2007-12-29, 18:30
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag läste ett vittensmål från en brandman som beskrev hur han hört återkommande explosioner.
Så småningom insåg han att det han uppfattade som explosioner var effekten av människokroppar som slog ner efter att ha fallit ca 100 våningar....

Man måste förstå att uttrycket "explosion" tar man till för att beskriva många olika fenomen, även om det inte handlar om traditionella sprängämnen...

/T
De tar upp det i bröderna Naudets film 9/11. Där kan man även höra hur det låter. Man kan inte tro att det är sant vilket ljud det faktiskt är. Fruktansvärt.
Citera
2008-01-02, 13:00
Bannlyst
jag vill ha svar på följande:
1. hur förklarar man att det hördes smällar FÖRE kollapsen?
2. hur förklarar man att det har hittats delar från tornen som stakat sej i andra byggnader, vilken kraft gjorde detta möjligt?
Citera
2008-01-02, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xism
2. hur förklarar man att det har hittats delar från tornen som stakat sej i andra byggnader, vilken kraft gjorde detta möjligt?

Vad sägs om att läsa tråden?
Citera
2008-01-02, 13:07
Medlem
Citat:

1 Till exempel det enligt uppgift fruktansvärda ljudet av människokroppar som slår i marken efter fall från ca 10 våningar.
Samt förstås andra saker som smäller, när det brinner utav h-e i ett jättelikt hus...

2. När tornen kollapsar så trycks en "plym" av bråte utåt.
Om du smäller handflatan i en gräddbakelse så inser du nog vad det handlar om.
Nedåtriktad kraft kommer att riktas om åt sidorna...

/T
Citera
2008-01-02, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Vad sägs om att läsa tråden?
633 sidor?....
Citera
2008-01-02, 13:27
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
633 sidor?....

Nejdå... Det är bara fortsättningen. Här är början

/S
Citera
2008-01-02, 13:42
Avslutad
Jag är inge på någons sida ang denna Konspiration eftersom det finns alldeles för mycket frågor, och således mycket svar.

Hur som helst, Har inte hittat i trådarna dessa något riktigt bra info om hur dessa plan vart styrda?

Vem som helst kan inte sätta sig och styra så stora plan, det är inte bara att sätta sig och börja svänga höger lr vänster så åker planet dit. Hur är konspirationerna kring detta?
Har dessa självmordsbombare styrt varsitt plan och lyckats pricka båda tornen perfekt så att båda ska falla? Teorier om radiostyrda plan och annat har kommit på tal tidigare det vet vi.

Någon som sitter på info kring detta?
Citera
2008-01-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmd
Har dessa självmordsbombare styrt varsitt plan

Ja, vad är det för konstigt med det?

Citat:
och lyckats pricka båda tornen perfektså att båda ska falla?

Tror du att de var tvungna att träffa just där de träffade för att tornen skulle rasa?
Citera
2008-01-02, 14:23
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Jag är inge på någons sida ang denna Konspiration eftersom det finns alldeles för mycket frågor, och således mycket svar.

Hur som helst, Har inte hittat i trådarna dessa något riktigt bra info om hur dessa plan vart styrda?

Vem som helst kan inte sätta sig och styra så stora plan, det är inte bara att sätta sig och börja svänga höger lr vänster så åker planet dit. Hur är konspirationerna kring detta?
Har dessa självmordsbombare styrt varsitt plan och lyckats pricka båda tornen perfekt så att båda ska falla? Teorier om radiostyrda plan och annat har kommit på tal tidigare det vet vi.

Vad jag har hört bland mina pilotvänner så ska det inte alls vara så svårt att styra ett Boeing av de modeller som användes 9/11-01, har hört att det till och med skulle vara lättare än att flyga ett Cessna.

Vad jag däremot undrar är hur fan dom hittade fram till sina mål ? Nyttjades GPS eller något liknande ?
Citera
2008-01-02, 14:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Vad jag har hört bland mina pilotvänner så ska det inte alls vara så svårt att styra ett Boeing av de modeller som användes 9/11-01, har hört att det till och med skulle vara lättare än att flyga ett Cessna.

Vad jag däremot undrar är hur fan dom hittade fram till sina mål ? Nyttjades GPS eller något liknande ?

Allt det ni frågar om och undrar över finns grundligt förklarat på faktasidor oc i riktiga dokumentärer om 9/11. Likaså har allt detta dskuterats till leda i dessa trådar.

De som flög planen, teroristerna, hade gått i flygskola i USA, och fått flygcertikat. Alllså klarat sin utbildning. Dessutom hade de kört stora trafikflyg i flygsimulatorer.

Att flyga ett så stort plan är faktiskt inte alls svårt, när det väl är i luften. Det knepiga är att starta, och i synnerhet landa. De slapp det första och deras landning lär väl heller aldrig kunna kallas godkänd....

Att hitta sitt mål kan väl inte ha varit så svårt. Man var ju redan i närheten och kunde via flygets navigeringssystem sätta kurs mot New York. När sen väl stan kommer inom synhåll så räcker det ju med att använda ögonen, då WTC kan ses från flera mils avstånd en klar dag.

Dr Tinnitus
Citera
2008-01-02, 15:05
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Att hitta sitt mål kan väl inte ha varit så svårt. Man var ju redan i närheten och kunde via flygets navigeringssystem sätta kurs mot New York. När sen väl stan kommer inom synhåll så räcker det ju med att använda ögonen, då WTC kan ses från flera mils avstånd en klar dag.

Dr Tinnitus

Tvivlar starkt på att Pentagon syns på flera mils avstånd ens en vacker dag.

Vet inte om nån har uppmärksammat detta men jag hittade nyss något väldigt intressant !

Kolla här på FBI:s most wanted list, inte ett ord om att han skulla ligga bakom 9/11 !?

Det kunde dom ju ha nämnt om så var fallet, eller ??

http://www.fbi.gov/wanted/terrorists/terbinladen.htm
Citera
2008-01-02, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Tvivlar starkt på att Pentagon syns på flera mils avstånd ens en vacker dag.

Vet inte om nån har uppmärksammat detta men jag hittade nyss något väldigt intressant !

Kolla här på FBI:s most wanted list, inte ett ord om att han skulla ligga bakom 9/11 !?

Det kunde dom ju ha nämnt om så var fallet, eller ??

http://www.fbi.gov/wanted/terrorists/terbinladen.htm

Kanske just därför som de höll på att missa Pentagon, och fick göra en sväng för att komma tillbaka för att träffa Pentagon.

Pentagon kan ses från långt avstånd en klar dag, men givetvis inte lika bra som två torn som sticker up.

Att Bin Laden inte är direkt efterlyst för 9/11 hos FBI är även det gammal skåpmat, som varit uppe i dessa trådar många gånger förut. Orsaken är antagligen att han ännu bara är starkt misstänkt för 9/11. Om du läser noga så är han efterlyst för ett flertal icke namngivna terrorhandlingar, där 9/11 mycket väl kan vara en av dem.

Jag ser egentligen inget märkligt med det, mer än att FBI är ärliga då antagligen inget absolut bevis finns mot Bin Laden, även om det finns mycket starka indicier.

Så, ska vi nu tvingas brottas med alla gammal skåpmat ännu en gång, bara för att du ännu en gång drar upp allt vi edan gått igenom många gånger redan? Eller tror du att du kan presentera nåt nytt, som inte redan behandlats 30 gånger i tråden.....?

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in