2008-01-02, 15:40
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot

Vet inte om nån har uppmärksammat detta men jag hittade nyss något väldigt intressant !

Kolla här på FBI:s most wanted list, inte ett ord om att han skulla ligga bakom 9/11 !?

Det kunde dom ju ha nämnt om så var fallet, eller ??

http://www.fbi.gov/wanted/terrorists/terbinladen.htm

DU hittade något intressant?

För att vara tydligare så kan jag säga att alla teorier mellan hemliga rymdvapen, ostar, drakar och "inga flygplan användes" redan har avhandlats.
Vill du vara först med något får du gå utom dessa ramar så att säga.
Citera
2008-01-02, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
1 Till exempel det enligt uppgift fruktansvärda ljudet av människokroppar som slår i marken efter fall från ca 10 våningar.
Samt förstås andra saker som smäller, när det brinner utav h-e i ett jättelikt hus...

2. När tornen kollapsar så trycks en "plym" av bråte utåt.
Om du smäller handflatan i en gräddbakelse så inser du nog vad det handlar om.
Nedåtriktad kraft kommer att riktas om åt sidorna...

/T

kolla 34-35 min in, http://flimmr.se/2007/02/26/911-var-en-bluff/ !
ljud av människor som faller? LOL jag har aldrig hört en dummare teori!... det är en ren explosion, inget annat!
Citera
2008-01-02, 15:45
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xism
ljud av människor som faller? LOL jag har aldrig hört en dummare teori!... det är en ren explosion, inget annat!

Jag tror att tenor pratar om de franska brödernas film där det hörs ljud i bakgrunden som kan liknas vid explosioner. Detta visade sig vara kroppar som slog emot taket på lobbyn.

Är en explosion alltid en bomb?
Citera
2008-01-02, 15:49
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Kanske just därför som de höll på att missa Pentagon, och fick göra en sväng för att komma tillbaka för att träffa Pentagon.

Pentagon kan ses från långt avstånd en klar dag, men givetvis inte lika bra som två torn som sticker up.

Ok, det är möjligt, bara spekulerar kring spontana tankar.

Citat:
Att Bin Laden inte är direkt efterlyst för 9/11 hos FBI är även det gammal skåpmat, som varit uppe i dessa trådar många gånger förut. Orsaken är antagligen att han ännu bara är starkt misstänkt för 9/11. Jag ser egentligen inget märkligt med det, mer än att FBI är ärliga då antagligen inget absolut bevis finns mot Bin Laden, även om det finns mycket starka indicier.

FBI är alltså ärliga men GWB, världens mäktigaste man ljuger ? Media och världens mäktigaste och inflytelserika politiker hjärntvättar folk att tro att Bin Laden ligger bakom detta ? Frågar du folk på stan om vem som ligger bakom 9/11 är jag övertygad om att de allra flesta skulle svara Bin Laden, men det finns inga bevis (?) men andra sidan är bevisen som inte finns tillräckligt starka bevis för att starta ett multimiljarddollar krig i mellanöstern ??

Citat:
Om du läser noga så är han efterlyst för ett flertal icke namngivna terrorhandlingar, där 9/11 mycket väl kan vara en av dem.

Vart ser du det ? Det som är nämt i rubriken angår mord utanför USAs gränser och längre ner kan man läsa om en ambassadsbombing där 200 människoliv gick åt.

Citat:
Så, ska vi nu tvingas brottas med alla gammal skåpmat ännu en gång, bara för att du ännu en gång drar upp allt vi edan gått igenom många gånger redan? Eller tror du att du kan presentera nåt nytt, som inte redan behandlats 30 gånger i tråden.....?

Dr Tinnitus

Ledsen om någon tagit upp det jag säger tidigare. Jag vill bara delge mina tankar. Jag har inte tänkt att läsa igenom båda trådarna innan jag postar för att se om någon varit inne på det jag tänker säga innan, det är ju ett heltids jobb...
Citera
2008-01-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xism

Ja, det förekom brandgasexplosioner i hisschakten, även generatorer som exploderade.

"Elevator shafts worked like chimneys, funneling unbearable smoke to floors above the crashes. The shafts also channeled burning jet fuel throughout both towers. Fire moved not only up and down but also side to side, from shaft to shaft, unleashing explosions in elevator lobbies and in restrooms next to the shafts."

http://www.usatoday.com/news/sept11/2002-09-04-elevator-usat_x.htm
Citera
2008-01-02, 15:53
Medlem
Erik1974s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=7yJx2Iu_yBE

Från bröderna Naudets film 9/11. Ljudet efter människorna som faller är öronbedövande, och det låter som små explosioner.

Märkligt att alla konspirationsteoretiker alltid ska gapa bomber så fort något låter som en explosion. Är det konstigt att saker låter mycket den dagen? Stora sektioner av byggnaden måste ha trillat ner ovan på något annat hela tiden innan tornen föll.
Citera
2008-01-02, 15:53
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
DU hittade något intressant?

Men vafan, jag menade inte att jag skulle ha varit först med att upptäcka detta, jag ville bara belysa faktumet...

Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Vill du vara först med något får du gå utom dessa ramar så att säga.

Och jag har inte för avsikt att vara först med något heller...

Är det så jävla jobbigt att flera personer tycker att samma saker är märkliga ? Ska man hålla käften eftersom det kan redan ha talats om ? Svara mig inte om det inte är av intresse att diskutera tycker jag låter som en bra idé.
Citera
2008-01-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Märkligt att alla konspirationsteoretiker alltid ska gapa bomber så fort något låter som en explosion. Är det konstigt att saker låter mycket den dagen? Stora sektioner av byggnaden måste ha trillat ner ovan på något annat hela tiden innan tornen föll.

Foliehattarna måste ha det jobbigt på nyårsafton. Thermite-bomber från CIA som exploderar överallt!
Citera
2008-01-02, 16:03
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
http://www.youtube.com/watch?v=7yJx2Iu_yBE

Från bröderna Naudets film 9/11. Ljudet efter människorna som faller är öronbedövande, och det låter som små explosioner.

De explosions ljud som finns i diverse filmer tror jag inte kan mätas med hur det här låter. Kolla hur folket reagerar, verkar inte vara så starka explosioner. Att det dunsar till i plåt, glas eller vad det nu är när en 100kilos kropp faller ner i hög hastighet är inte så konstigt, men vittnen berättar om exposioner som fick dom att flyga baklänges ! Sen att ljudet verkar vara öronbedövande högt i en video kamera är inte så konstigt heller.

EDIT : Lobbyn var helt förstörd när de första brandmännen gick in i WTC, finns det någon förklaring på det ?
Citera
2008-01-02, 16:07
Medlem
Citat:
De explosions ljud som finns i diverse filmer tror jag inte kan mätas med hur det här låter. Kolla hur folket reagerar, verkar inte vara så starka explosioner. Att det dunsar till i plåt, glas eller vad det nu är när en 100kilos kropp faller ner i hög hastighet är inte så konstigt, men vittnen berättar om exposioner som fick dom att flyga baklänges ! Sen att ljudet verkar vara öronbedövande högt i en video kamera är inte så konstigt heller.

EDIT : Lobbyn var helt förstörd när de första brandmännen gick in i WTC, finns det någon förklaring på det ?

Ja, det förekom brandgasexplosioner i hisschakten, även generatorer som exploderade.

"Elevator shafts worked like chimneys, funneling unbearable smoke to floors above the crashes. The shafts also channeled burning jet fuel throughout both towers. Fire moved not only up and down but also side to side, from shaft to shaft, unleashing explosions in elevator lobbies and in restrooms next to the shafts."

http://www.usatoday.com/news/sept11/2002-09-04-elevator-usat_x.htm
Citera
2008-01-02, 16:29
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:

Då är vi i alla fall överens om att alla ljud den dagen inte var explosioner. Lägg märke till den sista reaktionen i filmsnutten jag postade, då blev alla riktigt rädda och hoppade till av ljudet.

I filmen av bröderna Naudet berättar de om vad de möttes då de steg in i lobby. Mycket riktigt talade de om förstörelsen och gjorde en liknelse över att det såg ut som om planet hade träffat just där i lobbyn. De berättar även om kroppar som bokstavligen brann nere i lobbyn. Allt detta skapades av gasexplosioner från hisschaktet. Det var inte bara i lobbyn utan på alla ställen där hissarna tog slut i olika sektioner, t.ex. på våning 77, 22 och nere i källaren.

Man kan således anta att en person kan flyga baklänges av ett tryck som inte nödvändigtvis är ett resultat av bomber.

För vad jag inte kan förstå med foliehattarnas resonemang är varför man väljer att brisera lite bomber hipp som happ under en period på över en timme tills man beslutar sig för att starta den riktiga kontrollerade demolitionen?
Citera
2008-01-02, 16:36
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Tvivlar starkt på att Pentagon syns på flera mils avstånd ens en vacker dag.

Vet inte om nån har uppmärksammat detta men jag hittade nyss något väldigt intressant !

Kolla här på FBI:s most wanted list, inte ett ord om att han skulla ligga bakom 9/11 !?

Det kunde dom ju ha nämnt om så var fallet, eller ??

http://www.fbi.gov/wanted/terrorists/terbinladen.htm

Det där har det tjatats om väldigt mycket tidigare
Och åter igen, varför skulle USA göra en sådan här konspiration för att sen röja sig själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in