2007-05-04, 18:03
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Var WTC 7 lufttömt?
"implosion (jfr eng. implosion, bildat i analogi med explosion med det lat. prefixet in-), i teknik och naturvetenskap benämning på en process där materia plötsligt faller eller strömmar inåt; ett slags motsats till explosion. Implosion kan t.ex. inträffa när en evakuerad glödlampa eller ett bildrör brister, vid kemiska reaktioner eller när en stjärnas inre kollapsar vid bildningen av en neutronstjärna."

Källa: www.ne.se

Här är en annan länk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Building_implosion

Vilken version tror du avses?
Citera
2007-05-04, 18:06
Bannlyst
Citat:
Okej, så man utvecklade alltså en helt ny teknik som aldrig används förut när man "sprängde" WTC?
Vet du någon som helst om hur sprängningar av hus går till och hur man räknar på det? Jag kan säga att jag inte gör det utan jag gissar bara. Vill ha det utrett.

Jag vet inte exakt hur man går tillväga när man räknar ut hur mycket sprängmedel som går åt för att spränga en byggnad och exakt var den skall vara placerad. Men, jag antar att man tittar på konstruktionen på byggnaden, dvs var alla bärande balkar sitter, storlek, tyngd, bredd osv. Det är sannerligen inget lätt jobb om man inte är sprängexpert, och det finns bara ett fåtal firmor i hela världen som utför implosioner av större byggnader.

Visst kan man ha använt något nytt för WTC eftersom det fanns ett flertal problem man vanligtvis inte träffar på. Men det är givetvis bara spekulationer från min sida.
Citera
2007-05-04, 18:07
Bannlyst
Citat:
Men du ser det som bevis på att bomber apterades då, så då borde du ju ha en bra förklaring på vad det var för ljudlösa explosioner som skedde. Spontant skulle jag säga att om bomber skulle apteras i en byggnad skulle det låta minst lika mycket som det skulle göra från hantverkare som byggde om... Du framförde argumentet så därför måste du komma med en plausibel teori för att argumentet ska äga legitimitet.

Nej, jag ser det inte som ett bevis, utan en tänkbar möjlighet då man kunde placerat ut laddningar. Å andra sidan så kan det har gjorts lite då och då under en längre tid, det är en annan möjlighet.

Visst kan man vara rätt säker på en sak, men man bör aldrig utesluta möjligheten att det kan ha gått till på ett annat sätt också. Det är det som jag försöker att framföra till alla som tycker man är lite tokig som tycker annorlunda än den officiella förklaringen.
Citera
2007-05-04, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Jag har inte en aning om vad ni diskuterar just nu, men jag måste tacka dig för att vara den mest förnuftiga foliehatten på länge.

Till skillnad ifrån Malmoe som redan inställt sig på att det är en konspiration samt att han aldrig skriver fel.

Man tackar!
Citera
2007-05-04, 18:09
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Man tackar!

Tacka kan du göra när dina motdebattörer beter sig på samma sätt som de lovordar, dvs aldrig
Citera
2007-05-04, 18:10
Bannlyst
Elgiganten. Citat av dig
Citat:
Men om det nu var en kontrollerad explosion varför hittar man rester av husen hundratals meter bort? Du skriver ju att husen föll rakt ner!

Svar på grund av bomber! Man hitta även människo delar på tak och andra ställen hur kom dom dit??? svara gärna på det.

Varför undviker du att STÅL som väger flera TON SKÖTS ut åt SIDAN?? Precis du har inget svara på det för det måste betyda där var bomber då. Du vet själv att en hus brand inte hade kunat göra det.
Citera
2007-05-04, 18:11
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Jag vet inte exakt hur man går tillväga när man räknar ut hur mycket sprängmedel som går åt för att spränga en byggnad och exakt var den skall vara placerad. Men, jag antar att man tittar på konstruktionen på byggnaden, dvs var alla bärande balkar sitter, storlek, tyngd, bredd osv. Det är sannerligen inget lätt jobb om man inte är sprängexpert, och det finns bara ett fåtal firmor i hela världen som utför implosioner av större byggnader.

Visst kan man ha använt något nytt för WTC eftersom det fanns ett flertal problem man vanligtvis inte träffar på. Men det är givetvis bara spekulationer från min sida.

Du vet med andra ord lika lite som jag gör och baserar ditt resonemang på sunt förnuft och logiskt resonemang?
Följdfråga: varför har ingen i firman som riggade byggnaden "läckt"? Stora hemligheter är svåra att hålla hemliga. Eller var det en militär firma som gjorde jobbet?
Citera
2007-05-04, 18:13
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Nej, jag ser det inte som ett bevis, utan en tänkbar möjlighet då man kunde placerat ut laddningar. Å andra sidan så kan det har gjorts lite då och då under en längre tid, det är en annan möjlighet.

Visst kan man vara rätt säker på en sak, men man bör aldrig utesluta möjligheten att det kan ha gått till på ett annat sätt också. Det är det som jag försöker att framföra till alla som tycker man är lite tokig som tycker annorlunda än den officiella förklaringen.

Ja, en tänkbar möjlighet är det. Men jag har fortfarande inte blivit klok på ifall du tycker att min förklaring av det är orimlig eller inte?
Citera
2007-05-04, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Tacka kan du göra när dina motdebattörer beter sig på samma sätt som de lovordar, dvs aldrig

Den köper jag.
Citera
2007-05-04, 18:14
Bannlyst
Bulawayo. det var ett tag sen. Har du fåt filmen av mig från posten än när jag smyg filmar när dom sätter bomber i wtc?. Kim skulle oxå ha den men han hade inte råd
Citera
2007-05-04, 18:14
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo

Vad är det du efterfrågar av vakthundarna som du anser aldrig har hänt? Jag har misstagit mig MÅNGA gånger och erkännt det också. Kan även nämna att jag har varit foliehatt förut, tills jag började granska det hela lite närmare.
Citera
2007-05-04, 18:15
Bannlyst
Citat:
Du vet med andra ord lika lite som jag gör och baserar ditt resonemang på sunt förnuft och logiskt resonemang?
Följdfråga: varför har ingen i firman som riggade byggnaden "läckt"? Stora hemligheter är svåra att hålla hemliga. Eller var det en militär firma som gjorde jobbet?

Det har spekulerats i det också faktiskt.

Sen som Malmoesoldier säger, man HAR hittat delar av människor och delar av byggnaden en bra bit bort, det måste funnits någon kraft som kunde flytta dem så pass långt, troligen någon explosion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in