2007-07-24, 12:18
Medlem
SLOBs avatar
För er som ville ha ett dedikerat 911-forum: Här är chansen att bli hörd:

http://www.flashback.org/showthread.php?p=7799221#post7799221

/S
Citera
2007-07-24, 16:06
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Jag kan visst säga att han har fel. Men visst, vi kan backa ett steg och be ElGiganten hålla käft i stället, så länge han kommer med påståenden utan bevis. Då behöver jag ju inte argumentera emot. Samma regel gäller ju för övrigt alla han kontinuerligt burpar mot.
OnT:

Du vänder och vrider dina argument och håller krampaktigt kvar på din linje trots du innerst inne måste inse hur fel du har. Om vi går tillbaka till start och summerar diskussionen (som faktiskt har varit intressant) så började Elgiganten påstå att det inte fanns brandbekämpning i WTC. Du påpekade att han hade fel fel fel och hänvisade till en sida som säger att WTC hade ett sprinklersystem. De där nyheterna var knappast revolutionerade då det var något som vi alla redan kände till; där argumenterar jag inte emot dig. På samma sida står också, till Elgigantens fördel, att sprinklersystemen inte fungerade på de aktuella våningsplanen. Så vad ville du egentligen? Fortsättningsvis har Elgiganten visat att NIST använde sig utav beräkningar och intervjuer då men drog slutsatsen att sprinklersystemet inte fungerade. Visst, man kan förfalska även det, men till vilken nytta? Då riskerar man att överlevande som läser rapporten reagerar och påvisar att sprinklersystemet visst det fungerade. Eller de som var millimeter från att bli rammade av en boeing 767, eller var nära att brinna inne i eldhavet också med i konspirationen? Lägg ner, och tänk till en extra gång innan du klankar ner på andras retoriska förmåga.

OT: Igår skådade en ny förmåga dagens ljus som sedamera skall skolas in i såväl CIAs träningsläger som Bilderbergas knattelag. Stolt förälder= undertecknad!
Citera
2007-07-24, 16:14
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
OnT:

Du vänder och vrider dina argument och håller krampaktigt kvar på din linje trots du innerst inne måste inse hur fel du har. Om vi går tillbaka till start och summerar diskussionen (som faktiskt har varit intressant) så började Elgiganten påstå att det inte fanns brandbekämpning i WTC. Du påpekade att han hade fel fel fel och hänvisade till en sida som säger att WTC hade ett sprinklersystem. De där nyheterna var knappast revolutionerade då det var något som vi alla redan kände till; där argumenterar jag inte emot dig. På samma sida står också, till Elgigantens fördel, att sprinklersystemen inte fungerade på de aktuella våningsplanen. Så vad ville du egentligen? Fortsättningsvis har Elgiganten visat att NIST använde sig utav beräkningar och intervjuer då men drog slutsatsen att sprinklersystemet inte fungerade. Visst, man kan förfalska även det, men till vilken nytta? Då riskerar man att överlevande som läser rapporten reagerar och påvisar att sprinklersystemet visst det fungerade. Eller de som var millimeter från att bli rammade av en boeing 767, eller var nära att brinna inne i eldhavet också med i konspirationen? Lägg ner, och tänk till en extra gång innan du klankar ner på andras retoriska förmåga.

Detta ser ALLA som har en egen förmåga att tänka motsvarande en salamander från Bröthyttan.

Citat:
OT: Igår skådade en ny förmåga dagens ljus som sedamera skall skolas in i såväl CIAs träningsläger som Bilderbergas knattelag. Stolt förälder= undertecknad!

Grattis, se bara till att barnet lär sig dom fyra räknesätten så slipper vi ge barnet en foliehatt.
Citera
2007-07-24, 16:28
Medlem
Pads avatar
Citat:

Jag klafsar ut i OT-träsket och säger grattis jag också! I november är det dags för min del. Det är ju kalasbra, då kan ungarna gå i desinformationsscouterna ihop.
Citera
2007-07-24, 16:50
Medlem
Försöksdjurs avatar
Grattis båda!
Citera
2007-07-24, 18:05
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
OnT:

Nej jag förstår faktiskt inte heller varför det här diskuteras. Någon effektiv bekämpning av bränderna förekom absolut inte på någon av de mest utsatta planen. Det brandskydd - i form av sprinklersystem - som förekom borde rimligtvis slagits ut av planen?

Eller påstås det att sprinklersystemet var i god ordning och sprutade vatten över bränderna som orsakades av flygplanet?

Citat:
[OT: Igår skådade en ny förmåga dagens ljus som sedamera skall skolas in i såväl CIAs träningsläger som Bilderbergas knattelag. Stolt förälder= undertecknad!
Grattis. Lär nu barnet att troget lyssna till sin husses röst!
Citera
2007-07-24, 18:59
Medlem
Bulawayos avatar
Jag får dra mitt strå till stacken och gratta jag å

Nä, nu ska jag hem och befrukta frugan min. Det vore ju illa om era små vakthundar inte har någon troende att trakassera någon gång i framtiden
Citera
2007-07-24, 20:25
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag klafsar ut i OT-träsket och säger grattis jag också! I november är det dags för min del. Det är ju kalasbra, då kan ungarna gå i desinformationsscouterna ihop.

Stort Grattis till er båda

Vad jag inte förstår , är hur denna konspiration är så otroligt dålig genomförd av USA att folk tror dom överhuvudtaget kunnat göra det
Det känns liksom alldeles för nonchalant gjort av USA i många stycken , för bra för att vara sant.
Citera
2007-07-25, 18:40
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Vad jag inte förstår , är hur denna konspiration är så otroligt dålig genomförd av USA att folk tror dom överhuvudtaget kunnat göra det Det känns liksom alldeles för nonchalant gjort av USA i många stycken , för bra för att vara sant.
Skeptiker brukar bara tycka att jänkarna borde vara kompetenta om fallet skulle vara en konspiration, medan de omvänt tycker att jänkarna är inkompetenta eftersom det inte var en konspiration i deras ögon. Bl a det där om att nonchalera alla varningar som kom.

Foliehattarna i sin tur brukar tycka att jänkarna är kompetenta oavsett fallet, även om det lämnas utrymme för blundrar beroende på den mänskliga faktorn och storleken på operationen.

Märkligt det där hur skeptikerna kan vara så inkonsekventa i sin jänkarsyn
Citera
2007-07-25, 20:15
Bannlyst
Jag hoppar in i off topic gänget jag också.

Grattis Erik.

Tänk på Targenor att många av brotten och konspirationerna i världshistorien har varit högst "otänkbara".

Citera
2007-07-25, 20:51
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Skeptiker brukar bara tycka att jänkarna borde vara kompetenta om fallet skulle vara en konspiration, medan de omvänt tycker att jänkarna är inkompetenta eftersom det inte var en konspiration i deras ögon. Bl a det där om att nonchalera alla varningar som kom.

Foliehattarna i sin tur brukar tycka att jänkarna är kompetenta oavsett fallet, även om det lämnas utrymme för blundrar beroende på den mänskliga faktorn och storleken på operationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag hoppar in i off topic gänget jag också.

Grattis Erik.

Tänk på Targenor att många av brotten och konspirationerna i världshistorien har varit högst "otänkbara".

Alltså , det är ren idioti många gånger som folk tror på.
Och det har jag tagit upp flera gånger.

Xcore det är ju väldigt tänkbart att USA försöker skylla detta på araber för att sen inte se till så araberna var med. det borde ju varit de första USA borde fixat sen spelar de ingen roll hur "otänkbart" det kan vara, det är väldigt nonchalant och fäller deras historia på en gång.

Däremot vad gäller förhandsinformationen, så behöver inte det heller vara en konspiration, låt oss säga att vi får höra rykten om att något ska hända i sverige, något vi avfärdar som nonsens , är vi då med i en konspiration?

men å andra sidan kan dom säkert ha förhöjt styrkan av händelserna , vad vet jag, har dock inte sett något som pekar på det
Citera
2007-07-26, 12:42
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo

Det är väl snarare så att vi skeptiker alltid tror att jänkarna (eller vilken administration som helst för den delen) är mänsklig och att stora operationer aldrig är lika lätta att sjösätta som på film. Titta bara på hur tsunamikatastrofen eller orkanen Katrina hanterades av respektive regeringar.

Problemet för foliehattarna är att de för att sy ihop sina teorier så måste konspiratörerna vara värsta proffsen SAMTIDIGT som de gör helt galna nybörjarmissar. Ta det gamla uttjatade "pull it" exempelvis... Man tror både att konspiratörerna kunnat helt oupptäckt preparera tre hus med sprängämnen, spränga dem på ett helt nytt sätt (uppifrån och ner) utan att några detonationer hörs på det sätt som görs vid rivningar och sen kan sopa undan alla spår SAMTIDIGT som Larry skulle ha suttit som ett hittehjon och avslöjat allt i tv. Det går liksom inte ihop. Exakt samma sak gäller för Bushs snack om att ha sett första planet krascha på tv. Det finns ingen rim eller reson men det blir ju så när man desperat vill få korthuset att stå upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in