2007-10-20, 18:40
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Jo det stämmer. Det som han tyckte var så fantastiskt att man hittade var Svavel som finns överallt i gipsväggarna...

Jones är en dåre.

endast en dåre beskriver för den en obekant människa för dåre.
Citera
2007-10-20, 18:41
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Av tidigare flygplanskracher att döma så går den större delen av flygbränslet upp i rök när det krachar, det kan vi göra expriment av i en tunna som består av bränsle som vi sedan tänder på. resultate blir självklart.

Å hela det argumentet som du länkade till bestod av att NI påstod att det ran så långt ner som till källaren och sedan antändes och skapade en explosion. NU kan jag faktiskt hålla med KimLeeJung eller vad fan han kallar sig för, det-börjar- likna -tomtar-och-troll med dom argumenten.
Skulle flygbränslet ha konsentrerat sig till ett hisschakt på ca 3x3 meter och runnit ner till källaren och skapt en explosion. Jisses.

Hur många tidigare flygplanskrascher har sketts genom en kollision med en byggnad?

Jasså du jämnför en brand på flera ton jetbränsle med en tunna? Eftersom du inte har några bevis på att bränslet i tunnan försvinner på att par sekunder (som jag antar att du menar) så är det bara rena spekulationer? Ja men va bra...då kan vi ju lägga det åt sidan. Det är väll så du vill?
Citera
2007-10-20, 18:42
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
endast en dåre beskriver för den en obekant människa för dåre.

Tyst med dina ordspråk. Steven Jones påstår att svavel är indikation på att thermite användes i WTC, men nöten fattar inte att svavlet med större sannolikhet kommer ifrån gipsväggarna som fanns på typ varenda våning.
Citera
2007-10-20, 18:44
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
För mig så är korruptionen i USA och WTC.konspriationen så uppenbar och självklar att det är lönlöst att ens diskutera, men jag bumpade ändå.

Kul, då vet jag att jag inte är ensam. Jag håller med dig men just nu så fördriver jag tiden i väntan på ett hårt arbetspass som börjar nästa vecka. kommer förmodligen bli borta till februari eller nåt. Men det hade iof varit ganska schysst att gå på bidrag eller få betalt för att sitta här i dagarna i ända och försvara en korrupt storebror. Men en annan har ju ett ansvar att ta..
Citera
2007-10-20, 18:51
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Tyst med dina ordspråk. Steven Jones påstår att svavel är indikation på att thermite användes i WTC, men nöten fattar inte att svavlet med större sannolikhet kommer ifrån gipsväggarna som fanns på typ varenda våning.

Jag håller knappast tyst bara för att du blir förnärmad av simpla ordspråk.
Endast en nöt beskriver en för den obekant människa som nöt.

en ny oberoende och okurrupt undersökning är vad jag söker, och debatter som de officiella ställer upp på, samt debatter med de experter som påstår händelseförloppet. Men jag tror inte att en expert från det officiella hållet skulle våga äventyra hela sin karriär genom att ställa upp på dessa debatter. Det kallas för rädsla, samma rädsla som Ni lever av.
Citera
2007-10-20, 18:53
Bannlyst
Citat:
hehe jag tror inte att Jones hade uttalat sig om han inte visste till 100%.. han vet nog mycket mer och bättre än dej. Sen använder du ord som "sannolikt".. inte direkt förtroendegivande.. sen tror jag att Jones har koll på gipsväggar och om svavlet kommer därifrån.
Citera
2007-10-20, 18:56
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Hur många tidigare flygplanskrascher har sketts genom en kollision med en byggnad?

Jasså du jämnför en brand på flera ton jetbränsle med en tunna? Eftersom du inte har några bevis på att bränslet i tunnan försvinner på att par sekunder (som jag antar att du menar) så är det bara rena spekulationer? Ja men va bra...då kan vi ju lägga det åt sidan. Det är väll så du vill?

Concorde.
Var det inte ett i Holland för inte så länge sedan också? tyvärr så saknas det ju bildbevis. Men som vanligt så misstolkade du mitt inlägg igen. Jag mende tidigare kracher, inte kollisioner som du vill spinna det till. från tidigare flygplansolyckor kan vi se enorma eldhav som förbrukar mestadelen av bränslet vid krach. Det har till och med gjorts medvetna olyckor med fulltankade radiostyrda plan för att dokumentera just detta.
så försök inte med något.
Citera
2007-10-20, 18:57
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Jag håller knappast tyst bara för att du blir förnärmad av simpla ordspråk.
Endast en nöt beskriver en för den obekant människa som nöt.

en ny oberoende och okurrupt undersökning är vad jag söker, och debatter som de officiella ställer upp på, samt debatter med de experter som påstår händelseförloppet. Men jag tror inte att en expert från det officiella hållet skulle våga äventyra hela sin karriär genom att ställa upp på dessa debatter. Det kallas för rädsla, samma rädsla som Ni lever av.

Så klart du vill ha. Du tror ju på en konspiration. Varför skulle dom ens ödsla tid på er? Uppmärksamhet är det enda Truther-rörelsen vill ha.
Citera
2007-10-20, 18:58
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Concorde.
Var det inte ett i Holland för inte så länge sedan också? tyvärr så saknas det ju bildbevis. Men som vanligt så misstolkade du mitt inlägg igen. Jag mende tidigare kracher, inte kollisioner som du vill spinna det till. från tidigare flygplansolyckor kan vi se enorma eldhav som förbrukar mestadelen av bränslet vid krach. Det har till och med gjorts medvetna olyckor med fulltankade radiostyrda plan för att dokumentera just detta.
så försök inte med något.

Det jag menade var att denna flygplanskrasch var något annorlunda mot vad du tänker på. Det rörde sig nämligen om en kollision av en byggnad.
Citera
2007-10-20, 18:59
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Nej. Du är inte uppmärksam, det är skillnad på mestadels och allt.
Är det då så märkligt att bränsle, med hjälp av naturlagarna (du vet, Newton) söker sig neråt, dels av trycket från explosionen.

Någon annan kanske minns bättre än mig, men det har tidigare postats uträkningar här som handlar om bristen på syre gjorde det omöjligt att antända stora delar av bränslet vid träffögonblicket.
Citera
2007-10-20, 19:02
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Så klart du vill ha. Du tror ju på en konspiration. Varför skulle dom ens ödsla tid på er? Uppmärksamhet är det enda Truther-rörelsen vill ha.

Ja... Du tror ju också på en uppenbar kospiration om 19 kapare som orkestrerade hela opperationer från grottor i Tora Bora bergen. Världens mäktigaste försvar som konspirera om att det rådde förvirring under 1.5 timmar utan att få till en motattack. Det låter bara helt orimligt... Sen är ju inte dessa grottmänniskor ens efterlysta för 9.11. enligt FBI eftersom man inte kan knyta dem till händelsen. Vad är det du inte förstår?
Citera
2007-10-20, 19:04
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Det jag menade var att denna flygplanskrasch var något annorlunda mot vad du tänker på. Det rörde sig nämligen om en kollision av en byggnad.

Vilket av naturliga skäl får en större explosionskraft än ett flygplan som försöker nödlanda. Men det kan du omöjligt fatta eftersom du har gång på gång gett bevis på dina usla uträkningar och sammanfattningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in