2007-10-20, 18:13
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Jag hänvisar till Tries gamla post!

http://www.flashback.org/showpost.php?p=6906262&postcount=1113

EDIT: Och hur var det nu med dom där experterna vi pratade om? Eller NISTs bilder på det hängade golvet som drar fasaden innåt?

Av tidigare flygplanskracher att döma så går den större delen av flygbränslet upp i rök när det krachar, det kan vi göra expriment av i en tunna som består av bränsle som vi sedan tänder på. resultate blir självklart.

Å hela det argumentet som du länkade till bestod av att NI påstod att det ran så långt ner som till källaren och sedan antändes och skapade en explosion. NU kan jag faktiskt hålla med KimLeeJung eller vad fan han kallar sig för, det-börjar- likna -tomtar-och-troll med dom argumenten.
Skulle flygbränslet ha konsentrerat sig till ett hisschakt på ca 3x3 meter och runnit ner till källaren och skapt en explosion. Jisses.
Citera
2007-10-20, 18:19
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
En liten AW alltså. Synd att hans undersökningar inte hittade något speciellt då.

Kan det bero på att sprängämnen inte användes kanske?

Jag är ingen fysiker men av hans föredrag att döma så så hade han hittat spår. sen kan man ju ställa allt på sin spets genom att fråga sig, hur mycket materia hada Jones tillgång till jänfört med NIST? Det blir ju alldeles uppenbart att en ensam individ aldrig kan bevisa alla ämnen som fanns i rasmassorna. Jisses.
Citera
2007-10-20, 18:25
Medlem
A-Band-Ands avatar
Är jag ensam mot flocken? har ni diskuterat dessa ämnen sins emellan sen jäg lämnade er för några månader sedan? Det vittna isf om ett beteende som jag inte kan nämna här utan att få en tillsägelse....
Citera
2007-10-20, 18:28
Medlem
marcus90_kungs avatar
För mig så är korruptionen i USA och WTC.konspriationen så uppenbar och självklar att det är lönlöst att ens diskutera, men jag bumpade ändå.
Citera
2007-10-20, 18:30
Medlem
SLOBs avatar
Frågor om moderering tas (som vanligt) via PM.

/S
moderator
Citera
2007-10-20, 18:33
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Jag är ingen fysiker men av hans föredrag att döma så så hade han hittat spår. sen kan man ju ställa allt på sin spets genom att fråga sig, hur mycket materia hada Jones tillgång till jänfört med NIST? Det blir ju alldeles uppenbart att en ensam individ aldrig kan bevisa alla ämnen som fanns i rasmassorna. Jisses.

Vad jag förstår så använde Jones ett sample som enligt uppgift ska ha hittats i en lägenhet bortom GZ. Vad jag förstår hittade han spår efter ett ämne som fanns i gipsväggarna i WTC. Men jag kan ha fel här, det är direkt taget ur minnet.

Men det var i vilket fall inget korrekt taget sample.

/S
Citera
2007-10-20, 18:33
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Och du ser inte skillnaden?????

Demolerad rivning av ett hus STARTAR med explosioner man ser DAMM från husen.
Sen kommer raset.

WTC, Inga explosioner INNAN, damm puffar som far ut ur byggnaden kommer inte förrän husen rasar, dessa damm puffar orsakas av att luft trycks ur husen under raset.

Sen till dina illusioner om att allt skulle vara damm efter raset. I så fall har dammet en sagolik förmåga att forma sig efter stålbalkar och kontormaterial. Hur kommer det sig att damm kan forma sig efter dessa former enlligt dig.

Så här såg det ut efter raset på "ground zero".

http://www.photolibrary.fema.gov/photodata/original/6033.jpg

Fantastiskt hur damm kan forma sig som balkar och rör... Allt enligt Band Aid

http://www.photolibrary.fema.gov/photodata/original/5682.jpg
Här har dammet antagit formen av fasaden på WTC 1 och 2 ... Allt enligt Band Aid

http://www.photolibrary.fema.gov/photodata/original/4018.jpg
Dammet kände nog för att bilda en kopia av nedre delan av fasaden på WTC 1 o 2... Allt enligt Band Aid

Ok... Så du håller inte med om att minst 80% av byggnaderna gick upp i mikroskopiskt damm? Vart är alla golvplan som pannkaksteorin påstår? om en pannkaksteori skulle vara möjlig så skulle ju vi se våningsplan nere på marken staplade på varandra. Det gör det inte av de foton som du länkade till och därför kan vi utesluta pannkaksteorin. Eller hur?

du får antingen söka i forumet eller helt enkelt gå tillbaka några sidor för att få svar på mina spekulationer utan bevis, om damm före raset... Jag orkar inte upprepa mig bara för att du inte är uppmärksam. Eller hur, det måste även du hålla med att det blir tjatigt. Så.... se tidigare inlägg så slipper vi upprepningar av dumma frågor.
Citera
2007-10-20, 18:37
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Av tidigare flygplanskracher att döma så går den större delen av flygbränslet upp i rök när det krachar, det kan vi göra expriment av i en tunna som består av bränsle som vi sedan tänder på. resultate blir självklart.

Å hela det argumentet som du länkade till bestod av att NI påstod att det ran så långt ner som till källaren och sedan antändes och skapade en explosion. NU kan jag faktiskt hålla med KimLeeJung eller vad fan han kallar sig för, det-börjar- likna -tomtar-och-troll med dom argumenten.
Skulle flygbränslet ha konsentrerat sig till ett hisschakt på ca 3x3 meter och runnit ner till källaren och skapt en explosion. Jisses.
Du fortsätter att blotta din okunskap. Menar du att all bränsle antändes direkt? Ja eller nej?
Citera
2007-10-20, 18:37
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vad jag förstår så använde Jones ett sample som enligt uppgift ska ha hittats i en lägenhet bortom GZ. Vad jag förstår hittade han spår efter ett ämne som fanns i gipsväggarna i WTC. Men jag kan ha fel här, det är direkt taget ur minnet.

/S

Jo det stämmer. Det som han tyckte var så fantastiskt att man hittade var Svavel som finns överallt i gipsväggarna...

Jones är en dåre.
Citera
2007-10-20, 18:38
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB

/S

Med andra ord så blir era krav på Jones helt orimliga om det nu är så att han bara har fått prover från en lägenhet medan NIST har haft tillgång till den totala arealen av ground zero. Patetiskt att jämföra Jones med NIST. Det gör bara okunnit folk som inte kan räkna ut detta själv
Citera
2007-10-20, 18:39
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Du fortsätter att blotta din okunskap. Menar du att all bränsle antändes direkt? Ja eller nej?

Nej. Du är inte uppmärksam, det är skillnad på mestadels och allt.
Citera
2007-10-20, 18:40
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Med andra ord så blir era krav på Jones helt orimliga om det nu är så att han bara har fått prover från en lägenhet medan NIST har haft tillgång till den totala arealen av ground zero.

Det är helt sant, det är orimligt att tro att Jones utifrån det samplet skulle ha kunnat dra några som helst vetenskapligt korrekta slutsatser om therm*te använts i WTC.

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in