2007-08-14, 08:46
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Menar du på allvar att det är rimligt att fastställa dödsorsak på de som hamnade inne i det här molnet vid Pentagon:
http://www.airdisaster.com/photos/aa77/3.shtml
Ja då det, enligt Heiwa, inte fanns något flygplan är således alla lik möjliga att obducera och dödsorsaken intressant att fastställa. Att vi inte får se liken är en cover-up.
Citera
2007-08-14, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ja då det, enligt Heiwa, inte fanns något flygplan är således alla lik möjliga att obducera och dödsorsaken intressant att fastställa. Att vi inte får se liken är en cover-up.

Enligt mediauppgifter dagarna efter 9/11 hittade brandsoldater döda personer (passagerare?) fastspända i flygplanssäten, mm, dvs t.o.m. säkerhetsbältena var intakta. Tyvärr vet vi inte vilka de var, vi har aldrig sett sätena/bältena och huruvida det fanns telefoner i sätena. Enligt min uppfattning är uppgifterna en tidningsanka att manipulare läsarna.
Citera
2007-08-14, 10:59
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Enligt mediauppgifter dagarna efter 9/11 hittade brandsoldater döda personer (passagerare?) fastspända i flygplanssäten, mm, dvs t.o.m. säkerhetsbältena var intakta. Tyvärr vet vi inte vilka de var, vi har aldrig sett sätena/bältena och huruvida det fanns telefoner i sätena. Enligt min uppfattning är uppgifterna en tidningsanka att manipulare läsarna.

Du har inte tänkt tanken att det kan vara en journalist som missuppfattat något uttalande och sedan gjort ett reportage av detta? Är inte detta troligare än att allt skulle vara en konspiration?
Citera
2007-08-14, 11:15
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Och som vanligt förväxlar du din egna personliga uppfattning som bevis. Du vet att du kan begära ut bekräftelse på death certificates? Där står dödsorsaken angiven:
http://www.vitalrec.com/deathrecords/
Men skulle du bry dig om du fick läsa dem? Nej naturligtvis skulle du anse det hela som förfalskat. Inte ens om man grävde upp varje likdel och studerade resterna skulle du ge dig. Då skulle du troligtvis bara säga att kroppsdelarna är så förmultnade att de inte går att ta fram säkra bevis ur dem.

Sluta beskylla alla andra för att ljuga och medge att din egen sida ljuger allra mest. Socialservice/worker t ex. Hur kul var inte det att han manipulerade sin egen film?
Citera
2007-08-14, 11:42
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

När det gäller räddningsarbetare som arbetade vid Pentagon, så skrev USA today:

Citat:
When [Army Staff Sgt. Mark] Williams discovered the scorched bodies of several airline passengers, they were still strapped into their seats. The stench of charred flesh overwhelmed him.

"It was the worst thing you can imagine," said Williams, whose squad from Fort Belvoir, Va., entered the building, less than four hours after the terrorist attack. "I wanted to cry from the minute I walked in. But I have soldiers under me and I had to put my feelings aside."
(...)
William's seven-man squad from the Military District of Washington's combat engineer company at Fort Belvoir was there to work alongside nearly 250 civil search-and-rescue crews from Maryland, Virginia and Tennessee to find survivors in the rubble. After the first few hours, there were none.

Du kan skriva till USA today och fråga den som gjorde intervjun om du är intresserad av hur den gick till. Du kan säkert också få kontakt med Mark Williams - Mark Roberts har tex pratat med honom.

Gilroy Dispatch skrev:

Citat:
Sometime today, Frank Jensen will spread his wife's ashes in Monterey Bay, where the San Martin couple spent countless joyful hours scuba diving together.
(...)
Rescue crews were able to pull Calley's body from Flight 77's wreckage. Now, after a long period of hesitation, Jensen plans to let the Pacific waters take her cremated remains.

Om WTC skrev CNN

Citat:
Of the 2,749 people known to have been killed at the World Trade Center site, only 1,585 -- or 58 percent -- were identified on the basis of recovered physical remains.
(...)
The medical examiner's office received a total of 19,916 human remains, which included fewer than 300 intact bodies or torsos. It identified 10,190 body parts, some as small as a finger tip, primarily through DNA testing. About 9,726 remains remain unidentified.
(...)
The WTC remains were originally stored in four huge refrigerated trucks near the medical examiner's office in midtown Manhattan, but they have been dried and sealed in deterioration-proof pouches.

När det gäller telefonerna skrev John Hotard från American Airlines så här till mig i ett epost:

Citat:
Mr. [], we have checked the records of the Boeing 757 aircraft on Flight 77. While there are records that indicate an Engineering Change Order was issues prior to 9/11 to remove the phones from the Boeing 757 fleet, there is no documentation in that particular aircraft’s records that indicate the phones had been disabled or removed by 9/11.

/S
Citera
2007-08-14, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Du har inte tänkt tanken att det kan vara en journalist som missuppfattat något uttalande och sedan gjort ett reportage av detta? Är inte detta troligare än att allt skulle vara en konspiration?

Ja, vad skall man tro? En brandman/soldat meddelar döda fastspända i flygplanstolar och journalisten vidarebefordrar uppgiften. Kan vi tro pà den? Naturligtvis meddelar andra helt andra uppgifter som ej rapporteras i media. Och nàgra stolar, säkerhetsbälten, mm har vi aldrig sett senare.

Samma fenomen uppträder vid alla andra 9/11 platser.

8 stora jetmotorer skall ha försvunnit vid krascherna och borde ha varit lätta att hitta pà olycksplatserna och sedan identifiera. Men vad har media meddelat? Nàgra foton av nàgot som ser ut som jetmotorer! Övertygande?

Anledningen varför jag är en 'inga plan'-anhängare är att FBI & FEMA inte lyckats presentera en enda del fràn de försvunna planen vid vrakplatserna och att jag inte accepterar förklaringarna; det mesta brann upp, resten gick inte att identifiera, bla, bla. Vad hände med flygplanssätena i Pentagon?

Och jag tror inte heller nàgra andra plan eller missiler kraschade. Sà därför är min uppfattning att WTC och Pentagon sprängdes mha laddningar installerade innan 9/11. Shanksville var säkerligen en bomb som fälldes.

Men jag är naturligtvis beredd att ändra uppfattning om berörda myndigheter kan presentera, t.ex. resterna av all àtta jetmotorer, mm.
Citera
2007-08-14, 13:53
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ja, vad skall man tro? En brandman/soldat meddelar döda fastspända i flygplanstolar och journalisten vidarebefordrar uppgiften. Kan vi tro pà den? Naturligtvis meddelar andra helt andra uppgifter som ej rapporteras i media. Och nàgra stolar, säkerhetsbälten, mm har vi aldrig sett senare.

8 stora jetmotorer skall ha försvunnit vid krascherna och borde ha varit lätta att hitta pà olycksplatserna och sedan identifiera. Men vad har media meddelat? Nàgra foton av nàgot som ser ut som jetmotorer! Övertygande?

Anledningen varför jag är en 'inga plan'-anhängare är att FBI & FEMA inte lyckats presentera en enda del fràn de försvunna planen vid vrakplatserna och att jag inte accepterar förklaringarna; det mesta brann upp, resten gick inte att identifiera, bla, bla. Vad hände med flygplanssätena i Pentagon?

Och jag tror inte heller nàgra andra plan eller missiler kraschade. Sà därför är min uppfattning att WTC och Pentagon sprängdes mha laddningar installerade innan 9/11. Shanksville var säkerligen en bomb som fälldes.

Men jag är naturligtvis beredd att ändra uppfattning om berörda myndigheter kan presentera, t.ex. resterna av all àtta jetmotorer, mm.

Tjena internettrollet!

de har ju visst hittat delar av motorer på samtliga platser.

även shanksville; http://photos1.blogger.com/x/blogger/7508/1605/1600/882783/shanks-crater-engine.jpg
Citera
2007-08-14, 14:11
Medlem
TEOs avatar
Citat:

Nu har jag inte hängt med i alla svängar på sistone men hur förklarar du alla ögonvittnen som såg plan flyga in i WTC? Ljuger de? Sorry ifall detta har avhandlats tidigare.
Citera
2007-08-14, 14:16
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Om jag inte misstar mig så finns det även bilder på motorer och delar runt WTC.

Bilder finns, att du inte vill erkänna dom är en annan sak.
Citera
2007-08-14, 14:18
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Nu har jag inte hängt med i alla svängar på sistone men hur förklarar du alla ögonvittnen som såg plan flyga in i WTC? Ljuger de? Sorry ifall detta har avhandlats tidigare.

Jag tror heiwas teori går ut på att ingen egentligen sett ett plan. Alla har blivit påverkade av medias rapporter och sedan tror sig ha sett ett plan.

Imo den mest idiotiska teorin någonsin.
Citera
2007-08-14, 14:24
Medlem
portnoys avatar
Citat:

Har du missat detta så har du mycket rolig läsning framför dig längre bak här i tråden...
Citera
2007-08-14, 14:35
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Allvarligt Heiwa.
Din länkade sida om fejkade plan är nog något av det mest idiotiska jag läst.
Kolla på detta bevis för att Neudets film är fejk.

http://www.911research.dsl.pipex.com/fvfake/

Citat:
Just prior to the "Flight 11" aircrafts impact with WTC1 the firemen can be seen idle, loitering, as if they are waiting for something to happen. Chief Pfeifer is noticeably restless, pointlessly sliding his left hand in and out of his pocket and fiddling with the red "gas-o-meter".
Vad ska man säga.

Edit.
Jag kan inte skratta åt det längre. Jag blir bara förbannad på att folk tror på sådan här skräp-research.
http://www.911research.dsl.pipex.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in