2007-05-04, 16:18
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Fritt fall kallar man det, och det är när det inte finns något motstånd alls som bromsar.
Men visst fanns det luft på Manhattan 9/11? "Utan motstånd" innebär att det skulle varit ett vacuum i området den dagen.
Citera
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Fritt fall kallar man det, och det är när det inte finns något motstånd alls som bromsar.

Att de faller med toppen först beror på att du KAN inte spränga långt ned, då skulle byggnade antagligen välta, du måste spränga våning för våning och helst börja så högt upp som går.

En explosion för varje våning som tidsstyrs. Gravitationen gör resten. Så att byggnaderna gradvis rasar som ett domino.

Du briljerar inte direkt...

Varför spränger man så att det är botten som ger vika på hus då man utför en kontrollerad demolering?

Men som sagt detta är en ren hypotetisk diskussion.

Det spelar INGEN roll hur mycket du spränger det kommer alltid finnas luft kvar och detta kommer att påverka falltiden för byggnaderna.

Det finns bara ett sätt förutom att tillverka ett vakuum runt husen och det är att tillföra en kraft rakt uppifrån. Och några sådan teorier har inte ens dom största dårarna kommit med. Fakta är att det fanns luft i och runt husen den 11 september 2001, sen kan du komma med vilka metoder du vill, husen föll INTE med frittfall.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Bortsett från att det inte gjorde det då... för då hade ju huskroppen fallit lika fort som den lösa bråten runt omkring vilket den bevisligen inte gjorde.

Varför återkommer ni till det här påståendet gång på gång som man bara behöver slå ett halvsovande öga opå vilken youtubevideo som helst av kollapsen för att kunna avfärda? Varför? Jag fattar verkligen inte.

Byggnaderna föll som genom tom luft, det fanns inget som hindrade, därför välte de inte heller. Släpp en sten från den höjden, ta sedan tiden på WTC tornens fall med ett tidtagarur..........
Citera
2007-05-04, 16:19
Medlem
Pads avatar
Citat:
Byggnaderna föll som genom tom luft, det fanns inget som hindrade, därför välte de inte heller. Släpp en sten från den höjden, ta sedan tiden på WTC tornens fall med ett tidtagarur..........

Men hallå? Håller du med om att bråten bredvid husen föll fortare? Ja eller nej räcker gott som svar.

Om nej, titta på videon igen, om ja, gå vidare till följdfrågan:

Beror detta på att bråten faller FORTARE än vad som är normalt eller att det verkar troligast att huset kollapsar uppbromsat?
Citera
2007-05-04, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men visst fanns det luft på Manhattan 9/11? "Utan motstånd" innebär att det skulle varit ett vacuum i området den dagen.

Självklart så fanns det luft som bromsade, men inget annat. Fritt fall i luft, som när man hoppar fallskärm. Givetvis så kan det inte vara vacuum på Manhattan.
Citera
2007-05-04, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Men hallå? Håller du med om att bråten bredvid husen föll fortare? Ja eller nej räcker gott som svar

Jag pratar om tornen från fullt stående till de låg i en hög på backen. Räkna när masten på torn 2 slog i backen. Då hade det rasat, sen tar man tiden på det.
Citera
2007-05-04, 16:23
Bannlyst
PAD JAG SKREV VICTIM LIST. ni e rigtigt rigtigt tröga. hur mycket ska du och elgiganten och andra misstolka texter. ni kan INTE läsa. hur allvariga problem har du helt seriöst?. jag skrev OFFER LISTAN INGA ARABER PÅ OFFER LISTAN. vad det handlar om är att du vill det ska vara araber så dit liv blir lättare. samma personer som ligger bakom bin laden ligger bakom dit tro system hela dit liv är en lögn nästan allt du hört i skolan och vad dom säger på tv är inte sant. i skolan lär man sig att historia blev som det blev, men i värkligheten blev det så pga folk i makten planera det. så vakna upp och sluta säga bää

Elgiganten. dom HAR ALLA ANLEDNINGAR att använda thermate och bomber. vad pratar du om? vem leker du att du e?. varför skulle dom inte göra det? shit. dom gjordet det och det funka mycket bra, men dom gick för långt så nästan alla i america vet det är ett jobb från insidan idag, folk där tar inte skolan och tv så seriöst som små svenssons i sverige som dig gör så dom förstår saker lite lättare hehe. och stål som vägger TON kan inte skjutas ut flera hundra meter som du precis själv sa att det gjordes, ska du säga en hus brand gjorde det? Hahaha

Husbränder skjuter ut stål som väger flera ton hundratals meter åt sidan OK
Citera
2007-05-04, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du briljerar inte direkt...

Varför spränger man så att det är botten som ger vika på hus då man utför en kontrollerad demolering?

Men som sagt detta är en ren hypotetisk diskussion.

Det spelar INGEN roll hur mycket du spränger det kommer alltid finnas luft kvar och detta kommer att påverka falltiden för byggnaderna.

Det finns bara ett sätt förutom att tillverka ett vakuum runt husen och det är att tillföra en kraft rakt uppifrån. Och några sådan teorier har inte ens dom största dårarna kommit med. Fakta är att det fanns luft i och runt husen den 11 september 2001, sen kan du komma med vilka metoder du vill, husen föll INTE med frittfall.

Med två så höga byggnader så vore det INTE lyckat att försöka spränga botten på dem, det vore livsfarligt och stor risk att de välte. Våning för våning är enda sättet att ta ned stora byggnader.
Citera
2007-05-04, 16:25
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Har du sett dokumentären Loose Change 911?

Det finns en hel del intressanta saker med i dokumentären, som avstängningen av WTC tornens kameror, som annars alltid var påslagna, för nyhetssändningar odyl.

Jag ger blanka fan ifall en konspirationsvideo säger att det är så, jag vill ha källor på det. Jag vill veta exakt hur de fick veta att kamerorna var avstängda och få en möjlighet att själv ta del av den ursprungskällan. Har du eller har du inte något annat bevis än att de säger det i en konspirationsvideo?
Citera
2007-05-04, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag ger blanka fan ifall en konspirationsvideo säger att det är så, jag vill ha källor på det. Jag vill veta exakt hur de fick veta att kamerorna var avstängda och få en möjlighet att själv ta del av den ursprungskällan. Har du eller har du inte något annat bevis än att de säger det i en konspirationsvideo?

Jodå, de hade bevis på vad de pratade om genom dokument och annat. Du kanske borde se dokumentären? Annars skall jag försöka hitta länkar till dokumenten sen.
Citera
2007-05-04, 16:30
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Självklart så fanns det luft som bromsade, men inget annat. Fritt fall i luft, som när man hoppar fallskärm. Givetvis så kan det inte vara vacuum på Manhattan.
Då fanns det således något som bromsade raset (luftmotståndet och motståndet från huskroppen i sig). Således rasade WTC inte med "fritt fall".
Citera
2007-05-04, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Då fanns det således något som bromsade raset (luftmotståndet och motståndet från huskroppen i sig). Således rasade WTC inte med "fritt fall".

Luft ja. Motstånd från huskropp, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in