2007-04-28, 15:41
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Du idiot förklara dig precis.

och du blundar och kan inte säga emot vad steven jones har hittat och debunkat, eller något om nist modellen eller dom andra punkterna jag tog upp. aldrig varit med om större ignorans i mitt liv.

Bara gå upp på busen och låt dom köra dig till fema lägret

Du har fåt smisk och vågar inte erkänna det var ett jobb från insidan. och du kan inte acceptera det för då hade dit liv blivit kaos om man inte kan lita på myndigheterna.

Men snälla Kim här rätt.

Om det inte gick att plantera ut bomberna så kan kollapsen inte vara ett resultat av bomber.

Men när du nu säger att det är det så undrar vi alla hur man planterade dit bomberna...

Om du inte kan komma upp med en hållbar teori om det så sjunker trovärdigheten i konspirationen kraftigt.
Citera
2007-04-28, 15:45
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Elgiganten. Jag säger att jet fule, flygplanets bensin INTE har med saken att göra. vad jag frågar er är vad det är som smälte stålet?. jet fule kunde inte göra det, där blev inga höga temperaturer som sagt. och bensinen hade inte klarat göra det varmt dagar efter åt i dom temperaturerna som hittades där heller . slut

Man kan skära stålet hur man vill med hjälp av bomber som skjuter ut thermiten.

Och du kan ju blunda för att nist Aluminum teori har blivit debunkat (vilket betyder det ÄR thermite)

Du kan oxå blunda för att steven jones har hittat bevis på thermate, thermate som är starkare än thermite

Metal oxides och andra oxidizers, iron oxide, copper oxide, KMnO4: Potassium permanganate, Ba(NO3)2, och Sulfur (som är tillagt för att skära genom stål snabbt) så det kallas Thermate då, inte thermite längre. det är vad som hittats

Flygplan använder INTE BENSIN. Vet du inte detta så är det väldigt synd om dig.

Så Steven Jones har ändrat sig (IGEN), han sa ju att det var Thermite han hade hittat rester av! Och nu är det Thermate-TH3 han har hittat.
Tills du bevisar vilket Steven Jones bestämmt sig för att det är så lägger jag den teorin på skräphögen.
I samma hög kommer din teori om att man tar Thermite och med en sprängladdning skjuter det brinnande Thermite igenom en stålbalk för att kunna skära ett horisontellt snitt.
Varför? Det finns ju Thermate-TH3 att göra samma sak med, Thermate-TH3 är ju en ren militär produkt. Så varför blanda in sprängmedel i detta också? Men det var väl så att fantasierna skenade i väg lite mycket igen.!!!!

Du svarade inte på reaktionen du får mellan vatten och Thermite! Undrar varför? Sprack fler teorier då??

Temperaturen.

Jag har låtit dig hållas med dina galna siffror på tempen i WTC som du påstår att NIST skrivit. Jag tvivlar inte alls på att NIST skrivit dessa siffror, men vi vet ju hur duktig du är att sortera fakta så det passar din fantasi, du har väl inte glömt skillnaden mellan km/h och mph?? Utan det faktum att du INTE läst hela NIST rapporten, för där hittar man följande.
Håll i dig detta kommer bli förödande för dina fantasier.

På sidan 28 i Final Report of the National Construction Safety Team on the Collapses of the World Trade Center Towers står följande:

The hot smoke from the fires now filled nearly all the upper part of the tenant space on the impact floors.
Aside from isolated areas, perhaps protected by surviving gypsum walls, the cooler parts of this upper
layer were at about 500 °C, and in the vicinity of the active fires, the upper layer air temperatures reached
1,000 °C.

Sidan 121.

The temperatures near the ceiling approached 900 °C.

Sidan 127

The heat transferred to the structural components was largely by means of thermal
radiation, whose intensity is proportional to the fourth power of the gas temperature. At any given
location, the duration of temperatures near 1,000 °C was about 15 min to 20 min.

Det finns fler exempel.

Så dina 600°C kan vi då nu för en gång skull glömma att dessa är dom högsta NIST hittat?

Vad händer då med stål som blir utsatt för dessa temperaturer som sträcker sig till 1000°C?

Vi blandar inte in någon organisation från USA utan vi stannar i Sverige bara för att slippa skrik och vrål från foliehattar om köpta utredningar.

SIB Stålbyggnads institutet. www.sib.se

"Oskyddade konstruktioner i en brand kan uppnå temperaturer över 1000°C. Vid dessa temperaturer är böjmotståndet hos ett ståltvärsnitt reducerat med ca 95 %. Om inte den påförda lasten är extremt låg, kommer balkens elastiska böjmotstånd inte räcka till. För att undvika kollaps erfordras därför en annan mekanism för att bära lasterna."

Vi vet att varje våning i WTC 1 o 2 vägde 2000 ton. Så nu kan varje egentänkande person räkna ut själv vad som hände.

Vi tittar till LFV Luftfartsverket.
Vad har dom att säga om bränder med flygbränsle (INTE BENSIN).
Laddar man hem deras broschyr så står det följande:

Totalhaveri med stor mekanisk påverkan på materialet samt med fullt utvecklad brand av
flygbränsle med temperatur uppskattad till mer än 500 °C (ofta upp emot 1000 °C).

http://www.lfv.se/upload/Tjanster/Dokumentbank/4.pdf

Till sist kan du själv gå till din lokala Räddningstjänst (Brandkåren) och fråga en brandingenjör varför det kan i ett helt vanligt rum i ett hus /lägenhet kan bli över 900°C varmt vid en vanlig brand.
Fråga personen så kanske ditt övrig resonemang med för låga temperaturer från och med nu slutar.
Citera
2007-04-28, 15:52
Bannlyst
Försöksdjur. vad är det du säger, att man inte kan sätta shape charges och bomber i world trade center?

Byggde dom world trade med något hemligt stål och material som gör att bomber stuttsar av?. lol

och igen kolla på träden när det finns en skog och blunda för all fakta

En intervju med en tysk Controlled demolition expert som säger wtc7 måste varit en demolition, när han blir visad video och annat på wtc7

Video länk: http://www.prisonplanet.com/articles/September2006/290906Jowenko.htm
Citera
2007-04-28, 15:57
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
JAg fattar inte vad du menar. Om du ville säga att jag har rätt och du har fel framgick inte det.

Citat:
och du blundar och kan inte säga emot vad steven jones har hittat och debunkat, eller något om nist modellen eller dom andra punkterna jag tog upp. aldrig varit med om större ignorans i mitt liv.
De har inte hittat skit. Du fattar visst inte. Kan du inte bevisa att grunderna för teorin håller så fallerar hela kedjan.

Citat:
Bara gå upp på busen och låt dom köra dig till fema lägret

Du har fåt smisk och vågar inte erkänna det var ett jobb från insidan. och du kan inte acceptera det för då hade dit liv blivit kaos om man inte kan lita på myndigheterna.
Till skillnad från dig vill jag se bevis innan jag tror på någonting. Du verkar utgå från att alla som är emot myndigheterna är bärare av sanningens fana. Mitt liv är f.ö väldigt välordnat. Hur är det med dig? Tar du någon examen i vår?
Jag har som jag skrivit tidigare inga problem med att erkänna att jag en gång också trodde det fanns en konspiration. Men eftersom det inte finns ett enda konspiratoriskt bevis som håller var det inte mycket att hålla fast vid. When facts change, I change. What do you do?

Citat:
Försöksdjur. vad är det du säger, att man inte kan sätta shape charges och bomber i world trade center?
Bloody prove it then!
Citera
2007-04-28, 15:57
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Byggde dom world trade med något hemligt stål och material som gör att bomber stuttsar av?. lol

och igen kolla på träden när det finns en skog och blunda för all fakta

En intervju med en tysk Controlled demolition expert som säger wtc7 måste varit en demolition, när han blir visad video och annat på wtc7

Video länk: http://www.prisonplanet.com/articles/September2006/290906Jowenko.htm

Nej, problemet är hur fick man dit dom utan att någon märkte nått?
Citera
2007-04-28, 16:02
Medlem
SLOBs avatar
Malmoesoldier får en tillsägelse för följande inlägg:

Citat:
4. Går du på prozac och kollar på för mycket tv?

Höj nivån omedelbart!

/SLOB
som moderator.
Citera
2007-04-28, 16:15
Bannlyst
Elgiganten, du förstog vad jag menna med bensin, jet fuel.

1. Nej steven jones har inte ändrat sig, han har alltid snackat om thermate

2. Han debunka nist teorin att det skulle vara aluminum man såg i tornet

3. "reaktionen du får mellan vatten och thermite" "Mixing water with thermite or pouring water onto burning thermite is dangerous because it can cause a phreatomagmatic explosion, spraying hot fragments in all directions." Ser du delen [because it "can" cause]. Vem säger det inte gjordet det? brandmän och folk har rappoterat på "rivers of molten steel" och att det såg ut som lava oxå.

Se: http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/moltensteel.html

Detta är NIST resultat från "FINAL Report on the collapse of the world trade center towers"

Citat:
• Paint tests indicated low steel temps (480 F) "despite pre-collapse exposure to fire"

• Microstructure tests showed no steel reached critical (half-strength) values (600 C)

• Lab tests showed: Minimal floor sagging.

• NIST found that there was no floor collapse.

• "The results established that this type of assembly was capable of sustaining a large gravity load, without collapsing for a substantial period of time relative to the duration of the fires in any given location on September 11th."

Så Nej inget av stålet kom i närheten av höga temperaturer. Kontors material däremot kan kommit upp i högre, men det har inte med saken att göra.

Och NIST säger i sin rapport att efter 15-20 min lugnar kontors material bränder ner sig, vilket betyder att det inte hade kunat ge stålet nån hög temperatur.

Brandmän och vittnen från byggnaden rappotera att där INTE var några stora bränder alls.

http://www.whatreallyhappened.com/wtc2_floor78.html
http://www.whatreallyhappened.com/wtc2_fire.html

Inga stora bränder = inga höga temperaturer

1975 bran world trade i 3 timmar i 700C, stålet kom inte i NÄRHETEN av att bli skadat.

Se: http://www.911scholars.org/Sagadevan8Mar2006.html

En "Professor of fire prevention engineering" håller med att elden inte kunde fåt det att kollapsa

Se: http://911research.wtc7.net/cache/wtc/groundzero/baltimoresun_quintiere.html

Väntar fortfarande på att du ska säga emot att NIST modellen inte var [Justerad!!]
Citera
2007-04-28, 16:19
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Inga stora bränder = inga höga temperaturer

Det där var det dummaste. Lägg ett stearin ljus i soffan och temperaturen kommer vara cirka 600 grader efter 4 min.

Nåja hur går det med teorin jag var ute efter?
Citera
2007-04-28, 16:21
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

1975 bran world trade i 3 timmar i 700C, stålet kom inte i NÄRHETEN av att bli skadat.

För att den branden BEKÄMPADES hela tiden, det gjorde INTE den vid 9/11.

En viss skillnad på att stå och spruta vatten på en eld än att inte göra det.
Du tror inte det blir olika temperaturer på dessa bränder?
Varför tror du dom använder vatten för att släck bränder?

VARFÖR använda Thermite + sprängämnen då det finns Thermate-TH3 som är en militär produkt och som skulle kunna göra samma jobb?

Varför ser vi inte reaktioner mellan vatten och Termite?
Alla som läst kemi vet vad som borde hända, men detta hände inte vid 9/11. VARFÖR?
Citera
2007-04-28, 16:35
Bannlyst
Elgiganten. att dom bekämpades ändrar inte faktan att det bran i 700C i en lång tid och att stålet inte tog skada av det.

Stål byggnader har aldrig i historen kollapsat på grund av stora bränder

Se här: http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/fires.html

Dom använde thermate. Hur skulle dom använt Thermate om dom inte använde bomber?. Det som är själva tekniken att bomber skjuter ut det och exploderar och underlättar, ta reda på vad "Shape charges" är

1. är det 100% chans den vatten reaktionen hade hänt om man använde thermate? Nej

2. Kan det ha hänt? mycket möjligt hur ska du eller jag kuna veta det?

3. Hur mycket foto och video bevis har dom släppt från städningen och allt annat? inte så mycket hehe

Försöksdjur, du vet nog att ja menna där inte var ett "inferno" i tornet som det hade behövts för att skada stålet.

och fråga inte den andra frågan mer, redan svarat hundra gånger?. Där finns två vittnen till en powedown några veckor innan.

Och om man säger att det hade varit omöjligt för myndigheterna att sätta dit bomber utan nån hade märkt, så e man nog inte själv seriös när man säger det.

och fortsätt blunda till att där VAR bomber och ställ denna frågan en gång till LOL
Citera
2007-04-28, 16:42
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

och fråga inte den andra frågan mer, redan svarat hundra gånger?. Där finns två vittnen till en powedown några veckor innan.

Och om man säger att det hade varit omöjligt för myndigheterna att sätta dit bomber utan nån hade märkt, så e man nog inte själv seriös när man säger det.

och fortsätt blunda till att där VAR bomber och ställ denna frågan en gång till LOL

Just det hur var det nu med den där Powerdownen? Någon som har koll på det?

Som vanligt vid apteringar av byggnader så tar det ju en oerhörd lång tid. Och i det här fallet krävdes det en stor mängd av bomber/thermite. Jo folk skulle ha märkt om man rivit ner hela deras kontor bara för att komma åt stålbalkarna och aptera bomber där.

Men som sagt Malmoe du levererar ingen teori om hur man gjort det.
Citera
2007-04-28, 16:58
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Dom använde thermate. Hur skulle dom använt Thermate om dom inte använde bomber?. Det som är själva tekniken att bomber skjuter ut det och exploderar och underlättar, ta reda på vad "Shape charges" är
Jaha och hur fick de dit de här "shape charges" du dillar om? Man kan ju tycka att någon skulle ha märkt att man apterade ett par ton bomber i WTC. Du kanske vill lägga fram ett förslag på hur det gick till?

Citat:
Vem har sagt att det är omöjligt? Jag vill bara höra hur du förklarar att det gick till? Jag säger inte att det inte går. Däremot är jag ytterst tveksam till om det är möjligt att göra det utan att någon blir misstänksam. För det kräver, som du fått bevisat ett antal gånger, ett rätt omfatande anläggningsjobb.
Och därför vill jag veta hur ni på din sida har förklarat för varandra hur det gick till. Borde vara piece of cake. Ni har ju så mycket andra uträknade data som ni skriker om. Men just den här lilla irriterande detaljen undviker ni som pesten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in