2007-07-06, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Great sweetcheeks. Du missade ett par frågor på vägen hit.
Ingen av länkarna förklarar hur man apterar två 100-våningars skyskrapor med sprängmedel utan att någon märker något? vad jag märkte.
(Ja jag vet, jag har lovat mig själv att inta dra upp den debatten men....jag måste.)
Lust att ge en detaljerad förklaring på hur det logistiskt gick till? Kom ihåg att allas vår demoleringsexpert från Holland klart bevisar att WTC 1 & 2 INTE sänktes med kontrollerade sprängladdningar. Edit. Inte "bevisar" men han säger klart att raset inte berodde på CD.
Så den enda expert du lyckats hitta säger emot dig. Har du några andra bevis att dra fram? Alltså inte generaliseringar där du hänivsar till internet för källkritik och slår ifrån dig vittnen då deras okulära redskap inte motsvarar dina klassificeringar?

Om du tittar pà filmerna tagna fràn Hoboken ser du att det är ca 7 explosioner vardera i WTC1,2 och kanske 4-5 i WTC7 strax innan och under kollapserna. Jag kan tänka mig att sprängmedlen installeras i servicevàningarna för luftkonditionering, hissmaskinerier, elpaneler, vattenpumpar, etc som ligger pà vart tionde vàningsplan. Inside job i dubbel bemärkelse, alltsà.
Ocksà dammolnen som formas efteràt tyder pà sprängämnen/CD.
Citera
2007-07-06, 23:44
Medlem
SLOBs avatar
Heiwa, har du någon kommentar än?
Jowenko, du minns? Du tyckte han var trovärdig som expert. Vad sa han? Är han fortfarande trovärdig? Hur hanterar du det?

Här, om du glömt...

Eller vänta, du kör truthers standard MO?

http://home.mindspring.com/~turniton/COTC/Error_Message2.png
http://img296.imageshack.us/img296/329/errormessageff8.png

/S
Citera
2007-07-07, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Om du tittar pà filmerna tagna fràn Hoboken ser du att det är ca 7 explosioner vardera i WTC1,2 och kanske 4-5 i WTC7 strax innan och under kollapserna. Jag kan tänka mig att sprängmedlen installeras i servicevàningarna för luftkonditionering, hissmaskinerier, elpaneler, vattenpumpar, etc som ligger pà vart tionde vàningsplan. Inside job i dubbel bemärkelse, alltsà.

Det finns ett flertal problem Heiwa............

1.Något liknande har aldrig inträffat och vi har inget att direkt jämföra med

2.När byggnaderna rasar så måste det vara ett extremt luftryck i dem eftersom hela våningsplan trycker undan enorma mängder luft, väldigt snabbt

3.Man ser under själva raset hur till och med riktigt tunga saker pressas snett uppåt av luftrycket, för en sak är säker, det var stor massa som hade hög fart nedåt, och det tog inte många sekunder för tornen att rasa.

4.Det finns en hel del problem med hur eventuella sprängämnen skulle ha placerats ut, det är ingen liten yta att aptera precis.

5.Hur skulle sprängmedlen klarat bränderna i tornet?

6.Sprängdes dessa torn så gjordes det i så fall på ett helt nytt sätt som vi aldrig sett förut, den saken är klar. Men jag är ändå väldigt tveksam till CD pga ovanstående punkter.

7.Jag har varit precis lika kritisk som du hela tiden men har ändå uteslutit CD mer och mer faktiskt.

8.Själv tror jag mer på att regeringen är politiskt inblandad i det här, på något sätt. En iblandning direkt i själva attentatet tror jag de var smarta nog att akta sig för. Vetskap i förväg om attackerna och att de lät bli att ingripa för de såg ett "gyllene läge" låter troligast hittills tycker jag. Därmed inte sagt att så är saken, givetvis, eftersom Bush regeringen KAN (otroligt nog) vara oskyldiga och bara väldigt klantiga (en liten möjlighet finns).
Citera
2007-07-07, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
LOL. De va den snygaste redningen på lenge!

De måste jag ge dig.. Hoppas de e slut på stavningskritik nu då...

Jag tänkte mig en dansk variant först.

Slut på stavningskritiken (som var ett taktiskt drag bara)

Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
ja Heiwa mottalar sig själv enormt, medan du börjar lägga ihop två o två. Imponerande!

Jo, jag har lärt mig en hel del jag definitivt inte visste när jag gick in i debatten.
Citera
2007-07-07, 10:15
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Nej, men jag ser saker som påminner om explosioner. Men så länge ingen kan förklara hur man apterar WTC utan att det upptäcks så drar jag slutsatsen att det faktiskt inte är sprängmedel som orsakar det vi kan se på filmerna. Kan det inte ha förekommit sprängmedel så ser vi inte heller effekterna av sprängmedel.

Edit: Och där har vi den stora skillnaden. Ni fyller era tomrum med saker som stärker era teorier. Tror ni att WTC sänktes av en eldsprutande drake så tolkar ni informationen som bevis på effekterna av en drake. Att ingen lyckats bevisa förekomsten av en eldsprutande drake är helt oväsentligt för er.
Egentligen är ju drakteorin bättre än ostteorin. Vi har eld, explosioner och bildbevis på saker som flyger.
Citera
2007-07-07, 14:09
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Inga övervakningsvideos visar alltså att planet flyger norr om Citgo (jo, jag har sett Pentacon). Vad Pentacon visar är fyra vittnen som fem år efter händelsen försöker placera minnet av var i luftrummet de såg planet. Varav en dessutom passar på att flytta på lyktstolparna - eftersom han med bestämdhet hävdar att han såg dem klippas av, men inte kan få ihop det med sitt andra minne av var planet flög. Ett av vittnena hävdar dessutom med bestämdhet att planet träffade Pentagon, samt inget av vittnena såg något plan hastigt accelerera och passera genom eldsklotet och upp över taket, över Pentagon.

Genomgångar av vittnesmålen finns här, så kan alla följa med...:

http://forums.randi.org/showthread.php?t=78097
(tråd startad av Lyte själv)

http://forums.randi.org/showthread.php?t=78097&page=2

Jag har sett intervjuer med tre poliser som var på plats den där dagen vid macken. Om tre poliser sägar att planet passerade på en viss sida av macken. Så har jag svårt att ifrågasätta det.
Det roliga är att en av poliserna placerar sig själv lite fel. Men tackvare övervakningsfilmen från stället så räddas han trovärdighet lite. Jag fick känslan av att han försökte göra sig viktigare i händelsen. Det enda som störde mig när det kom fram at han stått vid den bakre pumpen är om i huvudtaget såg planet slå in i huset. Om jag minns rätt så var han den enda som säkert påstod sig sett det av vittnena vid macken. Men jag kan minnas fel.
Citera
2007-07-07, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Om det varit explosioner så borde ju dessa ha exploderat när planet träffade, det är ju knappast så att ett flygplan kan flyga in i tornen och senare exploderar bomberna. Bara det är en sak som många förbiser.

Stämmer bra det. CD verkar inte värst troligt när man tar med alla faktorer i beräkningen.
Citera
2007-07-07, 23:41
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Detta skulle skrivits på WTC-tråden men eftersom frågan är ställd här så...

För den som tagit del av Heiwa's trådar om demoleringen av byggnaderna i WTC och fortfarande hävdar att det inte finns bevis för att det var frågan om en CD så finns nog inga bevis världen som kan tränga igenom deras foliepansar.

http://video.google.com/videoplay?docid=-4563604978641682920&q=911+eyewitness

http://video.google.com/videoplay?docid=65460757734339444&q=911+eyewitness

http://video.google.com/videoplay?docid=-1499087335913993078&q=911+eyewitness

http://gordonssite.tripod.com/id2.html

Att fortfarande en stor del av människorna fortfarande sätter tilltro husbondens röst beror på dom är okunniga, dom har t.e.x. inte tagit del av det material som presenteras här.
Det kan man i viss mån ursäktas, men att människor som tagit del av den info som finns och ändå går på den officiella lögnen är bortom allt hopp om att komma till sans.

Har bara skummat igenom sidorna, jag är ingen demolerings expert. Men Heiwa postade ju en fin länk på en CD expert som var onekligen säker på att WTC ej revs med Bomber.

Förresten på en av sidorna skriver dom

"It was the reaction created by a, say, 45 degree cut through the core columns which began, both the tilting action of the upper sections, and the bowing of one perimeter wall in each Tower."

Och visar den här bilden - http://gordonssite.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/.pond/5100.jpg.w300h200.jpg

Som egentligen skars av, av brandmännen under uppröjnings arbetet.
Citera
2007-07-08, 00:09
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Har bara skummat igenom sidorna, jag är ingen demolerings expert. Men Heiwa postade ju en fin länk på en CD expert som var onekligen säker på att WTC ej revs med Bomber.

Förresten på en av sidorna skriver dom

"It was the reaction created by a, say, 45 degree cut through the core columns which began, both the tilting action of the upper sections, and the bowing of one perimeter wall in each Tower."

Och visar den här bilden - http://gordonssite.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/.pond/5100.jpg.w300h200.jpg

Som egentligen skars av, av brandmännen under uppröjnings arbetet.

Du frågar efter bevis och har inte tagit del av dom vi presenterar. Jag avvaktar till du är mer insatt i frågan.
Citera
2007-07-08, 00:26
Medlem
Försöksdjurs avatar
Jag är tillräckligt insatt ifrågan för att veta att WTC inte kollapsade pga av bomber.
Citera
2007-07-08, 08:27
Medlem
SLOBs avatar
OT om Shanksville och WTC samt länk+tittahär post raderade,

Håll topic, det finns trådar om Shanksville och WTC redan. Och jag påminner för fyrtiosjätte gången att poster av typen länk+tittahär kommer att tas bort.

/S
Citera
2007-07-08, 09:07
Medlem
Erik1974s avatar
Synd att Powerboy inte längre huserar här. Jag skulle vilja veta om han tycker att de som genomförde attentatet i Glasgow också var "grottmänniskor". Mig veterligt var det bara läkare och läkarstudenter som genomförde attentaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in