Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag skrev att det inte fanns någon brandbekämpning.
Helt rätt, och helt utan belägg.
Citat:
Att pissa på en majbrasa är inte brandbekämpning.
Påstående - inga bevis nu heller? Exakt var går gränsen mellan brandbekämpning och icke-brandbekämpning? Bifoga bevis!
Citat:
Redan här har du tagit ett steg i fel riktning då du stammade fram ett "fel fel fel". Du har ju ännu inte bevisat att jag hade fel, eftersom jag talade om BRANDBEKÄMPNING och du har bevisat att WTC hade sprinklersystem.
Jag har inget att bevisa så länge du inte bevisat icke-brandbekämpning.
Sprinklersystem som fungerar
är brandbekämpning. Alltså måste du bevisa att de var 100% ur funktion. Lycka till!
Citat:
Och att du nu kvider fram krav på bevis är ett skämt från din sida, du har knappast satt dig själv i ett läge och kräva bevis av någon då du inte ens svarar på frågor.
Du påstod först, då skall du bevisa först. Beviskraven från dig kommer så fort någon piper här inne.
Citat:
Jag hymlar inte med att jag använder NIST som källa, du länkar från NIST utan att ha läst vad som står där, det är det sorgliga i det hela.
Jag har läst vad som står där, och har känt till vad som stått där sedan de släppte FAQ:n. Eftersom den är lätt att tillgå använde jag den som referens för att det fanns brandskydd som troligtvis åtminstone delvis fungerade. Jag ansåg att NIST:s
åsikt om sprinklersystemets funktion på de utsatta våningarna inte utgjorde ett hinder för att påvisa
att det fanns sprinklersystem som utgjorde brandbekämpning. Jag får väl skylla på egen dumhet att jag inte insåg att din bristande intelligens skulle medföra att du inte såg skogen p.g.a. alla träd. Och visst, jag kunde ha googlat fram en annan länk som var fri från NIST:s bevislösa teorier. Påverkar ändå inte huvudfrågan
alls.