2007-07-20, 22:12
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oth^^
Majava hur kan du förklara att de tjocka stålbalkarna som utgjorde kärnan av tornen har smält eller mer troligt blivit proffesionellt förstörda så att dom i stort sett har exakt samma vinklar?

Som du säkert vet så är det ett standardutförande vid planerade rivningar av byggnader att kapa grundbalkarna i samma vinkel.

Som du säkert inte vet så kapades balkarna under uppröjnings arbetet.
Citera
2007-07-21, 11:13
Medlem
KimNeilJungs avatar
Historien om att man faktiskt hittade de svarta lådorna efter WTC har jag faktiskt inte hört förut (eller fäst någon större uppmärksamhet på).
http://www.americanfreepress.net/html/black_box.html
http://www.oilempire.us/black-boxes.html

"At the time of the disaster, Nicholas DeMasi was a firefighter....At one point I was assigned to take Federal Agents around the site to search for the black boxes from the planes. We were getting ready to go out. My ATV was parked at the top of the stairs at the Brooks Brothers entrance area. We loaded up about a million dollars worth of equipment and strapped it into the ATV...Fortunately, everything was okay. There were a total of four black boxes. We found three."
Det finns således en person som påstår att man faktiskt hittade de här svarta lådorna. Men det förnekas således av berörda myndigheter (vi talar ju om en konspiration här).
Om det är sant vore det naturligtvis fascinerande eller hur?
Citera
2007-07-21, 11:45
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Historien om att man faktiskt hittade de svarta lådorna efter WTC har jag faktiskt inte hört förut (eller fäst någon större uppmärksamhet på).
http://www.americanfreepress.net/html/black_box.html
http://www.oilempire.us/black-boxes.html

"At the time of the disaster, Nicholas DeMasi was a firefighter....At one point I was assigned to take Federal Agents around the site to search for the black boxes from the planes. We were getting ready to go out. My ATV was parked at the top of the stairs at the Brooks Brothers entrance area. We loaded up about a million dollars worth of equipment and strapped it into the ATV...Fortunately, everything was okay. There were a total of four black boxes. We found three."
Det finns således en person som påstår att man faktiskt hittade de här svarta lådorna. Men det förnekas således av berörda myndigheter (vi talar ju om en konspiration här).
Om det är sant vore det naturligtvis fascinerande eller hur?

Jo, men hur sannolikt är det att man vid en genomsökning av rasmassorna lyckas hitta tre svarta lådor på en enda genomsökning? Det låter rätt så otroligt...
Citera
2007-07-21, 14:18
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jo, men hur sannolikt är det att man vid en genomsökning av rasmassorna lyckas hitta tre svarta lådor på en enda genomsökning? Det låter rätt så otroligt...
Yep, sure does. Men å andra sidan så hittade man väl passet från en av kaparna?
Vad jag tycker brister i berättelsen är att det verkade väldigt lätt att hitta de där lådorna. Att tre stycken lådor står att finna nära ytan i rasmassorna vore otroligt. Och det förefaller som de bara var några stycken som letade?

Som konspiratör hade det väl varit en smal sak att förfalska datan och sedan visa upp den för de lättledda massorna?
Citera
2007-07-21, 14:27
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Yep, sure does. Men å andra sidan så hittade man väl passet från en av kaparna?
Vad jag tycker brister i berättelsen är att det verkade väldigt lätt att hitta de där lådorna. Att tre stycken lådor står att finna nära ytan i rasmassorna vore otroligt. Och det förefaller som de bara var några stycken som letade?

Som konspiratör hade det väl varit en smal sak att förfalska datan och sedan visa upp den för de lättledda massorna?

Vad jobbade egentligen Bellone med? I ena länken står det att han blev "honorary firefighter" efter 911, men artikeln listar honom bara som "911 Rescue worker", vilket möjligtvis är en beskrivning som stämmer in på dem som arbetade i området efter 911, men det är inget jobb. Oilempire länken listar honom som "firefighter", men det stämmer inte med Freepress artikeln.

/S
Citera
2007-07-21, 15:01
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vad jobbade egentligen Bellone med? I ena länken står det att han blev "honorary firefighter" efter 911, men artikeln listar honom bara som "911 Rescue worker", vilket möjligtvis är en beskrivning som stämmer in på dem som arbetade i området efter 911, men det är inget jobb. Oilempire länken listar honom som "firefighter", men det stämmer inte med Freepress artikeln.
/S

Bellone har väl varit uppe tidigare i nån av de stora trådarna. Verkar vara frivillig som ställt upp vid räddningsarbetet (rescue worker, alltså INTE brandman) och som nu uttnyttjar detta för att få uppmärksamhet, tjäna pengar etc.

http://www.gmtoday.com/news/local_stories/2005/October_05/10182005_10.asp
"it is normally the chiefs and those above who are made honorary firefighters and he (Bellone) isn’t one"

Han kallar sig själv felaktigt för honorary firefighter alltså. Upp till var och en att bedömma hur trovärdig han är för övrigt...
Citera
2007-07-21, 15:03
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
Bellone har väl varit uppe tidigare i nån av de stora trådarna. Verkar vara frivillig som ställt upp vid räddningsarbetet (rescue worker, alltså INTE brandman) och som nu uttnyttjar detta för att få uppmärksamhet, tjäna pengar etc.

http://www.gmtoday.com/news/local_stories/2005/October_05/10182005_10.asp
"it is normally the chiefs and those above who are made honorary firefighters and he (Bellone) isn’t one"

Han kallar sig själv felaktigt för honorary firefighter alltså. Upp till var och en att bedömma hur trovärdig han är för övrigt...

Märkligt. Här är han brandman igen:

http://web.mit.edu/newsoffice/2002/911-sunday-0911.html

och arbetande för något som kallas "TRAC":

http://www.vintagefire.com/Behind%20The%20Scenes.htm
Citera
2007-07-21, 17:39
Medlem
SLOBs avatar
Verkar vara en professionell con-man:

http://www.911myths.com/html/black_boxes.html

Citat:
Members of the organization, Trauma Response Assistance for Children (TRAC) Team, a registered nonprofit charity, cross the country talking to schoolkids and civic groups. The group wears Fire Department garb during presentations, but isn't sanctioned by the department.

"This group has no right to imply it works for or acts in any official FDNY capacity," Billig said. They are "not authorized to wear Fire Department uniforms."

Citat:
Bellone, a former grocery worker, was named an "honorary firefighter" by friends at a ladder company for his Ground Zero work, where he was given "visitor" access to the site.

Citat:
The Post has learned that the group:

* Owes New Jersey graphics company ADP $200,000 for printing its self-published book about Ground Zero.

* Stiffed a company that provided the American flags TRAC hands out to local dignitaries.

* Left a cross-country trail of more than $20,000 in unpaid bills, including hotel rooms, flights, FDNY shirts, business cards and even prescription drugs.

/S
Citera
2007-07-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Du kan inte heller inte säga till Elgiganten att han har fel då du själv inte har belägg för motsatsen, men det är klart att du kan ifrågasätta.
Jag kan visst säga att han har fel. Men visst, vi kan backa ett steg och be ElGiganten hålla käft i stället, så länge han kommer med påståenden utan bevis. Då behöver jag ju inte argumentera emot. Samma regel gäller ju för övrigt alla han kontinuerligt burpar mot.
Citera
2007-07-23, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Så länge jag har bränsle och tillgång till tillluft kommer INTE temperaturen att minska.
Vilket Heiwa påstod.
Så om du tillför obegränsat med luft på din lilla brasa så kommer alltså inte temperaturen att minska?

Tips, läs det andra stycket: http://en.wikipedia.org/wiki/Making_fire#Sustaining_fire

Citat:
Har du lärt dig hur en kakelugen fungerar? Eftersom du skrev att det var att elda för kråkorna!!!!!
Kan du fethaja att jag vet, sedan länge. Eldar upp rätt många kubik ved per år, utan att elda för kråkorna. Det verkar som du har lite mer problem än mig med förståelsen.

Och du, nästa gång du kommer med ett påstående, var god bifoga "bevis", samma detalj som du kräver att alla andra skall bifoga så fort de säger pip.
Citera
2007-07-23, 01:14
Medlem
Citat:
Jag skrev att det inte fanns någon brandbekämpning.
Helt rätt, och helt utan belägg.

Citat:
Att pissa på en majbrasa är inte brandbekämpning.
Påstående - inga bevis nu heller? Exakt var går gränsen mellan brandbekämpning och icke-brandbekämpning? Bifoga bevis!

Citat:
Redan här har du tagit ett steg i fel riktning då du stammade fram ett "fel fel fel". Du har ju ännu inte bevisat att jag hade fel, eftersom jag talade om BRANDBEKÄMPNING och du har bevisat att WTC hade sprinklersystem.
Jag har inget att bevisa så länge du inte bevisat icke-brandbekämpning.

Sprinklersystem som fungerar är brandbekämpning. Alltså måste du bevisa att de var 100% ur funktion. Lycka till!

Citat:
Och att du nu kvider fram krav på bevis är ett skämt från din sida, du har knappast satt dig själv i ett läge och kräva bevis av någon då du inte ens svarar på frågor.
Du påstod först, då skall du bevisa först. Beviskraven från dig kommer så fort någon piper här inne.

Citat:
Jag hymlar inte med att jag använder NIST som källa, du länkar från NIST utan att ha läst vad som står där, det är det sorgliga i det hela.
Jag har läst vad som står där, och har känt till vad som stått där sedan de släppte FAQ:n. Eftersom den är lätt att tillgå använde jag den som referens för att det fanns brandskydd som troligtvis åtminstone delvis fungerade. Jag ansåg att NIST:s åsikt om sprinklersystemets funktion på de utsatta våningarna inte utgjorde ett hinder för att påvisa att det fanns sprinklersystem som utgjorde brandbekämpning. Jag får väl skylla på egen dumhet att jag inte insåg att din bristande intelligens skulle medföra att du inte såg skogen p.g.a. alla träd. Och visst, jag kunde ha googlat fram en annan länk som var fri från NIST:s bevislösa teorier. Påverkar ändå inte huvudfrågan alls.
Citera
2007-07-23, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jdon

Jag har läst vad som står där, och har känt till vad som stått där sedan de släppte FAQ:n. Eftersom den är lätt att tillgå använde jag den som referens för att det fanns brandskydd som troligtvis åtminstone delvis fungerade. Jag ansåg att NIST:s åsikt om sprinklersystemets funktion på de utsatta våningarna inte utgjorde ett hinder för att påvisa att det fanns sprinklersystem som utgjorde brandbekämpning. Jag får väl skylla på egen dumhet att jag inte insåg att din bristande intelligens skulle medföra att du inte såg skogen p.g.a. alla träd. Och visst, jag kunde ha googlat fram en annan länk som var fri från NIST:s bevislösa teorier. Påverkar ändå inte huvudfrågan alls.

Ett sprinklersystem är inte designat att släcka en brand som går från 0 --> Flygbränsle som brinner explosionartat på någon sekund.

Ett sprinklersystem är designat att släcka den där cigaretten som någon smygrökt på toaletten och glömt släcka ordentligt.

Dessutom är det de som skriker konspiration, dvs du, som har bevisbördan på sig så DU ska hitta bevis för ditt skitsnack och inte vi andra som påstår att det gick till så som de officiella rapporterna gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in