2007-12-03, 19:32
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noonien
Vet ingen som driver frågan men Kucinich säger sig vilja se obesvarade frågor besvarade i alla fall. Källa. Gravel har också sagt sig vara öppen för det. Källa

Paul skulle säkerligen vara öppen för nya undersökningar. Om man läser mellan raderna så ser man att han är väldigt anti-New World Order över huvud taget och som alla andra med någorlunda öppna ögon så har han nog misstankar om att de tretton familjerna hade ett finger med i spelet för att iscensätta 9/11.
Vad Ron Paul anser kan man läsa här.

Från Alex Jones radioshow:

"CALLER: I want a complete, impartial, and totally independent investigation of the events of September 11, 2001 . I'm tired of this bogus garbage about terrorism. Ask Michael Meacher about how he feels about this bogus war on terrorism. Can you comment on that please?

Congressman Paul: Well, that would be nice to have. Unfortunately, we don't have that in place. It will be a little bit better now with the Democrats now in charge of oversight. But you know, for top level policy there's not a whole lot of difference between the two policies so a real investigation isn't going to happen. But I think we have to keep pushing for it. And like you and others, we see the investigations that have been done so far as more or less cover-up and no real explanation of what went on."
Citera
2007-12-03, 21:42
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Men det är just det som är hela grejen.
En lögn är alltid en lögn, den "oberoende" italienska tv kanalen hade ju kunnat sagt att The 9/11 comission report inte tar upp raset av WTC 7. Men det gör man inte, man säger att den inte förekommer överhuvudtaget..

Tja ska man ligga på den nivån då är det ju knappast någon ide att diskutera öht enligt mig.

Citat:
Men det mest skrämmande som alla foliehattar inte inser att detta INTE var kommissionens uppgift, wtc7 ligger bla på NIST bord och där finns det gått med undersökningar om wtc 7..
Inte var deras uppgift? Var har du fått det ifrån? Finns fortfarande inga officiella data på hur/varför wtc7 kollapsade på det sätt som det gjorde vad jag vet?. Inte för 1 och 2 heller vad jag vet? Enda som finns är väl NISTS motsägelsefulla data om förloppet fram till "collapse initiation" vad avser 1 och 2.
Citera
2007-12-03, 21:47
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Återigen dyker denna oberoende grupp upp. Kan du berätta vad du tycker krävs för att gruppen ska vara oberoende? Vem ska den finansieras av? Vilka ska den bestå av?

Så allting faller på att jag inte namnger exakt vilka denna kommision skulle utgöras av? OK.

Något liknande den kommitté som leddes av senator Frank Church kanske?

Kan definitivt säga vilka den INTE ska bestå av iaf.
Citera
2007-12-03, 21:51
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Nej speciellt homogen är den gruppen nog inte, men det verkar finnas en sak som förenar den.
Det är oförmågan/oviljan att faktiskt formulera en sammanhållen idé till den konspiration som ledde fram till händelserna 9/11.

Jag personligen håller med om att de som anser sig kunna förklara det exakta förloppet kring 911 är på grunt vatten. Att påvisa de brister jag nämnde tidigare är kanske inte lika svårt.

Citat:
Det jag saknar är:
-En sammanhållen konspirationsidé
-Ett enda bevis (som skulle hålla i en domstol) för att 9/11 faktiskt var ett "inside job"

Tja om du saknar en sån idé är det väl bara att spåna ihop en. Finns ju småspik att hänga upp trådar på ala "Who killed JOhn O´Niell"-filmen.

Citat:
Konspirationstroende har tydligen insett att dom aldrig skall klara detta, och har nu retirerat till sin sista försvarslinje, som består i att citera folk med "fina titlar" som uttalar sig.

Jaså det har dom. Good for them.
Citera
2007-12-03, 21:53
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
Enda som finns är väl NISTS motsägelsefulla data om förloppet fram till "collapse initiation" vad avser 1 och 2.

Precisera dig lite, tack!
Citera
2007-12-04, 08:07
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Tja ska man ligga på den nivån då är det ju knappast någon ide att diskutera öht enligt mig.

Bara för du blir sur när jag på pekar lögner från en skit film. Nej det är inte enligt mig heller någon mening att diskutera. Lögner är ALLTID förekommande bland foliehattar. Du ser ingen trend?

Citat:
Inte var deras uppgift? Var har du fått det ifrån? Finns fortfarande inga officiella data på hur/varför wtc7 kollapsade på det sätt som det gjorde vad jag vet?. Inte för 1 och 2 heller vad jag vet? Enda som finns är väl NISTS motsägelsefulla data om förloppet fram till "collapse initiation" vad avser 1 och 2.

Ja läser man syftet med "The 9/11 comission report" så blir det ganska klart.
Har du gjort det?

Har du läst NÅGOT från NIST överhuvudtaget?
Citera
2007-12-04, 09:26
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Så allting faller på att jag inte namnger exakt vilka denna kommision skulle utgöras av? OK.

Något liknande den kommitté som leddes av senator Frank Church kanske?

Kan definitivt säga vilka den INTE ska bestå av iaf.

Sa inte att den faller, jag undrade bara vad som skulle krävas för att du skulle anse att en undersökning är oberoende, dvs. att du skulle acceptera resultatet de kom fram till och inte börja klaga på att den inte var oberoende. Jag förstår inte hur du kan anse att en undersökning ledd av en senator kan anses vara oberoende...
Citera
2007-12-04, 11:00
Medlem
rsts1s avatar
NY här på forumet

minns väldigt väl denna konstiga dag 9/11 2001

satt framför teven hela dagen (egenföretagare, tog ledig då det var svårt att jobba pga ständig rapotering)

det som förbryllar mig mest är pentagon och shanksville

då det inte var så mycket stora delar synliga inga motorer som är byggda i titan, bakvingen brukar ofta vara kvar i en stor bit. även om den drattar i backen i full fart.
Citera
2007-12-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noonien
Vet ingen som driver frågan men Kucinich säger sig vilja se obesvarade frågor besvarade i alla fall. Källa. Gravel har också sagt sig vara öppen för undersökningar. Källa

Paul skulle säkerligen vara öppen för nya undersökningar. Om man läser mellan raderna så ser man att han är väldigt anti-New World Order över huvud taget och som alla andra med någorlunda öppna ögon så har han nog misstankar om att de tretton familjerna hade ett finger med i spelet för att iscensätta 9/11.

Vad jag uppfattar här är två kandidater som menar att det inte kan skada att undersöka lite mera, och det är ju förstås sant. Alltid lär man sig något...

Vad jag saknar (för det måste väl finnas...?) är en kandidat som säger något i stil med: "9/11 var planerat och genomfört av den nuvarande administrationen. Välj mig så skall jag ställa dom inför rätta!"

Det finns ju ett antal skådisar och professorer som tror på LC, varför inga presidentkandidater?

Vi talar ju om ett land som valt GW Bush till president. 2 gånger!

/T
Citera
2007-12-04, 16:58
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rsts1

satt framför teven hela dagen (egenföretagare, tog ledig då det var svårt att jobba pga ständig rapotering)

då det inte var så mycket stora delar synliga inga motorer som är byggda i titan, bakvingen brukar ofta vara kvar i en stor bit. även om den drattar i backen i full fart.

De flesta bilder du antagligen sett är på en nödlandning eller dylikt, vilket inte var fallet här.

De flesta delarna hittades flera meter under marken:
http://www.davesweb.cnchost.com/93debris2.jpg
http://stj911.org/evidence/docs/P200059_1.jpg
http://www.rcfp.org/moussaoui/jpg/P200060-1.jpg
Citera
2007-12-04, 17:03
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rsts1

Visa mig vilka delar i en motor som är gjorda i titan!
Citera
2007-12-04, 17:05
Avslutad
Dubbelt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här