2007-12-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Avslutar debatten med ett citat:

"The twin towers did not simply collapse as a result of gravity; they were violently pulverized in mid-air in an explosive process which hurled debris hundreds of meters in all directions – they were vaporized by an explosive force."

Webster Griffin Tarpley

9/11 SYNTHETIC TERRORISM MADE IN USA

Och vad har denne herr Tarpley för belägg för det han säger?
Citera
2007-12-28, 10:25
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Och vad har denne herr Tarpley för belägg för det han säger?

Ja, eftersom han har klarat kursen för engelska och italienska så är det väl det mest relevanta vi sett från Heiwa (Anders Björkman) "so far"

Fast allvarligt, enda kvalifikationen för denna Webster är att han tycker lika som Anders Björkman.
Det räcker hos foliehattarna mycket långt. Sen spelar det mindre roll att en Teologi lärare Ray Griffin står och pratar hållfasthetslära. Anders Björkman nickar med. Det gemensamma dom har är ett genuint hat mot makteliten som någon gång under deras karriärer gjort dom illa. Kolla gärna Anders Björkmans skriverier i Estonia tråden (suck). Att dessa avarter till personer senare tar varje chans att kritisera USA kommer inte vara någon högklassig forma av källkritik, detta trodde vara uppenbart i detta fall och i denna tråd. Anders Björkman har ständigt ljugit och förvrängt saker så att det skall passa in i hans fantasier i att USA själva har iscensatt detta 9/11.
Citera
2007-12-28, 12:21
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Avslutar debatten med ett citat:

"The twin towers did not simply collapse as a result of gravity; they were violently pulverized in mid-air in an explosive process which hurled debris hundreds of meters in all directions – they were vaporized by an explosive force."

Webster Griffin Tarpley

9/11 SYNTHETIC TERRORISM MADE IN USA

Låter som Judy Wood det där. Men så är han också medlem i Scholars for 911 truth - gruppen som till och med Steven Jones tyckte var för galen. Men jag trodde inte du trodde på DEW-teorin?

Spännande med hans "Kennebunkport Warning" där han hittade på signaturer. Det var i somras det - och varnade för en planerad "false flag"-operation "de närmaste månaderna".

Citat:
Warning signers Morgan Stack, Jim Fetzer, Daniel Abrahamson, and Webster Tarpley, and to a lesser extent, Kevin Barrett have also supported the highly dubious theory of directed energy weapons (DEW) on 9/11. It can be observed that few 9/11 Truth activists claim that the WTC towers were destroyed with Space Weapons and the theory appears to be a deliberate ‘guilt by association’ Trojan horse. The theory has been debunked many times and is likely deliberate disinformation.

Det roliga är att foliehattarna genast kallar det en FBI CoIntelPro-attack mot "rörelsen" - och säger därmed att Tarpley egentligen är en disinfo-agent. Det är det mest spännande med dem, de ser verkligen konspirationer överallt.

http://arabesque911.blogspot.com/2007/08/kennebunkport-warning-hoax-controversy.html
Citera
2007-12-28, 12:43
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Så inte ETT ENDA nyhetsmedia skulle vara intresserad av att ens nämna att en seriös haveriutredare uttryckt tvivel över hus Shanksvillekraschen gick till? Och säg inte "det har säkert hänt många gånger men jag har inte sett det för TV3-nyheterna visar inte sådant", utan betänk istället hur viktig en sådan kritik vore för thrutherrörelsen. NÅGON skulle få reda på det, och då skulle Avery och hans vänner vara över det som hökar. Konkreta bevis från någon som kan något!
Som sagt.. det är inte ett populärt ämne att diskutera och har man inga starka konkreta bevis(vilket blir svårt om man som utomstående haveri utredare vill göra en egen undersökning) ska gå public med shanksville bara för att han tycker det "ser" konstigt ut. Att spekulera utan bevis vill ingen tv kanal visa, där av - ingen har klivit fram
Citat:
En kopia på själva försäkringsdokumentet?
det är en idé

Citat:
Utredarna sparade det material de behövde för att kunna göra utredningen. Varför skulle de väntat med att röja i 6 år? På vilket sätt förändrar det förutsättningarna för utredningen att man röjer på olycksplatsen? Kan du någonting om hur riktiga utredningar går till?
exakt hur stor % massa av wtc skippades bort innom kort tid (vi säjer en månad)
Citat:
MEd tanke på att det här var en nationell angelägenhet så vore det väldigt förvånande om de inte var där.
men dom stoppade väl räddningsarbetare från att ta sej ner i källaren typ? stodde åt sej utredningsmaterial och ljudinspelnings utrustning?
Citat:
(Ja, jag skulle kunna leta upp en själv men jag vill veta hur seriös du är med din källgranskning, och dessutom så lär det stå i källan anledningen till att CIA var där)
okej..

Citat:
Så bra då. Har du granskat deras källor på något sätt också? Eller köper du allt som sägs så länge videona är långa?
alltid!
Citat:
Så varför gör du inte det då? Varför besöker du inte en enda vakthundssida, läser deras argument och tar ställning efter det? Varför nöjer du dig med att se truther-grejer? Det är inte vad jag kallar att kolla på båda sidor...
För att jag inte snöat in på wtc. jag finner det intresantare och att ta reda på varför 80% av våra 40.000 svenska judar jobbar innom media. (källa behövs)

Citat:
Jag trodde att Bush o.Co låg bakom som en ursäkt för att få påbörja kriget mot terrorismen, ungefär det som sägs i Loose Change. Jag trodde inte, och har aldrig trott, på NWO. Det är inte en öm tå, men jag är trött på att diskutera saker som inte hör hit här.
varför tror du judarna har blivit förföljda i alla tider? varför riktade hitler roten till allt ont i judarna? var han sinnessjuk - förmodligen, men det läre ju vara rätt starka övertygelser man går på innan man bestämmer sej för att massslakta en hel folk ras..
Citera
2007-12-28, 13:00
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Du vet om att det är 18 års gräns här va?
ellerhur.. glömde bort att man inte anväder sej av vulgära termer som kuk och fitta när man passerat en viss årgång.. jag är så oanpassad..
Citat:
Förövrigt så vore det intressant om du kan visa något bevis som styrker att detta var något annat än det den officiella versionen säger.
öööhm hur vill du?

Citat:
Varför utrusta planen med misiler som dom skjuter iväg innan dom flyger in i tornen?
va menar du? det var väl inga misiler som avfyrades från planen innan dom körde in i wtc? eller är det jag som missat nått
Citat:
Hur kommer det sig att foliehattarna tror att passagerarnas samtal var inspelade, vart är då passagerarna? och vad hände med det planet?
öhm för att det finns utrustning som KAN hämra din röst.. dom flesta av flygplans passagerarna var väl armé folk, resten kan ju ha varit undercover som idag tvingas leva utanför ramen. varför måste det va varit ett plan med passagerar i överhuvetaget, kan det inte bara ha varit två fjärrstyrda plan helt tomma på passagerare.
Citat:
OM det var bomber i WTC, varför sprang då brandmän omkring och sa att det var en bomb i huset, borde inte det ha förstört det hela?
va? öhm det gjorde dom väl också? det var ju inte bara EN brannmann eller räddningspersonal som upplevde bomer sprängas i byggnaden, dock så är det väl troligt att dom fantiserade ihop ljuden och tryckvågorna då dom befann sej under oerhörd pres..

Citat:
Börja med att granska teorierna kritiiskt och du ska se att du hittar flera, men du verkar ju inte så intresserad av att hitta sanningen.
varför granskar inte du den officiella teorin?
Citat:
Påminner återigen om 18årsgränsen.
jag gjorde bara om din nördiga ordvits..
Citat:
Renoveringsteorin har vi gått igenom flera gånger om, sök gärna.
orka..

Citat:
Frågan är om du ens har läst det jag skrev, eller kollat på länken.
nej jag kommer inte ihåg
Citera
2007-12-28, 13:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
För att jag inte snöat in på wtc. jag finner det intresantare och att ta reda på varför 80% av våra 40.000 svenska judar jobbar innom media. (källa behövs)
För att de måste ha en inkomst de elva månader om året de inte jobbar i tomtens verkstad (källa behövs).

Allvarligt, sätt dig rakt i stolen och börja andas ordentliga andetag så att hjärnan syresätts. Vill du diskutera judiska journalister är den här tråden helt fel. har du något att säga om 9/11 så kom med påståenden du kan backa upp med fakta.

(däremot ser jag konspiratoriskt på att vi inte sett Heiwa, sten.b och Gröna Budda posta samtidigt. En går och en annan kommer in)
Citera
2007-12-28, 14:29
Medlem
SLOBs avatar
Påminner om att moderering och modereringsåtgärder, även eventuella sådana, är OT och ska tas via PM.

/S
mod
Citera
2007-12-28, 14:57
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
För att de måste ha en inkomst de elva månader om året de inte jobbar i tomtens verkstad (källa behövs).
ellerhur, jag menar ju det. men skulle man verkligen kartlägga alla hibreér skulle det kunna bli en sådan siffra då? i och för sej rätt sjukt att förfölja nån.

Citat:
Allvarligt, sätt dig rakt i stolen och börja andas ordentliga andetag så att hjärnan syresätts. Vill du diskutera judiska journalister är den här tråden helt fel. har du något att säga om 9/11 så kom med påståenden du kan backa upp med fakta.
jag tänker utomordentligt klart(hoppas och tror jag i alla fall) du har svaret på allt, det måste va skönt, inga funderar här inte.
Varför har den engelska kronan gravplundrat och robbat så förbannat mycket från egyptien? varför står det egyptiska pålar i centrala london för? vad är det som engelsmännen förknippar deras land med egyptien?

Citat:
(däremot ser jag konspiratoriskt på att vi inte sett Heiwa, sten.b och Gröna Budda posta samtidigt. En går och en annan kommer in)
ellerhur, spooky... jag har varit hemma hos morsan och firat jul, är hem en snabbis idag och betalar räkningar m.m.
Citera
2007-12-28, 15:01
Medlem
Targenors avatar
Citat:
ellerhur.. glömde bort att man inte anväder sej av vulgära termer som kuk och fitta när man passerat en viss årgång.. jag är så oanpassad..
Jag anser att vulgära termer såsom kuk och fitta här hemma i småbarnsdiskussioner och inte diskssuioner mellan vuxna.

Citat:
va menar du? det var väl inga misiler som avfyrades från planen innan dom körde in i wtc? eller är det jag som missat nått
Finns väl knappast någon teori om detta egentligen, troligen en av Mankans ideer i första tråden.
Citat:
öhm för att det finns utrustning som KAN hämra din röst.. dom flesta av flygplans passagerarna var väl armé folk, resten kan ju ha varit undercover som idag tvingas leva utanför ramen. varför måste det va varit ett plan med passagerar i överhuvetaget, kan det inte bara ha varit två fjärrstyrda plan helt tomma på passagerare.
Det finns ja, planerna på Northwoods fanns också, men är det verkligen säkert att dom användes?
Om det var två fjärrstyrda plan, vart tog passagerarna vägen?
Blev dom mutade?
Citat:
va? öhm det gjorde dom väl också? det var ju inte bara EN brannmann eller räddningspersonal som upplevde bomer sprängas i byggnaden, dock så är det väl troligt att dom fantiserade ihop ljuden och tryckvågorna då dom befann sej under oerhörd pres..
Dom befann sig under en oerhörd press ja, kan det då inte vara möjligt att dom tagit fel?
Citat:
varför granskar inte du den officiella teorin?
Jag har granskat den , och den håller betydligt bättre än det som kommer från andra sidan.
Pad postasde en utmaning i 1a tråden, om att någon skulle publicera en teori som sträckte sig över hela händelsen, och ja jag är inte förvånad över att det inte skett ännu.
Citera
2007-12-28, 15:19
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
ellerhur, jag menar ju det. men skulle man verkligen kartlägga alla hibreér skulle det kunna bli en sådan siffra då? i och för sej rätt sjukt att förfölja nån.
Jag påstår inget. Jag bara undrar och kommer med lösa påståenden jag inte har uppbackat.

Citat:
jag tänker utomordentligt klart(hoppas och tror jag i alla fall) du har svaret på allt, det måste va skönt, inga funderar här inte.
Nej, jag gjorde en så crazy grej att jag läste på för att få svar på mina frågor. Att bara ställa frågor och sedan blunda och hålla för öronen när jag får svaren är inte riktigt jag.
Citat:
Varför har den engelska kronan gravplundrat och robbat så förbannat mycket från egyptien? varför står det egyptiska pålar i centrala london för? vad är det som engelsmännen förknippar deras land med egyptien?
Läs engelsk kolonialhistoria så får du svaren.

Citat:
ellerhur, spooky... jag har varit hemma hos morsan och firat jul, är hem en snabbis idag och betalar räkningar m.m.
Säger du ja. Utan att ha belägg för det tror jag att alla foliehattar arbetar synkront över alla forum på internet.
Citera
2007-12-29, 01:42
Medlem
Att man hör en explosion betyder inte att man hör en bomb. Tidigare i den här tråden (eller om det var den första tråden) så tog vi upp hur det inträffade brandgasexplosioner och hur hissar störtade.
Citera
2007-12-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Att man hör en explosion betyder inte att man hör en bomb. Tidigare i den här tråden (eller om det var den första tråden) så tog vi upp hur det inträffade brandgasexplosioner och hur hissar störtade.
Jag läste ett vittensmål från en brandman som beskrev hur han hört återkommande explosioner.
Så småningom insåg han att det han uppfattade som explosioner var effekten av människokroppar som slog ner efter att ha fallit ca 100 våningar....

Man måste förstå att uttrycket "explosion" tar man till för att beskriva många olika fenomen, även om det inte handlar om traditionella sprängämnen...

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in