2007-12-17, 12:49
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
Intervju med Aaron russo*http://www.youtube.com/watch?v=o11YmQ7-Ld8

shit! snubben är död så jag nu, hade jag ingen aning om
skummt nog dör det fler kritiker som talar i ondo om lucifer dyrkarna i cancer
http://en.wikipedia.org/wiki/Aaron_Russo

Ja dom har säkert blivit tystade

Det kan ju inte vara så att Cancerfallen världen över har ökat, det vore ju omöjligt
Citera
2007-12-19, 17:30
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Bra.Då ser vi fram emot listan vi pratade om innan. Tar du fram den kan jag hjälpa till att ringa av listan. Om den nu plötsligt inte intresserar dig så är vi överens om att du enbart vill läsa enkla texter och se enkla filmer som inte kräver någon tankeverksamhet eller ifrågasättande av dina egna åsikter.
du verkar fortfarande missförstå mej, jag intresserar mej inte så nämnvärt i just 9/11, vill folk sitta och överbevisa sej själv och andra i (för dom) glasklar information och fakta får dom göra det, men jag personligen finner för många oklarheter för att kunna se en helthets bild postad i sanningens namn av hjärntvättade plast moderater på flashback.

Citat:
Och din anledning till att ha åsikter i den här frågan är vad? Bryr du dig inte eller vad vill du ha sagt?
typ

Citat:
Pray tell. Exakt var i den här meningen står det att du är tjugo år gammal och att din roll som haveriutredare var hitta-på?
jag hajjar inte va vill du ha sagt, den var en hypotes om vad man som proffitionell haveri arbetare ska få göra och inte, det var inte mej själv jag snackade om dööh

Citat:
Tennsoldaten, Gröna Buddah, är det bara jag eller har truthersrörelsen sjunkit i standard det senaste året?
ingen aning, din persoliga åsikt rör mej föga heller
Citera
2007-12-19, 17:59
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
du verkar fortfarande missförstå mej, jag intresserar mej inte så nämnvärt i just 9/11, vill folk sitta och överbevisa sej själv och andra i (för dom) glasklar information och fakta får dom göra det, men jag personligen finner för många oklarheter för att kunna se en helthets bild postad i sanningens namn av hjärntvättade plast moderater på flashback.
Som sagt du ställer en massa frågor du egentligen inte vill få besvarade. Gud bevare dig från att behöva fundera själv.

typ

Citat:
Ursprungligen postat av gronabuddah
jag hajjar inte va vill du ha sagt, den var en hypotes om vad man som proffitionell haveri arbetare ska få göra och inte, det var inte mej själv jag snackade om dööh
Ja jag ser att du nu i efterhand påstår det. Visa gärna var i den meningen det framgår att du uttryckte dig i tredje person och avsåg en fiktiv "proffitionell "haveriutredare.

Citat:
Ursprungligen postat av gronabuddah
ingen aning, din persoliga åsikt rör mej föga heller
Frågan var inte riktad till dig. Så chill. Jag har fattat att du undviker resonemang i flera steg. Min fråfa var en reflektion över truthersrörelsen nytillskott.
Citera
2007-12-19, 18:01
Medlem
Gronabuddahs avatar
[quote=Majava]
Citat:
1) Att den befintliga utredningen är väl genomförd och därför finns det inget behov av att slösa tid och pengar på att göra en ny som med väldigt stor sannolikhet kommer komma fram till samma sak? (Kom ihåg att det kommer kosta pengar för haveriutredarna att gå igenom det hela på nytt...)
personen/företaget i fråga skulle få tillgång till delarna gartis på det filkåret att en persos från firman som tillhanda har delarna förljer med som en vakthund och kollar så inget går fel till, företaget/presonen som gjorde annalysen stog givetvis även för betalningen av denna övervakares timmlön.
Citat:
2) Att alla haveriutredare i USA är köpta av USAs regering för att hålla tyst?
jag är inte säker på att precis ALLA haveriutredare jobbade under 9/11 och dom som gjorde det fick långt ifrån (tror jag) tillgång till det slutgiltiga resultatet och dom eventuella små ändring notiser i 9/11 commition report
Citat:
Han ägde inte byggnaden, ta reda på fakta först. Han hyrde den
.
sluta glida från ämnet, det var inte hurvida "gubben i tonet" ägde byggnaden eller inte det handlade om, vi snackade om moral

Citat:
Tror du på allvar att han fick ut försäkringspengarna efter en vecka? Dessutom glömde du nämna den detaljen att förhandlingarna om försäkringen hade pågått i TVÅ år, så det var inget hafsverk som råkade bli färdigt lagom lägligt...
vem har nämt en vecka?`ja sa väl nån(vilket an betyda allt från 2 månader till 100) månad innan. och föresten, vart får du reda på färsäkringsbolagets arbetstider?
Citat:
Stålmassorna lilla vän, det var ståltorn...
men var det svar på mina funderingar, nej sluta glidiväg och lek viktigpetter

Citat:
Och innan du börjar dra upp något dravvel i stil med "men varför väntade man inte tills utredningen var klar vid wtc då?"Så bör du ta i beaktande att haveriutredarna var där mer eller mindre från dag ett, samt att LÅNGT IFRÅN allt stål fraktades till Kina. Man behöver inte undersöka alla balkar i hela huset för att utreda vad som orsakade kollapsen

Nu har vi alltså kommit fram till att det var nödvändigt att röja undan delarna. Då återstod två alternativ, antingen låter man allt järnskrot ligga på någon hyrd uppsamlingsplats vilket bara skulle kosta pengar i onödan, eller så säljer man det som säljas kan för att inte ytterligare öka de redan enorma kostnader som det hela har orsakat. Vad väljer du?
du får ursäkta att jag suddade ut en del onödig text, du såg tydligen inte att jag skrev över attlanten. Okej, men varför tillhandata ljudinspelningar från räddningstjänsten och sätta in CIA på en haveri platts, det är väl en räddnings operation inget arbets underlag för kostymnissar? och ja, varför näntade man inte till utredningen var klar då?

Citat:
Inte ens en så enkel fråga kunde du svara på... Föga överraskande.
Och min även så.. om du har varit foliehatt så måste du ju ha laggt ögonen över större grejjer än 9/11, yes?
Citera
2007-12-19, 18:08
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Mmm, alltså är du civil, kanske inte i ordets rätta bemärkelse, men ändå
Polis och myndigheter släpper ju inte in några andra till bevismaterial förutom deras egna.
Är samma sak i Sverige, jag anser inte att detta är konstigt, hade dom tillåtit det så hade dom inte fått göra annat, när alla som vill ska undersöka sakerna.
det här är inte ett specifikt mordfall vi snackar om utan flera tusen, och om en regering som är anklagad för årtusendels fetaste skandal inte låter allmänheten(spefifika undantag som går allmänhetens ärende) inte får ta del av uppgifterna från mer än en bok utarbetad av regeringens underhuggare är det fel och väldigt skummt.
Citera
2007-12-19, 19:35
Medlem
Majavas avatar
Citat:
personen/företaget i fråga skulle få tillgång till delarna gartis på det filkåret att en persos från firman som tillhanda har delarna förljer med som en vakthund och kollar så inget går fel till, företaget/presonen som gjorde annalysen stog givetvis även för betalningen av denna övervakares timmlön.

jag är inte säker på att precis ALLA haveriutredare jobbade under 9/11 och dom som gjorde det fick långt ifrån (tror jag) tillgång till det slutgiltiga resultatet och dom eventuella små ändring notiser i 9/11 commition report

Så varför har då INGA haveriutredare eller andra experter inom ämnet uttryckt något tvivel om kraschen eller visat något intresse för att vilja ta upp saken på nytt? Du tycker alltså att om du kom dit och ville ta en titt så har du all rätt att göra en egen utredning såtillvida att du betalar en person som vaktar dig så att du inte förstör/nallar något? Du tror verkligen att folk har oändligt mycket tid över till tramsande...
.
Citat:
sluta glida från ämnet, det var inte hurvida "gubben i tonet" ägde byggnaden eller inte det handlade om, vi snackade om moral

Jag gled inte ifrån ämnet, jag påpekade bara ett allvarligt faktafel

Citat:
vem har nämt en vecka?`ja sa väl nån(vilket an betyda allt från 2 månader till 100) månad innan. och föresten, vart får du reda på färsäkringsbolagets arbetstider?
men var det svar på mina funderingar, nej sluta glidiväg och lek viktigpetter

Du nämnde en vecka när du sa att Silverstein inte borde haft så bråttom att frakta bort delarna eftersom han redan fått sina försäkringspengar (vilket vi ju konstaterat var en lögn). Var jag får reda på försäkringsbolagets arbetstider? Det får jag inte, men jag vet så mycket som att försäkringsbolag inte bara häller ur sig pengar, de vill göra en egen utredning och framförallt göra en beräkning på exakt hur mycket pengar som ska betalas ut och hur de ska betalas ut. Seriösa utredningar tar tid, att spela in youtubevideor går fort...

Citat:
du får ursäkta att jag suddade ut en del onödig text, du såg tydligen inte att jag skrev över attlanten. Okej, men varför tillhandata ljudinspelningar från räddningstjänsten och sätta in CIA på en haveri platts, det är väl en räddnings operation inget arbets underlag för kostymnissar? och ja, varför näntade man inte till utredningen var klar då?

Så först ifrågasätter du varför utredningen inte började direkt och sen när jag visar att utrednignen började direkt då säger du att det var fel och att de borde hållit sig därifrån eftersom det var en "räddningsoperation och inget arbetsunderlag för kostymnissar" (grammatikfel rättade). Du är ju inte på riktigt... Och varför man inte väntade med att börja röja tills utredningen var klar? För att SERIÖSA UTREDNINGAR TAR TID! NIST-rapporten tog 5! år! Tycker du att WTC I och II skulle ligga orörda i fem år i väntan på rapporten? Av vilken anledning?

Citat:
Och min även så.. om du har varit foliehatt så måste du ju ha laggt ögonen över större grejjer än 9/11, yes?

Att ha trott på 9/11-konspirationen innebär inte att man köper all dynga som sägs. NWO har jag aldrig trott på, och vill du diskutera det så får du göra det i NWO-tråden. Det börjar bli tröttsamt att du drar upp det hela tiden här.
Citera
2007-12-19, 20:10
Medlem
Targenors avatar
Citat:
det här är inte ett specifikt mordfall vi snackar om utan flera tusen, och om en regering som är anklagad för årtusendels fetaste skandal inte låter allmänheten(spefifika undantag som går allmänhetens ärende) inte får ta del av uppgifterna från mer än en bok utarbetad av regeringens underhuggare är det fel och väldigt skummt.

Men snälla lilla du.
Är det mystiskt med att Svenska regeringen inte låter någon annan utreda Estonia också?
Jag ser inte något som helst mystiskt med detta.
Tror inte heller du förstår att Regeringarna i ett land får skit för det mesta, ska då allmänheten utreda allt som sker?
Jag skulle faktiskt tyckt det vore mysko om allmänheten fått tillträde att göra dessa undersökningar.
Finns ju inte ens ett enda tillstymmelse till bevis som håller mer än att man tittar på det i 5 sec.

Det finns till och med större luckor i dom tankar och ideer som presenterats än i den officiella.
Den officiella spänner över hela händelsen, foliehattarna lyckas tänka ut att det var bomber, men hur dom kom dit och vilka har dom inte ens lyckats fantisera ihop.
Foliehattsteorierna verkar många gånger gå ut på att hitta den allra sjukaste och dummaste teorierna, och konstigt nog tror folk på skiten.

Förövrigt vore det roligt att höra var du står, har jag missat det så länka gärna.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=372303
Citera
2007-12-21, 01:15
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Så varför har då INGA haveriutredare eller andra experter inom ämnet uttryckt något tvivel om kraschen eller visat något intresse för att vilja ta upp saken på nytt? Du tycker alltså att om du kom dit och ville ta en titt så har du all rätt att göra en egen utredning såtillvida att du betalar en person som vaktar dig så att du inte förstör/nallar något? Du tror verkligen att folk har oändligt mycket tid över till tramsande...
det kanske dom har gjort också bara att du och jag inte fått reda på det, jamenar allt som ska komma till våran kännedom måste ju i vanliga fall gå genom media och jag tror föga att cnn och tv4 nyheterna är intresserade av vad en ifrågasättare av 9/11 har att säja sex år efter olyckan när vi nu här i europeiska unionen och usa gör saker i "bekämpningen av terrorismens namn". Och nej, JAG är totalt okunnig i haveri utredning och ska inte hålla på med det, men en profitionell personen tycker jag ska få tillgång till resterna ja absolut, jag fattar inte vart problemet i det skulle vara heller, vi har ju en övervakare som granskar oss medans vi analyserar och donar.

Citat:
Jag gled inte ifrån ämnet, jag påpekade bara ett allvarligt faktafel
och här nånstans fadeade min moral fråga ut..

Citat:
Du nämnde en vecka när du sa att Silverstein inte borde haft så bråttom att frakta bort delarna eftersom han redan fått sina försäkringspengar (vilket vi ju konstaterat var en lögn). Var jag får reda på försäkringsbolagets arbetstider? Det får jag inte, men jag vet så mycket som att försäkringsbolag inte bara häller ur sig pengar, de vill göra en egen utredning och framförallt göra en beräkning på exakt hur mycket pengar som ska betalas ut och hur de ska betalas ut. Seriösa utredningar tar tid, att spela in youtubevideor går fort...
nej det gjorde jag inte, jag kan möjligtvis nåmnt nån igen. Då vill jag att du plockar fram din källa så jag kan få slnegla över sidorna eftersom du säjer att det tog över två år att få fram försäkringen. va menar du med det sist nämda? är du så jävla dum att du tror att jag köper all skit som läggs upp på youtube, snälla..
Citat:
Så först ifrågasätter du varför utredningen inte började direkt och sen när jag visar att utrednignen började direkt då säger du att det var fel och att de borde hållit sig därifrån eftersom det var en "räddningsoperation och inget arbetsunderlag för kostymnissar" (grammatikfel rättade). Du är ju inte på riktigt... Och varför man inte väntade med att börja röja tills utredningen var klar? För att SERIÖSA UTREDNINGAR TAR TID! NIST-rapporten tog 5! år! Tycker du att WTC I och II skulle ligga orörda i fem år i väntan på rapporten? Av vilken anledning?
va håller du på och ljuger för, jag har aldirg nämt att varför utredningen inte började direkt, va får du det ifrån
Nej det skulle inte ligga kvar i fem år, dom stora delarna som fallit på sidorna och runtomkring på gatorna kunde plockas undan så trafik och så kom igång igen men dom stora delarna på självaa området hade gott ovh väl kunnat ligga kvar nån månad så man hade fått utreda lite längre.

Citat:
Att ha trott på 9/11-konspirationen innebär inte att man köper all dynga som sägs. NWO har jag aldrig trott på, och vill du diskutera det så får du göra det i NWO-tråden. Det börjar bli tröttsamt att du drar upp det hela tiden här.
Men har du en gång i tiden köpt 9/11 konspirationen så måste du ju funderat på vem som låg bakom det, att det enbart skulle ha varit bush c/o för en anledning att gå in i irak är väl lite blint
Citera
2007-12-21, 01:25
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Men snälla lilla du.
Är det mystiskt med att Svenska regeringen inte låter någon annan utreda Estonia också?
Jag ser inte något som helst mystiskt med detta.
Tror inte heller du förstår att Regeringarna i ett land får skit för det mesta, ska då allmänheten utreda allt som sker?
Jag skulle faktiskt tyckt det vore mysko om allmänheten fått tillträde att göra dessa undersökningar.
Finns ju inte ens ett enda tillstymmelse till bevis som håller mer än att man tittar på det i 5 sec.
är det mysko för att det är daglig basis att folk inte granskar regeringar i så fall tycker jag du bör sluta suga på satans kuk och öpnna dina ögon för om du menar på att allt som regeringar gör är godtrogna handlingar som endast gynnar människorna som lever i samhället är du verkligen blid och sväljer allt som storebror säjer som gyllene ord plockade från bibel. Jag förstår att det är en männsklig och vanlig tro att tro gott om folket som sitter vid makten men man får inte vara blind och köpa allt som säjs.

Citat:
Det finns till och med större luckor i dom tankar och ideer som presenterats än i den officiella.
ge några typ exempel.
Citat:
Den officiella spänner över hela händelsen, foliehattarna lyckas tänka ut att det var bomber, men hur dom kom dit och vilka har dom inte ens lyckats fantisera ihop.
var det inte nått med renovering i byggnaderna och bombhundarna togs bort av nån konstig anledning ?
Citat:
Foliehattsteorierna verkar många gånger gå ut på att hitta den allra sjukaste och dummaste teorierna, och konstigt nog tror folk på skiten.
kuksugarna verkar många gånger svälja allt för mycket spärma för att förstå sitt eget bästa.

Citat:
Förövrigt vore det roligt att höra var du står, har jag missat det så länka gärna.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=372303
va vill du ha sagt med länken?
Citera
2007-12-21, 01:37
Medlem
Majavas avatar
Citat:
det kanske dom har gjort också bara att du och jag inte fått reda på det, jamenar allt som ska komma till våran kännedom måste ju i vanliga fall gå genom media och jag tror föga att cnn och tv4 nyheterna är intresserade av vad en ifrågasättare av 9/11 har att säja sex år efter olyckan när vi nu här i europeiska unionen och usa gör saker i "bekämpningen av terrorismens namn". Och nej, JAG är totalt okunnig i haveri utredning och ska inte hålla på med det, men en profitionell personen tycker jag ska få tillgång till resterna ja absolut, jag fattar inte vart problemet i det skulle vara heller, vi har ju en övervakare som granskar oss medans vi analyserar och donar.

Så med andra ord: om professionella haveriutredare inte har trätt fram och ifrågasatt den redan gjorda utredningen så beror det på att de är tystade, och således har du satt dig i en win/win-situation eftersom du alltid kan säga att det borde göras en ny utredning utan att behöva peka på ett enda fel i den nuvarande utredningen, bara genom att säga "jag kan inget om sånt, men de som kan något...". Jag har inte uttalat mig i huruvida professionella haveriuterdare skulle få tillträde till bevismaterialet eller inte om de skulle finna grund för en ny utredning. Det viktiga i kråksången är och förblir att ingen seriös haveriutredare har ifrågasatt den redan gjorda utredningen. Du tolkar det som att det beror på att alla andra är tystade, jag tolkar det som att de tycker att det är en bra uterdning som är gjord och som inte behöver kompletteras.

Citat:

nej det gjorde jag inte, jag kan möjligtvis nåmnt nån igen. Då vill jag att du plockar fram din källa så jag kan få slnegla över sidorna eftersom du säjer att det tog över två år att få fram försäkringen.

Här kan du läsa på mer om vad försäkringsstriden handlade om. När artikeln skrevs var det ännu inte beslutat hur mycket han skulle få, det bestämdes först 6 december 2004, då det beslutades att han fick ungefär 2.5 miljarder dollar, dvs. avsevärt mycket mindre än han först krävde.. Jag hittar inte källa just nu på den siffran och datumet, men jag kan fortsätta leta om du inte tror mig. Annars kanske vi kan släppa det här nu? Eller tror du fortfarande att han fick försäkringen samtidigt som tornen landade?

Citat:
va menar du med det sist nämda? är du så jävla dum att du tror att jag köper all skit som läggs upp på youtube, snälla..

Jepp

Citat:
va håller du på och ljuger för, jag har aldirg nämt att varför utredningen inte började direkt, va får du det ifrån

Du ifrågasatte varför det var "slipsnissar" där.

Citat:
Nej det skulle inte ligga kvar i fem år, dom stora delarna som fallit på sidorna och runtomkring på gatorna kunde plockas undan så trafik och så kom igång igen men dom stora delarna på självaa området hade gott ovh väl kunnat ligga kvar nån månad så man hade fått utreda lite längre.

Du vet att det tog över ETT ÅR innan alla rasmassor var bortforslade? Bara för att man började ta bort delar direkt betyder inte det att allt var borta efter en vecka. Snälla... De utredde dessutom kontinueligt och de som röjde på platsen gjorde det givetvis i samarbete med utredarna så att de först fick möjlighet att undersöka det material som de tyckte var intressant. Vet du överhuvudtaget någonting om 9/11 förutom det som sägs i Loose change?

Citat:
Men har du en gång i tiden köpt 9/11 konspirationen så måste du ju funderat på vem som låg bakom det, att det enbart skulle ha varit bush c/o för en anledning att gå in i irak är väl lite blint

INte heller då trodde jag på NWO och vad jag trodde då hör inte hit för det här är en 9/11-tråd och inte NWO så sluta dra upp det hela tiden
Citera
2007-12-21, 01:42
Medlem
Majavas avatar
Citat:
var det inte nått med renovering i byggnaderna och bombhundarna togs bort av nån konstig anledning ?

I så stora byggnader pågår det renoveringar hela tiden, och den renovering de pratar om på Loose change var på en våning i ett av tornen. Det räcker knappast för att få två så stora torn att falla.
Bombhundarna togs inte bort. De EXTRA BOMBHUNDARNA, som varit där eftersom det hade varit bombhot mot WTC några veckor/någon vecka (minns inte) togs bort strax innan 9/11 eftersom de bedömde det som att hotet inte gällde längre. Hur lång tid tror du att det tar att rigga tillräckligt med bomber för att riva två så stora hus? Klarar två män de på en kväll om de snabbar på?
Citera
2007-12-21, 02:10
Avslutad
Kontrollerad rivning, så som Majava hintar om här, är (och det inser du säkert själv) något man för så höga byggnader skulle förbereda ett år. Läs du på om skyskrapsrivningar, så ser du nog relativt snart att dessa aldrig är hafsverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in