2008-01-07, 18:16
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Om jag fattar rätt var CIA helt underrättad om planerna innan de sattes i verket! CIA hade ju förhört, med rätt brutala metoder (waterboarding kallar dom det) nàgra personer som meddelat allt làngt innan 911.
Källa?

Personligen tvekar jag inte en sekund på att information av något slag fanns. Hur den uppfattade, utvärderades och behandlades kommer vi aldrig få veta och det är här jag tror att det största och flesta lögnerna finns.
Citera
2008-01-07, 18:34
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Personligen väljer jag att lita på all världens i ämnet aktuella expertis.

Foliehattarna väljer att lita på Loose-change-gänget, språkvetare, präster, rymdvapen och gud vet vad.

Att tro att dom är köpta är för mig lika dumt som att tro att LC-gänget inte tjänat en krona på detta.
Fast egentligen så väljer du alltså att lita till vad dina auktoriteter säger. Det var bra att du erkände det.
Citera
2008-01-07, 18:43
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Fast egentligen så väljer du alltså att lita till vad dina auktoriteter säger. Det var bra att du erkände det.
Troligtvis föredrar alla förnekare av konspirationen runt 9/11 att lyssna på expertis som vet vad de talar om. Att en "software engineer" uttalar sig om byggnadskonstruktion har liksom ingen tyngd.
Så jag ställer mig allt bakom plast_i_gräsets uttalande jag med.
Edit: inte för att han behöver mitt stöd. Men du nuddar en viktig skillnad mellan oss och er. Vem man väljer att lyssna på.
Citera
2008-01-07, 19:15
Bannlyst
Citat:
Källa?

Personligen tvekar jag inte en sekund på att information av något slag fanns. Hur den uppfattade, utvärderades och behandlades kommer vi aldrig få veta och det är här jag tror att det största och flesta lögnerna finns.

Häng med i debatten. De förstörda CIA-videofilmerna av 'förhören' har ju förstörts enligt uppgifter förra mànaden och CIA meddelade 911-Commissionen att de inte existerade, enligt media uppgifter nyligen. 911-Commission's bàda ordförande har varit upprörda över det i förra veckan, etc. För det var ju just de förhören/videofilmerna som är enda beviset att/hur FBI/CIA kunde presentera namn ++ pà alla 19 terroristaraber nàgra dagar efter 911 och som 911 Commissionen hänvisar till i sin rapport. Sedan har man naturligtvis fyllt pà med en massa andra uppfinningar om dessa 19 välutbildade (?) och smarta (?) araber = hela 911 Commission report. Ett sämre filmmanus, enligt min mening. Bevis saknas alltsà i 911 Commission's rapport hur FBI kunde meddela namnen sà snabbt efter 911 ... om de inte redan kände till dem innan 911.
Citera
2008-01-07, 20:14
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Personligen väljer jag att lita på all världens i ämnet aktuella expertis.

Foliehattarna väljer att lita på Loose-change-gänget, språkvetare, präster, rymdvapen och gud vet vad.

Att tro att dom är köpta är för mig lika dumt som att tro att LC-gänget inte tjänat en krona på detta.

säljer dom sin film nånstans på dvd? eller ger dom bort den? tänkte bara höra. ifall dom säljer den så tycker jag iaf att det är rätt så omoraliskt.
Citera
2008-01-07, 20:17
Medlem
Citat:
Häng med i debatten. De förstörda CIA-videofilmerna av 'förhören' har ju förstörts enligt uppgifter förra mànaden och CIA meddelade 911-Commissionen att de inte existerade, enligt media uppgifter nyligen. 911-Commission's bàda ordförande har varit upprörda över det i förra veckan, etc. För det var ju just de förhören/videofilmerna som är enda beviset att/hur FBI/CIA kunde presentera namn ++ pà alla 19 terroristaraber nàgra dagar efter 911 och som 911 Commissionen hänvisar till i sin rapport. Sedan har man naturligtvis fyllt pà med en massa andra uppfinningar om dessa 19 välutbildade (?) och smarta (?) araber = hela 911 Commission report. Ett sämre filmmanus, enligt min mening. Bevis saknas alltsà i 911 Commission's rapport hur FBI kunde meddela namnen sà snabbt efter 911 ... om de inte redan kände till dem innan 911.
Själv försöker jag hänga med i debatten så gott det går, men här skulle jag behöva ett par klargöranden:

1. Det förstörda CIA-filmerna som var på tapeten för ett tag sen var väl från 2002 eller senare, enligt de artiklar jag läst. Har du andra uppgifter?

2. Du påstod nyss att CIA kände till hela operationen i förväg. Har du källor på det?
Citera
2008-01-07, 20:28
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ok stålfarfar. Innan du glider vidare på allt för många ämne utan att besvara tidigare frågor vill jag ha kommentar på dessa bilder.

http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9513

Trycket från EN bil och brand i ett par st. nedanför får två tjocka stålbalkar att ge vika. Hur är det möjligt enligt din egen logik? Var denna brand mer intensiv och värmealstrande än branden i WTC? I så fall, vad grundar du det på?

(bilderna ursprungligen postade av ElGiganten)
Citera
2008-01-07, 20:32
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Troligtvis föredrar alla förnekare av konspirationen runt 9/11 att lyssna på expertis som vet vad de talar om. Att en "software engineer" uttalar sig om byggnadskonstruktion har liksom ingen tyngd.
Så jag ställer mig allt bakom plast_i_gräsets uttalande jag med.
Edit: inte för att han behöver mitt stöd. Men du nuddar en viktig skillnad mellan oss och er. Vem man väljer att lyssna på.
Jag vet inte riktigt vem du menar med "software engineer" och vad denne har sagt i sammanhanget. Jag har tagit del av många olika åsikter av många olika människor, och eftersom jag själv är av åsikten att allt inte står rätt till så har jag fördjupat mig mer i det som argumenterar för en konspiration. T ex FBI-chefen och ett gäng olika agenter som talar om en regelrätt mörkläggning, de bör väl kunna anses vara expertis inom det området? Dessutom lägger jag lite extra tyngd bakom uttalanden av inflytelserika människor som förefaller ha allt att förlora med sina kontroversiella åsikter. Allt det du tar del av flyter redan med strömmen och ingen riskerar någonting utöver löneökning Vilket i sig inte säger någonting om det faktiska bevisläget, men däremot om vilka du ställer dig bakom i alla trådar du finns i: de som har makten och vill bevara status quo.
Citera
2008-01-07, 20:47
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DWOY
säljer dom sin film nånstans på dvd? eller ger dom bort den?

DVD'n kostar $19.95 eller € 13.77.

När du ändå köper, passa på att skaffa hood-tröjan för bara $34.95 (€ 24.12)

och postern $3.45 (€ 2.38).

Till dina tyska vänner, 50 dvd-skivor på en spindel, bara $192.50 (€ 132.82).

Eller varför inte boxen? Hela triologin för bara $44.95 (€ 31.02).

Glöm för jösse namn inte att köpa Loose Change -Soundtracket! $14.95 (€ 10.32)

Varför sluta där? Slå till på ett ex av Pentacon - sanningen om den magiska flybyn, för bara $15.00 och passa på! Just nu är det rabatt på 9-11 Mysteries del 1. Förut $12.98, nu $11.99.

Passa också på att köpa Architects för 911-truths helt nya DVD 9/11: Blueprint for Truth -The Architecture of Destruction för bara $15.00. När du ändå är där, köp deras praktiska "9/11 Fact cards" för att snabbt klara av den mest envetna debunker för bara $1.00 styck. Mängdrabatt finns såklart.

Så jo, det är ett vansinnigt krängande av prylar i trutherrörelsen.

/S
Citera
2008-01-07, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Själv försöker jag hänga med i debatten så gott det går, men här skulle jag behöva ett par klargöranden:

1. Det förstörda CIA-filmerna som var på tapeten för ett tag sen var väl från 2002 eller senare, enligt de artiklar jag läst. Har du andra uppgifter?

2. Du påstod nyss att CIA kände till hela operationen i förväg. Har du källor på det?

1. Enligt min uppfattning baserat pà mediauppgifter var CIA-filmerna/förhören fràn före 11 september 2001. Varför skulle de annars vara kontroversiella? Man kan väl inte tortera folk senare att 'bekänna' nàgot som redan har hänt och som torterarna redan meddelat sina uppdragsgivare en dag efter dàdet?

2. Googla litet pà ämnet sà hittar du massor, t.ex. CIA själva medger 1. ovan.
Citera
2008-01-07, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Ok stålfarfar. Innan du glider vidare på allt för många ämne utan att besvara tidigare frågor vill jag ha kommentar på dessa bilder.

http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9513

Trycket från EN bil och brand i ett par st. nedanför får två tjocka stålbalkar att ge vika. Hur är det möjligt enligt din egen logik? Var denna brand mer intensiv och värmealstrande än branden i WTC? I så fall, vad grundar du det på?

(bilderna ursprungligen postade av ElGiganten)

Precis - stàl pàverkas av värme. I detta fall fritt upphängda tunna horisontella stàlbalkar under böjspänning som deformeras làngsamt neràt när de hettas upp och där värmen inte leds vidare till annan struktur. Det är det som jag anger i min artikel som dock handlar om 250+ vertikala stàlpelare under kompression i ett 4000 m² stort utrymme som enligt uppgift plötsligt kollapsar! Gör experimentet i min artikel - http://heiwaco.tripod.com/nist.htm .

Plötslig, synkron kollaps av samtliga pelare är nämligen en förutsättning för den, s.k. WTC1-olycksorsaken = att potentiell energi i form av en solid vikt (hammare = huset ovanpà) slàr ner mot byggnaden under med hög hastighet. 200+ pelare i väggarna och 40+ pelare i kärnan màste gà sönder samtidigt.

Sker inte det, kollapsar inte byggnaden under. Istället bara faller icke ordentligt fasthàllna delar av huset ovanpà ner vid sidan om huset under och resten studsar mot huset under och stannar kvar däruppe. Rätt elementärt faktiskt.

Precis som bilderna i länken. Bilarna ovanpà trillade inte ner och krossade bilarna under.

Titta noga pà videos av WTC1 kollapsen. Det är väggpelarna i brandzonen som gàr sönder sist! ... flera sekunder efter att taket högt ovanför börja falla.
Citera
2008-01-07, 21:32
Medlem
Citat:
1. Enligt min uppfattning baserat pà mediauppgifter var CIA-filmerna/förhören fràn före 11 september 2001. Varför skulle de annars vara kontroversiella? Man kan väl inte tortera folk senare att 'bekänna' nàgot som redan har hänt och som torterarna redan meddelat sina uppdragsgivare en dag efter dàdet?

2. Googla litet pà ämnet sà hittar du massor, t.ex. CIA själva medger 1. ovan.

1. Vilka mediauppgifter? Allt jag läst har talat om 2002 eller senare. Och filmerna är kontroversiella dels för att det handlar om grova förhörsmetoder/tortyr, och dels för att CIA kan ha brutit mot lagen när man förstörde filmerna.
Din sista fråga kan jag inte svara på eftersom meningen är obegriplig.

2. Så källan du anger är google? Okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in