2007-07-11, 00:42
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det som dessutom inte gav något bra intryck var att Bush inte ville vittna själv, eller under ed. Det är såna saker som gör att man blir en smula misstänksam och misstänker nåt fuffens. Varför är de inte mer öppna om det nu inte är något skumt med 11 Sep? Det borde vara en lätt sak att köra med öppna kort, om nu allt står rätt till vill säga. Jag vet inte vad som är fel, men något är det.

Jag tror du spelar.
Du kom in i diskussionen övertygad om att det var frågan om ett insider-brott.
Nu har du svängt och kan möjligen tänka dig att Bush-admin hade kännedom om vad som skulle ske.

Det är som i den här frågan så skriver du först att dom borde vara öppna med att visa vad dom har för att gå över till att bli "en smula misstänksam och misstänker nåt fuffens."
Du spelar dummare än du är och påminner mig lite om bedragare och desinformtörer som finns inom den amerikanska truth-rörelsen.
Jag hade lite inblick i födelsen av Scholars for 9/11 Truth men mitt förtroende slocknade när desinformatörer som Jim Fetzer började komma med teorier om energivågor från 7:an eller från rymden.
Allt givetvis för att debunka rörelsen och speciellt Steven Jones forskning.
Jones och fler andra lämnade rörelsen i slutet av förra året.
http://911scholars.org/FetzerRespondsJones.html

Det finns massor av exempel på kryptosionister inom truth-rörelsen som gör allt för att rikta blicken bort från sionisternas inblandning i dåden. Alex Jones t.ex. riktar hela skuldfrågan mot Bush och Amerika i stället för att se på vilka som verkligen hade intresse av USA's krigföring i Mellanöstern d.v.s. Israel.

General Hameed Gul som var högsta hönset i Pakistani Intelligence Services ISI (Inter-Services Intelligence) pekade två veckor efter 11/9 ut Mossad som förövare.
Läs den intressanta inervjun:
http://www.robert-fisk.com/hamid_gul_interview_sept26_2001.htm

I stället för att rikta blicken mot Bush så bör vi titta närmare på dessa sionister i hans omgivning vilket de många judar inom truth-rörelsen inte vill att vi gör.

Lyssna på vad sionisten Harold Wallace Rosenthal säger i denna intervju från -76 (han blev dödad strax efter)
http://www.iamthewitness.com/DarylBradfordSmith_Rosenthal.html

"We are the masters of deceptions and disinformation".
Citera
2007-07-11, 00:45
Medlem
SLOBs avatar
Se där, jag tror Xcore blir kallad Cointelpro-agent jag.

Vilka fler i trutherrörelsen är det, sten.b?

/S
Citera
2007-07-11, 01:11
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Se där, jag tror Xcore blir kallad Cointelpro-agent jag.

Vilka fler i trutherrörelsen är det, sten.b?

/S

Jag har inte kallat honom cointelpro och inte eller mossadagent men jag undrar lite över hans vacklande hållning.
Vill du finna fler desinformatörer inom rörelsen så är det endast för att medverka till försöken till att splittra rörelsen. Det skitiga jobbet får du klara själv.
Citera
2007-07-11, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Likväl. Du inte ens tro på att det bara fanns två kameror som "filmade" runt Pentagon dagen då det hände?

Min tro är den, att om det finns något videomaterial som visar planet så är detta material släppt.
Den som tror att det fanns många kameror igång borde skaffa sig en karta över Pentagon och omnejd och på denna karta rita in tänkbara kamerapositioner och vinklar.
Jag har Googlat efter detta, men inte hittat.

Den som ev. har en kamera igång i närheten har den sannolikt för att bevaka "något eget" såsom
-en bensinmack
-en affär
-en vägkorsning
-etc

Att man skulle ha fått in något användbart över Pentagon i dessa videos förefaller mig osannolikt.

/T
Citera
2007-07-11, 07:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag tror du spelar.
Du kom in i diskussionen övertygad om att det var frågan om ett insider-brott.
Nu har du svängt och kan möjligen tänka dig att Bush-admin hade kännedom om vad som skulle ske.

Det är som i den här frågan så skriver du först att dom borde vara öppna med att visa vad dom har för att gå över till att bli "en smula misstänksam och misstänker nåt fuffens."
Du spelar dummare än du är och påminner mig lite om bedragare och desinformtörer som finns inom den amerikanska truth-rörelsen.
Jag hade lite inblick i födelsen av Scholars for 9/11 Truth men mitt förtroende slocknade när desinformatörer som Jim Fetzer började komma med teorier om energivågor från 7:an eller från rymden.
Allt givetvis för att debunka rörelsen och speciellt Steven Jones forskning.
Jones och fler andra lämnade rörelsen i slutet av förra året.
http://911scholars.org/FetzerRespondsJones.html

Det finns massor av exempel på kryptosionister inom truth-rörelsen som gör allt för att rikta blicken bort från sionisternas inblandning i dåden. Alex Jones t.ex. riktar hela skuldfrågan mot Bush och Amerika i stället för att se på vilka som verkligen hade intresse av USA's krigföring i Mellanöstern d.v.s. Israel.

General Hameed Gul som var högsta hönset i Pakistani Intelligence Services ISI (Inter-Services Intelligence) pekade två veckor efter 11/9 ut Mossad som förövare.
Läs den intressanta inervjun:
http://www.robert-fisk.com/hamid_gul_interview_sept26_2001.htm

I stället för att rikta blicken mot Bush så bör vi titta närmare på dessa sionister i hans omgivning vilket de många judar inom truth-rörelsen inte vill att vi gör.

Lyssna på vad sionisten Harold Wallace Rosenthal säger i denna intervju från -76 (han blev dödad strax efter)
http://www.iamthewitness.com/DarylBradfordSmith_Rosenthal.html

"We are the masters of deceptions and disinformation".

Låt oss säga så här Sten, jag har hela tiden varit övertygad om att Bush regeringen ligger bakom det här, jag har heller aldrig hävdat motsatsen.

Först var jag övertygad om att själva attacken var fake, men allteftersom diskussionen pågick så fick jag svårare och svårare att hitta några direkta fel i den. Så då kanske attacken inte var en fake trots allt.

Mörkläggning blev nästa tänkbara möjlighet. Regeringen visste om attacken, bevakade den och lät den genomföras för att kunna utnyttja ett "gyllene läge" att skaffa sig mer pengar och makt.

Min inställning just nu är att själva attacken var nog rätt "okey", regeringen var inte så dumma att de la sig i den utan lät "dumskallarna" sköta jobbet.

Bush regeringen är därmed skyldig på alla punkter!

Det andra som du pratar om är jag tyvärr mindre insatt i och har svårare att uttala mig om, jag skall läsa lite mer om det.
Citera
2007-07-11, 07:50
Medlem
Mera om kameror

På Google maps är det enkelt att få fram ett flygfoto över Pentagon med omnejd i valfri utzooming.
När jag tar upp en sådan bild så har jag personligen mycket svårt att se var det skulle sitta många kameror som kan visa attacken på Pentagon.
Nu är ju Googles flygbilder ganska färska, och visar alltså inte exakt förhållandet vid attacken.

Jag uppmanar dock den som tror på sifforna som talar om flera tiotals kameror att försöka lägga in dom på en sådan flygbild.

Jag ser mest grönytor, parkeringsplatser och vägar...
Svårt att förstå var det skulle sitta 80 kameror, och varför...

/T
Citera
2007-07-11, 08:34
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Vill du finna fler desinformatörer inom rörelsen så är det endast för att medverka till försöken till att splittra rörelsen. Det skitiga jobbet får du klara själv.

Man tycker ju annars att det borde ligga i rörelsens eget intresse att visa vilka man tycker är trovärdiga och vilka man tycker är desinfo (-agenter). Men visst, det "skitiga" jobbet är ju inte kärnfysik direkt.

/S
Citera
2007-07-11, 08:48
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Låt oss säga så här Sten, jag har hela tiden varit övertygad om att Bush regeringen ligger bakom det här, jag har heller aldrig hävdat motsatsen.

Först var jag övertygad om att själva attacken var fake, men allteftersom diskussionen pågick så fick jag svårare och svårare att hitta några direkta fel i den. Så då kanske attacken inte var en fake trots allt.

Mörkläggning blev nästa tänkbara möjlighet. Regeringen visste om attacken, bevakade den och lät den genomföras för att kunna utnyttja ett "gyllene läge" att skaffa sig mer pengar och makt.

Min inställning just nu är att själva attacken var nog rätt "okey", regeringen var inte så dumma att de la sig i den utan lät "dumskallarna" sköta jobbet.

Bush regeringen är därmed skyldig på alla punkter!

Det andra som du pratar om är jag tyvärr mindre insatt i och har svårare att uttala mig om, jag skall läsa lite mer om det.

Det som är den springande punkten är möjligheten av att det var en Boeing som flög in i Pentagon och hurvida det var fråga om kontrollerade demoleringar i WTC, speciellt 7:an.
Du har, vilket jag har förstått, kommissionens åsikt när det gäller detta och med detta synsätt så har du köpt kommissionens lögner och har kvalificerad dig som 'vakthund'.
Det är min åsikt och du får givetvis ha din men du måste förklara hela bilden och inte bara att det var några "dumskallarna" som skötte jobbet.
Citera
2007-07-11, 08:52
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
På Google maps är det enkelt att få fram ett flygfoto över Pentagon med omnejd i valfri utzooming.
När jag tar upp en sådan bild så har jag personligen mycket svårt att se var det skulle sitta många kameror som kan visa attacken på Pentagon.
Nu är ju Googles flygbilder ganska färska, och visar alltså inte exakt förhållandet vid attacken.

Jag uppmanar dock den som tror på sifforna som talar om flera tiotals kameror att försöka lägga in dom på en sådan flygbild.

Jag ser mest grönytor, parkeringsplatser och vägar...
Svårt att förstå var det skulle sitta 80 kameror, och varför...

/T

Det är sagt att Pentagon är den mest bevakade byggnaden i världen. Jag vet inte om det är sant men givetvis har dom mängder av dolda bevakningssystem som givetvis är hemliga. Det vore bara dumt att tro nå't annat.
Citera
2007-07-11, 08:56
Bannlyst
Citat:
Det som är den springande punkten är möjligheten av att det var en Boeing som flög in i Pentagon och hurvida det var fråga om kontrollerade demoleringar i WTC, speciellt 7:an.
Du har, vilket jag har förstått, kommissionens åsikt när det gäller detta och med detta synsätt så har du köpt kommissionens lögner och har kvalificerad dig som 'vakthund'.
Det är min åsikt och du får givetvis ha din men du måste förklara hela bilden och inte bara att det var några "dumskallarna" som skötte jobbet.

Då säger jag som jag sagt hela tiden. Av det jag sett hittills så har det varit rätt svårt att bevisa något skumt, medger jag, men jag lämnar hela tiden möjligheten öppen för att det kan har förekommit saker i stil med vad du nämner också, givetvis. Men det är svårt att hävda något innan man vet, eller hur?

Om WTC7 var imploderad?

Jag vet ärligt talat inte, men det verkar inte helt otroligt.

Så nån vakthund vet jag inte om jag är direkt, däremot hävdar jag inte saker som jag inte är säker på, än.
Citera
2007-07-11, 09:00
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Man tycker ju annars att det borde ligga i rörelsens eget intresse att visa vilka man tycker är trovärdiga och vilka man tycker är desinfo (-agenter). Men visst, det "skitiga" jobbet är ju inte kärnfysik direkt.

/S

"The masters of deceptions and disinformation" är inte lätta att avslöja. Dom lindar in falska slutledningar i för övrigt sanna påståenden.

Men en bra sida om detta är The French Connection
http://www.iamthewitness.com/index.html

Där kan du botanisera om du har ärliga ambitioner med att avslöja vargarna i fårakläder.
Citera
2007-07-11, 09:18
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jag vet inte om det är sant men givetvis har dom mängder av dolda bevakningssystem som givetvis är hemliga. Det vore bara dumt att tro nå't annat.

Och då är det rimligt att tänka sig att de inte vill avslöja var dessa är placerade och vart de är riktade, bara för att tillfredställa några googlundersökande konspirationsteoretiker på internet (som ändå skulle hojta "Photoshopp" om de tillmötesgicks.)

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in