2007-12-16, 21:49
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
Absolut inte, men i det här fallet finner jag det orimligt.
jaja, bortsätt från kropparna (OM) det fanns några vill säja, men planet då? va skulle det spela för roll om privatpersoner(med kunnande innom ämnet och som inte sabboterar resterna åfkårs) vill göra egna bedömningar, är det rent mjöl i påsen så borde det ju inte vara några problem, eller hur..

Innebär detta att du anser att Gottröraolyckan också är en konspiration eftersom du minsann inte fått tillfälle att analysera vraket?

Citat:
Det varken hedrar eller vanhedrar, men varför göra det?, skulle du börja leta köpare av delarna till ditt hus som brann ner med fru och barn för en vecka sen liksom?

Tja, bättre det än att det bara ligger där och skräpar. Ingen blir gladare av att se en stor hög med skräp.

Citat:
berätta vad ryssland och kina skulle tjäna på att sätta usa(som land) på pottkanten

Du kan inte mena allvar med den uppmaningen, förstår du verkligen inte det själv? Det skulle innebära att all världens förtroende för USA skulle förstöras, Ryssland skulle kunna återta sin position som supermakt, hela USAs regering skulle vara tvungen att avgå och ställas inför officiell rättegång vilket vore så pinsamt att ingen i hela jorden skulle ha någon som helst respekt för USA för årtionden framåt. Kina och Ryssland skulle tjäna mångmiljardbelopp i investerare som lämnar amerikanska intressen och företag och istället vänder sig till motsvarande industrier på andra ställen, vilket händelsevis finns i främst Kina och Ryssland. Du kan verkligen inte mena allvar...

Citat:
mm verkligen ansträngande.. http://imageshack.us/

Du skulle svarat snabbare, nu har jag lämnat min lägenhet för ett besök hos familjen över julen.

Citat:
Jag är fett lat och jag hatar att se på samma film flera ggr om när det inte ger så mycket, men okej jag lovar att kolla på den igen nån dag och lägga upp nån screenshot så du kan se vad jag menar.

Världen håller andan...
Citera
2007-12-16, 22:08
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Absolut inte, men i det här fallet finner jag det orimligt.
jaja, bortsätt från kropparna (OM) det fanns några vill säja, men planet då? va skulle det spela för roll om privatpersoner(med kunnande innom ämnet och som inte sabboterar resterna åfkårs) vill göra egna bedömningar, är det rent mjöl i påsen så borde det ju inte vara några problem, eller hur..
Och hur ofta släpper polis/myndigheter in civilister i en brottsutredning?
Citera
2007-12-17, 00:40
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Innebär detta att du anser att Gottröraolyckan också är en konspiration eftersom du minsann inte fått tillfälle att analysera vraket?
jag vet tyvärr inte vad gottröraolyckan är för nått, googlade som snabbast men jag fick ingen större uppfattning, hursom helst varför lägga salt i peppar karet? det där hade ju ingenting med eventuellt korrumperade regeringar att göra

Citat:
Tja, bättre det än att det bara ligger där och skräpar. Ingen blir gladare av att se en stor hög med skräp.
tja = ja? nu var det ditt hus och din familjs likdelar vi snackar om, skulle du ens sätta tankemekanismen "pengar" i omlopp efter att något sådant inträffat. Att ha som ursäkt att Tja, bättre det än att det bara ligger där och skräpar fyller inte så stort värde. Vi snackar inte utfrån kännslokalla atomhyddor nu utan ställningstagandet efter en männsklig kattastrof

Citat:
Du kan inte mena allvar med den uppmaningen, förstår du verkligen inte det själv? Det skulle innebära att all världens förtroende för USA skulle förstöras, Ryssland skulle kunna återta sin position som supermakt, hela USAs regering skulle vara tvungen att avgå och ställas inför officiell rättegång vilket vore så pinsamt att ingen i hela jorden skulle ha någon som helst respekt för USA för årtionden framåt. Kina och Ryssland skulle tjäna mångmiljardbelopp i investerare som lämnar amerikanska intressen och företag och istället vänder sig till motsvarande industrier på andra ställen, vilket händelsevis finns i främst Kina och Ryssland. Du kan verkligen inte mena allvar...
Varför skulle ryssland på atomatik återfå rollen som supermakt för ett amerikanskt nederlag? och varför skulle investerare byta företags kommpanjoner pågrund av vad den aktuella amerikanska regeringen nyser? jag ställer frågan till dej, menar du allvar och hur tänker du då?

Citat:
Du skulle svarat snabbare, nu har jag lämnat min lägenhet för ett besök hos familjen över julen.
ajjajj, den som väntar på nått gott.. ser fram imot resultat efter jul

Citat:
Världen håller andan...
^^ tss
Citera
2007-12-17, 00:41
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Och hur ofta släpper polis/myndigheter in civilister i en brottsutredning?
Jag var inte civil i det här fallet, jag har jobbat som allmän haveri utredare i 20 år och ber om att få göra en egen bedömning pågrund av brister i redan offentlig gjort material..
Citera
2007-12-17, 01:08
Medlem
Majavas avatar
Citat:
jag vet tyvärr inte vad gottröraolyckan är för nått, googlade som snabbast men jag fick ingen större uppfattning, hursom helst varför lägga salt i peppar karet? det där hade ju ingenting med eventuellt korrumperade regeringar att göra

Citat:
Jag var inte civil i det här fallet, jag har jobbat som allmän haveri utredare i 20 år och ber om att få göra en egen bedömning pågrund av brister i redan offentlig gjort material..

Du har jobbat som haveriutredare i 20 år och vet inte vad en av Sveriges mest kända flygplanskrascher är för något? Mytoman låter som ett sannolikare yrke... Det där har mycket med saken att göra, eftersom det exemplifierar det orimliga i ditt krav att man som privatperson ska få tillgång till samtliga fysiska delar i en haveriutredning eftersom man hyser privata tvivel. Förstår du inte själv det orimliga i att låta alla världens hemmadetektiver utföra eget detektivarbete med de delar som finns? Skomakare - håll dig till din läst...

Citat:
tja = ja? nu var det ditt hus och din familjs likdelar vi snackar om, skulle du ens sätta tankemekanismen "pengar" i omlopp efter att något sådant inträffat. Att ha som ursäkt att Tja, bättre det än att det bara ligger där och skräpar fyller inte så stort värde. Vi snackar inte utfrån kännslokalla atomhyddor nu utan ställningstagandet efter en männsklig kattastrof

Och lidandet blir mindre bara för att man inte gör något åt saken? Hade det varit bättre ifall man låtit resterna ligga orörda i ett år innan man röjde undan dem? Gör det att liven fås tillbaka? Dessutom var det inte de dödas hus som försvann utan ett stort kontorskomplex som hyrdes av en investerare. Givetvis vill han och de som ägde huset minska sina förluster i så stor grad som möjligt och absolut INGEN mår bättre bara för att man försenar röjningsarbetet. Menar du att det hela är mystiskt enbart för att man började rensa på olycksplatsen så snabbt? Eller är det mystiska att de ens rörde husresterna istället för att låta dem ligga kvar för att hedra de döda?

Citat:
Varför skulle ryssland på atomatik återfå rollen som supermakt för ett amerikanskt nederlag? och varför skulle investerare byta företags kommpanjoner pågrund av vad den aktuella amerikanska regeringen nyser? jag ställer frågan till dej, menar du allvar och hur tänker du då?

Det är omöjligt att svara i detalj på hur ett fiktivt skede skulle arta sig, men om USA får hela världens opinion emot sig utgör det ett utmärkt tillfälle för Ryssland att visa framfötterna, locka investerare och ta över den roll som världspolis som USA har nu. De kan, till exempel, med hjälp av FNs hjälp kräva att USA avrustar eftersom de uppenbarligen utgör ett hot mot hela jordens säkerhet med tanke på vad de kan utföra mot sin egen befolkning. Det här är bara spekulationer, men att du inte kan förstå att Ryssland och Kina har enorma summor och prestige att tjäna på att en sådan händelse avslöjas tyder på en total avsaknad av förståelse för situationen i världen idag. Kom ihåg att det bara var 20 år sedan som Ryssland ansågs vara en supermakt av samma kaliber som USA... Nu är det din tur att förklara varför du tror att investerare inte skulle ha något problem i att investera i amerikansk oljeindustri, vapenindustri (som båda är kontrollerade av den amerikanska staten), etc. trots att den amerikanska regeringen utfört massmord på sin egen befolkning.[/quote]
Citera
2007-12-17, 01:25
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Du har jobbat som haveriutredare i 20 år och vet inte vad en av Sveriges mest kända flygplanskrascher är för något? Mytoman låter som ett sannolikare yrke... Det där har mycket med saken att göra, eftersom det exemplifierar det orimliga i ditt krav att man som privatperson ska få tillgång till samtliga fysiska delar i en haveriutredning eftersom man hyser privata tvivel. Förstår du inte själv det orimliga i att låta alla världens hemmadetektiver utföra eget detektivarbete med de delar som finns? Skomakare - håll dig till din läst...
Nu är du bara jobbig, nej jag sa på föregående sidor nånstans att jag är 20, det var bara ett ren hypotes om man som utbildad haveriarbetere med 20 års efrarenhet på nacken(alltså inte nån som du vill få det till.. hobbypulare) skulle kunna få tillgång till delarna, och JA självklart så gör personen i fråga en egen utredning eftersom han finner brister i den redan offentlig gjorda rapport, varför skulle det va så svårt att ta in, är det usas haveri utredare som äger sanningen och ska sitta på den utan att kritiker och granskare ska få svart på vitt och få sej själv överbevisade? planet är ju för hlevete redan sönder, vad skulle möjligen förstöra planets cm små delar ännu mer, feta chips fingrar kanske..

Citat:
Och lidandet blir mindre bara för att man inte gör något åt saken? Hade det varit bättre ifall man låtit resterna ligga orörda i ett år innan man röjde undan dem? Gör det att liven fås tillbaka? Dessutom var det inte de dödas hus som försvann utan ett stort kontorskomplex som hyrdes av en investerare. Givetvis vill han och de som ägde huset minska sina förluster i så stor grad som möjligt och absolut INGEN mår bättre bara för att man försenar röjningsarbetet. Menar du att det hela är mystiskt enbart för att man började rensa på olycksplatsen så snabbt? Eller är det mystiska att de ens rörde husresterna istället för att låta dem ligga kvar för att hedra de döda?
MEEEEN, du är så jävla korkad och kall.. so fucking what, och grejjerna såldes, fine.. men är dett accepterat att som medmänniska ens börja leta eventuella köpare av ett så kännlsostark skrot bara nån dag efter olyckan, han som ägde byggnaden hade redan fått ut feta stålar från försäkringen han tecknande bara nån månad innan, är det verkligen nödvändigt att prässa ur den lila skit droppe guld som ligger i betong massorna. Du frågar mej om jag skulle viljat att delarna skulle ha fått vila ett tag JA absolut! jag finner inga rimliga resonemang för varför man har så brottom att skövla bort betong och spiltblod över attlanten innom denna tidsrymd!

Citat:
Det är omöjligt att svara i detalj på hur ett fiktivt skede skulle arta sig, men om USA får hela världens opinion emot sig utgör det ett utmärkt tillfälle för Ryssland att visa framfötterna, locka investerare och ta över den roll som världspolis som USA har nu. De kan, till exempel, med hjälp av FNs hjälp kräva att USA avrustar eftersom de uppenbarligen utgör ett hot mot hela jordens säkerhet med tanke på vad de kan utföra mot sin egen befolkning. Det här är bara spekulationer, men att du inte kan förstå att Ryssland och Kina har enorma summor och prestige att tjäna på att en sådan händelse avslöjas tyder på en total avsaknad av förståelse för situationen i världen idag. Kom ihåg att det bara var 20 år sedan som Ryssland ansågs vara en supermakt av samma kaliber som USA... Nu är det din tur att förklara varför du tror att investerare inte skulle ha något problem i att investera i amerikansk oljeindustri, vapenindustri (som båda är kontrollerade av den amerikanska staten), etc. trots att den amerikanska regeringen utfört massmord på sin egen befolkning.
jag trodde du hade varit foilehatt!?
Citera
2007-12-17, 03:04
Medlem
Gronabuddahs avatar
Intervju med Aaron russo*http://www.youtube.com/watch?v=o11YmQ7-Ld8

shit! snubben är död så jag nu, hade jag ingen aning om
skummt nog dör det fler kritiker som talar i ondo om lucifer dyrkarna i cancer
http://en.wikipedia.org/wiki/Aaron_Russo
Citera
2007-12-17, 07:57
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Nej nej, missförstå mej inte. visst söker jag sanningen (alltid!)
Bra.Då ser vi fram emot listan vi pratade om innan. Tar du fram den kan jag hjälpa till att ringa av listan. Om den nu plötsligt inte intresserar dig så är vi överens om att du enbart vill läsa enkla texter och se enkla filmer som inte kräver någon tankeverksamhet eller ifrågasättande av dina egna åsikter.
Citat:
men 9/11 är något som tillhör det förflutna och oavsett om det var al quida eller bush c/o som låg bakom så har det för mej ingen större betydelse då jag försöker få en helhetsbild på hela faddellet och kommer personligen ingenstans genom att trampa i samma lerpöl livet ut
Och din anledning till att ha åsikter i den här frågan är vad? Bryr du dig inte eller vad vill du ha sagt?

Citat:
Pray tell. Exakt var i den här meningen står det att du är tjugo år gammal och att din roll som haveriutredare var hitta-på?

Tennsoldaten, Gröna Buddah, är det bara jag eller har truthersrörelsen sjunkit i standard det senaste året?
Citera
2007-12-17, 10:20
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung

Tennsoldaten, Gröna Buddah, är det bara jag eller har truthersrörelsen sjunkit i standard det senaste året?
Trodde aldrig jag skulle säga det men tråden hade högre kvalitet med Mankan och stan.b som motpart.
Dom hade iaf vett nog att försvinna från tråden när dom blev överbevisade.
Citera
2007-12-17, 11:07
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Nu är du bara jobbig, nej jag sa på föregående sidor nånstans att jag är 20, det var bara ett ren hypotes om man som utbildad haveriarbetere med 20 års efrarenhet på nacken(alltså inte nån som du vill få det till.. hobbypulare) skulle kunna få tillgång till delarna, och JA självklart så gör personen i fråga en egen utredning eftersom han finner brister i den redan offentlig gjorda rapport, varför skulle det va så svårt att ta in, är det usas haveri utredare som äger sanningen och ska sitta på den utan att kritiker och granskare ska få svart på vitt och få sej själv överbevisade? planet är ju för hlevete redan sönder, vad skulle möjligen förstöra planets cm små delar ännu mer, feta chips fingrar kanske..

Jag betvivlar inte att om ett företag som pysslar med haveriutredningar och som har ett rykte om sig om att vara seriösa skulle anse det fanns felaktigheter i utredningen och de ville göra en egen utredning så skulle de få tillgång till bevismaterialet. Men hittills har inte EN ENDA person som kan något om flygplanshaverier ifrågasatt utredningen på något sätt, utan de enda som tvivlar är folk som inte vet någonting alls om flygplanskrascher, men som har väldigt gott om tid att sitta hemma och leka i filmredigeringsprogram. Tror inte ens Alex Jones ifrågasätter Shanksville.
Innebär detta
1) Att den befintliga utredningen är väl genomförd och därför finns det inget behov av att slösa tid och pengar på att göra en ny som med väldigt stor sannolikhet kommer komma fram till samma sak? (Kom ihåg att det kommer kosta pengar för haveriutredarna att gå igenom det hela på nytt...)
2) Att alla haveriutredare i USA är köpta av USAs regering för att hålla tyst?
Du läcker som ett såll...

Citat:
MEEEEN, du är så jävla korkad och kall.. so fucking what, och grejjerna såldes, fine.. men är dett accepterat att som medmänniska ens börja leta eventuella köpare av ett så kännlsostark skrot bara nån dag efter olyckan, han som ägde byggnaden

Han ägde inte byggnaden, ta reda på fakta först. Han hyrde den.
Citat:
hade redan fått ut feta stålar från försäkringen han tecknande bara nån månad innan,

Tror du på allvar att han fick ut försäkringspengarna efter en vecka? Dessutom glömde du nämna den detaljen att förhandlingarna om försäkringen hade pågått i TVÅ år, så det var inget hafsverk som råkade bli färdigt lagom lägligt...
Citat:
är det verkligen nödvändigt att prässa ur den lila skit droppe guld som ligger i betong massorna.

Stålmassorna lilla vän, det var ståltorn...

Citat:
Du frågar mej om jag skulle viljat att delarna skulle ha fått vila ett tag JA absolut! jag finner inga rimliga resonemang för varför man har så brottom att skövla bort betong och spiltblod över attlanten innom denna tidsrymd!

För att kunna utföra ett räddningsarbete och kunna hitta eventuella överlevande var man tvungen att börja röja så fort som möjligt. Att låta allt ligga orört som du hade önskat hade bara ökat antalet döda. Nu började man istället röja direkt vilket ledde till att överlevande hittades. Jag kan verkligen inte förstå varför du anser att det är känslokallt att försöka få bort det och börja något nytt. De som har fått sitt hus nedbrunnet, för att ta ditt eget exempel, låter inte heller huset stå kvar i flera månader, de vill med största sannolikhet få ordning på sitt liv igen så fort som möjligt och börjar därför förbereda för nybyggnaden/återuppbyggnaden så fort som möjligt. Anledningen till att man ofta ser nedbrända hus stå kvar ett tag är för att de måste vänta på att en utredning om varför branden har startat har genomförts, samt vänta på att få försäkringspengar för att kunna finansiera återuppbyggandet. Och innan du börjar dra upp något dravvel i stil med "men varför väntade man inte tills utredningen var klar vid wtc då?" Så bör du ta i beaktande att haveriutredarna var där mer eller mindre från dag ett, samt att LÅNGT IFRÅN allt stål fraktades till Kina. Man behöver inte undersöka alla balkar i hela huset för att utreda vad som orsakade kollapsen

Nu har vi alltså kommit fram till att det var nödvändigt att röja undan delarna. Då återstod två alternativ, antingen låter man allt järnskrot ligga på någon hyrd uppsamlingsplats vilket bara skulle kosta pengar i onödan, eller så säljer man det som säljas kan för att inte ytterligare öka de redan enorma kostnader som det hela har orsakat. Vad väljer du?

Citat:
jag trodde du hade varit foilehatt!?

Inte ens en så enkel fråga kunde du svara på... Föga överraskande.
Citera
2007-12-17, 11:20
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
han som ägde byggnaden hade redan fått ut feta stålar från försäkringen han tecknande bara nån månad innan, är det verkligen nödvändigt att prässa ur den lila skit droppe guld som ligger i betong massorna.

Sen märks på dig att du är totalt okunnig i ämnet 9/11, dina fakta fel är så grava så jag är böjd att hålla med dom andra meddebattörerna som "saknar" sten.b och mankan, dom hade i alla fall en egen hjärna som fattade att när man blivit avslöjad som en foliehatt så drar man till ett annat ställe där man inte behöver kunna något om 9/11 för att få lite uppmärksamhet.

Så mitt råd till dig är att du antingen läser på lite om 9/11 och fakta som INGEN ifrågasätter. tex vilket material tornen var gjord i eller hur det fungerar med försäkringar vid leasing avtal mellan ägare och leasingtagare.
För du vet väl att mr Silverstein inte ens var själv i att vara leasingtagare av wtc??? Han vär alltså inte ÄGARE till husen, när man är så långt ner på kunskapsskalan som du är om 9/11 så vore det bäst för dig en gen självkänsla att du tog en paus och läser på lite och återkommer.

Men jag tror inte du är kapabel att lära dig något om detta. Du har redan bestämt dig så du och ditt ego kommer att fortsätta spy ner tråden med rena lögner och falsarier.
Citera
2007-12-17, 12:46
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Mmm, alltså är du civil, kanske inte i ordets rätta bemärkelse, men ändå
Polis och myndigheter släpper ju inte in några andra till bevismaterial förutom deras egna.
Är samma sak i Sverige, jag anser inte att detta är konstigt, hade dom tillåtit det så hade dom inte fått göra annat, när alla som vill ska undersöka sakerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in