2009-04-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Du försöker visst göra det för komplicerat. Att planet borde ha fångats upp på 1 enda frame av någon kamera runt en av världens mest övervakade byggnader är inte speciellt galet att tänka i min värld.

Ok, men försök att resonera lite längre!

Vilken slutsats vill du dra av denna (för dig) flagranta brist på videosekvenser som skulle visa planet flyga in i Pentagon?

/T
Citera
2009-04-25, 18:23
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Vad bevisar detta? Det enda det är belägg för, är att just de utpekade gärningsmännen försökte göra sitt uppdrag lite lättare.
Hela den o s cirkulerar ju kring att det var pga av kaparna som byggnaderna föll. Pga planens destruktion av wtc komplexet. Nu visar dessa nya studier svart på vitt att stora mängder av ett sprängämne faktiskt användes vilket betyder att hela operationen måste ha varit planerad av folk som haft tillträde till wtc komplexet för att montera denna enorma mängd sprängämnen.

Jag läste i en av trådarna som postats frågeställningen "Varför användes inte ex. TNT som är mkt lättare att använda"
Duuh! Om man vill komma undan med att inte ha använt ett sprängämne tro fan man försöker använda det mest svårupptäckta ämne som människan känner till annars vore man ju puckad.
Citera
2009-04-25, 18:30
Bannlyst
Citat:
Hela den o s cirkulerar ju kring att det var pga av kaparna som byggnaderna föll. Pga planens destruktion av wtc komplexet. Nu visar dessa nya studier svart på vitt att stora mängder av ett sprängämne faktiskt användes vilket betyder att hela operationen måste ha varit planerad av folk som haft tillträde till wtc komplexet för att montera denna enorma mängd sprängämnen.

Jag läste i en av trådarna som postats frågeställningen "Varför användes inte ex. TNT som är mkt lättare att använda"
Duuh! Om man vill komma undan med att inte ha använt ett sprängämne tro fan man försöker använda det mest svårupptäckta ämne som människan känner till annars vore man ju puckad.

Jag måste bara fråga; har du läst den officiella rapporten? Hur kan man bevisa att "sprängämnet" skulle falla till användning för att spränga byggnaden, och inte, precis som glycerol och andra kemiska brandfarliga ämnen, sammanslöts då ämnena begasades och "anlades". (exempelvis aluminium + metalloxid)

/CNN
Citera
2009-04-25, 18:36
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Om nu så är fallet, är det inte belägg alls nog för att kunna påstå att det var ett insidejobb (Jo, jag vet att många här bara kritiserar NIST-rapporten, men det är dags att lägga korten på bordet) eftersom det bara framkommer att det kan ha varit nano-termit som en bidragande faktor. Således kan man resonera kring vem som ligger bakom sprängningen, och utifrån NIST och FEMA-rapporterna är det noga ådagalagt vem. Jag hoppas att ni har läst rapporten, annars har ni inget här att göra. Så vitt jag vet har du bara bevisat att Muhammed Attah och sina hejdukar planerade mer än tidigare konstaterat.
Det där var nog det mest tokiga jag läst på den här tråden hitintills. Tror till och med dina vakthunds kompisar tar sig för pannan skäms på dina vägnar. Utifrån ditt eget kreterie borde du själv uteslutas från denna tråd då det att döma från ditt eget resonemang omöjligen kan ha läst någon av de rapporter som du hänvisar till. Alternativet är att du gör en väldigt fantasifull övertolkning av det du har läst. Hursomhelst är du en skam för den redan pinsamma sk. skeptiker rörelsen. Jag är ledsen men någon men någon måste säga det till dig och eftersom jag tvivlar på att någon av dina skeptikervänner kommer att göra det så tar jag på mig den uppgiften. Du behöver inte tacka mig. Din tystnad räcker.
Citera
2009-04-25, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Det där var nog det mest tokiga jag läst på den här tråden hitintills. Tror till och med dina vakthunds kompisar tar sig för pannan skäms på dina vägnar. Utifrån ditt eget kreterie borde du själv uteslutas från denna tråd då det att döma från ditt eget resonemang omöjligen kan ha läst någon av de rapporter som du hänvisar till. Alternativet är att du gör en väldigt fantasifull övertolkning av det du har läst. Hursomhelst är du en skam för den redan pinsamma sk. skeptiker rörelsen. Jag är ledsen men någon men någon måste säga det till dig och eftersom jag tvivlar på att någon av dina skeptikervänner kommer att göra det så tar jag på mig den uppgiften. Du behöver inte tacka mig. Din tystnad räcker.

Du får mer än gärna utveckla ditt tokiga påstående.
Citera
2009-04-25, 18:42
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Jag måste bara fråga; har du läst den officiella rapporten? Hur kan man bevisa att "sprängämnet" skulle falla till användning för att spränga byggnaden, och inte, precis som glycerol och andra kemiska brandfarliga ämnen, sammanslöts då ämnena begasades och "anlades". (exempelvis aluminium + metalloxid)
Om dem hittar mängder av spår av ett sprängämne (flera ton!) i resterna av en kollapsad byggnad, hur kan man inte tro att det användes till att spränga byggnaden?

Suck
Citera
2009-04-25, 18:43
Bannlyst
Citat:
Om dem hittar mängder av spår av ett sprängämne i resterna av en kollapsad byggnad, hur kan man inte tro att det användes till att spränga byggnaden?

Suck

Att tro och bevisa är två helt olika saker.
Citera
2009-04-25, 18:45
Medlem
MaxDLs avatar
Du tror alltså helt ärligt inte att sprängämnet användes trots att det finns ton av det bland ruinerna?
Citera
2009-04-25, 18:48
Bannlyst
Citat:
Du tror alltså helt ärligt inte att sprängämnet användes trots att det finns ton av det bland ruinerna?

Jo, som jag tidigare sade är det mycket mycket rimligt. Kontentan av det hela är däremot krångligare. Hur skall man bevisa vem som ligger bakom?
Det är ju inte direkt bevis för att det skulle vart ett s k "insidejobb".

Utifrån detta kan man således t o m gå så långt som att säga att Ryssarna kan ligga bakom, eftersom man isåfall kan spekulera "hej vilt".
Senast redigerad av CNN 2009-04-25 kl. 18:51.
Citera
2009-04-25, 18:53
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ton? Hur får du några påsar med damm att bli till ton? Och brukar ni inte klaga på att resterna inte undersöktes och skeppades till Kina som skrot? Nu vet du plötsligt vad de innehöll.
Citera
2009-04-25, 19:04
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ton? Hur får du några påsar med damm att bli till ton? Och brukar ni inte klaga på att resterna inte undersöktes och skeppades till Kina som skrot? Nu vet du plötsligt vad de innehöll.

Vem är "ni" som du refererar till?
Jag har aldrig sagt att allt vid ground zero skeppats bort. Ja uppenbarligen vet man idag att ett sprängämne hittats eftersom testerna analyserats och bekräftats. Jag antar att ämnet finns bland stoftet, alltså bland dem pulveriserade stålbalkarna och mängden har uppskattats väga minst 10 ton kanske över 100 ton.
Citera
2009-04-25, 19:08
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Var står det att de hittat tonvis av sprängämnet i ruinerna?

Citat:
Forskarna antar att ämnet använts både för att smälta och för att spränga bärande strukturer och det förklarar då den smälta metall som rann ut från det södra tornet minuterna före kollapsen. När husen sedan sprängdes utlöstes enligt forskarnas teorier en serie noggrant koordinerade explosioner.

Artikelförfattarna uppskattar att mellan 10 och 100 ton nano-termit använts och de utesluter därmed det att sprängämnena skulle kunna ha fraktats ombord flygplanen utan de måste redan ha varit riggade i byggnaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in