska avhålla oss från att diskutera hur andra diskuterar. Det skulle förhoppningsvis kunna få en och annan tönt att avstå från sina LÖGN-anklagelser från höger till vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in