[quote=Xcore]Självklart skall man göra det. Vi vet den officiella förklaringen till det mesta kring händelsen, men sen är det hur mycket sanning som ligger i det. För det går inte att komma ifrån att det finns en del saker man gärna skulle vilja ha en bra och logisk förklaring till varför de inträffade. [quote]
Instämmer. Det är dock upp till var och en att leta reda på den informationen. Har du läst loose change guide? Har du tittat i NIST-rapporten? Jag säger inte att du ska byta åsikt, men med att ta del av båda sidors argument menade jag inte att dels titta på den officiella förklaringen och dels loose change (jag tar den som exempel, det gäller alla konspirationsvideor), utan snarare dels loose change vs. källor som påvisar fel i loose change. När man sedan sett både loose change och tagit del av den text/film som argumenterar mot loose change har man tillräckligt med kött på benen för att kunna skaffa en egen, objektiv åsikt om vad man tycker.
Citat:
Som till exempel WT7 byggnaden som imploderades bara några timmar efter det att tornen rasat, alltså måste det suttit laddningar placerade redan.
Vet du vad imploderade betyder? Det är motsatsen till explosion och för att det ska kunna ske måste byggnaden vara helt lufttom. Hur ska man, med hjälp av explosioner, kunna skapa den motsatta reaktionen? Dessutom är det konstigt att du tycker att bara för att WTC7 rasar så är det ett otvetydigt bevis för sprängladdningar. Har du tagit del av andra tänkbara förklaringar? Varför är de så orimliga att de kan förkastas?
Citat:
Eller varför båda tornen var delvis avstängda dagarna före attentatet.
Källa på det tack. Det där har jag aldrig hört talas om.
Citat:
Eller varför båda kamerorna som var placerade i toppen på tornen var ur funktion just den morgonen.
Det där har jag aldrig hört talas om. Källa på det tack. (obs: att en konspirationssida säger att det är så är inte en källa. Jag vill veta hur DE fick veta det)
Citat:
eller varför brandkåren kände explosioner underifrån.
Exakt vilka brandmän är det du pratar om nu? Källa på när de säger det tack. Jag tycker inte det är så konstigt att saker och ting exploderar i ett brinnande hus...
Citat:
Eller varför folk hörde explosioner i tornen strax före kollapsen
Så allt som exploderar är bomber? Det kan inte vara elgeneratorer som går sönder, hissar som ramlar ner i schakten, gasbehållare som exploderar osv.
Citat:
, eller varför de rasade så perfekt som de gjorde
Rasade perfekt? Har du sett rasen? Toppen på WTC 1 (tror jag det är) börjar ju luta kraft när raset sker. Hur tycker du det borde skett; borde huset lagt sig ner jämt och fint över hela manhattan?
Citat:
eller varför folk som såg det ena av planen sade i direktsändning att det inte var vanliga trafikplan utan att de hade täckta fönster, det sa en reporter också i direktsändning förresten.
Titta på ett flygplan som rör sig i snabb hastighet på någon/några kilometers håll och säg hur många detaljer du uppfattar. Det var många vittnen som sa att det var ett passagerarplan också, ljuger de?
Citat:
Bland annat. Men det är mycket möjligt att det finns någon naturlig förklaring till allt det här, jag är öppen.
Är du öppen så är du den första konspirationstroende jag stött på (i wtc-sammanhang) som är det. Jag håller tummarna.