2009-04-03, 23:07
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Då borde väl planet i filmen där planet syns också vara omöjlig att se med youtube kvaliten om kvaliten mellan dom 2 videorna inte skiljer sig nämnvärt från varandra, vilket dom inte ser ut att göra..?
Det där begrep jag absolut ingenting av.
Kan du ta det igen, helst omformulerat till begripliga meningar.
Citera
2009-04-04, 00:47
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Det där begrep jag absolut ingenting av.
Kan du ta det igen, helst omformulerat till begripliga meningar.
hehe skrev lite hastigt
jo alltså om du klagar på att det är kvaliteten som gör att du inte kan se planet i ena videon, men du kan se planet i andra youtube videon i liknande kvalite. Det blir lite konstigt resonemang isåfall tycker jag.
Citera
2009-04-04, 01:19
Moderator
Citat:
hehe skrev lite hastigt
jo alltså om du klagar på att det är kvaliteten som gör att du inte kan se planet i ena videon, men du kan se planet i andra youtube videon i liknande kvalite. Det blir lite konstigt resonemang isåfall tycker jag.
Vilken Youtube video tänker du på?
Jag pratade alltså om ifall planet var synligt eller inte i två "kvalitetsversioner" av samma film.

Det hänger naturligtvis inte enbart på kvaliteten (i form av upplösning och komprimering). Saker som avstånd, zoom och fokus har stor betydelse om det kommer att synas något. Det är väl ganska självklart. Att försöka avgöra om det borde synas i en film baserat på observationer i en helt annan film känns totalt slumpmässigt. Det tänker inte jag försöka mig på.
Citera
2009-04-04, 02:29
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Vilken Youtube video tänker du på?
Jag pratade alltså om ifall planet var synligt eller inte i två "kvalitetsversioner" av samma film.

Det hänger naturligtvis inte enbart på kvaliteten (i form av upplösning och komprimering). Saker som avstånd, zoom och fokus har stor betydelse om det kommer att synas något. Det är väl ganska självklart. Att försöka avgöra om det borde synas i en film baserat på observationer i en helt annan film känns totalt slumpmässigt. Det tänker inte jag försöka mig på.
Jasså jag trodde det handlade om 2 olika filmer.
En film som sändes på nyheterna där planet syntes och en annan där sekvensen filmades ur en aningen annorlunda vinkel men där planet inte syns innan samma explosion där det borde ha synts klart (vilket videon demonstrerade väldigt tydligt).
Citera
2009-04-04, 10:52
Moderator
Citat:
Jasså jag trodde det handlade om 2 olika filmer.
En film som sändes på nyheterna där planet syntes och en annan där sekvensen filmades ur en aningen annorlunda vinkel men där planet inte syns innan samma explosion där det borde ha synts klart (vilket videon demonstrerade väldigt tydligt).
Då har du missuppfattat allt jag sagt. Jag har enbart pratat om den ena filmen som Artur Dent länkade till, ingen annan.
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/20861/Planes_or_no_planes_/
Citera
2009-04-04, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Utredarna har förkastat samtliga vittnesmål och indicier som pekar mot ett annat håll än det den officiella förklaringen pekar. Sorgligt men sant.

Sorgligt nej, sant ja.

För det är ju så att när man (som dom "officiella utredarna" gör) verkligen väger samman och värderar all tillgänglig information, då hamnar man på den "officiella förklaringen".

Och visst, vittnesmål som strider mot denna förklaring är då per definition "felaktiga" och förkastas.
Man måste ju välja och välja bort när man har motstridiga vittnesmål.
Inget upprörande i det, många vittnen har (i många olika sammanhang) fel, det är allmänt känt.

Den som vill driva en konspirations-tes så måste du ju då på ett motsvarande sätt visa varför dom förkastar alla vittnesmål som talar mot konspirationsteorin.
Men det gör dom aldrig...
Go figure!

/T
Citera
2009-04-04, 12:29
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Då har du missuppfattat allt jag sagt. Jag har enbart pratat om den ena filmen som Artur Dent länkade till, ingen annan.
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/20861/Planes_or_no_planes_/

MaxDL menar denna, som jag också länkade till i samma inlägg.

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/17670/9_11_Media_Manipulations/
Citera
2009-04-04, 12:41
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
MaxDL menar denna, som jag också länkade till i samma inlägg.

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/17670/9_11_Media_Manipulations/
Jag misstänkte det, men den har jag som sagt inte pratat om överhuvudtaget.
Citera
2009-04-04, 13:53
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Men någonstans måste man väl börja? Var är beviset? Man kan ju inte börja utreda hyrspår och pengaspår om man inte har några misstänkta? Var är dina bevis? Jag menar, du som är så säker på att det är precis dessa män som gjort det och du som ständigt ropar efter konkreta bevis måste väl ha några?

FBI-chefen verkade inte ens han säker. Tycker inte du att det ändå är lite märkligt av honom att säga så?

Jag skulle sätta mig och ställa samman citat från alla länkar jag har, men jag är fetsjuk och har så ont i halsen att jag funderar på halshuggning. Jag har dock postat en länk i länktråden som går till en nyss släppt pdf som användes i 911 kommissionens arbete. Den har vad jag förstår varit hemligstämplad tidigare. Har inte läst den själv än, men om febern sjunker ska jag försöka.

EDIT: Pdfen handlar om hur kaparnas släktingar svarade på identifiering av bilder FBI presenterade för dem:

Citat:
(This 9/11 Commission document explains how the FBI confirmed that their hijacker photos matched the individuals they'd named. Originally obtained by [http://www.scribd.com/HistoryCommons History Commons] and found at [http://www.scribd.com/doc/13950034/T)
Senast redigerad av SLOB 2009-04-04 kl. 14:00.
Citera
2009-04-04, 18:34
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Jag misstänkte det, men den har jag som sagt inte pratat om överhuvudtaget.
Båda filmerna visar ju dock att det är något som stinker fisk kring händelsen.
Citera
2009-04-04, 18:47
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Båda filmerna visar ju dock att det är något som stinker fisk kring händelsen.
Vad? Att det inte fanns några plan?
Citera
2009-04-04, 22:37
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Vad? Att det inte fanns några plan?

Nu är ju inte dessa filmer så där väldigt komplicerade att förstå sig på, men jag ska förklara för dig. De visar hur media har manipulerat bildmaterial från 9/11-attackerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in