2008-01-08, 16:39
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Destroy the NWO
Text...
Skulle bli otroligt glad om du kunde precisera vilken länk som innehåller information om att de förstörda banden från 2005 spelades in innan 9/11-2001 och innehöll ett förhör med vilket man kan dra samma slutsatts som i Heiwas citat nedan...
Att CIA ljugit och fortfarnade ljuger om saker torde redan vara utom all tvivel.
Citat:
Ursprungligen postat av heiwa
.Häng med i debatten. De förstörda CIA-videofilmerna av 'förhören' har ju förstörts enligt uppgifter förra mànaden och CIA meddelade 911-Commissionen att de inte existerade, enligt media uppgifter nyligen. 911-Commission's bàda ordförande har varit upprörda över det i förra veckan, etc. För det var ju just de förhören/videofilmerna som är enda beviset att/hur FBI/CIA kunde presentera namn ++ pà alla 19 terroristaraber nàgra dagar efter 911 och som 911 Commissionen hänvisar till i sin rapport.

Ska ta mig en närmare titt på alla dessa senare ikväll. Efter att ha sett ungefär vad det handlar om har jag dock en svag känsla av att jag läst dom förut.
Men som sagt, ska ta mig en titt.
Citera
2008-01-08, 16:49
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
Jorå, lyssna.
http://www.pumpitout.com/audio/danny_jowenko_022207.mp3

Nej, det finns inget i den intervju som visar att Danny Jowenko gjort någon analys av WTC7 raset. Han säger att han "tittat på ritningar", det är allt. "Your comment" kallar tom truthern som intervjuar honom det för.

/S
Citera
2008-01-08, 16:52
Medlem
plast_i_gräsets avatar
En annan intressant fråga är om vi leker med tanken att Banden innehöll det Heiwa påstår. CIA hade namnet på samtliga kapare redan innan 9/11.

Hur ställer man sig till teorin...

om att vissa kapare lever idag?
att inga arabiska namn fanns på passagerarlistan?
att ett av kaparnas pass hittades i ruinerna?
att telefonsamtalen från planen är fejk?
att inga plan kapades öht?
att planen va radiostyrda?
Citera
2008-01-08, 16:54
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Men bara om du väljer att tolka min text så seriöst som det bara går. Du vet lika väl som jag att trams är det enda språk som Kim förstår.

Med tanke på hur många foliehattar som tramsar (du måste väl också hålla med om att det är fler foliehattar än vakthundar som gör det) så är det svårt att hålla koll på vem som tramsar och vem som menar allvar.
Citera
2008-01-08, 16:55
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
Jorå, lyssna.
http://www.pumpitout.com/audio/danny_jowenko_022207.mp3
Tillhör du personerna som anser att NIST inte kunde göra ett bättre jobb än dom gjorde eftersom dom blev hindrade?
Citera
2008-01-08, 17:00
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Men bara om du väljer att tolka min text så seriöst som det bara går. Du vet lika väl som jag att trams är det enda språk som Kim förstår.
Åh tack. För ett kort tag trodde jag att du börjat debattera seriöst. Jag har tyckt mig se en förändring i dina inlägg. Så jag gjorde ett försök att föra ett resonemang utan smältost och andra liknelser-for-dummies för att diskutera en intressant fråga. Men det var visst fel. Du är lika mycket foliehatt som vanligt.

Som majava skriver. Du har skapat ett scenario där du aldrig behöver resonera utifrån att du har fel. Bekvämt.
Citera
2008-01-08, 17:13
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
länkar
Fastnade lite snabbt för en mitt i. Mest pågrund av att den slutade med ...
Detta brukar i dessa kretsar vara ett dåligt omen.

Citat:
The White House said tonight that President Bush had been warned by American intelligence agencies in early August that Osama bin Laden was seeking to hijack aircraft...
fortsätter.
Citat:
but that the warnings did not contemplate the possibility that the hijackers would turn the planes into guided missiles for a terrorist attack.

Kan tyckas vara några oviktiga meningar som ändå pekar på förkunskap. Men saken är den att man förmodligen tagit bort sista delen just för att det inte passar in 100%.
Citera
2008-01-08, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nej, det finns inget i den intervju som visar att Danny Jowenko gjort någon analys av WTC7 raset. Han säger att han "tittat på ritningar", det är allt. "Your comment" kallar tom truthern som intervjuar honom det för.

/S

Han behöver inte skriva en egen rapport, det räcker med att läsa NIST/FEMA rapporten för att förstå att dom har fel. så att det inte finns demolerings experter som håller med truth rörelsen är inte sant.

Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
En annan intressant fråga är om vi leker med tanken att Banden innehöll det Heiwa påstår. CIA hade namnet på samtliga kapare redan innan 9/11.

Hur ställer man sig till teorin...

om att vissa kapare lever idag?
att inga arabiska namn fanns på passagerarlistan?
att ett av kaparnas pass hittades i ruinerna?
att telefonsamtalen från planen är fejk?
att inga plan kapades öht?
att planen va radiostyrda?

Att visa lever än idag visar bara att myndigheterna döljer något inget mer.

Att vi inte får se någon passagerarlista med arabernas namn visar bara att dom antagligen döljer något som med allt annat.

att ett av deras pass hittade i ruinerna har dom bara lyckats övertala ett fåtal människor på internet forums. och även om det var sant så bevisar det inte att inte större makter än några araber var inblandade.

om telefonsamtalen var fake eller inte spelar ingen roll, även om dom inte var fake så bevisar det inte att inte andra än några araber var inblandade.

Planen kan ha varit radio styrda även om där var kapare ombord. araberna ombord kan ha varit agenter för myndigheterna som blev lurade ombord med.

Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Kan tyckas vara några oviktiga meningar som ändå pekar på förkunskap. Men saken är den att man förmodligen tagit bort sista delen just för att det inte passar in 100%.

Vad du gör är cherry picking. Gå en sida bak och läs länkarna jag skrev, dom visste att attackerna skulle komma och bevis material har blivit förstört och folk från myndigheterna har klagat över att dom inte har fåt intervjua en del misstänka terrorister. och america gör business med terrorister från saudiarabien, saudiarabien kan ha haft inblandning i 9-11.
Citera
2008-01-08, 18:07
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Han behöver inte skriva en egen rapport, det räcker med att läsa NIST/FEMA rapporten för att förstå att dom har fel.

I så fall, vad behöver du då Dannie för? Han behöver inte skriva någon rapport, och du behöver bara läsa rapporten för att förstå att de har fel. Dåså. Behövs ju inga experter (Sen att Dannie också ansåg att WTC1 och 2 inte revs med CD, det kan man ju hålla för öronen för...)
Citera
2008-01-08, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
I så fall, vad behöver du då Dannie för? Han behöver inte skriva någon rapport, och du behöver bara läsa rapporten för att förstå att de har fel. Dåså. Behövs ju inga experter (Sen att Dannie också ansåg att WTC1 och 2 inte revs med CD, det kan man ju hålla för öronen för...)

Jupp. det är väldigt lätt att förstå 9-11. var man än tittar ser man bevis, det går ju bara att missa bevisen om man vägrar att kolla på dom. dom flesta som tror att bin laden låg bakom det är personer som inte läst något om 9-11, så fort folk börjar läsa om det mer noga så vaknar dom upp. snart knackar vi bara på vita husets dörr och säger följ med till fängelset utan att dom kan göra något.

Om WTC7 togs ner med bomber så vet vi att det var ett jobb från insidan, då spelar det ingen roll vad som fick WTC1 och 2 att kollapsa.
Citera
2008-01-08, 18:41
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Åh tack. För ett kort tag trodde jag att du börjat debattera seriöst. Jag har tyckt mig se en förändring i dina inlägg. Så jag gjorde ett försök att föra ett resonemang utan smältost och andra liknelser-for-dummies för att diskutera en intressant fråga. Men det var visst fel. Du är lika mycket foliehatt som vanligt.

Som majava skriver. Du har skapat ett scenario där du aldrig behöver resonera utifrån att du har fel. Bekvämt.
Mm, det var ett slag under bältet från min sida. Trots allt föreföll du, som du skriver själv, köra på ett seriöst resonemang just nu. Jag ska vara ärlig och säga att du har varit långt mer seriöst med mig än med de andra foliehattarna. Fan, jag kunde inte hålla mig, det var Majavas svar som triggade mig. Det är bara hans fel

Men ändå, så fort någon ny människa trillar in här och kallar alla k-teoretiker för lögnare, på basis av att de själva ser USA:s regering som barmhärtiga samariter, kommer jag inte vara tyst. Jag kan inte ens vara det om jag så ville.
Citera
2008-01-08, 18:44
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Med tanke på hur många foliehattar som tramsar (du måste väl också hålla med om att det är fler foliehattar än vakthundar som gör det) så är det svårt att hålla koll på vem som tramsar och vem som menar allvar.
Nej Majava, det där kan jag inte hålla med om, för det är inte sant. Du låter dessutom lite svävande på den punkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in