2007-12-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Definitionen pà kollaps är nàgot som faller ner. Inte flyger upp, eller àt sidan. Dà är det nàgot annat - en detonation? Samma för ras som är neràt. Om nàgot rasar uppàt är det mirakel pà gàng.

Ja, och husen föll ju nedåt, eller hur?

Vad exakt föll uppåt?
Citera
2007-12-26, 18:40
Medlem
Citat:
Definitionen pà kollaps är nàgot som faller ner. Inte flyger upp, eller àt sidan. Dà är det nàgot annat - en detonation? Samma för ras som är neràt. Om nàgot rasar uppàt är det mirakel pà gàng.

Läs lite grundläggande fysik så förstår du varför saker flög ut åt sidorna när husen kollapsade.

Annars kan du hälla lite mjöl i en handen, ha den riktigt nära ansiktet och klappa rakt ner på din mjölhand med din andra hand. Flyger mjöl ut åt sidorna? Ja då har du uppenbarligen haft bomber i händerna. Ring polisen!
Citera
2007-12-26, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Läs lite grundläggande fysik så förstår du varför saker flög ut åt sidorna när husen kollapsade.

Annars kan du hälla lite mjöl i en handen, ha den riktigt nära ansiktet och klappa rakt ner på din mjölhand med din andra hand. Flyger mjöl ut åt sidorna? Ja då har du uppenbarligen haft bomber i händerna. Ring polisen!

Du har tydligen inte läst min artikel fast den var avsedd för barn och ungdom. Den andra handen som du hänvisar till har samma densitet som en bomullstuss som faller ner av sin egen vikt.

Tror du att toppen pà WTC1 var ett enda stort betongblock? Toppen kanske ser tung ut, men det var mest luft däruppe. Svàrt att förstà faktiskt.
Citera
2007-12-26, 20:02
Medlem
Citat:
Du har tydligen inte läst min artikel fast den var avsedd för barn och ungdom. Den andra handen som du hänvisar till har samma densitet som en bomullstuss som faller ner av sin egen vikt.

Tror du att toppen pà WTC1 var ett enda stort betongblock? Toppen kanske ser tung ut, men det var mest luft däruppe. Svàrt att förstà faktiskt.

Varje våningsplan med golv, armeringar, väggar etc i WTC vägde väl hundralet ton, eller?
Citera
2007-12-26, 20:16
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Förutsatt såklart att all massa under den nedåtgående rastoppen som genom magi försvinner så att alla rasdelar har möjlighet att hela tiden falla i samma hastighet under hela rasförloppet.
Annars vore ju ett antagande att det hade att göra med att den rasande toppen möter en intakt byggnad i allt högre fart.

/S

Sorry att jag hoppar in här helt utan tidigare medverkan.

Fanns det verkligen tid för det? Är det inte så att rastiden var likvärdig med fritt fall, give or take? Är det det du syftar på när du använder ordet magi?

Det har antagligen dryftats redan, men jag orkade inte börja från sidan 1
Så jag ber om ursäkt redan nu om det du syftar på redan förklarats.
Citera
2007-12-26, 20:24
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA

Jag säger inte att han har rätt, men du glömde uppåt

Om du häller mjöl i handen och lägger dit en kinapuff som smäller så kommer mjölet att flyga åt alla möjliga håll. Dessutom får du jävligt ont i handen.

Detta hävdar jag helt utan någon doktorering i fysik. Bygger enbart på hands on studier
Citera
2007-12-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Sorry att jag hoppar in här helt utan tidigare medverkan.

Fanns det verkligen tid för det? Är det inte så att rastiden var likvärdig med fritt fall, give or take? Är det det du syftar på när du använder ordet magi?

Det har antagligen dryftats redan, men jag orkade inte börja från sidan 1
Så jag ber om ursäkt redan nu om det du syftar på redan förklarats.

Nej, fallet gick fort men inte i fritt fall.
Citera
2007-12-26, 21:01
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Nej, fallet gick fort men inte i fritt fall.

Ok. Har börjat ta mig igenom denna tråd ordentligt eftersom jag tycker det är intressant läsning så här i juldagarna. Har varit inne förut för länge länge sedan.. Men utan att direkt delta. Så jag hoppas ni orkar hållas med lite frågor som säkert redan fått svar. 625 sidor är mycket att plöja igenom

Kollade idag dessutom på loose change/Final cut. Intressant men rätt mycket foliehatt av och till. Och det faktum att Jones är producent gör ju att man drar öronen åt sig en smula. Har svårt att lita på någon som är övertygad om att Bush är en reptil. Gamle GW är många saker, men reptil? njaee....

Hursomhelst. Det som gör mig en smula förvirrad och misstänksam är Building 7. Hur är det möjligt att det som sker faktiskt sker? Jag tillhör inte foliehattsparaden eller dom som tror på reptiler och mininukes och diverse sciencefictionmumbojumbo. Men i min värld aå faller allt med en liten spricka. OM byggnad 7 inte håller för granskning så faller allt annat också.. På något sätt.

Eller var det bara CIA och IRS som tog tillfället i akt och sänkte något som ändå behövde rivas? När dom liksom hade chansen?

Edit// Har nu tittat på en massa fakta om Byggnad 7. Allt finns ju snyggt förklarat på papper. Återstår bara att fundera över om man ska tro sina egna ögon eller det man läser som andra vederlägger som fakta. Sedan var det ju det där med direktsändningen där byggnaden står kvar men rapporteras som nedrasad. Hmm
Citera
2007-12-26, 23:22
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag tycker det är onaturligt.

Vilket ju närmast är att betrakta som en tydlig indikation på att det faktiskt är naturligt. Jag menar, det är ju bara att kolla hur det gått med alla dina tidigare påståenden där du blivit gravt överbevisad gång efter annan, både här och på JREF.

Citat:
Grejorna borde falla rätt ner. Och inte >50 meter àt sidan efter 0.2 sekund. Eller uppàt!!

Menar du på fullt allvar att det BARA blir nedåtgående krafter i en så komplex situation? Exempelvis all luft som pressas bort av fallande saker?
Citera
2007-12-27, 01:44
Medlem
Citat:

Inte ett klump av solid betong, men om du har x antal ton av stål och betong som faller så spelar det ingen roll ifall det är luft inblandat. Krafterna blir inte mindre bara för att du räknat totalvikt/volym för att få fram en siffra på densitet som inte betyder ett skvatt för sammanhanget. Ställer du upp någon tung klump betong på en ställning som är uppbyggd på ett sådant sätt att volymen inom ställningen är stor så kommer det göra lika ont att få den där klumpen betong i skallen om den faller oavsett hur liten densitet totalkonfigurationen av ställning + betongklump har. Tänk igenom detta och återkom när du förstått vad det innebär.

Och nej jag läste inte din artikel. Jag har för vana att inte läsa idioters idiotlänkar just eftersom de är alltid idiotiska. Det räcker med grundläggande kunskaper om fysik för att förstå vilka krafter som är inblande och vad de kan göra. Du saknar uppenbarligen dessa.
Citera
2007-12-27, 01:51
Medlem
Citat:
Jag säger inte att han har rätt, men du glömde uppåt

Om du häller mjöl i handen och lägger dit en kinapuff som smäller så kommer mjölet att flyga åt alla möjliga håll. Dessutom får du jävligt ont i handen.

Detta hävdar jag helt utan någon doktorering i fysik. Bygger enbart på hands on studier

Självklart flyger mjölet åt alla möjliga håll ifall man lägger en kinapuff i handen och smäller av. Om aliens får för sig att öppna en portal i mjölet och sedan snabbt blåsa bort mjölet just när jag smäller ner min hand så är det en möjlig lösning också. Det kanske var aliens som rev WTC? Grejen med idioter är att de bestämt sig för en lösning ( i detta fallet bomber ) och sedan säger de att det är det enda möjliga sättet. Uppenbarligen har idioterna fel då det finns andra möjligheter. Tex aliens eller att huset kollapsar under sin egen vikt då stålet försvagats rejält då det värmts upp en jävla massa grader tack vare flygplansbränsle (nej jag påstår inte att stålet smälter i de temperaturer som flygplansbränsle brinner i, men idioter förstår inte att stål tappar bärförmåga när det blir varmt)
Citera
2007-12-27, 01:56
Medlem
Citat:

Edit// Har nu tittat på en massa fakta om Byggnad 7. Allt finns ju snyggt förklarat på papper. Återstår bara att fundera över om man ska tro sina egna ögon eller det man läser som andra vederlägger som fakta. Sedan var det ju det där med direktsändningen där byggnaden står kvar men rapporteras som nedrasad. Hmm

Att de rapporterar att det rasat fast det står upp tyder ju bara på att det INTE är en konspiration bakom. Tror du inte att de som påstås ligga bakom en så komplex attack som 9/11 inte skulle lyckas med att få ut information om att en byggnad rasat i korrekt ordning? Varför ens försöka kontakta media och säga att den rasat? Borde inte man se det när huset väl rasar? Kan svaret vara så enkelt att media bara den dagen rapporterade i princip allt de hörde och helt enkelt tolkade " den kommer att rasa" som "den har rasat" i någon rapport från platsen i fråga? Ett enkelt missförstånd så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in