2008-03-09, 23:36
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Det huvudsakliga källorna är så klart de vittnesuppgifter som finns, den tekniska bevisningen och så klart diverse radaruppgifter.

Exakt, men en kamera som i huvudsak hade bevakat det område framför fasaden där planet kraschade hade förhoppningsvis rätat ut många frågetecken.

Citat:
Jag tror inte att Osama bin Laden såg något värde i att åka dit med en bil och dölja kameran.

Nej, inte Bin Laden, men om det var ett inside job och nån vill dölja vad som egentligen hände, så hade det ju vart lämpligt att fixa en bil som ställer sig i kamerans blickfång.

Citat:
Ja det kan man ju tro. Har du något faktiskt argument för den uppfattnignen?

Nej, jag kan bara antaga att säkerheten kring Pentagon, då som nu, håller jävligt hög standard. Tror inte det finns några uppgifter som talar om vart alla kameror sitter.

Citat:
Det brukar ju höra till sakernas ordning att man inte vill uttala sig om känsliga uppgifter. Jag tror inte att de svenskar som vet exakt vad SSG gör vill berätta om det.

Nej, men det är ju jävligt hög säkerhet kring Area51, man blir ju till o med skjuten om man befinner sig inom en viss radie runt flygbasen. Det går ju inte att jämföra med svenska motsvarigheter.

Citat:
Jag tror att den amerikanska regeringen struntar rätt ordentligt i konspirationsgalningar. Seriösa personer kan läsa och titta i de mycket utförliga och detaljerade rapporter som släppts från FEMA och NIST, och även läsa vad experter sagt offentligt.

Jo, men det hävdas ju onekligen att de rapporter som finns inte förhåller sig till verkligheten.

Citat:
Skulle man släppa någon jävla radarfilm skulle det bara dröja någon minut innan galningarna började prata om att det var fejk.

Jo, antagligen.
Citera
2008-03-10, 10:12
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot
Den ena video har man ju redan sett, den med en övervakningskamera på marken , och där kan jag ju säga att man inte ser vad som händer, en explosion.
Man kan se stjärtfenan på planet
Citat:
Den andra ser ju faktiskt fake ut och jag tror faktiskt den är det. För jämför explosionerna på de båda videosen, den från marken visar en explosion som kommer med kraft och sprider sig upp över taket på byggnaden. Och i andra videon kommer ju explosionen bara rakt fram, sprider sig inte uppåt, iaf inte vad man kan se på videon då den är klippt precis när planet har träffat byggnaden.
Och kollar på man youtube-kommentarerna så säger typ alla att den är en fake och redigerad version.

huruvida den andra är fejk eller inte har jag ingen aning om, tog med den för det var första gången jag såg den.

Här finns annars en bra rekonstruktion på händelseförloppet
http://www.youtube.com/watch?v=YVDdjLQkUV8&feature=related

Jag kan inte förstå folk som påstår det var en misil, en misil skulle inte kunna slå ner lyktstolparna på det sättet.
Citera
2008-03-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Pentagon. Borde sitta ett gäng kameror på den byggnaden och runt omkring. Varje kvadratmeter är förmodligen bevakad med kamera för att förhindra eventuella terroristdåd och andra angrepp.

Som det ser ut från nu, om man antar att det var enda kameran som övervakade den sidan av byggnaden så kan ju vilken klottrare som helst smygit dit och taggat hela väggen utan att nån märkt något.

Har jag fel ?
(Min understrykning)
Ja, det tror jag faktiskt.
Som sagt: rita in dom kamerapositioner och -riktningar du tror på på ett flygfoto så kan vi fortsätta diskussionen när du är klar.

/T
Citera
2008-03-10, 12:13
Medlem
Lurken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Här finns annars en bra rekonstruktion på händelseförloppet
http://www.youtube.com/watch?v=YVDdjLQkUV8&feature=related

Jag kan inte förstå folk som påstår det var en misil, en misil skulle inte kunna slå ner lyktstolparna på det sättet.

Wow...den där filmen är väldigt intressant. Beskriver nog på ett trovärdigt sätt händelseförloppet. Det enda problemet är att, hur tusan fick han ner planet på den extremt låga höjden, och höll den där, för en antagligen, längre sträcka. Måste ha varit en ruskigt bra pilot.
Citera
2008-03-10, 12:25
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Den ena video har man ju redan sett, den med en övervakningskamera på marken , och där kan jag ju säga att man inte ser vad som händer, en explosion.
Den andra ser ju faktiskt fake ut och jag tror faktiskt den är det. För jämför explosionerna på de båda videosen, den från marken visar en explosion som kommer med kraft och sprider sig upp över taket på byggnaden. Och i andra videon kommer ju explosionen bara rakt fram, sprider sig inte uppåt, iaf inte vad man kan se på videon då den är klippt precis när planet har träffat byggnaden.
Och kollar på man youtube-kommentarerna så säger typ alla att den är en fake och redigerad version.
Ju mer jag tänker på det. Det är ju fan skrämmande att kommentarer på Youtube anses som en form av bevis. Inte undra på att truthersrörelsen existerar när man inte har högre beviskrav än så.
Citera
2008-03-10, 12:55
Medlem
inkvisitivs avatar
Faktum kvarstå att 2 flygplan mystiskt försvann 9/11, utan att en enda lik, stol, vinge, 6 ton motor syntes på varken Shanksville eller vid Pentagon. Alla filmer har beslagtagits vid pentagon och myndigheter vägra att lämna ut de till massmedia. WTC 7 kollapsad 8 timmar efter WTC 1 kollapsad utan förklaringen från 911 kommissionen.
Ni som är godtrogen och tror på att Pentagon och Shanksville och WTC 7 är inte en cover up / false flag - förklarar det som ingen expert kan eller myndighetsperson vill göra.... Det finns ingen öppen förklaring till vart skrotet och kropparna tog vägen. Det finns ingen förklaringen till WTC 7.
Citera
2008-03-10, 15:34
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ju mer jag tänker på det. Det är ju fan skrämmande att kommentarer på Youtube anses som en form av bevis. Inte undra på att truthersrörelsen existerar när man inte har högre beviskrav än så.

Såklart att alla de kommentarerna har något värde ang. filmen. Men när jag kollade på den så hajade jag ju till direkt och fake ploppade upp i mitt huvud. Det bekräftades ju av kommentarerna.
Har jag påstått att kommentarerna är bevis för någonting? förresten kan väl det likaväl finnas likvärdiga personer där som här?
Citera
2008-03-10, 16:09
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Såklart att alla de kommentarerna har något värde ang. filmen. Men när jag kollade på den så hajade jag ju till direkt och fake ploppade upp i mitt huvud. Det bekräftades ju av kommentarerna.
Nej, mängden kommentarer säger absolut ingenting om filmen. Men naturligtvis kan det som står i kommentarerna vara intressant.
Citat:
Har jag påstått att kommentarerna är bevis för någonting? förresten kan väl det likaväl finnas likvärdiga personer där som här?
Du får ursäkta jag tolkade nedanstående mening som ett argument från dig för att styrka filmernas sanningshalt.
Du kanske bara ville visa att du hittat en youtubefilm med många kommentarer?
Citera
2008-03-10, 16:19
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkvisitiv
Faktum kvarstå att 2 flygplan mystiskt försvann 9/11, utan att en enda lik, stol, vinge, 6 ton motor syntes på varken Shanksville eller vid Pentagon.

Brukar tex lik från brottsplatser ofta bli offentliga? Flygplansdelar syntes vid både Pentagon och Shanksville, men du kanske menar att inga av dem uppfyller dina krav på hur vrakdelar från krascher av den här typen borde se ut?

Citat:
Alla filmer har beslagtagits vid pentagon och myndigheter vägra att lämna ut de till massmedia.

Vilka filmer är det du menar?

Citat:
WTC 7 kollapsad 8 timmar efter WTC 1 kollapsad utan förklaringen från 911 kommissionen.

Och var det 911 kommissionens uppdrag att förklara WTC7s kollaps? Varför gör i så fall NIST en undersökning just nu?

/S
Citera
2008-03-10, 16:30
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Faktum kvarstå att 2 flygplan mystiskt försvann 9/11, utan att en enda lik, stol, vinge, 6 ton motor syntes på varken Shanksville eller vid Pentagon.

Faktum är att DU ljuger.
http://img230.imageshack.us/img230/498/trb6wx.jpg
http://home.comcast.net/~skydrifter/CF6.jpeg
http://911research.wtc7.net/pentagon/analysis/conclusions/docs/mystery_engine_s.jpg

http://www.rcfp.org/moussaoui/jpg/size600/P200045-1.jpg
http://www.rcfp.org/moussaoui/jpg/P200047-1.jpg

Citat:
WTC 7 kollapsad 8 timmar efter WTC 1 kollapsad utan förklaringen från 911 kommissionen.
Ni som är godtrogen och tror på att Pentagon och Shanksville och WTC 7 är inte en cover up / false flag - förklarar det som ingen expert kan eller myndighetsperson vill göra.... Det finns ingen öppen förklaring till vart skrotet och kropparna tog vägen. Det finns ingen förklaringen till WTC 7.

Faktum är att DU ljuger IGEN.
Ta först reda på vilka myndigheter och olika utredningar som hade ansvar för vad, sen skriver du om ditt förljugna inlägg en gång till så kanse du får lite mer FAKTA med nästa gång.

FAKTA kanske är ett ord du skall slå upp innan du skriver här igen.
Citera
2008-03-10, 17:01
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung

Du kanske bara ville visa att du hittat en youtubefilm med många kommentarer?

Men jag hade sagt att den var fake oavsett om det var 100 kommentarer eller 0 st.
Sen tyckte jag att en kommentar där var intressant, då en sa att han sett samma film utan plan involverat, om det är sant eller inte vet jag inte. Men det ser ju inklippt ut, så varför inte ta med alla andras åsikter?
Citera
2008-03-10, 17:37
Medlem
Jag förstår om det finns folk som vill föra en debatt, men när ska de rena lögnerna sluta? Med jämna mellanrum får man i tråden höra påståenden som

"Varför har inte 9/11 utretts ordentligt?"

Faktum är att de utretts väldigt utförligt. NIST och FEMA har släppt flertalet rapporter som tillsammans omfattar tiotusentalet sidor, detta finns så klart även offentligt på Internet för den som bemödar sig att söka information själv istället för att glo på Loose Change på Youtube och tanka hjärnan med Dylan Averys struntprat.

"Tornen föll i fritt fall"

Nej. De föll fort, men inte i fritt fall.

"Man kan inte ringa från flygplan"

Jo det kan man visst, i alla fall enligt talespersonerna för Verizon och AT&T,

http://telephonyonline.com/wireless/ar/wireless_final_contact/

Det är spännande med diskussioner, men inte när motståndarna konsekvent och frekvent för fram rena falsarium som "bevis".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in