Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ah bra. Kanske du kan komma med en teori på hur man apterade bomber i WTC (jag skall skriva det där i fetstil ett par gånger för att straffa mig själv) utan att någon märkte någonting.
Svar jag redan fått är:
1. De gjorde det medans alla låg och sov
2. Bomberna apterades när kåken byggdes 1967
3. Jag är inte intresserad av "hur". Jag är nöjd med en ofullständig förklaring och har ingen lust att ifrågasätta min teori om bomber.
Jag är faktiskt öppen för förslag. Hur cynisk jag än låter. Hit me.
I sjöförsäkringsbranschen händer det att kunder sänker/förstör sina försäkringsobjekt för att fà ut pengar och sedan skyller pà andra orsaker som försäkringen täcker, t.ex. svàrt väder, brand, mm. Knepen är mànga. Och det händer säkert i husförsäkringsbranschen ocksà. I WTC7 fallet verkar inte försäkringsbolagen haft insyn i utredningen eftersom myndigheterna skyllde det hela pà en konsekvens av terroristbrott. Men försäkringsbolagen hade garderat sig med àterförsäkringar och de var àterförsäkringsbolagen som fick betala ... utan större insyn i själva orsaksutredningen. Och àterförsäkringsbolagen fick väl försöka fà sina pengar tillbaka genom framtida högre àterförsäkringspremier. I slutändan är det allmänheten som betalar.
Hur förstördes WTC7? Det ser ju ut som controlled demolition (byggnaden faller ihop totalt - symetriskt och inàt - som ett korthus under 6 sekunder) och experter pà sàdant vet ju vilka typer och hur mànga sprängladdningar som behövs för det och var de placeras (bärande pelare, etc) och hur man sedan utlöser dem med fjärrkontroll. Sprängladdningarna döljs naturligtvis i hisstrummor, ventilationstrummor, service utrymmen, etc. Det lär ta en mindre grupp tränade personer ett par dagar att förbereda controlled demolition.
Hade det varit brand som orsakat kollapsen verkar det rimligare att bara en del av byggnaden kollapsar vid olika tidpunkter medan intakta delar stàr kvar.
Det har ju aldrig hänt att ett 47vàningshus byggt i stàl och betong bara rasar ihop totalt pà 6 sekunder, pga brand och kanske litet yttre skador i fasaden. Den bärande konstruktionen sitter ju inne i byggnaden. Det är inte ytterväggarna som hàller ihop det hela. Synd att FBI, NIST & Co aldrig undersökte om controlled demolition orsakade kollapsen av WTC7.
AB