2007-07-05, 13:53
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Så för att sammanfatta Heiwas teori så:
  • Inget plan träffade vare sig WTC1 eller 2
  • Alla livesändningar manipulerades, i realtid, samt samtliga efterinspelade. Även internationell press'.
  • Flygbolagen köptes för att låta sina flighter "försvinna"
  • Samma sak med passagerare och besättning. Alternativt avrättades de i hemlighet.
  • De vittnen som såg plan har fel eller är inblandande i konspirationen

Istället hände följande:

1. Först smälldes bomber av för att efterlikna planträffarna. Men NWO var så oerhört skickliga att de beräknade exakt rätt så att tornet inte rasade i förtid. För det vore ju oerhört dåligt. Av något skäl. Det vore också, av någon viktig anledning, vansinnigt att istället för att fejka en massa låtsasplan, helt enkelt bara apa efter bomberna -93.

2. Sedan smälldes en andra våg av, förhållandevis långt senare, för att faktiskt fälla tornen.

3. Slutligen smälldes också hemligt placerade bomber av i WTC7, oklart i hur många vågor (bland annat hävdar vissa truthers som Heiwa citerat att lobbyn var bombad innan både tornen och själva WTC7 föll). Av någon oerhört viktig anledning så väntade man dock flera timmar efter rasen innan man slutgiligt fällde WTC7.

Efter rasen placerades, återigen i hemlighet, flygplansbråte ut på Manhattan. Samt efterbehandlades videofilmer som arkiverades tillgängliga på nätet (förutom CNN's, där NWO av någon anledning missade att ta bort den mycket avslöjande fade-to-black som visar på manipulationen). Även franska medborgares kommersiella inspelningar manipulerades (Naudetbrödernas).

Jag tror jag fick med allt där.

/S
Undra hur många som såg planen och idag håller tyst. Skulle inte vara förvånad om det är långt över 1000 personer.
Svårast måste det vara för brandmännen i Naudet-brödernas dokumentär. Många av deras kollegor dog ju trots allt 9/11.

Om man följer Occam's razor så är det ju självklart att det måste vara som Heiwa säger.

EDIT.
Lägger till två citat av Heiwa från pentagontråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Inte alls, bevisade slutsatser baseras pà riktiga fakta, de mest rimliga hypoteserna pà de uppgifter som verkar tillförlitligast och passar in i mönstret.

Tror gör man i kyrkan och pà jultomten.

Citat:
Inte alls - jag bara resonerar kring observerbara, bevisade fenom som skall förklaras med fysiska lagar och teorier.

Citera
2007-07-05, 15:50
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Vi vet precis hur mycket lägesenergi som finns i tornet och, t.ex. i delen över det skadade omràdet. Och vi vet precis hur mycket rörelseenergi som skapas när den övre delen sjunker ner ett eller flera vàningsplan av nàgon anledning. NIST anser att alla bärande pelare - i kärnan och i väggarna - i det skadade omràdet knäcks plötsligt och simultant (av hetta! (sic)) och att en massa rörelseenergi frisläpps - som spränger tornet. Det anser inte jag eftersom jag inte tror att pelarna knäcks simultant utan borde deformeras làngsamt och att rörelseenergin därmed förbrukas (det krävs energi att deformera och slita itu stàlstruktur). Kom ihàg att >80% av konstruktionen är intakt i det skadade omràdet och statiskt hàller allt ihop.

Enda möjligheten att alla inre bärande pelare brister simultant (pà flera vàningsplan) är enligt min uppfattning CD - och dà frisläpps en massa rörselseenergi som fäller tornet.

AB

Du vet ingenting relevant...

Ingen egentänkare säger att tornen exploderade det gör idioter och foliehattar, samma sak förövrigt.

Faller ett våningsplan som väger över 2000 ton så kommer inte konstruktionen klara detta, eftersom golven var i ETT stycke och var fastsatt i dom inre pelarna och i dom bärande yttre väggarna så kommer nästa våningsplan INTE klara det trycket.

Du kan väl räkna ut om 2000 ton faller ca 3 meter vilken bärighet det behövs för att klara motstå detta fall. WTC klarade detta BEVISLIGEN INTE. Nu vill jag se uträkningar från din sida som motbevisar detta.

http://www.iti.northwestern.edu/research/wtc/media/bazantwtcstory.pdf
Citera
2007-07-05, 15:51
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Självklart är det du ser ett resultat av CD.

Nope, du ljuger igen eftersom du inte kan bevisa detta.
Citera
2007-07-05, 16:25
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Så för att sammanfatta Heiwas teori så:
  • Inget plan träffade vare sig WTC1 eller 2
  • Alla livesändningar manipulerades, i realtid, samt samtliga efterinspelade. Även internationell press'.
  • Flygbolagen köptes för att låta sina flighter "försvinna"
  • Samma sak med passagerare och besättning. Alternativt avrättades de i hemlighet.
  • De vittnen som såg plan har fel eller är inblandande i konspirationen

Jag har påpekat detta tidigare men det är värt att upprepa.
Varför är ni vakthundar så rädda för alternativa konspirationsteorier?
Ni klamrar er fast vid den etablerade konspirationsteorin som vore den helig men den är långt ifrån bevisad.
Tvärtom så innehåller den så mycket hål att det är dags att avfärda den.

Om ni vore intellektuellt hederliga skulle ni välkomna alternativa teorier och ställa er bakom truth-rörelsens krav på en riktig utredning av händelserna där allt material läggs fram.

Men jag tvivlar på att ni vill att denna fråga blir ordentligt genomlyst för då skulle hela er trosuppfattning ramla samman.
Citera
2007-07-05, 16:52
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Ni klamrar er fast vid den etablerade konspirationsteorin som vore den helig men den är långt ifrån bevisad.

Om ni vore intellektuellt hederliga skulle ni välkomna alternativa teorier och ställa er bakom truth-rörelsens krav på en riktig utredning av händelserna där allt material läggs fram.

Men jag tvivlar på att ni vill att denna fråga blir ordentligt genomlyst för då skulle hela er trosuppfattning ramla samman.

Därför dessa "alternativa konspirationsteorier" är så förbaskat dumma, korkade och långsökta!!

Den officiela storyn är bra mycket enklare...
Citera
2007-07-05, 17:34
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Jag är inte rädd för alternativa teorier, må de vara konspirations-dito eller annat. Men otroliga och fåniga teorier kommer jag ifrågasätta och vid behov avfärda.

Citat:
Men hittills har ingen truther lyckats ens komma inärheten till en alternativ trovärdig sådan. Tvärtom så skyr truthers kravet på att själva prestera ens embryot till en egen teori som pesten. Utom Powerboy, och det ska han ha cred för.

Citat:
ställa er bakom truth-rörelsens krav på en riktig utredning av händelserna där allt material läggs fram.
Om någon kunde berätta vilka som skulle tillåtas ingå i en sådan utredning, samt vad som skulle krävas för att övertyga truther-rörelsen, som alltså inte ens inbördes kan enas om potentiella teorier, så visst.

Men allt det här har jag ju redan skrivit här.
Citera
2007-07-05, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du vet ingenting relevant...

Ingen egentänkare säger att tornen exploderade det gör idioter och foliehattar, samma sak förövrigt.

Faller ett våningsplan som väger över 2000 ton så kommer inte konstruktionen klara detta, eftersom golven var i ETT stycke och var fastsatt i dom inre pelarna och i dom bärande yttre väggarna så kommer nästa våningsplan INTE klara det trycket.

Du kan väl räkna ut om 2000 ton faller ca 3 meter vilken bärighet det behövs för att klara motstå detta fall. WTC klarade detta BEVISLIGEN INTE. Nu vill jag se uträkningar från din sida som motbevisar detta.

http://www.iti.northwestern.edu/research/wtc/media/bazantwtcstory.pdf

Varje vàningsplan har 47 inre bärande pelare och 200+ bärande yttre väggpelare. För att ett vàningsplan skall falla 3 meter màste man plocka bort alla dessa pelare. NIST anger att 80+% av alla pelare var intakta i de skadade vàningsplanen och som vi kan se pà alla filmer sà föll inget vàningsplan 3 meter efter smällen. Alla vàningsplan stod kvar!

NIST tror att alla inre bärande pelare i det skadade omràdet, som överförde 50% av totala belastningen fràn övervàningarna, plötsligt knäcktes (av okänd anledning - hetta är ett förslag) i det skadade omràdet och inte kunde kunde stà emot trycket fràn övervàningarna.

Varje inre pelare var en rektangulär ca 1x0.3 m plàtfyrkant (plàtsidorna kanske var 8 mm tjocka pà det aktuella vàningsplanet) och man undrar hur dessa bara kan knäckas sà att deras bärkraft plötsligt blir noll. Jag kan tänka mig att de deformeras, sidoplàtarna bucklas, fyrkanten deformeras och trycks ihop när inre delen av tornet faller ner (lägesenergin deformerar sidoplàtarna i pelarna) och att när det sker, belastningen pà de yttre väggpelarna ökar.

De yttre väggpelarna borde vridas inàt ovanför det skadade vàningsplanet vid detta tillfälle (belastningen fràn innerpelarna överförs via golvbalkarna till ytterpelarna) men de knäcks inte.

Alla krafter är naturligtvis i balans hela tiden.

Det är ett mycket enkelt skadefall att analysera hàllfasthetsmässigt - man behöver bara studera stàlstrukturen i de skadade vàningsplanen.

Övervàningarna belastar de skadade vàningsplanen och kan representeras av en massa/tyngdkraft som belastar de bärande pelarna. De oskadade delarna i undervàningarna saknar intresse - de skadade vàningsplanen kunde ju stà pà marken. Vi är ju bara intresserade varför plötsligt alla intakta bärande pelare i det skadade omràdet plötsligt har bärkraft 0 och varför ett vàningsplan plötsligt faller 3 meter. Vad som händer sedan är ointressant. Kan alla dessa bärande pelare fà bärkraft noll simultant.

NIST har aldrig kunnat besvara den enkla fràgan.

Det finns ju sà mànga intakta bärande pelare som skall deformeras, förlora bärkraften, etc innan vàningsplanet (hela övertornet) faller 3 meter.

Enligt min uppfattning är det fysiskt omöjligt att 47 làngsamt försvagade, pga hetta, innerpelare + 200+ intakta ytterpelare plötsligt - millisekund - upphör att fungera - och tillàter att vàningsplanet ovan faller tre meter!

Men om det vore möjligt skulle de ta tid! Vi skulle se hur innerdelen faller neràt, hur sidopelarna böjs inàt, hur intakt stàl deformeras när pelare efter pelare överbelastas. Som dominobitar som faller en efter en.

Men det ser vi inte! Plötsligt exploderar hela tornet och faller samman pà tio sekunder - pannkaksteorin - och 'experter' meddelar att sà dàligt byggda är alla skyskrapor. Fast det aldrig hänt förr eller senare.

Internationell byggstandard är inte värd ett öre. Och 99% av alla världens byggstatiker och hàllfasthetsdoktorer nickar med. Ja, sà är det - det visste vi inte. Patetiskt.

Att tornet under de skadade vàningsplanen förstördes med CD är självklart.

Och det verkar ju som hela tornet över de skadade vàningsplanen ocksà förstördes med CD - det försvann ju i fallet!

Men FBI, FEMA, NIST, 9/11 Commission vàgade inte ens undersöka denna självklarhet! Det är ju sà man blir illamàende.
Citera
2007-07-05, 18:39
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Varje vàningsplan har 47 inre bärande pelare och 200+ bärande yttre väggpelare. För att ett vàningsplan skall falla 3 meter màste man plocka bort alla dessa pelare.

FEL, det räcker att fästena som höll golvet uppe ger vika, för du tror väl inte att golven och pelarna var gjorda i ett stycke.

Satan va enkelt att montera ner dina vansinnigt felaktiga inlägg.
Citera
2007-07-05, 18:50
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Jag är inte rädd för alternativa teorier, må de vara konspirations-dito eller annat. Men otroliga och fåniga teorier kommer jag ifrågasätta och vid behov avfärda.

Men hittills har ingen truther lyckats ens komma inärheten till en alternativ trovärdig sådan. Tvärtom så skyr truthers kravet på att själva prestera ens embryot till en egen teori som pesten. Utom Powerboy, och det ska han ha cred för.

Hittills har vi inriktat oss på att avslöja alla lögner och desinformation som spridits av etablissemanget och att punktera teorin om att bin Laden skulle ha orkestrerat detta, en konspirationsteori som kom så snart att det visar på att den låg färdig och klar redan. Bara detta pekar åt ett visst håll och speciellt mot Cheney som beordrade NORAD att stanna kvar på backen vilket Norm Mineta vittnade om inför kommissionen (vilket givetvis inte togs upp): http://www.youtube.com/watch?v=u-5PKQTUz5o
Han ljög också om att han kom till bunkern efter första inflygningen, vilket Mineta vittnar om, inte var sant.

Så Cheney är definitivt inblandad och det är enl. många han som styr i Vita Huset och inte Bush.

Citat:
Om någon kunde berätta vilka som skulle tillåtas ingå i en sådan utredning, samt vad som skulle krävas för att övertyga truther-rörelsen, som alltså inte ens inbördes kan enas om potentiella teorier, så visst.

Förslag har lagts fram inom rörelsen om en internationell kommission eftersom pressen skulle vara för stor på inhemska deltagare.
Citera
2007-07-05, 18:55
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Förslag har lagts fram inom rörelsen om en internationell kommission eftersom pressen skulle vara för stor på inhemska deltagare.
Och återigen, hur skulle truthersrörelsen reagera om den här internationella kommissionen kom fram till att allt är i sin ordning? Ger ni upp och enas om att ni haft fel? Eller börjar ni leta efter konspirationer i kommissionen också?
Som du kanske minns drog du upp truthersrörelsens krav på en rättegång. Och jag ställde dig exakt samma fråga då.
Citera
2007-07-05, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
FEL, det räcker att fästena som höll golvet uppe ger vika, för du tror väl inte att golven och pelarna var gjorda i ett stycke.

Satan va enkelt att montera ner dina vansinnigt felaktiga inlägg.

OK - bra att du nämnde golvbalkarna som naturligtvis är förbundna till de 47 inre pelarna och de 200+ yttre pelarna. Hur mànga golvbalkar finns det? Vi gör det enkelt. En golvbalk är förbunden till varje ytterpelare och fyra golvbalkar är förbunda till varje innepelare = 400+ golvbalksförband. Dessa 400+ förband var tydligen ihopbultade, ihopnitade eller svetsade.

Sà du tror nu - satans enkelt! - att 400+ golvbalksförband plötsligt simultant slits itu i det skadade omràdet? Det är enkelt att studera i den modell som jag skissade ovan. Naturligtvis är golvbalkarna och deras förband med i modellen, eftersom de överför kraft/moment när innerpelarna ... plockas bort/försvinner ... och ytterpelarna vrids inàt.

Làt oss anta att golvbalksförbanden till innerpelarna slits av när innerpelarna deformeras/trycks ihop/knäcks 3 meter. Golvet vilar nu pà golvet under i kärnan men sitter kvar i ytterpelarna. Golvet lutar inàt Varför i hela fridens namn skulle sedan 200+ förband till ytterväggspelarna brista. Överbelastning pà golvet, som fallit ner tre meter i kärnan? Den enda belastningen är golvets egen vikt + lite möbler. Golvet lutar litet inàt och vilar i kärnan mot det oskadade tornet inunder. Resten av belastningen finns naturligtvis i de bärande pelarna.

Nej - sà satans enkelt är det inte. Men det är ganska enkelt. Inte en chans att golvet plötsligt lossnar i 400+ förband.
Citera
2007-07-05, 19:07
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Och återigen, hur skulle truthersrörelsen reagera om den här internationella kommissionen kom fram till att allt är i sin ordning? Ger ni upp och enas om att ni haft fel? Eller börjar ni leta efter konspirationer i kommissionen också?
Som du kanske minns drog du upp truthersrörelsens krav på en rättegång. Och jag ställde dig exakt samma fråga då.

En orimlig hypotes. Men OK då skulle dom ställa de ännu levande kaparna inför skranket och passa på att fråga hur hur i helvete dom kom levande undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in