2007-12-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
men snälla.. sök på world trade cetner på google och du kan se på nästan alla videor attmassvis med stora järnbalkar flyger upp i luften som glasspinnar åt alla håll, nån byggnad i närheten, som låg grymt långt bort blev träffad också(källa och bild behövs)

Ren förbannad lögn!!

Visa mig då en sådan video och precisera vid vilka tidpunkter detta sker.

Dr Tinnitus
Citera
2007-12-06, 22:20
Medlem
Gronabuddahs avatar
Dr tinnitus.. jag underar vem det är som kommer med kordkade argument jag.. jag har ju i alla fall nått att ifråga sätta du köper ett helt koncept kritikerfri. Blåögda jävel

Hur kan du va så säker på din sak? har du sett bilder på det "ihop klistrade" planet, eller går du bara på lösa och officiella teser?

f.ö så tykcer jag du ska sluta svara på frågor jag redan svart på och inte ställt till DEJ. Det finns två poster av mej två sidor bakåt som du inte var svarat på än, kan jag få fråga varför?
Citera
2007-12-06, 22:20
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Försöksdjur: haha ja kolla bilden, ser du nått speciellt eller ? Nej, jag tror inte man kan muta många med pengar mot människoliv därimot så kan personerna i haverikommitionen ha samma verklighetsuppfattning och strövar åt samma mål. som resterande människor i scull and bones.
På tal om planets passagerare.. fanns det några kroppar vid plattsen?

Är det nån som vet vad är det här snacket om att nån flygplatts i usa skulle ha evakueradts nånstans i (seatle(stavning?) tror jag) för att ett plan skulle landa med passagerarna från ett av planen som skulle ha krashat?

Jupp det hittades kroppar. http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn?pagename=article&node=&contentId=A56110-2002May8&notFound=true

Längre ner på den här sidan förklaras det varför man trodde att planet landade säkert i Cleveland. http://911debunker.livejournal.com/6311.html
Citera
2007-12-06, 22:27
Medlem
Gronabuddahs avatar
försöksdjur: dom här kropparna. satt dom på nånting eller låg dom bara random utsprida?

edit: läser senare, kollar på insider nu
Citera
2007-12-06, 22:28
Medlem
Citat:
Dr tinnitus: va kul och se att du svarar på mina frågor..

För att svara på skiten du nyss skrev. Jag hör till den gruppen människor som tror största delen av jorden styrs i mörket av satans dyrkare(luciferians) och jag vet redan idag, även fast jag bara är och skrapar lite på toppen av isberget att tentacklerna sträcker sej djupt och långt. alltså utgår jag från att personal registret hos satans sunderhuggare är rätt så stort och kan vara allt från ett ögonvittne vid haveri plattsen till amerikas president.

Ok, då finns det nog bara två alternativ.

Du är antingen en pubertal tonåring som sitter och försöker slå sig för bröste bakom tangenterna, men du klarar inte att dölja att du är komplett okunnig på det vi diskuterar och inte förstår fysikens lagar eller materiallära m.m.

Eller så är du äldre men helt enkelt genuint korkad.

Slutsats är att du inte ligger på en intelligensnivå som gör det meningsfull att besvara dina juvenila inlägg.

Så, du får drömma vidare på egen hand.

Dr Tinnitus
Citera
2007-12-06, 22:31
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
försöksdjur: dom här kropparna. satt dom på nånting eller låg dom bara random utsprida?

edit: läser senare, kollar på insider nu

Försök att förreställa dig sittandes i ett flygplan i runt 800km/h med i en vinkel på nästan 90 grader som drämmer rakt ner i backen? Hur mycket blir det kvar av oss tror du?

Här är del ur artikeln:
"Immediately after the crash, the seeming absence of human remains led the mind of coroner Wally Miller to a surreal fantasy: that Flight 93 had somehow stopped in mid-flight and discharged all of its passengers before crashing. "There was just nothing visible," he says. "It was the strangest feeling." It would be nearly an hour before Miller came upon his first trace of a body part. The emotionally wrenching impact of what happened to the bodies caused Miller to resolve to seek out and talk personally to every one of the victims' families."

Förresten Insider är mycket bra, Robban är kung
Citera
2007-12-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
Varken du eller jag kommer läsa igenom NISTs hela rapport så sluta spela.

Ja jag har läst och lyssnat mig fram till vad jag skriver. Kan du referera till något/någon som hävdar att NIST går längre än initieringen av kollapsen?

Tro mig, ElGiganten har läst det mesta av dessa rapporter.....

Sen spelar det ingen roll om de bara utredde fram till kollapsen, därför att det som är intressant är hur kollapsen kunde ske, alltså vad som startade det hela.

När kollapsen sen är ett faktum, så blir det ett oöverskådligt kaos som är omöjligt att överblicka. Enklet sagt, rasar det så rasar det. Vad som startade det hela och fick det att bli ett ras, är det som är det intressanta.

Samma sak gäller i många andra fall. Om en bil har kraschat, så utreder man vad som orsakade kraschen. Man kanske finner att bromssystemet fallerat. Då är man nöjd och det är inte särskilt intressant att i detalj utreda vad som hände i detalj med alla delar i bilen när den när väl bromslös brakade in i bergväggen. Den blev skrot, det räcker det med ögonen för att se.

Dr Tinnitus
Citera
2007-12-06, 23:05
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ok, då finns det nog bara två alternativ.

Du är antingen en pubertal tonåring som sitter och försöker slå sig för bröste bakom tangenterna, men du klarar inte att dölja att du är komplett okunnig på det vi diskuterar och inte förstår fysikens lagar eller materiallära m.m.

Eller så är du äldre men helt enkelt genuint korkad.

Slutsats är att du inte ligger på en intelligensnivå som gör det meningsfull att besvara dina juvenila inlägg.

Så, du får drömma vidare på egen hand.

Dr Tinnitus

Verkligen roande att se ditt försvar till mina frågeställningar.. riktigt moget ^^

Det här är verkligen inget jag gör för att jag tycker det är roligt eller tillför någon som helst relevans i ämnet, men jag har väl inget val än att konfrontera denna nörd.

For fuckin knowledge sherlock.. Mitt namn är Jonas Karlsson, jag är 21 år gammal, bor i sollentuna och jag har en snopp på 17 cm. Enligt mensas testprov ingår jag till den 5% grupp som har ett allmänt högre IQ än resterade befolkningen. När jag mönstrade fick jag 9/10 på IQ testet och blev placerad som gruppchef i MP(militärpolis) på kungsholmen.

Om jag nu är så obegåvad intelligensfri borde mina frågor bli snäppet lättare att besvara, eller hur..

Men jag förstår om du drar med svansen mellan benen din misslyckade jävel
Citera
2007-12-06, 23:15
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Nej men märken i marken efter planets (som åkte i 90 grader?) vingar skulle va fint. Helt seriöst, det finns bara en stor ojämn grop utan grejjer i den? vart tog allt vägen Hur kan du lita på en haverikommition du inte vet ett skit om vilka människor som sitter vid ledningen är?

Planet åkte inte 90 grader, läs på och gör om och gör rätt. Tror du att marken är gjord av mashmallows så att det ska bli som i tecknade serier – ett fint litet hål format precis efter ett plan? Synd att behöva berätta det här, men verkligheten fungerar inte så. Och det var grejer i gropen, har du redan glömt bort bilden på motorn som de grävde in som folk visade dig bara något steg bakåt i tråden?
Jag litar på att folk som anlitas att göra något utför sitt jobb. Och det är inga hemligheter de håller på med, deras resultat kan granskas. Varför har ingen hittat fel i haverikommisionens resultat? Varför har ingen bestritt deras påstående att 95% av planet återfanns om det nu är helt galet? Vet du vilka som sitter i ledningen för ICA? Hur kan du då lita på dem? Hur vågar du handla din mat, som är absolut nödvändigt för din överlevnad, av någon vars chef du inte vet ett skit om vad han gör? Förstår du hur larvigt det där argumentet är?

Citat:
Sluta snacka skit och kom med töntiga påhopp, det blir jag bara less på.

Sluta fåna dig då.

Citat:
Det som hade varit intressant och det som ÄR intressant hade varit att de vad som blev kvar efter röken, håller du inte med? Sen vad du TROR händer med planet skiter jag högatnings fullt i.

Blundar du när du tittar på videon? Om du kollar där de filmar från sidan så ser man ju hur tydligt som helst hur planet pulveriseras, det är ju bara vingspetsen som klarar sig (på grund av att den inte träffar vägegn). Behöver inte se högen efteråt, det räcker med att använda ögonen. Det har ingenting med tro att göra.

Citat:
Om planet innehåller brännsle(vikter är värme/energi) så kanske delarna ter sej lite annorlunda.

Så ditt argument är följande: planet innehåller energi, så därför kommer dess hållfasthet påverkas av att det krockar med ett material som är bra på att ta upp energi? Har du funderat på var värmen kommer ifrån? Värmen uppstår när planets rörelseenergi omvandlas till lägesenergi i kollisionen. Det spelar ingen som helst roll hur betongen är ytbehandlad, eftersom det påverkar krocken i ytterst liten grad (genom att betongens E-modul förändras någon promille). Brandskyddet hindrar branden från att påverka armeringen i betongen, det gör inte så att planet deformeras annorlunda. Jag kan inte förstå hur du får det resonemanget att gå ihop.

Citat:
vilken värdelös jämföresle, vi snckar om flera ton armering och järnbalkar vilken väger grymt mycket mer, och vad ska min *kraft* i fingrarna vara i sammanhanget? gravitationen??

Vi snackar också om en byggnad som är avsevärt mycket tyngre, så liknelsen är inte alls så dum. Vi pratar dessutom om en betydligt längre fallhöjd. Vet du vad skalenligt betyder? Din kraft med fingrarna motsvarar det som händer när de översta 30 våningarna ramlar ner på de underliggande.
Citera
2007-12-06, 23:19
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
Ja de hittade EN förklaringsmodel (till initetieringen av kollapsen). De fick dock anpassa sina modeller rätt hårt och som sagt, tvingades acceptera motsägelsefulla uppgifter (inom egna rapporten) för att få det att hålla ihop.

Då e vi överens?

Om de kommit fram till varför tornen började rasa, varför ska de då utreda hela rasskedet? Det är ju inte direkt så att det är några tveksamheter i huruvida tornen rasade eller inte. Har man kunnat visa ett förlopp som leder till kollaps behöver man inte visa hur resten av kollapsen går till.

När man tar fram modeller gör man alltid tre versioner, ett minimum, ett medel och ett maximum. Alla de är möjliga, så maximum innebär inte att det är omöjligt. Detta har avhandlats ett antal gånger i den här tråden.
Citera
2007-12-06, 23:23
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Verkligen roande att se ditt försvar till mina frågeställningar.. riktigt moget ^^

Det här är verkligen inget jag gör för att jag tycker det är roligt eller tillför någon som helst relevans i ämnet, men jag har väl inget val än att konfrontera denna nörd.

For fuckin knowledge sherlock.. Mitt namn är Jonas Karlsson, jag är 21 år gammal, bor i sollentuna och jag har en snopp på 17 cm. Enligt mensas testprov ingår jag till den 5% grupp som har ett allmänt högre IQ än resterade befolkningen. När jag mönstrade fick jag 9/10 på IQ testet och blev placerad som gruppchef i MP(militärpolis) på kungsholmen.

Om jag nu är så obegåvad intelligensfri borde mina frågor bli snäppet lättare att besvara, eller hur..

Men jag förstår om du drar med svansen mellan benen din misslyckade jävel

Den nu levande person som har högst IQ i världen jobbar som dörrvakt har jag för mig. IQ är underställt utbildning i det här fallet. Har man inte koll på grundläggande fysik så spelar det ingen roll hur hög IQ man har, man kan ändå inte förstå hur något så "litet" som ett plan kan få något så stort som ett hus att rasa.

Edit: grundläggande fysik menade jag, som att kunna förstå att plan inte är byggda av mashmallows.
Citera
2007-12-06, 23:38
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Planet åkte inte 90 grader, läs på och gör om och gör rätt. Tror du att marken är gjord av mashmallows så att det ska bli som i tecknade serier – ett fint litet hål format precis efter ett plan? Synd att behöva berätta det här, men verkligheten fungerar inte så. Och det var grejer i gropen, har du redan glömt bort bilden på motorn som de grävde in som folk visade dig bara något steg bakåt i tråden?

Nej, enstaka skåror av vingavtryck i marken hade räckt. det dom finns att se på bilden är en avlång ovalgrop med centimeter små aluminium bitar.

Citat:
Jag litar på att folk som anlitas att göra något utför sitt jobb. Och det är inga hemligheter de håller på med, deras resultat kan granskas. Varför har ingen hittat fel i haverikommisionens resultat? Varför har ingen bestritt deras påstående att 95% av planet återfanns om det nu är helt galet? Vet du vilka som sitter i ledningen för ICA? Hur kan du då lita på dem? Hur vågar du handla din mat, som är absolut nödvändigt för din överlevnad, av någon vars chef du inte vet ett skit om vad han gör? Förstår du hur larvigt det där argumentet är?

Hur ska man kunna göra det när bröten ligger i asien idag(wtc), vart förvaras delarna av planet från sherville?
Du glider iväg.. vad ica har för chefer kan jag som konsument ha bra använding av såvida jag inte vill att det är en person som inte investerar i barn arbete och människo slaveri, men det är inget som drabbar mej eller svenska befolkningen indirekt.
Haverikommitionen ansvarar för delar i ett pussel som alla måste stämma för att planen att gå in i irak och införa häxjakten på det amerikanska folket ska lyckas.
Citat:
Blundar du när du tittar på videon? Om du kollar där de filmar från sidan så ser man ju hur tydligt som helst hur planet pulveriseras, det är ju bara vingspetsen som klarar sig (på grund av att den inte träffar vägegn). Behöver inte se högen efteråt, det räcker med att använda ögonen. Det har ingenting med tro att göra.

nä men det är frågan om du gör det eftersom du bara intresserar dej för själva händelse förloppet och inte efter effektera vilket i sej verkar vara en cliché bland konspirations motståndare

Citat:
Brandskyddet hindrar branden från att påverka armeringen i betongen, det gör inte så att planet deformeras annorlunda. Jag kan inte förstå hur du får det resonemanget att gå ihop.

Säker? jaja igentligen var et skitsamma, även om en åker motsvarar en betongklump i 800km/h så bör det vara märken efter vingarna.

Citat:
Vi snackar också om en byggnad som är avsevärt mycket tyngre, så liknelsen är inte alls så dum. Vi pratar dessutom om en betydligt längre fallhöjd. Vet du vad skalenligt betyder? Din kraft med fingrarna motsvarar det som händer när de översta 30 våningarna ramlar ner på de underliggande.

Precis, men tändstickorna bör inte flygga uppåt eller hur.. Sen borde väl byggnaderna falla lite snett åt ett håll eftersom planet endast kapade balkar på ena sidan av byggnaderna. (fälla träd i skogen principen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in