Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Elgiganten. Jag säger att jet fule, flygplanets bensin INTE har med saken att göra. vad jag frågar er är vad det är som smälte stålet?. jet fule kunde inte göra det, där blev inga höga temperaturer som sagt. och bensinen hade inte klarat göra det varmt dagar efter åt i dom temperaturerna som hittades där heller . slut
Man kan skära stålet hur man vill med hjälp av bomber som skjuter ut thermiten.
Och du kan ju blunda för att nist Aluminum teori har blivit debunkat (vilket betyder det ÄR thermite)
Du kan oxå blunda för att steven jones har hittat bevis på thermate, thermate som är starkare än thermite
Metal oxides och andra oxidizers, iron oxide, copper oxide, KMnO4: Potassium permanganate, Ba(NO3)2, och Sulfur (som är tillagt för att skära genom stål snabbt) så det kallas Thermate då, inte thermite längre. det är vad som hittats
Flygplan använder INTE BENSIN. Vet du inte detta så är det väldigt synd om dig.
Så Steven Jones har ändrat sig (IGEN), han sa ju att det var Thermite han hade hittat rester av! Och nu är det Thermate-TH3 han har hittat.
Tills du bevisar vilket Steven Jones bestämmt sig för att det är så lägger jag den teorin på skräphögen.
I samma hög kommer din teori om att man tar Thermite och med en sprängladdning skjuter det brinnande Thermite igenom en stålbalk för att kunna skära ett horisontellt snitt.
Varför? Det finns ju Thermate-TH3 att göra samma sak med, Thermate-TH3 är ju en ren militär produkt. Så varför blanda in sprängmedel i detta också? Men det var väl så att fantasierna skenade i väg lite mycket igen.!!!!
Du svarade inte på reaktionen du får mellan vatten och Thermite! Undrar varför? Sprack fler teorier då??
Temperaturen.
Jag har låtit dig hållas med dina galna siffror på tempen i WTC som du påstår att NIST skrivit. Jag tvivlar inte alls på att NIST skrivit dessa siffror, men vi vet ju hur duktig du är att sortera fakta så det passar din fantasi, du har väl inte glömt skillnaden mellan km/h och mph??

Utan det faktum att du INTE läst hela NIST rapporten, för där hittar man följande.
Håll i dig detta kommer bli förödande för dina fantasier.
På sidan 28 i
Final Report of the National Construction Safety Team on the Collapses of the World Trade Center Towers står följande:
The hot smoke from the fires now filled nearly all the upper part of the tenant space on the impact floors.
Aside from isolated areas, perhaps protected by surviving gypsum walls, the cooler parts of this upper
layer were at about 500 °C, and in the vicinity of the active fires, the upper layer air temperatures reached
1,000 °C.
Sidan 121.
The temperatures near the ceiling approached 900 °C.
Sidan 127
The heat transferred to the structural components was largely by means of thermal
radiation, whose intensity is proportional to the fourth power of the gas temperature. At any given
location, the duration of temperatures near 1,000 °C was about 15 min to 20 min.
Det finns fler exempel.
Så dina 600°C kan vi då nu för en gång skull glömma att dessa är dom högsta NIST hittat?
Vad händer då med stål som blir utsatt för dessa temperaturer som sträcker sig till 1000°C?
Vi blandar inte in någon organisation från USA utan vi stannar i Sverige bara för att slippa skrik och vrål från foliehattar om köpta utredningar.
SIB Stålbyggnads institutet.
www.sib.se
"Oskyddade konstruktioner i en brand kan uppnå temperaturer över 1000°C. Vid dessa temperaturer är böjmotståndet hos ett ståltvärsnitt reducerat med ca 95 %. Om inte den påförda lasten är extremt låg, kommer balkens elastiska böjmotstånd inte räcka till. För att undvika kollaps erfordras därför en annan mekanism för att bära lasterna."
Vi vet att varje våning i WTC 1 o 2 vägde 2000 ton. Så nu kan varje egentänkande person räkna ut själv vad som hände.
Vi tittar till LFV Luftfartsverket.
Vad har dom att säga om bränder med flygbränsle (INTE BENSIN).
Laddar man hem deras broschyr så står det följande:
Totalhaveri med stor mekanisk påverkan på materialet samt med fullt utvecklad brand av
flygbränsle med temperatur uppskattad till mer än 500 °C (ofta upp emot 1000 °C).
http://www.lfv.se/upload/Tjanster/Dokumentbank/4.pdf
Till sist kan du själv gå till din lokala Räddningstjänst (Brandkåren) och fråga en brandingenjör varför det kan i ett helt vanligt rum i ett hus /lägenhet kan bli över 900°C varmt vid en vanlig brand.
Fråga personen så kanske ditt övrig resonemang med för låga temperaturer från och med nu slutar.