2007-12-06, 23:44
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Den nu levande person som har högst IQ i världen jobbar som dörrvakt har jag för mig. IQ är underställt utbildning i det här fallet. Har man inte koll på grundläggande fysik så spelar det ingen roll hur hög IQ man har, man kan ändå inte förstå hur något så "litet" som ett plan kan få något så stort som ett hus att rasa.

Vad har yrke med IQ att göra?

Du menar på att det är faktum att byggnader rasar pågrund av ett plan kör in i dom, hut fan kan du påstå det? Byggdes eller byggdes inte world trade center för att klara av det största möjliga planet vid en eventuell kollition på 70 talet?
Citera
2007-12-07, 00:48
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
Nej, enstaka skåror av vingavtryck i marken hade räckt. det dom finns att se på bilden är en avlång ovalgrop med centimeter små aluminium bitar.

Här ligger bevisbördan på dig: visa en övergripande bild av hela kraschplatsen där man tydligt ser att inga spår av vingar finns på marken, att det bara är en krater som är klart mindre i diameter än ett flygplan är.

Citat:
Hur ska man kunna göra det när bröten ligger i asien idag(wtc), vart förvaras delarna av planet från sherville?
Så bilddokumentation räcker alltså inte för dig? Du måste få gå och känna på plandelarna och pussla själv för att du ska tro på att det var ett plan?

Citat:
Du glider iväg.. vad ica har för chefer kan jag som konsument ha bra använding av såvida jag inte vill att det är en person som inte investerar i barn arbete och människo slaveri, men det är inget som drabbar mej eller svenska befolkningen indirekt.
Haverikommitionen ansvarar för delar i ett pussel som alla måste stämma för att planen att gå in i irak och införa häxjakten på det amerikanska folket ska lyckas.

Nej, jag glider inte iväg, jag visar bara hur absurd din tanke om att man inte kan lita på att någon utfört sitt jobb korrekt om man inte vet exakt vad deras chefer gör. Haverikommisionens resultat (nu pratar jag bara Shanksville här) påverkade på inget sätt alls kriget mot terrorismen. Kriget mot Afganistan påbörjades innan utredningen var färdig. En tanke bara: du tror alltså inte att det var ett flygplan som krashade där utan att regeringen gick dit och grävde ner lite delar för att sen kunna gräva upp dem. Hade det då inte varit smartare att gräva ner bitar av ett flygplan istället för, som du verkar tro, random valda alluminiumdelar? Hur korkad tror du den amerikanska regeringen är egentligen?

Citat:
nä men det är frågan om du gör det eftersom du bara intresserar dej för själva händelse förloppet och inte efter effektera vilket i sej verkar vara en cliché bland konspirations motståndare

Vilken effekt? Planet gick sönder i små delar vid kollision med en betongvägg. Jag struntar fullkomligt i vilka effekter det hade för betongindustrin, flygindustrin eller pappersindustrin.

Citat:
Säker? jaja igentligen var et skitsamma, även om en åker motsvarar en betongklump i 800km/h så bör det vara märken efter vingarna.

Bevisa att några sådana inte fanns.

Citat:
Precis, men tändstickorna bör inte flygga uppåt eller hur.. Sen borde väl byggnaderna falla lite snett åt ett håll eftersom planet endast kapade balkar på ena sidan av byggnaderna. (fälla träd i skogen principen)

Först vill jag se en video där balkar flyger uppåt, sen ska jag bemöta det argumentet. Och varför borde byggnaderna falla snett åt ett håll? Den inre kärnan var ju fortfarande intakt (på åstminstone ett av tornen stod den flera sekunder efter att tornet hade rasat) så det mest logiska är ju att våningsplanen rasar längs med kärnan. Det innebär ju minst kraft eftersom annars skulle hela kärnen behöva böjas. Och planet kapade inte bara balkar på ena sidan, titta igen på videona. Och byggnaderna klarade kraschen med planen, men inte kraschen i kombination med bränderna som försvagade (obs: inte smälte!) balkarna vilket ledde till skjuvning i dem. Om du letar fram exakta dimensioner på balkarna kan jag räkna ut exakt vilket tryck som krävs för att de ska knäckas åt dig.
Citera
2007-12-07, 00:52
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Vad har yrke med IQ att göra?

Du menar på att det är faktum att byggnader rasar pågrund av ett plan kör in i dom, hut fan kan du påstå det? Byggdes eller byggdes inte world trade center för att klara av det största möjliga planet vid en eventuell kollition på 70 talet?

Det var du som drog upp att du minsann hade hög IQ. Jag bara bemötte det med det, borde vara, självklara faktumet att det inte spelar någon roll hur hög IQ man har om man inte har adekvat utbildning för att förstå sig på det man diskuterar.
Nej, jag menar att det är ett faktum att WTC1 och 2 rasade på grund av att plan körde in i dem i kombination med de kraftiga bränder som bröt ut som försvagade hela konstruktionen. Planen byggdes för att klara kollision med flygplan som flög i LÅG fart med TOMMA tankar (alltså plan som kommit vilse i dimma). INTE plan som flyger med fulla tankar i 800 km/h. Vet du att rörelseenergin ökar med kvadraten på hastighetsökningen? Någonsin hört talas om P=(mv^2)/2?
Citera
2007-12-07, 01:23
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Här ligger bevisbördan på dig: visa en övergripande bild av hela kraschplatsen där man tydligt ser att inga spår av vingar finns på marken, att det bara är en krater som är klart mindre i diameter än ett flygplan är.

Överblick
http://www.dailyamerican.com/fl93site2/images/gallery%20photos/08.jpg
Rök moln av boeing bränsle
http://www.uky.edu/CommInfoStudies/IRJCI/Shanksville.jpg

Citat:
Så bilddokumentation räcker alltså inte för dig? Du måste få gå och känna på plandelarna och pussla själv för att du ska tro på att det var ett plan?

Om du menar bilder på tre delar av ett plan så nej, absolut inte(!)
Det var du som sa att man fick göra granskningar av kommitionens rapport, då måste ju planet vara en rätt viktig sak att få granska

Citat:
Nej, jag glider inte iväg, jag visar bara hur absurd din tanke om att man inte kan lita på att någon utfört sitt jobb korrekt om man inte vet exakt vad deras chefer gör.

Varför då? Ska aktoriet atomatiskt va förknippat med sanning?

Citat:
Haverikommisionens resultat (nu pratar jag bara Shanksville här) påverkade på inget sätt alls kriget mot terrorismen. Kriget mot Afganistan påbörjades innan utredningen var färdig. En tanke bara: du tror alltså inte att det var ett flygplan som krashade där utan att regeringen gick dit och grävde ner lite delar för att sen kunna gräva upp dem. Hade det då inte varit smartare att gräva ner bitar av ett flygplan istället för, som du verkar tro, random valda alluminiumdelar? Hur korkad tror du den amerikanska regeringen är egentligen?

Jag håller med.. world trade ceter hade faktiskt räckt.
Byggde dom inte tält och grejjer över krash sajten? om ingen ser in i tälten kan man ju lätt applisera ut delar, ta bort tältet för att skylla på att delarna ligger djupare, man hämtar en gravmaskin och wips! som av en händelse en hel proppeller!

Citat:
Vilken effekt? Planet gick sönder i små delar vid kollision med en betongvägg. Jag struntar fullkomligt i vilka effekter det hade för betongindustrin, flygindustrin eller pappersindustrin.

jag syftade på delarna

Citat:
Först vill jag se en video där balkar flyger uppåt, sen ska jag bemöta det argumentet. Och varför borde byggnaderna falla snett åt ett håll? Den inre kärnan var ju fortfarande intakt (på åstminstone ett av tornen stod den flera sekunder efter att tornet hade rasat) så det mest logiska är ju att våningsplanen rasar längs med kärnan. Det innebär ju minst kraft eftersom annars skulle hela kärnen behöva böjas. Och planet kapade inte bara balkar på ena sidan, titta igen på videona. Och byggnaderna klarade kraschen med planen, men inte kraschen i kombination med bränderna som försvagade (obs: inte smälte!) balkarna vilket ledde till skjuvning i dem. Om du letar fram exakta dimensioner på balkarna kan jag räkna ut exakt vilket tryck som krävs för att de ska knäckas åt dig.

Ska leta.. annars finns det på loose change : final cut, bara att googla
Citera
2007-12-07, 01:36
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Det var du som drog upp att du minsann hade hög IQ. Jag bara bemötte det med det, borde vara, självklara faktumet att det inte spelar någon roll hur hög IQ man har om man inte har adekvat utbildning för att förstå sig på det man diskuterar.

Var nånstans har jag visat bristande kunskap innom ämnet förutom det jag inte kände till om terroristerna på inchecknings listan?

Citat:
Nej, jag menar att det är ett faktum att WTC1 och 2 rasade på grund av att plan körde in i dem i kombination med de kraftiga bränder som bröt ut som försvagade hela konstruktionen. Planen byggdes för att klara kollision med flygplan som flög i LÅG fart med TOMMA tankar (alltså plan som kommit vilse i dimma). INTE plan som flyger med fulla tankar i 800 km/h. Vet du att rörelseenergin ökar med kvadraten på hastighetsökningen? Någonsin hört talas om P=(mv^2)/2?

Men det måste ju få stå för dej, men kalla det aldrig ett faktum bara för att du har majoriteten av den oinformerade allmänheten med dej.

Hur många grader skare va innan järn börjar smälta?
Citera
2007-12-07, 06:48
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Jaha, och? Även om alla balkar skulle av en händelse ha klippts av på några våningar, resten av byggnaden då? dom balkarna är inte intakta längre menar du? jo, vid riktigt höga temperaturer sm'lter järn(eftersom det är så som skapas) men balkarna på dom övre sektionerna var impregmerade med brandskydds medel(källa behövs) så borde som klarat av rätt höga temperaturer?

Ja, förklara hur några böjda bjälkar kan få en hel byggnad att rasa. Det skulle vara en annan femma om planen träffat på nedersta våningen, då det skulle blivit en träd liknande effekt, men nu rasar allt innåt och uppåt:/

Jag tro du får precisera dig här. Du kan inte på allvar mena att om det vore så att alla balkar gick av så skulle underliggande konstruktion hålla resten uppe?

Vad menar du med trädliknande effekt, huset borde ramlat åt sidan?

Om du verkligen menar det jag tror du gör, så tar tar du priset till mest korkade person i denna tråden någonsin. (malmoesoldier inkluderat)

Jag är ingen fena på fysik men jag vet att det gör betydligt ondare att släppa en tyngd på huvudet än att bära den där.
Citera
2007-12-07, 07:20
Medlem
Majavas avatar
[quote=Gronabuddah]Överblick
http://www.dailyamerican.com/fl93site2/images/gallery%20photos/08.jpg
Rök moln av boeing bränsle
http://www.uky.edu/CommInfoStudies/IRJCI/Shanksville.jpg[url]

Jag tycker det där var väldigt flygplansformat. Vad vill du ha sagt med andra bilden?

Citat:
Om du menar bilder på tre delar av ett plan så nej, absolut inte(!)
Det var du som sa att man fick göra granskningar av kommitionens rapport, då måste ju planet vara en rätt viktig sak att få granska

Nej, bilddokumentation räcker, man kan inte visa upp allting för alla som vill göra egna undersökningar. Förstår du inte orimligheten i det hela? Att läsa kommisionens resultat och titta på bilder av vrakdelar borde utan problem räcka för dig för att kunna hitta fel som bevisar att det inte var ett flygplan

Citat:
Varför då? Ska aktoriet atomatiskt va förknippat med sanning?

För det första har en företagschef inte per automatik auktoritet, för det andra så är det inte alls säkert att cheferna på något sätt är inblandade i hur utredningen är gjord. För det tredje är de som gjorde utredningen måna om sitt yrke – om de börjar göra ett dåligt jobb kommmer de få STORA problem i framtiden. Om det kommer hem en elektriker till dig, kräver du att få veta allt om hans chef innan han får börja göra något med dina kablar? Jag menar, chefen kan ju vara terrorist och ha planerat att sätta en bomb i din vägg... Jag litar i alla fall på att elektrikern kan sitt jobb och struntar blankt i vad hans chef gör.

Citat:
Jag håller med.. world trade ceter hade faktiskt räckt.
Byggde dom inte tält och grejjer över krash sajten? om ingen ser in i tälten kan man ju lätt applisera ut delar, ta bort tältet för att skylla på att delarna ligger djupare, man hämtar en gravmaskin och wips! som av en händelse en hel proppeller!

Haha, det vore något va! Lägga dit en propeller vid ett kraschat jetmotorplan! Och om man nu byggde tält över det hela, vad visar då den övergripande bilden som du länkade till?

Citat:
jag syftade på delarna

Suck, jag ger upp. Jag förstår inte för mitt liv hur man inte kan se hur planet förstörs vid krocken, men upptäcker man inte det på videon så kommer man väl antagligen inte upptäcka det när man tittar på delarna heller.

Citat:
Ska leta.. annars finns det på loose change : final cut, bara att googla

Jaha, nu förstår jag. Du är en sån som har sett loose change final cut och vill demonstrera alla dina nyvunna kunskaper på oss okunniga. Tror du inte att jag redan har sett Loose Change? Jag har också varit en foliehatt en gång i tiden ska du veta och köpt deras dynga. Men du påstår en sak, då får du leta fram det. Jag tänker INTE sitta och titta på en 90 minuter lång video för att leta efter något DU påstår finns.
Citera
2007-12-07, 07:24
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Var nånstans har jag visat bristande kunskap innom ämnet förutom det jag inte kände till om terroristerna på inchecknings listan?

Överallt där du inte har förstått grundläggande fysik. Som alla gånger du trott att ett plan inte borde gå sönder när det störtar. Jag pratar inte omdetaljkunskap här, jag pratar om kunskap för att kunna förstå förlopp.

Citat:
Men det måste ju få stå för dej, men kalla det aldrig ett faktum bara för att du har majoriteten av den oinformerade allmänheten med dej.

Majoriteteten av forskarvärlden menar du väl? Svara på detta: NIST är offentlig handling och det finns miljontals forskare världen över som är GRYMMA i hållfasthetslära. Varför har inga av de kritiserat rapporten? Varför är det bara teologer, litturger, filmvetare och arbetslösa studenter (Dylan Avery) som kritiserar rapporten?

Citat:
Hur många grader skare va innan järn börjar smälta?

Vem bryr sig. Kolla wikipedia om du är nyfiken. Smältpunkten är HELT oviktig, det viktiga är hur mycket hållfasthet stålet tappar vid olika temperaturer.
Citera
2007-12-07, 08:36
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Här till exempel......

Citat:
2-3 stora delar av en flera meter lång jumbojet bara "försvinner" till centimeter små miljon delar

Du har ju inte ens fattat att det inte handlade om något jumbojet.

Tills du har fattat skillnaden mellan ett Boeing 747 (Jumbojet) och 757, 767 som var inblandade i 9/11 så är du en okunnig person och har grava kunskapsbrister i detta ämne.
Citera
2007-12-07, 09:12
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
Är ingen hemlighet att NIST bara tittade fram till "collapse inititaion" så spelar ingen roll hur länge jag letar på de sidorna du nämner.

Du visar bara upp ett till väldigt fult ansikte....
Steven Jones (mannen som hittade FE (järn) i resterna av WTC, (vilken hjälte för "sanninngssökarna") ställde en fråga till NIST. Steven Jones vill ha fram ett exakt förlopp hur WTC 1 o 2 kolapsade. Detta kan inte NIST eller NÅGON annan svara på. Detta vet Steven Jones och nu när han fått släppa sina Thermite/thermate drömmar så måste han hitta något annat att tjäna pengar på. Frågan är omöjlig att svara på men svaret är inte den heta potatis som idioter till foliehattar vill ha det till.

Ta ett kilo socker sen släpper du det från 2 meters höjd ner på golvet. Gör detta test 100 grr. Hitta då sen den forskare som kan förklara varför mönster på golvet blir olika VARJE gång och be han sedan att räkna ut hur mönstret kommer att se ut den 101 gången du släpper sockret. Hittar du den forskaren så kommer jag ge dig rätt på vad du än skriver i denna tråd. JAG LOVAR.

Detta är exakt vad Steven Jones bett NIST om, endast i syfte att förvilla stackars foliehattar då hans drömmar om kontrollerade sprängningar har dött ut för länge sedan då karln inte ens hittade det unika ämnet för Thermate!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
Varken du eller jag kommer läsa igenom NISTs hela rapport så sluta spela.

Ja jag har läst och lyssnat mig fram till vad jag skriver. Kan du referera till något/någon som hävdar att NIST går längre än initieringen av kollapsen?

Återigen så är det ingen hemlighet att NIST inte avhandlade WTC7 i ovan nämnda rapport. De har dock lovat att det skulle komma information som dock är numera minst 1 år försenat (eller om det kommit? Någon som vet?).

Fel igen, jag HAR läst rapporterna. Du vet väl att det finns fler än en?? Nej just det det kan du ju inte veta, dom nämner inte detta i Loose Change filmerna så då kan det ju inte finnas fler!!!

Det finns fler rapporter om WTC 7 från NIST, detta är inte heller något som tas upp på behandlingshemmen för foliehattar heller va????!!!!

Sen till din källa som startade dina vilsna vägar med NIST här i tråden.

Kevin Ryan, filmen "A new standard for deception. The NIST WTC report" hinner kanppt börja innan den jävla idioten visar en bild på den nu mera berömda "Madrid skrapan" och gör jämförelsen med WTC. Jag är så jävla trött på denna jämförelse så jag vill bara spy över dom idioterna som drar upp den här. Hur dumma i huvudet kan ni bli??? Är det så fattigt med hjärnceller i era huvuden så ni går på detta???

Madrid skrapan var i huvudsak konstruerad av BETONG, WTC, stål till största delen i dom bärande delarna. Madrid skrapan hade en påbyggnad i stål och den RASADE.

Vad säger Kevin Ryans gamla arbetsgivare då?????

Ryan was working for UL and he was just fired. UL denies ever having certified the steel used to build the WTC. UL disagrees with Ryan's steel-fire analysis, and states that Ryan did not send his letter out as a representative of the company. This last point Ryan had made himself, earlier. UL also states that Ryan did not work in the UL division that does tests on fire-protection factors, and this assertion appears to be true

Så något mer än en idiot är han inte.

Har du fler "trovärdiga" källor som läser NIST rapporter åt dig??????
Citera
2007-12-07, 09:56
Medlem
Gronabuddah är bara ännu en av alla dessa idioter som ploppar fram med jämna mellanrum i dessa trådar, och startare om på nytt med att dra precis ALLA vansinniga idiotiska sjuka påståenden de har snappat upp på någon lika korkad idiotisk och lögnaktig konspirationssida.

Alla dessa påståenden har redan motbevisats en massa gånger redan, bara här på FB, för att intge tala om resten av världens forum.

Dessa idioter som kommer med dessa idiotpåståenden visar klart och tydligt att det måste vara nåt fel på dem, då de inte verkar ha klarat att ta till sig ens det basalaste i grundskolan. Samt att lyckas tro på allt som sägs på konspiurationssidor, hur uppenbart korkat och felaktigt det än är, ja även om det är solklara lögner, och samtidigt misstror precis allt annat som inte kommer från dessa konspirationssidor.

Det som är skrämmande är när man tänker på att dessa (oftast unga okunniga naiva drömmare till killar) om några år kanske ska vara vuxna och kanske hamnar på nåt ställe ute i samhället där de har hand om folk. Dagis, lärare, kommunpolitiker eller liknande.

Man kan ju med bävan i halsen bara undra vad dessa nollor skulle bidra med då, eller ställa till med........

Det kan vara intressant att diskutera, men denna totalt idiotiska rundgång med samma galna lögnaktika påståenden om och om och om igen, av samma debattörer eller nya som ploppar upp, är bara för dumt.

Bäst kanske att tiga ihjäl idioterna så kanske de tröttnar när de inte får sina minuter i "rampljuset".......

Dr Tinnitus
Citera
2007-12-07, 11:16
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Haverikommitionen ansvarar för delar i ett pussel som alla måste stämma för att planen att gå in i irak

Ummm... nu var väl ursäkten att gå in i Irak i princip två. 1. Att George W ville "avsluta jobbet" och 2. Att Saddam hade tillgång till massförstörelsevapen.

Du kanske tänker på Afghanistan?

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in