2007-06-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin
Kom inte med om att det var dessa jumbos. Den diskussionen får du föra med de stora illusionisterna.

Det är ju det vi försöker göra.
Men du har ju inget att komma med...

/T
Citera
2007-06-28, 19:49
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Men Pentagonväggen var ju ingen stor betongvägg!! Det var ju mest fönster - som inte ens gick sönder - när ett stort plan enligt tvivelaktiga uppgifter brakade in i dem.

Pentagon var byggt pà rekordtid under II världskriget enligt normal kontorhusstandard, dvs tunna ytterväggar och vanliga fönster (2 x 6 mm).

Enligt inte särskilt tillförlitliga uppgifter hade sedan enbart den vägg där planet kraschade blivit förstärkt som en bunker strax innan olyckan med 50 mm tjocka, skottsäkra fönster, mm. Vilket makalöst sammanträffande. Som jag inte tror pà.

Och detta vet du därför att... ja vadå?

Citat:
Vem skulle skjuta pà Pentagon? UBL? Varför förstärka ett gammalt kontorshus som en bunker?
Ja du, you tell me! Vilken förtjänst har man att påstå att den delen av pentagon var förstärkt om den ändå skulle sprängas bort?

Citat:
Och trots att bara 10 meter ny betong vägg skadades ordentlig rev man ner 150 meter nyförstärkt vägg och rev ut alla alla nya 50 mm tjocka, nya fönster, etc. Det kallas bevisförstörning.
10 meter? Var har du fått det ifrån, och när du ändå leter fram källan kan du visa var det står att man rev 150 meter. Vad är vi uppe i nu? 20- 30 obesvarade frågor till dig? Ok, ge mig bara belägg för 25% av det du skriver så är jag nöjd.
Citera
2007-06-28, 20:51
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nej du ignorerar ju så mycket annat. Fakta, bevis, logiska resonemang osv osv.
Ignoranta är vi alla
Citat:
Och sedan ifrågasätter du varför jag svarar dig? Strunt i att besvara något jag inte frågar dig direkt istället.
Sånt där kan du komma med när du börjar leva som du lär. Under tiden kan du skriva PM när du vill föra privata samtal.
Citat:
Nej självklart måste de ansvariga förklara för dig. Att tänka själv och väga för och emot är en utmaning för dig. Det har jag förstått.
Nja, det är faktiskt inte så jätteviktigt att de förklarar sig för mig personligen. Jag kan nöja mig med internet.

Att tänka själv kan vara en utmaning ibland om jag inte råkar ha alla pusselbitar på plats och blir tvungen att spekulera en aning. Sådana aktiviteter gillar jag Däremot är det lite tråkigt att du inte riktigt pallar med utmaningar själv, utan väljer den lätta vägen att luta dig tillbaka på pappa statens uppgifter. Fast det är du inte ensam om ifall det kan trösta dig.
Citat:
Du kan verkligen inte föra ett resonemang eller hur? Ställ dig du i hörnet med alla andra små människor som desperat försöker göra sig hörda genom att skälla på de mäktiga konspiratörena som styr världen.
Det beror på vilka slags resonemang det handlar om. När det kommer till att bemöta dina redan nämnda "what if"-scenarier känns det mest som att jag ödslar min tid. Prova med kompisarna på fritids så kanske du kommer att väcka större intresse.

Jag vet inte exakt vilka konspiratörer du skriver om, men jag vore hur som helst tacksam om du har lust att berätta mer. Jag är intresserad av nästan all ny kunskap.
Citera
2007-06-28, 21:11
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vet inte, jag tror det hade haft lika svårt att slå igenom mediabruset då som dagen innan. Bäst hade väl i så fall varit att planera det till den 11:e. Ingen hade tyckt det varit konstigt och förmodligen hade de utan att någon höjt på ögonbrynen kunnat officiellt ställa in offentligörandet. Men allt det här är spekulationer. Har någon av dem som anser detta vara ett bevis på ett insidesjobb brytt sig om att fråga varför det offentliggjordes just den 10:e?

/S

Jag har inte läst någonting om varför presskonferensen hölls just den dagen, men någon dag måste det ju ske

Jag får väl leta någon gång om jag kommer ihåg det.

Poängen med den 10:e som jag ser det är att det hinner offentliggöras i lugn och ro, men att det inte inte hinner fastna i mångas minnen pga den efterföljande dagens turbulens. Det hinner aldrig komma upp till någon debatt ö h t (och lär nog inte göra det i framtiden heller).

Den 11:e vore däremot en väldigt konstig dag att göra det på, och att skjuta upp det skulle leda till att de återigen tvingades upp framför kamerorna.
Precis som du spekulerar jag enbart. Jag skulle aldrig kunna stå ut med att hänga i ett konspirationsforum och avfärda precis allting med första bästa idé. Tråkigare syssla får man leta efter
Citera
2007-06-28, 21:30
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo

Den 11:e vore däremot en väldigt konstig dag att göra det på,

Varför det?

/S
Citera
2007-06-29, 10:20
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Varför det?

/S
Nu kom jag på att jag antagligen missförstod dig. Du menade väl bara att planera in det till den 11:e för att sedan skjuta upp det?

Det som jag tänkte mig konstigt vore att verkligen hålla presskonferensen den 11:e trots händelserna under förmiddagen. Donald Rumsfeld borde ha viktigare uppgifter den dagen än att upplysa folket om försvunna pengar.
Citera
2007-06-29, 12:59
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Nu kom jag på att jag antagligen missförstod dig. Du menade väl bara att planera in det till den 11:e för att sedan skjuta upp det?

Det som jag tänkte mig konstigt vore att verkligen hålla presskonferensen den 11:e trots händelserna under förmiddagen. Donald Rumsfeld borde ha viktigare uppgifter den dagen än att upplysa folket om försvunna pengar.

Precis. Om de visste om att, alternativt låg bakom att, 911 skulle ske, så borde det vara smartare att planera det till den 11:e och sedan skjuta upp det med ursäkten att terrorattacken kom emellan. Vilket ju skulle te sig fullständigt förklarligt för omvärlden. Därefter infaller mediaskugga, pengarna börjar regna över Pentagon och underskottet blir ointressant. Mission accomplished.

I mitt tycke vore det mer mystiskt att någon med förkännedom om 911 skulle vara så dum att han planerade in avslöjandet om pengaunderskottet till just den 10:e.

/S
Citera
2007-06-29, 18:31
Bannlyst
Ögonvittne vid Pentagon - 'inga plan alls - teorin'

Tänkte göra litet reklam for mitt inlägg #41 i http://www.flashback.org/showthread.php?t=385395&page=4 .

I en av länkarna där uppträder ett vittne som säger sig ha sett ett AA plan flyga rätt in i Pentagon med ca 800 km/tim fart! Vittnet ser AA tydligt màlat pà akterfenan ... och hur vingarna bryts av och hur allt skrot försvinner in i det lilla hàlet. Och sedan tydligen explosionen. Jag tycker att vittnet skelar litet med ögonen när han sedan uppträder i egen TV-show - och ser litet märklig ut. Precis som när man ljuger.

Länkarna sammanfattar annars 'inga plan alls' teorin som mànga Truthers inte tror pà. Det màste ju ha varit plan av nàgot slag som orsakade alla skador + det faktum att fyra plan försvann!

Men Socialworker har tittat noga pà WTC-bevisen, dvs orginal-TV-filmerna av WTC-S-kraschen. Socialworker anser att 'flygplanet' slarvigt klistrats in i filmerna (pà 17 sekunder) under sändningen! Det làter ju otroligt men han hittar spàr som tyder pà det. Pà en film av FOX hkp ser vi planet flyga in i WTC-S och sedan dyker planets nos ut pà andra sidan!!! Helt oskadad. Utsändningen bryts av en flash Fade to Black som jag aldrig sett pà TV förr eller senare. I senare reprissändningar av samma film har 'felen' redigerats bort. Planet dyker upp ur intet! Det zoomas in nàgra sekunder innan 'kraschen'. Samma Fade to Black flash dyker upp i andra direktsändningar och redigeras bort i senare repriser. Och märkligt nog olika Beep-signaler med 17 sekunders mellanrum i olika filmer, där orginalljudet/kommentarerna kommer pà efterkälken eller tvärtom precis före/efter kraschen och pixelplanets uppträdande. Socialworkers slutsats är att orginalsändningarna fördröjdes temporärt 17 sekunder sà att konspiratörerna kunde klistra in ett falskt - pixel - plan i filmerna!

En annan intressant iakttagelse är hur bakgrunden pà alla reprisfilmer ändras - för att inte visa den alls! Anledningen är att i bakgrunden ser man annars ett annat föremàl (pà högre höjd som i ca 25° vinkel mot marken) flyger rätt in i WTC-S.

Socialworker undersöker ocksà olika amatörvideos av kraschen och finner liknande konstigheter där - ett pixelplan har klistrats in! Etc., etc.

Det är en riktig konspiration som Socialworker analyserar ... och personligen tycker jag han gör det rätt bra. Arhundrates scoop!
Citera
2007-06-29, 18:36
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Tänkte göra litet reklam for mitt inlägg #41 i http://www.flashback.org/showthread.php?t=385395&page=4 .

I en av länkarna där uppträder ett vittne som säger sig ha sett ett AA plan flyga rätt in i Pentagon med ca 800 km/tim fart! Vittnet ser AA tydligt màlat pà akterfenan ... och hur vingarna bryts av och hur allt skrot försvinner in i det lilla hàlet. Och sedan tydligen explosionen. Jag tycker att vittnet skelar litet med ögonen när han sedan uppträder i egen TV-show - och ser litet märklig ut. Precis som när man ljuger.

Länkarna sammanfattar annars 'inga plan alls' teorin som mànga Truthers inte tror pà. Det màste ju ha varit plan av nàgot slag som orsakade alla skador + det faktum att fyra plan försvann!

Men Socialworker har tittat noga pà WTC-bevisen, dvs orginal-TV-filmerna av WTC-S-kraschen. Socialworker anser att 'flygplanet' slarvigt klistrats in i filmerna (pà 17 sekunder) under sändningen! Det làter ju otroligt men han hittar spàr som tyder pà det. Pà en film av FOX hkp ser vi planet flyga in i WTC-S och sedan dyker planets nos ut pà andra sidan!!! Helt oskadad. Utsändningen bryts av en flash Fade to Black som jag aldrig sett pà TV förr eller senare. I senare reprissändningar av samma film har 'felen' redigerats bort. Planet dyker upp ur intet! Det zoomas in nàgra sekunder innan 'kraschen'. Samma Fade to Black flash dyker upp i andra direktsändningar och redigeras bort i senare repriser. Och märkligt nog olika Beep-signaler med 17 sekunders mellanrum i olika filmer, där orginalljudet/kommentarerna kommer pà efterkälken eller tvärtom precis före/efter kraschen och pixelplanets uppträdande. Socialworkers slutsats är att orginalsändningarna fördröjdes temporärt 17 sekunder sà att konspiratörerna kunde klistra in ett falskt - pixel - plan i filmerna!

En annan intressant iakttagelse är hur bakgrunden pà alla reprisfilmer ändras - för att inte visa den alls! Anledningen är att i bakgrunden ser man annars ett annat föremàl (pà högre höjd som i ca 25° vinkel mot marken) flyger rätt in i WTC-S.

Socialworker undersöker ocksà olika amatörvideos av kraschen och finner liknande konstigheter där - ett pixelplan har klistrats in! Etc., etc.

Det är en riktig konspiration som Socialworker analyserar ... och personligen tycker jag han gör det rätt bra. Arhundrates scoop!

Du kan inte försöka vara lite kritisk själv till det du ser? Hur många var det egentligen i New York den dagen som såg planen med sina egna ögon? Jag gissar på ett par tusen...

EDIT: Ja för övrigt så har du en hel tråd att gå igenom på JREF forumet om det här.

http://forums.randi.org/showthread.php?t=84152

Väldigt intressant.
Citera
2007-06-29, 19:04
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Inte så mycket att svara på i det här inlägget, annat än, jaha, du har hittat ett av de vittnen som såg AA77. Grattis. Och du står som vanligt på stabil bevisgrund för din teori ("jag tyckte vittnet skelade lite och såg lite märklig ut - inside job!").

WTC är OT i den här tråden.

/S
Citera
2007-06-29, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Du kan inte försöka vara lite kritisk själv till det du ser? Hur många var det egentligen i New York den dagen som såg planen med sina egna ögon? Jag gissar på ett par tusen...

Jag gissar inte en enda! Ett visst antal sàg manipulerad (enligt Socialworker) direktsändning i TV, ett mycket (10000x) större antal sàg de redigerade filmrepriserna - det grundlade myten om planet som kraschade - och ett fàtal pà marken i NY säger sig ha sett ett plan köra in i WTC-S. Men de senare var antingen chockade/dvs ej tillförlitliga eller helt enkelt utplacerade att sprida vilsespàr. De sàg nog bara eldsklotet. Och vittnet som sàg AA77 krascha i Pentagon verkar vara en riktig skojare/lögnare/brottsling.
Citera
2007-06-29, 19:08
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur

EDIT: Ja för övrigt så har du en hel tråd att gå igenom på JREF forumet om det här.

http://forums.randi.org/showthread.php?t=84152

Väldigt intressant.

Älskar deras katt-kommentarer fö....

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här