[quote=Majava]
Citat:
1) Att den befintliga utredningen är väl genomförd och därför finns det inget behov av att slösa tid och pengar på att göra en ny som med väldigt stor sannolikhet kommer komma fram till samma sak? (Kom ihåg att det kommer kosta pengar för haveriutredarna att gå igenom det hela på nytt...)
personen/företaget i fråga skulle få tillgång till delarna gartis på det filkåret att en persos från firman som tillhanda har delarna förljer med som en vakthund och kollar så inget går fel till, företaget/presonen som gjorde annalysen stog givetvis även för betalningen av denna övervakares timmlön.
Citat:
2) Att alla haveriutredare i USA är köpta av USAs regering för att hålla tyst?
jag är inte säker på att precis ALLA haveriutredare jobbade under 9/11 och dom som gjorde det fick långt ifrån (tror jag) tillgång till det slutgiltiga resultatet och dom eventuella små ändring notiser i 9/11 commition report
Citat:
Han ägde inte byggnaden, ta reda på fakta först. Han hyrde den
.
sluta glida från ämnet, det var inte hurvida "gubben i tonet" ägde byggnaden eller inte det handlade om, vi snackade om moral
Citat:
Tror du på allvar att han fick ut försäkringspengarna efter en vecka? Dessutom glömde du nämna den detaljen att förhandlingarna om försäkringen hade pågått i TVÅ år, så det var inget hafsverk som råkade bli färdigt lagom lägligt...
vem har nämt en vecka?`ja sa väl nån(vilket an betyda allt från 2 månader till 100) månad innan. och föresten, vart får du reda på färsäkringsbolagets arbetstider?
Citat:
Stålmassorna lilla vän, det var ståltorn...
men var det svar på mina funderingar, nej sluta glidiväg och lek viktigpetter
Citat:
Och innan du börjar dra upp något dravvel i stil med "men varför väntade man inte tills utredningen var klar vid wtc då?"Så bör du ta i beaktande att haveriutredarna var där mer eller mindre från dag ett, samt att LÅNGT IFRÅN allt stål fraktades till Kina. Man behöver inte undersöka alla balkar i hela huset för att utreda vad som orsakade kollapsen
Nu har vi alltså kommit fram till att det var nödvändigt att röja undan delarna. Då återstod två alternativ, antingen låter man allt järnskrot ligga på någon hyrd uppsamlingsplats vilket bara skulle kosta pengar i onödan, eller så säljer man det som säljas kan för att inte ytterligare öka de redan enorma kostnader som det hela har orsakat. Vad väljer du?
du får ursäkta att jag suddade ut en del onödig text, du såg tydligen inte att jag skrev
över attlanten. Okej, men varför tillhandata ljudinspelningar från räddningstjänsten och sätta in CIA på en haveri platts, det är väl en räddnings operation inget arbets underlag för kostymnissar? och ja, varför näntade man inte till utredningen var klar då?
Citat:
Inte ens en så enkel fråga kunde du svara på... Föga överraskande.
Och min även så.. om du har varit foliehatt så måste du ju ha laggt ögonen över större grejjer än 9/11, yes?