2007-04-24, 18:02
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det roligaste som sades måste ju vara (vet ej om Tennsoldaten drog upp detta) att 80% av ALLT stål förångades innan det hann slå i backen.

Vilken fantasi och omvägar dom dom måste ta för att få ihop sina galenskaper.

Och som sades redan så beter han sig likt andra foliehattar här på forumet, en liten ollning och så kommer det ett nytt påstående som är så galet att en högstadie-elev kan räkna ut felaktigheterna i påståendet.

Jag börjar undra ifall alla foliehattar verkligen tror på det de håller på med...
Citera
2007-04-24, 18:18
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag börjar undra ifall alla foliehattar verkligen tror på det de håller på med...

Jag tror att de så gärna VILL tro att de undermedvetet låter bli att gräva i saker som håller på att bli ollade. De VILL att det skall vara något msytiskt med passagerarlistorna, därför har de svårt att säga "OK, vi fattar nu att det bara var offer med på de där publicerade listorna... check", de VILL att stålet skall vara tvunget att smälta för att huset skulle rasa, de VILL så gärna att motorerna i Pentagon inte skall matcha, så att de inte vill titta på när detalj efter detalj visar sig matcha perfekt.

Tragiskt men sant. Det handlar om tro, inte om kritiskt tänkande.
Citera
2007-04-24, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Tragiskt men sant. Det handlar om tro, inte om kritiskt tänkande.

Tror man att WTC7 kollapsade, pga mindre brand, mm, saknar man kritiskt tänkande ... eller tänkande överhuvudtaget. Tyvärr har ingen officiell myndighet lyckats förklara hur WTC7 plötsligt föll ihop som ett korthus. Intresse saknades - alla delar av byggnaden, som kunde ha förklarat det hela, forslades bort och förstördes av ansvariga myndigheter.

AB
Citera
2007-04-24, 19:30
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Tror man att WTC7 kollapsade, pga mindre brand, mm, saknar man kritiskt tänkande ... eller tänkande överhuvudtaget. Tyvärr har ingen officiell myndighet lyckats förklara hur WTC7 plötsligt föll ihop som ett korthus. Intresse saknades - alla delar av byggnaden, som kunde ha förklarat det hela, forslades bort och förstördes av ansvariga myndigheter.

AB

Det är ingen, förutom möjligtvis en och annan foliehatt, som psåtår att WTC7 kollapsade på grund av mindre brand.
Citera
2007-04-24, 19:50
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

AB
Ah bra. Kanske du kan komma med en teori på hur man apterade bomber i WTC (jag skall skriva det där i fetstil ett par gånger för att straffa mig själv) utan att någon märkte någonting.
Svar jag redan fått är:
1. De gjorde det medans alla låg och sov
2. Bomberna apterades när kåken byggdes 1967
3. Jag är inte intresserad av "hur". Jag är nöjd med en ofullständig förklaring och har ingen lust att ifrågasätta min teori om bomber.

Jag är faktiskt öppen för förslag. Hur cynisk jag än låter. Hit me.
Citera
2007-04-24, 22:04
Medlem
Pads avatar
Citat:
Tror man att WTC7 kollapsade, pga mindre brand

Vem tror det?

Citat:
, mm,

Är det här i mm du försöker vifta bort alla andra dokumenterade skador på huset? Och alla brandmäns vittnesmål om hur illa däran sjuan var? Fiffigt trick, men inte särskilt hederligt eller ens fungerande.

Citat:
saknar man kritiskt tänkande ... eller tänkande överhuvudtaget.

Med all respekt så har jag betydligt större förtroende för de uttallanden som gjorts av brandmännen på plats än vad jag har för dig, särskilt med tanke på mängden frågor där du blivit rejält ollad och sen vägrat erkänna det utan bara hoppat vidare till nästa ämne. Jag har sett fotona på skador, jag har läst vittnesmålen från folk med rätt kompetens, det är i sken av det som jag inte ser något jättemärkligt i att sjuan kollapsade. Du får kalla det avsaknad av kritiskt tänkande om du vill. Själv tycker jag att framdragande av en offerlista och påstå att det är en passagerarlista är betydligt större tecken på bristande källkritik.

Citat:
Tyvärr har ingen officiell myndighet lyckats förklara hur WTC7 plötsligt föll ihop som ett korthus. Intresse saknades - alla delar av byggnaden, som kunde ha förklarat det hela, forslades bort och förstördes av ansvariga myndigheter.

AB

Ännu en myt som du gått på ser jag? Man hade tillgång till materialet, tro inte på allt du läser på Internet.

Lämnade inte du ett lass obesvarade frågor bakom dig sist du var inne och härjade i den här tråden? Kanske dags att ta tag i dem eller medge att du hade fel... passagerarlistorna kan du ju börja med att ta tag i.
Citera
2007-04-24, 22:12
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ah bra. Kanske du kan komma med en teori på hur man apterade bomber i WTC (jag skall skriva det där i fetstil ett par gånger för att straffa mig själv) utan att någon märkte någonting.
Svar jag redan fått är:
3. Jag är inte intresserad av "hur". Jag är nöjd med en ofullständig förklaring och har ingen lust att ifrågasätta min teori om bomber.

4. De gjorde det dagtid i superkamouflagedräkter utan att någon märkte någonting.
5. Det var tio på varandra efterföljande juldagsmorgnar. Det rörde sig om ensamma agenter vars icke-existerande familjer alltså inte saknade dem det minsta.
6. Det var NWO-aliens som teleporterade bort tornen till en annan galax och apterade dem fulla med vätebomber. Under tiden ersattes tornen av så häftiga hologram att inte ens hisspojkarna upptäckte vad som var i görningen.

Jag tror att vi är någonting stort på spåren. Några förslag till bara så har vi nog löst frågetecknen.
Citera
2007-04-25, 08:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
4. De gjorde det dagtid i superkamouflagedräkter utan att någon märkte någonting.
5. Det var tio på varandra efterföljande juldagsmorgnar. Det rörde sig om ensamma agenter vars icke-existerande familjer alltså inte saknade dem det minsta.
6. Det var NWO-aliens som teleporterade bort tornen till en annan galax och apterade dem fulla med vätebomber. Under tiden ersattes tornen av så häftiga hologram att inte ens hisspojkarna upptäckte vad som var i görningen.

Jag tror att vi är någonting stort på spåren. Några förslag till bara så har vi nog löst frågetecknen.
Källa på det tack.

Skämt åsido. Det är inte speciellt långt ifrån teorin om energivapen. Så en fantasi är väl så god som någon.
Citera
2007-04-25, 16:16
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava

Det handlar inte om detta, det handlar om att man tycker jävligt illa om USA.

Det kan jag avslöja att jag också gör, men skulle ALDRIG någonsin hitta på dessa fantasier för att kunna säga att Bush är en idiot. Det klarar han av så bra ändå, han behöver inte ligga bakom 9/11 för att vi skall veta detta.

Jag följer debatten om den mördade journalisten i Ryssland, Anna Politkovskaja.
Där har vi en äkta konspiration, än så länge.
Detta kan naturligtvis ändras om det framkommer bevis om det motsatta.

Tänk dig scenariot att någon amerikansk journalist hade mördats i USA och det visade sig att han var en stark regim kritiker. Du tror inte FB hade översvämmats av trådar om detta. Hade han dessutom varit kritisk till dom officiella 9/11 rapporterna så hade FB behövt köpa större utrymme för sitt forum.
Citera
2007-04-25, 16:49
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det handlar inte om detta, det handlar om att man tycker jävligt illa om USA.

Det kan jag avslöja att jag också gör, men skulle ALDRIG någonsin hitta på dessa fantasier för att kunna säga att Bush är en idiot. Det klarar han av så bra ändå, han behöver inte ligga bakom 9/11 för att vi skall veta detta.

Jag följer debatten om den mördade journalisten i Ryssland, Anna Politkovskaja.
Där har vi en äkta konspiration, än så länge.
Detta kan naturligtvis ändras om det framkommer bevis om det motsatta.

Tänk dig scenariot att någon amerikansk journalist hade mördats i USA och det visade sig att han var en stark regim kritiker. Du tror inte FB hade översvämmats av trådar om detta. Hade han dessutom varit kritisk till dom officiella 9/11 rapporterna så hade FB behövt köpa större utrymme för sitt forum.

Finns det ens en debatt om mordet på Anna Politkovskaja? Jag tycker det har varit oroväckande tyst sen den där spionen dog.
Citera
2007-04-25, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Svar jag redan fått är:

I sjöförsäkringsbranschen händer det att kunder sänker/förstör sina försäkringsobjekt för att fà ut pengar och sedan skyller pà andra orsaker som försäkringen täcker, t.ex. svàrt väder, brand, mm. Knepen är mànga. Och det händer säkert i husförsäkringsbranschen ocksà. I WTC7 fallet verkar inte försäkringsbolagen haft insyn i utredningen eftersom myndigheterna skyllde det hela pà en konsekvens av terroristbrott. Men försäkringsbolagen hade garderat sig med àterförsäkringar och de var àterförsäkringsbolagen som fick betala ... utan större insyn i själva orsaksutredningen. Och àterförsäkringsbolagen fick väl försöka fà sina pengar tillbaka genom framtida högre àterförsäkringspremier. I slutändan är det allmänheten som betalar.

Hur förstördes WTC7? Det ser ju ut som controlled demolition (byggnaden faller ihop totalt - symetriskt och inàt - som ett korthus under 6 sekunder) och experter pà sàdant vet ju vilka typer och hur mànga sprängladdningar som behövs för det och var de placeras (bärande pelare, etc) och hur man sedan utlöser dem med fjärrkontroll. Sprängladdningarna döljs naturligtvis i hisstrummor, ventilationstrummor, service utrymmen, etc. Det lär ta en mindre grupp tränade personer ett par dagar att förbereda controlled demolition.

Hade det varit brand som orsakat kollapsen verkar det rimligare att bara en del av byggnaden kollapsar vid olika tidpunkter medan intakta delar stàr kvar.

Det har ju aldrig hänt att ett 47vàningshus byggt i stàl och betong bara rasar ihop totalt pà 6 sekunder, pga brand och kanske litet yttre skador i fasaden. Den bärande konstruktionen sitter ju inne i byggnaden. Det är inte ytterväggarna som hàller ihop det hela. Synd att FBI, NIST & Co aldrig undersökte om controlled demolition orsakade kollapsen av WTC7.

AB
Citera
2007-04-25, 17:40
Medlem
sten.bs avatar
Sunt förnuft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem