Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Om du tittar pà filmerna tagna fràn Hoboken ser du att det är ca 7 explosioner vardera i WTC1,2 och kanske 4-5 i WTC7 strax innan och under kollapserna. Jag kan tänka mig att sprängmedlen installeras i servicevàningarna för luftkonditionering, hissmaskinerier, elpaneler, vattenpumpar, etc som ligger pà vart tionde vàningsplan. Inside job i dubbel bemärkelse, alltsà.
Ocksà dammolnen som formas efteràt tyder pà sprängämnen/CD.
Det finns ett flertal problem Heiwa............
1.Något liknande har aldrig inträffat och vi har inget att direkt jämföra med
2.När byggnaderna rasar så måste det vara ett extremt luftryck i dem eftersom hela våningsplan trycker undan enorma mängder luft, väldigt snabbt
3.Man ser under själva raset hur till och med riktigt tunga saker pressas snett uppåt av luftrycket, för en sak är säker, det var stor massa som hade hög fart nedåt, och det tog inte många sekunder för tornen att rasa.
4.Det finns en hel del problem med hur eventuella sprängämnen skulle ha placerats ut, det är ingen liten yta att aptera precis.
5.Hur skulle sprängmedlen klarat bränderna i tornet?
6.Sprängdes dessa torn så gjordes det i så fall på ett helt nytt sätt som vi aldrig sett förut, den saken är klar. Men jag är ändå väldigt tveksam till CD pga ovanstående punkter.
7.Jag har varit precis lika kritisk som du hela tiden men har ändå uteslutit CD mer och mer faktiskt.
8.Själv tror jag mer på att regeringen är politiskt inblandad i det här, på något sätt. En iblandning direkt i själva attentatet tror jag de var smarta nog att akta sig för. Vetskap i förväg om attackerna och att de lät bli att ingripa för de såg ett "gyllene läge" låter troligast hittills tycker jag. Därmed inte sagt att så är saken, givetvis, eftersom Bush regeringen KAN (otroligt nog) vara oskyldiga och bara väldigt klantiga (en liten möjlighet finns).