2007-12-05, 19:32
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
Elgigante: Jo visst är det högst troligt att bitar av planet kommer under marken, men det är väl fortfarande lite mysitisgt vart allt tog vägen jamenar 2-3 stora delar av en flera meter lång jumbojet bara "försvinner" till centimeter små miljon delar

Ungefär så ja...mer än 90% av planet återfanns.
Citera
2007-12-05, 19:58
Medlem
Gronabuddahs avatar
Försöksdjur: Hur fungerar det igentligen?, klistrar dom ihop alla delarna och fastställer sen att det är ett plan eller går dom på massan av antal X delar och gör en uppskattad bedömning
Citera
2007-12-05, 20:42
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Elgigante: Jo visst är det högst troligt att bitar av planet kommer under marken, men det är väl fortfarande lite mysitisgt vart allt tog vägen jamenar 2-3 stora delar av en flera meter lång jumbojet bara "försvinner" till centimeter små miljon delar

Jag tror att du överskattar storleken på en jumbojet. Visst, volymmässigt ser den onekligen stor ut men merparten av planet är bara luft. Väggarna runt den är inte särskilt tjocka vilket du ser om du har fönsterplats, drygt 10 centimeter. Ytterplåten är, skulle jag gissa, inte många centimeter tjock. Om du sen låter en sådan kropp (kom ihåg att planet är helt ihåligt) krasha i 800km/h så förstår du nog att det inte kommer finnas så mycket kvar...

Obs: inte finnas mycket kvar menar jag inga stora bitar, inte att materia försvinner.
Citera
2007-12-05, 20:52
Medlem
Gronabuddahs avatar
Majava: Det finns många plygplans crasher dokumenterade runt om i världen och alla(oavsett hastighet och höjd) har haft större partier material lämnat efter sej. Att det här skulle vara det första av sitt slag gör det unikt, lika unikt som jordens tre första byggander rasar pågrund av bränder. Det är lite för mycke unika saker som händer under denna tid enligt mitt tycke.
Tillfälligheter? förmodligen...

Edit:du svarade inte på min fråga jag stälde till försöksdjur; Hur fastställde dom att det verkligen var ett plan som kraschade där, karlssonskliser eller uppskattning?
Citera
2007-12-05, 21:56
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Precisera dig lite, tack!

Isf du som får precisera dig var NIST avhandlar hur WTC kollapsade på det sätt det gjorde.
Citera
2007-12-05, 21:58
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Bara för du blir sur när jag på pekar lögner från en skit film. Nej det är inte enligt mig heller någon mening att diskutera. Lögner är ALLTID förekommande bland foliehattar. Du ser ingen trend?

Sur och sur. Du argumenterar på en nivå som är rätt okonstruktiv.
Citera
2007-12-05, 22:02
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Sa inte att den faller, jag undrade bara vad som skulle krävas för att du skulle anse att en undersökning är oberoende, dvs. att du skulle acceptera resultatet de kom fram till och inte börja klaga på att den inte var oberoende. Jag förstår inte hur du kan anse att en undersökning ledd av en senator kan anses vara oberoende...

Du kan ju kika på vad hans kommite faktiskt fick fram. Gick knappst att göra som Bush & Cheney ang 911 dvs att kräva att svara på frågor tillsammans, att inga anteckningar eller inspelningar fick göras eller att det inte skulle göras under ed.

Så jag anser INTE att alla senatorer automatiskt är diskvalificerade för ett dylikt jobb nej.
Citera
2007-12-05, 22:05
Medlem
Citat:
Majava: Det finns många plygplans crasher dokumenterade runt om i världen och alla(oavsett hastighet och höjd) har haft större partier material lämnat efter sej. Att det här skulle vara det första av sitt slag gör det unikt, lika unikt som jordens tre första byggander rasar pågrund av bränder. Det är lite för mycke unika saker som händer under denna tid enligt mitt tycke.
Tillfälligheter? förmodligen...

Edit:du svarade inte på min fråga jag stälde till försöksdjur; Hur fastställde dom att det verkligen var ett plan som kraschade där, karlssonskliser eller uppskattning?

Hur kan du vara så förbålt korkad att du påstår rena lögnerna?

Ingen seriös person myndighet eller rapport har påstått att de tre byggnaderna rasade på grund av bränder. Vad man sagt är att de på grund av allvarliga skador från flygplan som kraschade in i dem (WTC 1,2) och de efterföljande bränderna, träffades av nedfallande rasmassor och efterföljande bränder (WTC 7) så rasade byggnaderna.

Det är bara idiotiska konspirationsdårar som påstår att det bara var bränderna.

Visst har det kraschat en massa plan där det blivit mycket mer kvar av planen än det blev av planen i 9/11. Men å andra sidan har få eller inga plan tidigare kraschat i ca 800 km/h rätt in i bastanta hus eller i backen. De allra flesta andra krascher har skett i klart lägre hastigheter.

Trots det så finns det flera andra krascher där det blivit bara en massa småskrot kvar av planen, och att man har svårt att se att det ens varit ett stort plan inblandat. Det finns det bildbevis för på en sida på nätet, planecrash.com eller vad den heter.

Dr Tinnitus
Citera
2007-12-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag tror att du överskattar storleken på en jumbojet. Visst, volymmässigt ser den onekligen stor ut men merparten av planet är bara luft. Väggarna runt den är inte särskilt tjocka vilket du ser om du har fönsterplats, drygt 10 centimeter. Ytterplåten är, skulle jag gissa, inte många centimeter tjock. Om du sen låter en sådan kropp (kom ihåg att planet är helt ihåligt) krasha i 800km/h så förstår du nog att det inte kommer finnas så mycket kvar...

Obs: inte finnas mycket kvar menar jag inga stora bitar, inte att materia försvinner.

Ytterplåten.... Vi talar om endast någon millimeter i tjocklek, inte centimetrar....

Dr Tinnitus
Citera
2007-12-05, 22:11
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
Isf du som får precisera dig var NIST avhandlar hur WTC kollapsade på det sätt det gjorde.

Inte för att jag kan konstruktion eller något liknande men det jag läst är att skadorna på byggnaden samt elden fick den att kollapsa.

Framförallt var det floor-trusses som gav vika och drog ytter väggen innåt. Vilket antagligen (Har inte läst NIST) gjorde stabiliseringen av den resterande vikten ostabil.
Citera
2007-12-05, 22:37
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Inte för att jag kan konstruktion eller något liknande men det jag läst är att skadorna på byggnaden samt elden fick den att kollapsa.

Framförallt var det floor-trusses som gav vika och drog ytter väggen innåt. Vilket antagligen (Har inte läst NIST) gjorde stabiliseringen av den resterande vikten ostabil.

OK du har läst det. Ja dåså.

De ger EN teori om vad som skedde fram till initieringen av kollapsen. Inget om hur en liten del av byggnaden gjord i samma material som resten kunde krossa resterande med mycket litet motstånd.

WTC 7 lär du inte finna mer om.

Kolla in t ex Kevin Ryans påpekanden om vad som är fel och t o m motsägelsefullt i NIST:s egen rapport vetja. Hans "new standard for deception" brukar finnas tillgänglig här o där.

Tycker allt snurrar runt ca 3-4 punkter i denna tråd. Det här inlägget från 2004 kanske kan inspirera till lite annan diskurs:

http://educate-yourself.org/cn/coincidence911guide15aug04.shtml

Ett av de intressantase ämnena annars är ju enligt mig Convar.
Citera
2007-12-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
OK du har läst det. Ja dåså.

De ger EN teori om vad som skedde fram till initieringen av kollapsen. Inget om hur en liten del av byggnaden gjord i samma material som resten kunde krossa resterande med mycket litet motstånd.

Det handlar om basic fysik, vilket man bör kunna snappa upp i grundskolan om man håller sig vaken....

Den "lilla" delen av husen, toppen, som trillade ner på den resterande underliggande huskroppen. Kommer av fallhöjden och sin egen massa att utsätta det den träfar för en kraft som är väldigt mycket större än sin egen massa i statiskt tillstånd. Testa själv att lägga en vikt på 20 Kg på din skalle, det går säkert bra. Men släpp den sen på din skalle från tre meters höjd eller så, så är det stor risk att det blir spräckt skalle och begravning....

O du nu menar att det borde blivit annorlunda om båda objekten var av samma konstruktion och material, så är det inte alls säkert. Det finns otaliga exempel på t ex. bilkorckar där två likadana bilar krockar med varandra och den ena klarar sig mycket bättre än den andra. Det beror på hur krocken tar, vinklar och sådant. Samma sak gäller WTC-tornen.

Vanlig välkänd fysik, som jag sa.

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in