2007-06-06, 20:29
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Eftersom det var rätt liknande inlägg så nöjer jag mig med att citera en av er, hoppas att det var okej Targenor.
Inga problem
Citat:
Och det där "är du inte med oss, så är du emot oss" betyder ordagrant, håller du inte med om vad vi säger så kommer du betraktas som fiende. Pekar vi ut någon som terrorist så är det så, vare sig du vill eller inte, och säger du emot så blir du automatiskt fiende till oss.
Alltså, självklart kommer USA att betrakta dom som inte håller med som fiende.
Förstår inte vart du vill komma.
USA förklarar krig mot terrorismen.
Sverige säger Nej vi ställer inte upp på eran sida.
Vad tror du sverige iså fall skickar ut för signaler?
Jo att vi 1) försvarar terrorismen 2)rättfärdigar deras handligar
Och vad var det nu USA förklarat krig mot?

Citat:
En sökning på Bush criminal gav 10.900.000 matchningar på Google.
Och jag har påstått något annat än att Bush inte är omtyckt eller hederlig?
ett tips
kolla upp Luis Posada

Citat:
Se den här också, jag skulle kunna ge dig hur mycket länkar som helst med vidrigheter från Guantanamo.
Som jag sagt tidigare , om du tycker USA kunnat sköta detta på ett bättre sätt, lägg fram detta iså fall.
Citera
2007-06-06, 20:30
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Inte jag heller, ändå har man varit på mig om precis samma sak. Det är nästan underligt att vi inte hört nåt om Dylan på, låt oss se, hmmmm, de senaste 5 inläggen i alla fall.
Nej, men å andra sidan har du inte påstått något över huvud taget. Sedan vill jag minnas att du letade dig hit efter att ha sett LC. Hitintills har du inte kritiserat filmens faktafel, men däremot NIST rapporten (som du inte har läst).
Citera
2007-06-06, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Inga problem

Alltså, självklart kommer USA att betrakta dom som inte håller med som fiende.
Förstår inte vart du vill komma.
USA förklarar krig mot terrorismen.
Sverige säger Nej vi ställer inte upp på eran sida.
Vad tror du sverige iså fall skickar ut för signaler?
Jo att vi 1) försvarar terrorismen 2)rättfärdigar deras handligar
Och vad var det nu USA förklarat krig mot?

Och jag har påstått något annat än att Bush inte är omtyckt eller hederlig?
ett tips
kolla upp Luis Posada

Som jag sagt tidigare , om du tycker USA kunnat sköta detta på ett bättre sätt, lägg fram detta iså fall.

Du förstår inte riktigt vad jag menar, eller vad som menas hör jag.

Du är statsminister eller president för ett land, USA kan peka ut vilka de behagar som terrorister i ditt land. Även om du VET att dessa inte är terrorister så spelar det ingen roll, du gör som USA säger annars är du emot dem automatiskt.

Angående mina länkar.............

Vad jag vill ha sagt är att man behöver inte roa sig med att plåga fångar på det där viset. För då är man inte ett dugg bättre själv. Behandla dem som övriga mördare, lås in dem, men plåga dem inte för nöjes skull.
Citera
2007-06-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Men det har man väl ändå inte gjort. Om det sedan visar sig att det stämmer med tidigare bild är det en sak. Men jag vill minnas att första teorin var FEMAS pannkaksteori som inte visade sig stämma helt.
Första teorin var Bazants, som publicerades två dagar efter händelsen, den 13 september: http://www-math.mit.edu/~bazant/WTC/WTC-asce.pdf

FEMA publicerade sin rapport först i maj 2002: http://www.fema.gov/rebuild/mat/wtcstudy.shtm
Citera
2007-06-06, 20:46
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Du förstår inte riktigt vad jag menar, eller vad som menas hör jag.
Och du verkar inte vilja förstå vad jag menar.
Citat:
Du är statsminister eller president för ett land, USA kan peka ut vilka de behagar som terrorister i ditt land. Även om du VET att dessa inte är terrorister så spelar det ingen roll, du gör som USA säger annars är du emot dem automatiskt.
Mmm och en ledare i ett land vet allt om folket?
Du vet kanske inte att man inte kan se på en människa om denna är terrorist.
Så tyvärr så faller ditt korthus rätt rejält.

Citat:
Angående mina länkar.............
Vad jag vill ha sagt är att man behöver inte roa sig med att plåga fångar på det där viset. För då är man inte ett dugg bättre själv. Behandla dem som övriga mördare, lås in dem, men plåga dem inte för nöjes skull.
Jag har inte påstått att någon av dessa är bättre än den andra.
Däremot bad jag dig lägga fram en alternativ plan för hur detta skulle ha sköts.

Jag har tidigare förklarat att jag är övertygad om att ingen av dessa fångar skulle ha sagt ett ord om något om dom behandlats som vanliga fångar.
Citera
2007-06-06, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Nej, men å andra sidan har du inte påstått något över huvud taget. Sedan vill jag minnas att du letade dig hit efter att ha sett LC. Hitintills har du inte kritiserat filmens faktafel, men däremot NIST rapporten (som du inte har läst).

Det stämmer bra Erik. Jag letade mig hit efter att ha sett, inte bara Loose Change utan en hel rad med konspirations dokumentärer som väckte intresset.

Tänk så här, säger jag inte att något från Loose Change är sant, så tycker jag förmodligen inte det och jag har dessutom ändrat mig på ett flertal punkter sen vi började diskussionen.
Citera
2007-06-06, 20:56
Bannlyst
Citat:
Och du verkar inte vilja förstå vad jag menar.

Mmm och en ledare i ett land vet allt om folket?
Du vet kanske inte att man inte kan se på en människa om denna är terrorist.
Så tyvärr så faller ditt korthus rätt rejält.

Jag talar om fall där man solklart VET att personen inte är terrorist, men utpekas som det, det har dessutom hänt ett flertal gånger så här långt.

Citat:
Jag har inte påstått att någon av dessa är bättre än den andra. Däremot bad jag dig lägga fram en alternativ plan för hur detta skulle ha sköts.

Det kan skötas utan personers skadegläjde när de får avhumanisera och tortera de som ändå inte kan försvara sig. En sluten anstalt utan tortyr tack.

Citat:
Jag har tidigare förklarat att jag är övertygad om att ingen av dessa fångar skulle ha sagt ett ord om något om dom behandlats som vanliga fångar.

Problemet är att folk erkänner "vad som helst" under tortyr. Man skulle kunna få dig personligen att peka ut vem som helst som terrorist under de förhållandena, till och med din egen mamma. Det var vad som hände under Pol Pot styret i Kambodja till exempel. Staten fick en enorm lista på "fiender till staten" pga av tortyr-anstalter.

Det funkar inte.........
Citera
2007-06-06, 21:04
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Jag talar om fall där man solklart VET att personen inte är terrorist, men utpekas som det, det har dessutom hänt ett flertal gånger så här långt.
Men som alltid , misstag sker.
Visa mig en enda undersökning som skett felfritt.

Citat:
Det kan skötas utan personers skadegläjde när de får avhumanisera och tortera de som ändå inte kan försvara sig. En sluten anstalt utan tortyr tack.
Det hade säkert varit en lösning, men jag tvivlar på att fångarna varit så sammarbetsvilliga.

Citat:
Problemet är att folk erkänner "vad som helst" under tortyr. Man skulle kunna få dig personligen att peka ut vem som helst som terrorist under de förhållandena, till och med din egen mamma. Det var vad som hände under Pol Pot styret i Kambodja till exempel. Staten fick en enorm lista på "fiender till staten" pga av tortyr-anstalter.
Och du tror USA tror på ett erkännande utan vidare? Dom vet nog vad dom har att göra med och kan kolla upp om en hel del saker stämmer.
Det är ju inte så att dom börjar fira för att en av fångarna sagt "jag är terrorist och varit med om att planera en attack".
Citera
2007-06-06, 22:02
Medlem
Citat:
Och du ifrågasätter inte Bush regeringen, jag menar "överheten" det minsta förstår jag?
Oh ja.
Bush-regimen torde vara den mest inkompetenta "all times".
Just därför är det väldigt svårt att tro dom om att rigga 9/11 på det sätt som konspirationstroende fantiserar om.

Överheten skall ifrågasättas och kritiseras, men det görs bäst från ett läge med något "på fötterna", och det har jag inte sett några konspirationstroende som har.

T.v. ser jag hela tiden exempel på det gamla sjömans-talesättet "om man pinkar i lovart får man det på sig.."

/T
Citera
2007-06-06, 22:38
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Första teorin var Bazants, som publicerades två dagar efter händelsen, den 13 september: http://www-math.mit.edu/~bazant/WTC/WTC-asce.pdf
För övrigt en mycket vaken analys så tidigt efter attacken. Men att påstå att NIST grundat sin utredning uteslutande på Bazants analys är väl att ta i. Om nu Bazants analys överensstämmer med visuella skador kan knappast NIST hitta på ett annat scenario.
Citera
2007-06-06, 22:58
Medlem
Billows avatar
USGS hitta smält iron från WTC. Iron smälter vid 1538C (Temperaturer som branden i wtc inte kunde nå) låt någon i tråden säga att branden kunde nå 1538C då är dom väärkligen ute och cycklar.

Bilder från USGS tester: http://pubs.usgs.gov/of/2005/1165/images/

FEMA hitta stål som hade smält och fåt HÅL i sig! och det som smälte stålet hade en hög halt svavel i sig, vad kan det vara som har svael i sig?? thermate?: http://www.wpi.edu/News/Transformati...ing/steel.html

Citat:
A one-inch column has been reduced to half-inch thickness. Its edges--which are curled like a paper scroll--have been thinned to almost razor sharpness. Gaping holes--some larger than a silver dollar--let light shine through a formerly solid steel flange. This Swiss cheese appearance shocked all of the fire-wise professors, who expected to see distortion and bending--but not holes.

Och Steven jones tester visar att där var väldigt lite calcium, så svaveln är inte! ifrån byggnaden eller från "gypsum" som är ett vanligt byggnads material, Mängden svavel som är hittad överstämmer med thermate. Han hitta även Potassium permanganate och barium!.

Hans senaste rapport med mer info här: http://journalof911studies.com/volum...1SciMethod.pdf
Citera
2007-06-07, 00:09
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
USGS hitta smält iron från WTC. Iron smälter vid 1538C (Temperaturer som branden i wtc inte kunde nå) låt någon i tråden säga att branden kunde nå 1538C då är dom väärkligen ute och cycklar.

Bilder från USGS tester: http://pubs.usgs.gov/of/2005/1165/images/

FEMA hitta stål som hade smält och fåt HÅL i sig! och det som smälte stålet hade en hög halt svavel i sig, vad kan det vara som har svael i sig?? thermate?: http://www.wpi.edu/News/Transformati...ing/steel.html

Citat:
A one-inch column has been reduced to half-inch thickness. Its edges--which are curled like a paper scroll--have been thinned to almost razor sharpness. Gaping holes--some larger than a silver dollar--let light shine through a formerly solid steel flange. This Swiss cheese appearance shocked all of the fire-wise professors, who expected to see distortion and bending--but not holes.

Och Steven jones tester visar att där var väldigt lite calcium, så svaveln är inte! ifrån byggnaden eller från "gypsum" som är ett vanligt byggnads material, Mängden svavel som är hittad överstämmer med thermate. Han hitta även Potassium permanganate och barium!.

Hans senaste rapport med mer info här: http://journalof911studies.com/volum...1SciMethod.pdf

"Sulphur Based Dry-wall" Sulphur är väll svavel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in