Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Det huvudsakliga källorna är så klart de vittnesuppgifter som finns, den tekniska bevisningen och så klart diverse radaruppgifter.
Exakt, men en kamera som i huvudsak hade bevakat det område framför fasaden där planet kraschade hade förhoppningsvis rätat ut många frågetecken.
Citat:
Jag tror inte att Osama bin Laden såg något värde i att åka dit med en bil och dölja kameran.
Nej, inte Bin Laden, men om det var ett inside job och nån vill dölja vad som egentligen hände, så hade det ju vart lämpligt att fixa en bil som ställer sig i kamerans blickfång.
Citat:
Ja det kan man ju tro. Har du något faktiskt argument för den uppfattnignen?
Nej, jag kan bara antaga att säkerheten kring Pentagon, då som nu, håller jävligt hög standard. Tror inte det finns några uppgifter som talar om vart alla kameror sitter.
Citat:
Det brukar ju höra till sakernas ordning att man inte vill uttala sig om känsliga uppgifter. Jag tror inte att de svenskar som vet exakt vad SSG gör vill berätta om det.
Nej, men det är ju jävligt hög säkerhet kring Area51, man blir ju till o med skjuten om man befinner sig inom en viss radie runt flygbasen. Det går ju inte att jämföra med svenska motsvarigheter.
Citat:
Jag tror att den amerikanska regeringen struntar rätt ordentligt i konspirationsgalningar. Seriösa personer kan läsa och titta i de mycket utförliga och detaljerade rapporter som släppts från FEMA och NIST, och även läsa vad experter sagt offentligt.
Jo, men det hävdas ju onekligen att de rapporter som finns inte förhåller sig till verkligheten.
Citat:
Skulle man släppa någon jävla radarfilm skulle det bara dröja någon minut innan galningarna började prata om att det var fejk.
Jo, antagligen.
och jag tror faktiskt den är det. För jämför explosionerna på de båda videosen, den från marken visar en explosion som kommer med kraft och sprider sig upp över taket på byggnaden. Och i andra videon kommer ju explosionen bara rakt fram, sprider sig inte uppåt, iaf inte vad man kan se på videon då den är klippt precis när planet har träffat byggnaden.